abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2008 @ 13:36:53 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61994778
Deze heb ik nog gevonden; met kaartje over planning watermeters/loden leidingen ed. te Amsterdam.
http://www.waternet.nl/we(...)Idt=134657#faq_20015
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_61995108
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:36 schreef Hyperdude het volgende:
Deze heb ik nog gevonden; met kaartje over planning watermeters/loden leidingen ed. te Amsterdam.
http://www.waternet.nl/we(...)Idt=134657#faq_20015
Hmm, ik heb nog geen watermeter. En voor de watermeter moeten dus de 2 loden stijgleidingen veranderd worden in 1 nieuwe. Thanks, ik zal het er eens over hebben met de VVE (die al niet zo blij met mij zijn na de melding dat de standleiding lekt).
  maandag 29 september 2008 @ 14:00:21 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61995328
Is dat een beetje profi-VVE of zijn het de bewoners zelf?
In het laatste geval is de spaarpot meestal niet echt flink gevuld.

Hier nog een link over subsidie door de gemeente
http://www.wonen.amsterdam.nl/woonsubsidies/eigenaren/item_4094

NB.
Soms is het beter geen slapende honden wakker te maken. Als je nergens kan vinden dat je verplicht "MOET vervangen" zou ik mij niet teveel zorgen maken. Maar een slimme meid is op de toekomst voorbereid; dus wij ook.
pi_61995896
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat een beetje profi-VVE of zijn het de bewoners zelf?
In het laatste geval is de spaarpot meestal niet echt flink gevuld.
Het is een professionele VVE, maar wel een hele kleine (alleen de 3 appartementen boven mij+mijn huis). Ook zit er niet veel meer in kas omdat de balkons net vernieuwd zijn. Hoe dan ook, die standleiding moet gewoon worden vervangen, hij is lek. Wil de VVE dit niet zullen ze aansprakelijk zijn voor eventuele schade.
quote:
Hier nog een link over subsidie door de gemeente
http://www.wonen.amsterdam.nl/woonsubsidies/eigenaren/item_4094
Toch weer 230 euro.
quote:
NB.
Soms is het beter geen slapende honden wakker te maken. Als je nergens kan vinden dat je verplicht "MOET vervangen" zou ik mij niet teveel zorgen maken. Maar een slimme meid is op de toekomst voorbereid; dus wij ook.
Nee, precies. Maargoed, het kan allicht geen kwaad dit voor te leggen aan de VVE.
  maandag 29 september 2008 @ 19:40:37 #80
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_62004576
TS, ik kan zo snel niet terugvinden of je al eens gepost hebt wanneer je erin denkt te kunnen (/willen?) trekken?

Heel veel succes met de voortgang!
... ♥ ik mis je ♥
pi_62005073
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:40 schreef phluphy het volgende:
TS, ik kan zo snel niet terugvinden of je al eens gepost hebt wanneer je erin denkt te kunnen (/willen?) trekken?

Heel veel succes met de voortgang!
De planning was oorspronkelijk 1 november, maar ik heb dat ondertussen al opgerekt naar vóór de kerst
  maandag 29 september 2008 @ 19:58:43 #82
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_62005220
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

De planning was oorspronkelijk 1 november, maar ik heb dat ondertussen al opgerekt naar vóór de kerst
Mooi streven!

En ben je ongeduldig? Of vind je het wel best allemaal? (Typische vrouwenvraag, waarschijnlijk)
Elke keer als ik ging verhuizen duurde elk uur in de vorige woning me te lang!
... ♥ ik mis je ♥
pi_62005607
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:58 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mooi streven!

En ben je ongeduldig? Of vind je het wel best allemaal? (Typische vrouwenvraag, waarschijnlijk)
Elke keer als ik ging verhuizen duurde elk uur in de vorige woning me te lang!
Nee, valt wel mee. Ik zit nu op zich prima in een vrij goedkoop huurhuis, en heb slechts één maand opzegtermijn. Ik hoef heel relaxt mijn huis niet uit vóór een bepaalde tijd ofzo, en heb dus tijd genoeg om alles goed aan te pakken en ook af te maken in verband met het plintensyndroom. Het enige echte nadeel is de lange reistijd naar m'n werk (>5 kwartier enkele reis), maar dat heb ik al zolang ik daar werk. Die paar maanden kunnen er dus ook wel bij.
pi_62016635
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is een professionele VVE, maar wel een hele kleine (alleen de 3 appartementen boven mij+mijn huis). Ook zit er niet veel meer in kas omdat de balkons net vernieuwd zijn. Hoe dan ook, die standleiding moet gewoon worden vervangen, hij is lek. Wil de VVE dit niet zullen ze aansprakelijk zijn voor eventuele schade.
[..]

*Zucht* Altijd die vervelende buren...
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_62042452
leg je die koperen leidingen ook zelf DON? of doet een loodgietretje dat?

Wat betreft die stucadoors verschillen... plaats die van 6.000 euro er eerst geen egaliserende roodband stuc laag op en dan pas het sierstuc?
pi_62042853
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:55 schreef m3nster het volgende:

[..]

*Zucht* Altijd die vervelende buren...
Waarschijnlijk denken zij hetzelfde..
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:10 schreef tinny het volgende:
leg je die koperen leidingen ook zelf DON? of doet een loodgietretje dat?
Doe ik zelf, hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.
quote:
Wat betreft die stucadoors verschillen... plaats die van 6.000 euro er eerst geen egaliserende roodband stuc laag op en dan pas het sierstuc?
Yep. Ze hebben ook allemaal het huis van binnen gezien, inclusief alle lastige muren.
pi_62045379
Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe het gaat worden!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:58:26 #88
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62046848
http://www.stucgilde.nl/Stucgilde/hetGilde.html

Misschien kun je van deze site een stucadoor vinden waar je vertrouwen in hebt. Ze hebben leuke voorwaarden waaraan men moet voldoen om lid te zijn/worden.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:32:40 #89
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_62299042
tvp
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
pi_62507602
Zo, maar weer eens een updeetje. Ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest, maar vooral onder de grond (en dat is fototechnisch niet zo interessant). Alle CV-leidingen liggen er, het gas is aangesloten, de waterleidingen (koud in, warm uit) zijn gelegd, de rioolafvoer (ook voor de wasmachine) is aangesloten én de elektra is gelegd (voor CV, koelkast, oven en centrale afzuiger, die hangt boven op de foto):

En alle radiatoren zijn opgehangen!

De CV-ketel kan dus worden opgehangen. Ik had al eerder contact gehad met een installateur, en zijn offerte geaccepteerd. Hij zou afgelopen donderdag even langskomen, om te bekijken wat hij nodig had, en dan de vrijdag daarop (afgelopen vrijdag dus) zou de boel geplaatst worden. Donderdagmiddag belt 'ie nog keurig op dat hij er "zometeen" aan kwam. En dat is het laatste wat ik van hem gehoord heb.. Hij reageert niet op emails en telefoons, en ik zit dus nog steeds in de kou

Stervende hoeren

monteur!

Dan maar verder in de badkamer, de achterwand (met koof enzo) gemaakt.

Morgenavond de VVE-vergadering waarin we besluiten of de standleiding wordt vervangen
En dinsdag keuken uitzoeken
  zondag 19 oktober 2008 @ 22:10:19 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62514714
Succes met de VVE en de CV prutser.
Heb je ook dubbel stemrecht? Had bij ons appartement op de begane grond wel; die had immers ook nog een kelder en tuin. Moest ook dubbel bijdragen overigens.
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 22:21:55 #92
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_62515112

Verdwijnt dit straks achter de keuken ? Ik vind het elektrawerk namelijk niet bepaald goed gebeugeld of netjes aangelegd Ik zie een ondeugdelijke manier van beugels zetten en enkele zoals ik het nu zie haakse bochten.

En ik mis onder de perilex opbouw een montageplaat...
pi_62515872
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:10 schreef Hyperdude het volgende:
Succes met de VVE en de CV prutser.
Heb je ook dubbel stemrecht? Had bij ons appartement op de begane grond wel; die had immers ook nog een kelder en tuin. Moest ook dubbel bijdragen overigens.
Nee, gewoon 1/4e deel stemrecht.
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]

Verdwijnt dit straks achter de keuken ? Ik vind het elektrawerk namelijk niet bepaald goed gebeugeld of netjes aangelegd Ik zie een ondeugdelijke manier van beugels zetten en enkele zoals ik het nu zie haakse bochten.
Het verdwijnt inderdaad achter de keuken, maar dan moet het nog wel veilig zijn natuurlijk. Maar hoezo is er niet goed gebeugeld? En waarom mogen er geen haakse bochten in de leiding zitten? Enlighten me, o grote elektrogod
quote:
En ik mis onder de perilex opbouw een montageplaat...
Check, ik zal er eentje monteren.
De perilexdoos heb ik uit de oude keuken gehaald, en één op één zo gemonteerd. Maar dan mét leiding, i.p.v. alleen een losse YMVK-kabel. En toen zat er een kookplaat op, nu alleen een afzuigertje. Maar zoals gezegd, ik wil het graag goed doen, en nu kan ik overal nog gewoon bij.
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:22:45 #94
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62516908
Bij electra buizen moet je haakse bochten echt zien te vermijden. Probeer niet verder te gaan dan 45 graden. Door een haakse bocht krijg je mocht het nodig zijn achteraf bijna geen trekveer meer heen met dito draadjes werk. Daarnaast had ik zelf, zeker in deze achtergrond, de buizen even in gefreesd. Dat is een fluitje van een cent in gipsblokken. ( hoe dik zijn deze?0

Die yuko blokken zijn minimaal 7 cm en een buis is 16mm. Dus het kan er wel in gelegd worden.

Overigens, Vonkenboer, moet die aansluiting voor de kookgroep niet doro een grotere buis? Ik doe even de gok dat hie rmeer dan 3 draadjes doorheen gaan.

Oh ja, wat die vergadering van die VVE over die buis betreft, ik denk dat ze met een verdomd goede reden moeten komen om die niet te vervangen. Als deze lekt en niet gerepareerd kan worden moeten ze wel, daar hoef je niet lang over te vergaderen... Sterker nog, als ze weigeren en het moet toch echt gebeuren kun je ze dwingen ivm noodzakelijk onderhoud.. Of je dat wilt is een heel anderverhaal

PS, maak even een foto van je buizen met hier en daar afstanden tot bijvoorbeeld de muur. Dat maakt het later zeer veel makelijker als je nog even moet boren....
Ik heb het gedaan en mijn buurman zou willen dat hij het had gedaan
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62517586
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:22 schreef klusfoobje het volgende:
Bij electra buizen moet je haakse bochten echt zien te vermijden. Probeer niet verder te gaan dan 45 graden. Door een haakse bocht krijg je mocht het nodig zijn achteraf bijna geen trekveer meer heen met dito draadjes werk. Daarnaast had ik zelf, zeker in deze achtergrond, de buizen even in gefreesd. Dat is een fluitje van een cent in gipsblokken. ( hoe dik zijn deze?0
De draden zijn al getrokken, al kan ik niet zeggen dat het heel makkelijk ging. Max 45 graden dus, okee. Maar raad je nu aan om de delen die ik reeds gemaakt heb te vervangen of kan het nu blijven zitten? dan zal ik de rest niet meer haaks buigen Voor wat betreft het infrezen, dit is het enige gedeelte wat opbouw wordt, en dat zit zometeen dus achter de koelkast en inbouwkast. Zie je dus niks van.
quote:
Die yuko blokken zijn minimaal 7 cm en een buis is 16mm. Dus het kan er wel in gelegd worden.

Overigens, Vonkenboer, moet die aansluiting voor de kookgroep niet doro een grotere buis? Ik doe even de gok dat hie rmeer dan 3 draadjes doorheen gaan.
Het is geen kookgroep, het is een perilex omdat zo'n afzuigunit 5 draden nodig heeft (aarde, nul, stand 1, 2 en 3).
quote:
Oh ja, wat die vergadering van die VVE over die buis betreft, ik denk dat ze met een verdomd goede reden moeten komen om die niet te vervangen. Als deze lekt en niet gerepareerd kan worden moeten ze wel, daar hoef je niet lang over te vergaderen... Sterker nog, als ze weigeren en het moet toch echt gebeuren kun je ze dwingen ivm noodzakelijk onderhoud.. Of je dat wilt is een heel anderverhaal
Klopt, ik kan uiteindelijk naar de rechter stappen als ze tegen stemmen. Nou ja, voordat ik allerlei doemscenario's verzin eerst maar morgen even afwachten.
quote:
PS, maak even een foto van je buizen met hier en daar afstanden tot bijvoorbeeld de muur. Dat maakt het later zeer veel makelijker als je nog even moet boren....
Ik heb het gedaan en mijn buurman zou willen dat hij het had gedaan
Dat is een goeie, ik ga aan de slag met de watervaste stift. Lekker op muren schrijven
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:09:31 #96
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62518001
ik zou dit lekker laten zitten. Als het bedraad is is er in principe geen reden om er ooit nog eens iets doorheen te gaan halen. Mocht je verder nog eea gaan doen met buizen en draden dan zou ik daar iig wel even aan denken. Wel zou ik deze buisjes even wat beter gaan vastzetten. Officieel staat er geloof ik iets van om de 15 cm een klem ofzo? Dat weet vonkenboer wel.

Wat die peridinges aansluiting betreft met al die draadjes, welke buis diameter heb je daarvoor gebruikt? Daar staat een minimum voor en das volgens mij meer dan de standaard 16mm.

Je hebt neem ik aan de buizen op deze manier tegen de muur geprikt naar aanleidng van de latere indeling van je keuken? Alles uitgemeten enzo dus(?).

Is het overigens geen optie om ook eea alvast voor te bereiden mocht je later om welke reden dan ook overstappen op electrisch koken?
  maandag 20 oktober 2008 @ 06:55:40 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_62520363
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:09 schreef klusfoobje het volgende:
ik zou dit lekker laten zitten. Als het bedraad is is er in principe geen reden om er ooit nog eens iets doorheen te gaan halen. Mocht je verder nog eea gaan doen met buizen en draden dan zou ik daar iig wel even aan denken. Wel zou ik deze buisjes even wat beter gaan vastzetten. Officieel staat er geloof ik iets van om de 15 cm een klem ofzo? Dat weet vonkenboer wel.

Wat die peridinges aansluiting betreft met al die draadjes, welke buis diameter heb je daarvoor gebruikt? Daar staat een minimum voor en das volgens mij meer dan de standaard 16mm.

Je hebt neem ik aan de buizen op deze manier tegen de muur geprikt naar aanleidng van de latere indeling van je keuken? Alles uitgemeten enzo dus(?).

Is het overigens geen optie om ook eea alvast voor te bereiden mocht je later om welke reden dan ook overstappen op electrisch koken?
Ik val even bij, wij hebben net ook een perilex aangelegd. Deze zijn namelijk speciaal bedoeld voor electrisch koken, maar onze monsteroven vreet 5kW. We hebben ze door 19mm buizen getrokken. Hij zit op 2 groepen en je kan dus tot 7 komma nogwat kW door die stekker trekken
disclaimer
pi_62522041
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:09 schreef klusfoobje het volgende:

Het is inderdaad de standaard 5/8" buis, maar er lopen maar 4 draden door. Eén fasedraad naar de schakelaar, en drie schakeldraden van de schakelaar. De nul en de aarde betrekt de perilexdoos van het stopcontact eronder (is toch allemaal dezelfde groep). Of mag dat niet?
quote:
Klopt.
quote:
Lijkt me niet nodig. Ik kook alleen op gas, en als een eventuele volgende bewoner elektrisch wil koken moet er toch het één en ander aangepast.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 06:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik val even bij, wij hebben net ook een perilex aangelegd. Deze zijn namelijk speciaal bedoeld voor electrisch koken, maar onze monsteroven vreet 5kW. We hebben ze door 19mm buizen getrokken. Hij zit op 2 groepen en je kan dus tot 7 komma nogwat kW door die stekker trekken
Klopt, maar is het niet zo dat er een 3/4"buis gebruikt wordt omdat je zo'n dikke kabel gewoonweg niet door een 5/8"buis heen krijgt? En mijn afzuigertje trekt gelukkig geen 5kW, m'n huis zou imploderen
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:52:24 #99
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62522054
Ah kijk, 19mm dus. Volgens mij heeft de electro goeroe hier ook een topicje over gestart met informatie.

Ik heb naar aanleiding van dat topic 2 extra buizen getrokken met bedrading. Samen kunnen ze als kookgroep dienen en mocht ik dat niet gaan gebruiken dan heb ik gewoon dus 2 extra ( separate) groepen beschikbaar.

Ik krap me nu gelijk even achter de oren, ik heb de aanname gedaan dat je twee groepen die elke in een eigen buis liggen toch wel mag combineren tot een kookgroep ? Ik kook op gas dus de kans dat ik iid dat nodig heb acht ik klein, maar je wete het niet he...
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:05:57 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_62523578
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:52 schreef klusfoobje het volgende:
Ah kijk, 19mm dus. Volgens mij heeft de electro goeroe hier ook een topicje over gestart met informatie.

Ik heb naar aanleiding van dat topic 2 extra buizen getrokken met bedrading. Samen kunnen ze als kookgroep dienen en mocht ik dat niet gaan gebruiken dan heb ik gewoon dus 2 extra ( separate) groepen beschikbaar.

Ik krap me nu gelijk even achter de oren, ik heb de aanname gedaan dat je twee groepen die elke in een eigen buis liggen toch wel mag combineren tot een kookgroep ? Ik kook op gas dus de kans dat ik iid dat nodig heb acht ik klein, maar je wete het niet he...
Geen idee, onze electricien heeft een aparte fornuisgroep aangemaakt in de groepenkast waar de 5 draden van de Perilex samen komen. Het zijn wel 2 groepen met een nul en een fase, maar de aarde wordt gedeeld...
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')