Hmm, ik heb nog geen watermeter. En voor de watermeter moeten dus de 2 loden stijgleidingen veranderd worden in 1 nieuwe. Thanks, ik zal het er eens over hebben met de VVE (die al niet zo blij met mij zijn na de melding dat de standleiding lekt).quote:Op maandag 29 september 2008 13:36 schreef Hyperdude het volgende:
Deze heb ik nog gevonden; met kaartje over planning watermeters/loden leidingen ed. te Amsterdam.
http://www.waternet.nl/we(...)Idt=134657#faq_20015
Het is een professionele VVE, maar wel een hele kleine (alleen de 3 appartementen boven mij+mijn huis). Ook zit er niet veel meer in kas omdat de balkons net vernieuwd zijn. Hoe dan ook, die standleiding moet gewoon worden vervangen, hij is lek. Wil de VVE dit niet zullen ze aansprakelijk zijn voor eventuele schade.quote:Op maandag 29 september 2008 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat een beetje profi-VVE of zijn het de bewoners zelf?
In het laatste geval is de spaarpot meestal niet echt flink gevuld.
Toch weer 230 euro.quote:Hier nog een link over subsidie door de gemeente
http://www.wonen.amsterdam.nl/woonsubsidies/eigenaren/item_4094
Nee, precies. Maargoed, het kan allicht geen kwaad dit voor te leggen aan de VVE.quote:NB.
Soms is het beter geen slapende honden wakker te maken. Als je nergens kan vinden dat je verplicht "MOET vervangen" zou ik mij niet teveel zorgen maken. Maar een slimme meid is op de toekomst voorbereid; dus wij ook.
De planning was oorspronkelijk 1 november, maar ik heb dat ondertussen al opgerekt naar vóór de kerstquote:Op maandag 29 september 2008 19:40 schreef phluphy het volgende:
TS, ik kan zo snel niet terugvinden of je al eens gepost hebt wanneer je erin denkt te kunnen (/willen?) trekken?
Heel veel succes met de voortgang!
Mooi streven!quote:Op maandag 29 september 2008 19:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
De planning was oorspronkelijk 1 november, maar ik heb dat ondertussen al opgerekt naar vóór de kerst
Nee, valt wel mee. Ik zit nu op zich prima in een vrij goedkoop huurhuis, en heb slechts één maand opzegtermijn. Ik hoef heel relaxt mijn huis niet uit vóór een bepaalde tijd ofzo, en heb dus tijd genoeg om alles goed aan te pakken en ook af te maken in verband met het plintensyndroom.quote:Op maandag 29 september 2008 19:58 schreef phluphy het volgende:
[..]
Mooi streven!![]()
En ben je ongeduldig? Of vind je het wel best allemaal? (Typische vrouwenvraag, waarschijnlijk)![]()
Elke keer als ik ging verhuizen duurde elk uur in de vorige woning me te lang!
*Zucht* Altijd die vervelende buren...quote:Op maandag 29 september 2008 14:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is een professionele VVE, maar wel een hele kleine (alleen de 3 appartementen boven mij+mijn huis). Ook zit er niet veel meer in kas omdat de balkons net vernieuwd zijn. Hoe dan ook, die standleiding moet gewoon worden vervangen, hij is lek. Wil de VVE dit niet zullen ze aansprakelijk zijn voor eventuele schade.
[..]
Waarschijnlijk denken zij hetzelfde..quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:55 schreef m3nster het volgende:
[..]
*Zucht* Altijd die vervelende buren...![]()
Doe ik zelf, hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:10 schreef tinny het volgende:
leg je die koperen leidingen ook zelf DON? of doet een loodgietretje dat?
Yep. Ze hebben ook allemaal het huis van binnen gezien, inclusief alle lastige muren.quote:Wat betreft die stucadoors verschillen... plaats die van 6.000 euro er eerst geen egaliserende roodband stuc laag op en dan pas het sierstuc?
Nee, gewoon 1/4e deel stemrecht.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:10 schreef Hyperdude het volgende:
Succes met de VVE en de CV prutser.
Heb je ook dubbel stemrecht? Had bij ons appartement op de begane grond wel; die had immers ook nog een kelder en tuin. Moest ook dubbel bijdragen overigens.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Verdwijnt dit straks achter de keuken ? Ik vind het elektrawerk namelijk niet bepaald goed gebeugeld of netjes aangelegdIk zie een ondeugdelijke manier van beugels zetten en enkele zoals ik het nu zie haakse bochten.
Check, ik zal er eentje monteren.quote:En ik mis onder de perilex opbouw een montageplaat...
De draden zijn al getrokken, al kan ik niet zeggen dat het heel makkelijk ging. Max 45 graden dus, okee. Maar raad je nu aan om de delen die ik reeds gemaakt heb te vervangen of kan het nu blijven zitten? dan zal ik de rest niet meer haaks buigen Voor wat betreft het infrezen, dit is het enige gedeelte wat opbouw wordt, en dat zit zometeen dus achter de koelkast en inbouwkast. Zie je dus niks van.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:22 schreef klusfoobje het volgende:
Bij electra buizen moet je haakse bochten echt zien te vermijden. Probeer niet verder te gaan dan 45 graden. Door een haakse bocht krijg je mocht het nodig zijn achteraf bijna geen trekveer meer heen met dito draadjes werk. Daarnaast had ik zelf, zeker in deze achtergrond, de buizen even in gefreesd. Dat is een fluitje van een cent in gipsblokken. ( hoe dik zijn deze?0
Het is geen kookgroep, het is een perilex omdat zo'n afzuigunit 5 draden nodig heeft (aarde, nul, stand 1, 2 en 3).quote:Die yuko blokken zijn minimaal 7 cm en een buis is 16mm. Dus het kan er wel in gelegd worden.
Overigens, Vonkenboer, moet die aansluiting voor de kookgroep niet doro een grotere buis? Ik doe even de gok dat hie rmeer dan 3 draadjes doorheen gaan.
Klopt, ik kan uiteindelijk naar de rechter stappen als ze tegen stemmen. Nou ja, voordat ik allerlei doemscenario's verzin eerst maar morgen even afwachten.quote:Oh ja, wat die vergadering van die VVE over die buis betreft, ik denk dat ze met een verdomd goede reden moeten komen om die niet te vervangen. Als deze lekt en niet gerepareerd kan worden moeten ze wel, daar hoef je niet lang over te vergaderen... Sterker nog, als ze weigeren en het moet toch echt gebeuren kun je ze dwingen ivm noodzakelijk onderhoud.. Of je dat wilt is een heel anderverhaal
Dat is een goeie, ik ga aan de slag met de watervaste stift. Lekker op muren schrijvenquote:PS, maak even een foto van je buizen met hier en daar afstanden tot bijvoorbeeld de muur. Dat maakt het later zeer veel makelijker als je nog even moet boren....
Ik heb het gedaan en mijn buurman zou willen dat hij het had gedaan![]()
Ik val even bij, wij hebben net ook een perilex aangelegd. Deze zijn namelijk speciaal bedoeld voor electrisch koken, maar onze monsteroven vreet 5kW. We hebben ze door 19mm buizen getrokken. Hij zit op 2 groepen en je kan dus tot 7 komma nogwat kW door die stekker trekkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:09 schreef klusfoobje het volgende:
ik zou dit lekker laten zitten. Als het bedraad is is er in principe geen reden om er ooit nog eens iets doorheen te gaan halen. Mocht je verder nog eea gaan doen met buizen en draden dan zou ik daar iig wel even aan denken. Wel zou ik deze buisjes even wat beter gaan vastzetten. Officieel staat er geloof ik iets van om de 15 cm een klem ofzo? Dat weet vonkenboer wel.
Wat die peridinges aansluiting betreft met al die draadjes, welke buis diameter heb je daarvoor gebruikt? Daar staat een minimum voor en das volgens mij meer dan de standaard 16mm.
Je hebt neem ik aan de buizen op deze manier tegen de muur geprikt naar aanleidng van de latere indeling van je keuken? Alles uitgemeten enzo dus(?).
Is het overigens geen optie om ook eea alvast voor te bereiden mocht je later om welke reden dan ook overstappen op electrisch koken?
Het is inderdaad de standaard 5/8" buis, maar er lopen maar 4 draden door. Eén fasedraad naar de schakelaar, en drie schakeldraden van de schakelaar. De nul en de aarde betrekt de perilexdoos van het stopcontact eronder (is toch allemaal dezelfde groep). Of mag dat niet?quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:09 schreef klusfoobje het volgende:
ik zou dit lekker laten zitten. Als het bedraad is is er in principe geen reden om er ooit nog eens iets doorheen te gaan halen. Mocht je verder nog eea gaan doen met buizen en draden dan zou ik daar iig wel even aan denken. Wel zou ik deze buisjes even wat beter gaan vastzetten. Officieel staat er geloof ik iets van om de 15 cm een klem ofzo? Dat weet vonkenboer wel.
Wat die peridinges aansluiting betreft met al die draadjes, welke buis diameter heb je daarvoor gebruikt? Daar staat een minimum voor en das volgens mij meer dan de standaard 16mm.
Klopt.quote:Je hebt neem ik aan de buizen op deze manier tegen de muur geprikt naar aanleidng van de latere indeling van je keuken? Alles uitgemeten enzo dus(?).
Lijkt me niet nodig. Ik kook alleen op gas, en als een eventuele volgende bewoner elektrisch wil koken moet er toch het één en ander aangepast.quote:Is het overigens geen optie om ook eea alvast voor te bereiden mocht je later om welke reden dan ook overstappen op electrisch koken?
Klopt, maar is het niet zo dat er een 3/4"buis gebruikt wordt omdat je zo'n dikke kabel gewoonweg niet door een 5/8"buis heen krijgt? En mijn afzuigertje trekt gelukkig geen 5kW, m'n huis zou imploderenquote:Op maandag 20 oktober 2008 06:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik val even bij, wij hebben net ook een perilex aangelegd. Deze zijn namelijk speciaal bedoeld voor electrisch koken, maar onze monsteroven vreet 5kW. We hebben ze door 19mm buizen getrokken. Hij zit op 2 groepen en je kan dus tot 7 komma nogwat kW door die stekker trekken
Geen idee, onze electricien heeft een aparte fornuisgroep aangemaakt in de groepenkast waar de 5 draden van de Perilex samen komen. Het zijn wel 2 groepen met een nul en een fase, maar de aarde wordt gedeeld...quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:52 schreef klusfoobje het volgende:
Ah kijk, 19mm dus. Volgens mij heeft de electro goeroe hier ook een topicje over gestart met informatie.
Ik heb naar aanleiding van dat topic 2 extra buizen getrokken met bedrading. Samen kunnen ze als kookgroep dienen en mocht ik dat niet gaan gebruiken dan heb ik gewoon dus 2 extra ( separate) groepen beschikbaar.
Ik krap me nu gelijk even achter de oren, ik heb de aanname gedaan dat je twee groepen die elke in een eigen buis liggen toch wel mag combineren tot een kookgroep ? Ik kook op gas dus de kans dat ik iid dat nodig heb acht ik klein, maar je wete het niet he...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |