Ja, pen en papier halen misschien?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:20 schreef Luke-SuperDude het volgende:
Maat wees eerlijk, wat moet je dan doen? blijven wachten tot de eigenaar van de auto komt? Zeker als je geen pen en papier bij je hebt
Ja echt, het feit dat je geen pen en papier bij je hebt is reden om iets strafbaars (schade veroorzaken en wegrijden) te doen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:20 schreef Luke-SuperDude het volgende:
Maat wees eerlijk, wat moet je dan doen? blijven wachten tot de eigenaar van de auto komt? Zeker als je geen pen en papier bij je hebt
Als je dat al niet eens zelf kan bedenken moet je misschien eens denken om je rijbewijs terug te geven. Pen en papier bij je hebben is sowieso altijd wel handig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:20 schreef Luke-SuperDude het volgende:
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:34 schreef lennartb.nl het volgende:
En anders kras je je telefoonnr gewoon ff in de lak![]()
Maar als je iets doet moet je het goed doen. Dus wat als er geen lak meer op heel die auto zit?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:34 schreef lennartb.nl het volgende:
En anders kras je je telefoonnr gewoon ff in de lak![]()
Dan maakt die deuk ook niets meer uitquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:38 schreef Luke-SuperDude het volgende:
[..]
Maar als je iets doet moet je het goed doen. Dus wat als er geen lak meer op heel die auto zit?
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Mja, bij mij kregen ze het echt niet voor elkaar. Ze adviseren me om naar een schadebedrijf te gaan aangezien die dat wel vaker tegen zullen komen met auto's die flink geraakt zijn. Maar dan is 't alweer maandag voordat ik daar ben geweest en het kost mij onnodig moeite en geld.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Mijn kabeltje was geknapt. Als je auto op de brug zet en je haalt het wiel er af dan moet je wel bij de motorkap kunnen komen. Ze hebben dat netjes gemaakt in de garage.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:02 schreef Diesz het volgende:
Triest hoor, zulke figuren. Heb het al een paar keer zien gebeuren dat mensen gewoon weg willen rijden. Helaas voor hen ben ik zo'n heks die daar dan wat over zegt en indien nodig ook de politie er bij haalt.
Dat zou iedereen moeten doen. Als je niet kan/wil/durft hoef je de mensen niet aan te spreken, maar noteer het kenteken van beide auto's en meld dat bij de politie.quote:
Alsof de politie niets beters te doen heeft.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:14 schreef Diesz het volgende:
[..]
Dat zou iedereen moeten doen. Als je niet kan/wil/durft hoef je de mensen niet aan te spreken, maar noteer het kenteken van beide auto's en meld dat bij de politie.
Die schaafwond werk ik wel weg, spuitbus ligt in de garage. En ik heb zelfs een reserve koplamp. Het feit dat ik niet onder m'n motorkap kom is het vervelendste. En dat is vast niet zo snel gerepareerd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:05 schreef Gluckskafer het volgende:
Ach het is maar een auto. Kan jou het schelen.
Wat een pauper houding weer.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:05 schreef Gluckskafer het volgende:
Ach het is maar een auto. Kan jou het schelen.
Die verkrachters en tuig die toch weer zo vrij komen? En zolang ze zich druk maken om mensen die het politie logo misbruiken kan zo'n akkefietjes er ook wel bij. Daarbij, als ze echt in moeten grijpen doen ze dat niet, als ze iemand vermoord horen worden wachten ze rustig buiten tot ie dood.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:20 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Alsof de politie niets beters te doen heeft.
Duur belastinggeld verspillen aan zoeen akkefietje, en ondertussen de echte boeven, verkrachters en tuig maar laten lopen zeker. Pas als er doden bij vallen bel je de politie maar.
Door verklikkers zoals jij gaat ons land langzaam tenonder
Juist!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:53 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Die verkrachters en tuig die toch weer zo vrij komen? En zolang ze zich druk maken om mensen die het politie logo misbruiken kan zo'n akkefietjes er ook wel bij. Daarbij, als ze echt in moeten grijpen doen ze dat niet, als ze iemand vermoord horen worden wachten ze rustig buiten tot ie dood.
Het echte belastinggeld word overigens verspild in Den Haag en het koningshuis.
Geen heks. Respect verdien je. Ik doe hetzelfde heurquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:02 schreef Diesz het volgende:
Triest hoor, zulke figuren. Heb het al een paar keer zien gebeuren dat mensen gewoon weg willen rijden. Helaas voor hen ben ik zo'n heks die daar dan wat over zegt en indien nodig ook de politie er bij haalt.
Zou je schade in elk geval melden bij http://www.waarborgfonds.nl/
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen heks. Respect verdien je. Ik doe hetzelfde heur
Schaafwond op je auto?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:13 schreef Ruiseart het volgende:
Op een schaafwond
Doe ik ook altijd. Maar als ze na je parkeren en weer eerder weg zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, ik heb me inmiddels aangeleerd om kentekens van de auto's naast me te noteren als ze wel heel dicht ernaast geparkeerd staan.
Tsja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:46 schreef Ruiseart het volgende:
Waar 'ie me geschampt heeft. Daar zit nu een zwarte streep waar witte lak zou moeten zitten.
[..]
Doe ik ook altijd. Maar als ze na je parkeren en weer eerder weg zijn.
Ben liever een 'verklikker' dan dat ik in jouw schoenen zou staan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:20 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Alsof de politie niets beters te doen heeft.
Duur belastinggeld verspillen aan zoeen akkefietje, en ondertussen de echte boeven, verkrachters en tuig maar laten lopen zeker. Pas als er doden bij vallen bel je de politie maar.
Door verklikkers zoals jij gaat ons land langzaam tenonder
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen heks. Respect verdien je. Ik doe hetzelfde heur
Als ze me te close staan dan maak ik een foto. Is meteen bewijs.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, ik heb me inmiddels aangeleerd om kentekens van de auto's naast me te noteren als ze wel heel dicht ernaast geparkeerd staan.
Je kunt ook gewoon een ander plekje opzoeken, ipv koste wat kost je auto ertussen proppen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:25 schreef Diesz het volgende:
[..]
Als ze me te close staan dan maak ik een foto. Is meteen bewijs.
Als er een ander plekje is dan doe ik dat ook. Maar als er geen ander plekje is, dan parkeer ik daar toch echt mijn auto als ik er tussen pas. Ik zorg er alleen voor dat ik bewijs heb als er een deur tegen mijn auto geramd wordt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:12 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon een ander plekje opzoeken, ipv koste wat kost je auto ertussen proppen.
Check:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:20 schreef Diesz het volgende:
[..]
Ben liever een 'verklikker' dan dat ik in jouw schoenen zou staan.![]()
De politie had de keren dat ik ze heb ingeschakeld blijkbaar niks beters te doen, want ze stonden er binnen 5 minuten. Ik heb ze er ook pas bijgehaald toen ik allerlei dreigementen naar mijn hoofd kreeg, omdat ik die mensen op de schade wees waar zij verantwoordelijk voor waren. Ik haal de politie er dus pas bij als ik het niet meer alleen kan.
Er bestaat zoiets als burgerplicht. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat ik schade aan mijn eigen auto had en dat de veroorzaker pleite was. Dan was het prettig geweest als er iemand melding van had gemaakt!! Ben benieuwd hoe jij zou reageren als je auto ineens flink schade had en de veroorzaker weg was!! Dan zou het ineens wel okee zijn natuurlijk!!
Het is in elk geval wel duidelijk dat jij bent er zo eentje die schade rijdt en maakt dat ie wegkomt. Ik weet wel wat voor persoon ik liever ben!!
En je punt is?? Zie de overeenkomst nml niet. Wat je laat zien is inderdaad bezopen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:15 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Check:
http://www.geenstijl.nl/m(...)feauteauverhaal.html
Kentekenplaat boeit mij ook niet, maar een deuk en/of lakschade is toch een ander verhaal!!quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:36 schreef Thomass het volgende:
Boeiend, hier in de stad heb ik vaaaak genoeg iemands kentekenplaat een beetje gecrushed met mien trekhaak. En het gebeurt ook vaak genoeg bij onze oto. Fileparkeren in krappe plekjes en je ontkomt er haast niet aan.
Dat is gewoon makelijk geld verdienen zoals ze helaas veel te vaak doenquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:15 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Check:
http://www.geenstijl.nl/m(...)feauteauverhaal.html
Dat heeft ook lekker nutquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Inderdaad. In de tussentijd kunnen er wel 3 andere auto's geparkeerd hebben die schade hebben aangebracht.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat heeft ook lekker nut
GG: Ja ik heb een kras op mijn auto, en er stond een auto met dit kenteken naast!
Politie: Oh oke, heeft u zien gebeuren dat uw auto geraakt werd?
GG: Nee..
Politie: Heeft iemand anders het gezien?
GG: Nee..
Politie:![]()
GG:
Offtopic, maar okay..quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is gewoon makelijk geld verdienen zoals ze helaas veel te vaak doen
Hehe, vervolgens toch wel even hard uitgelachen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:28 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Offtopic, maar okay..
Op één alto-achtige sukkel na, die me toeschreeuwde: "hou je bek klootzak". Toen ben ik even teruggelopen om te kijken hoe ze z'n boete uitschreven
Bij Alto'tjes is dit toegestaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:06 schreef Basson het volgende:
Op een normale parkeerplaats:
In een Chevrolet Avalanche [ afbeelding ]
Ik loop 's ochtends naar de auto, kijk of ik achteruit kan rijden en stap in. Versnelling in R en ik rijdt een stukkie achteruit. Ineens zie ik een Suzuki Alto achter mij de weg op rijden. Een huh? moment later besef ik dat ik die auto door zijn handrem de weg had opgedrukt. Ik kijk of er schade is. Gelukkig niet te zien, maar ik laat toch maar ff een briefje achter met uitleg waarom de auto half op de weg staat. Naderhand niets meer over gehoord![]()
Ik heb echt bij het instappen gekeken of er iets achter stond, maar die Suzuki stond zo geparkeerd dat ie niet te zien was...
Waarom spuiten ze de grondlak altijd in een contrasterende kleur tov de bovenlaag? Ik heb een witte streep waar zwarte lak zou moeten zittenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:46 schreef Ruiseart het volgende:
Waar 'ie me geschampt heeft. Daar zit nu een zwarte streep waar witte lak zou moeten zitten.
[..]
Respect ja, zo moeten er meer zijn!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:02 schreef Diesz het volgende:
Mede-heksquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:18 schreef jack4ya het volgende:
En dan nog blijft iemand glashard ontkennen.
Ik was een keer getuige dat een vrachtwagen er een spiegel aframde van een geparkeerde auto. De vrachtwagen stopt... om vervolgens doodleuk wegterijden.
Ik ben er als mede-heks achteraan gereden om het kenteken naar mezelf te sms-en (bij gebrek aan pen en papier)
Toen weer terug naar de auto. Nog een andere getuige was al bezig een briefje te maken. Beide telefoonnummers er op en het kenteken erbij.
Paar dagen later keurig gebeld door politie... en slachtoffer.... en verzekerin... en weer politie etc etc. Blijkt de chauffeur/bedrijf in kwestie glashard te ontkennen dat ze er ooit geweest zijn!
2 getuigen, kenteken bekend, en een gedetailleerde beschrijving van de vrachtwagen... en nog he!![]()
Voor een schade van 153,- Daar doe je als bedrijf toch niet zo moeilijk over??
(en nee, ik heb het niet eens over mijn eigen schade een korte periode daarna, vergelijkbaar verhaal met TS, alleen "wist" ik wel wie het was)
Ik vind het ook belachelijk dat mensen zich er zo druk om maken, tegen mijn auto mogen ze aanrijden zolang ze maar geen schade veroorzaken. Gewoon zachtjes tegen iemands bumper aan, wat boeit dat nou, ik ken sommige straten waar het gewoon is omdat het anders gewoon echt niet past en kan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:36 schreef Thomass het volgende:
Boeiend, hier in de stad heb ik vaaaak genoeg iemands kentekenplaat een beetje gecrushed met mien trekhaak. En het gebeurt ook vaak genoeg bij onze oto. Fileparkeren in krappe plekjes en je ontkomt er haast niet aan.
Dus omdat jij het prima vind moet een ander het ook maar prima vinden?quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind het ook belachelijk dat mensen zich er zo druk om maken, tegen mijn auto mogen ze aanrijden zolang ze maar geen schade veroorzaken. Gewoon zachtjes tegen iemands bumper aan, wat boeit dat nou, ik ken sommige straten waar het gewoon is omdat het anders gewoon echt niet past en kan.
Zoals in Parijs, geef toe, hier kan het gewoon niet anders
Dat zeg ik niet, maar ik begrijp niet wat er erg aan is als er toch geen schade is?quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus omdat jij het prima vind moet een ander het ook maar prima vinden?
Ik vraag me af uit welke polder jij komt, maar in de grote stad gaat het er anders aan toe mien jongquote:In dat filmpje is het een ander verhaal, maar in NL is men gewoon te lui om een eindje te lopen of betaald te parkeren.
Als er geen schade is, is het prima. Ik had net over dat stukje heen gelezen, mijn excuses. Maar dan nog, hoe denk je dat een ander dan weg komt, die wellicht niet zulke parkeerskills heeft als jij? Een vrouwtje vroeg mij laatst of ik haar wilde helpen uitparkeren omdat 1 of andere mongool zijn auto zo dicht op die van haar had gezet. Ik kon er makkelijk uit, dat wel, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk. Maar ja, men is liever snel zijn auto kwijt dan dat men even rekening houdt met een ander.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik begrijp niet wat er erg aan is als er toch geen schade is?Vind je het ook erg als er iemand tegen je voordeur aanleunt? Of wanneer iemand de buitenmuur van je huis aanraakt? Een tak die van een boom tegen je auto aanwaait geeft bij wijze van spreke nog meer schade. Maar wel spastisch reageren op een tikje van 1 km/u
![]()
Hmm, dat is dan ook misschien de reden dat ik niet in Amsterdam etc wil wonen. Hoe dan ook, heb er nooit parkeerproblemen gehad IMO. En ja, kom regelmatig in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam.quote:Ik vraag me af uit welke polder jij komt, maar in de grote stad gaat het er anders aan toe mien jong
En dan bedoel ik de binnenstad van Amsterdam, Den Haag en dat soort steden
Nee okee, daar ben ik het wel mee eens, als je sommige mensen het spreekwoordelijke groene licht geeft menen ze dat het geoorloofd is om met hun wagen tegen de jouwe aan te rammenquote:Op dinsdag 2 september 2008 14:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als er geen schade is, is het prima. Ik had net over dat stukje heen gelezen, mijn excuses. Maar dan nog, hoe denk je dat een ander dan weg komt, die wellicht niet zulke parkeerskills heeft als jij? Een vrouwtje vroeg mij laatst of ik haar wilde helpen uitparkeren omdat 1 of andere mongool zijn auto zo dicht op die van haar had gezet. Ik kon er makkelijk uit, dat wel, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk.
[..]
Nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel meer dat je dan wel je auto netjes geparkeerd hebt maar dat een ander dan niet of moeilijk weg kan omdat die niet zo handig is met parkeren. Kun je wel zeggen "had je geen auto moeten rijden", daar valt ook wel wat voor te zeggen, maar toch. Als ik zie dat het nog maar net past zet ik hem er meestal niet in. Ten eerste vind ik het aso, en ten tweede is de kans dat degene die voor of achter je staat gewoon jouw auto sloopt erg groot.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nee okee, daar ben ik het wel mee eens, als je sommige mensen het spreekwoordelijke groene licht geeft menen ze dat het geoorloofd is om met hun wagen tegen de jouwe aan te rammen
Hahahaquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zoals in Parijs, geef toe, hier kan het gewoon niet anders
Hoezo schijt aan, ze kan gewoon niet anders, het is gewoon niet anders in Parijs, ik zag zoiets daar een keer gebeuren terwijl de chaffeur van de auto ervoor er nog in zat en de chauffeuze achter hem reed ook een paar keer op en neer tegen zijn bumper. Vervolgens reed ie kalm 2cm naar voren tegen de auto voor hem om haar wat ruimte te geven, wat niet hielp want ze raakte hem nog 2 keer toen ze er eenmaal uitkwam maakte ze een 'bedankt gebaar' richting hemquote:Op dinsdag 2 september 2008 14:17 schreef pimbah het volgende:
[..]
HahahaVrouwtje heeft gewoon schijt aan en doet het nog redelijk netjes ook
Ja die gasten zijn echt lomp vaakquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:18 schreef jack4ya het volgende:
Paar dagen later keurig gebeld door politie... en slachtoffer.... en verzekerin... en weer politie etc etc. Blijkt de chauffeur/bedrijf in kwestie glashard te ontkennen dat ze er ooit geweest zijn!
2 getuigen, kenteken bekend, en een gedetailleerde beschrijving van de vrachtwagen... en nog he!![]()
Voor een schade van 153,- Daar doe je als bedrijf toch niet zo moeilijk over??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |