klinkt logisch, maar het zou ook logisch zijn als ze de presidentsverkiezingen WEL willen beïnvloeden.quote:Op maandag 1 september 2008 12:38 schreef SeLang het volgende:
Volgens John Bolton is een Israelische aanval te verwachten na de presidentsverkiezingen maar voor de inauguratie.
De redenering is dat men niet lang meer kan wachten, maar men wil niet de indruk wekken de US presidentsverkiezingen te willen beinvloeden. De backing van Bush hebben ze waarschijnlijk al, maar Obama wordt twijfelachtig en McCain zal het wellicht wel steunen maar dat kost weer extra tijd voordat alles agreed is. Het beste is dus aanvallen tussen de verkiezingen en de inauguratie in.
Klinkt logisch.
Als Israel Iran aanvalt voor de verkiezingen dan wint McCain.quote:Op maandag 1 september 2008 16:33 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
klinkt logisch, maar het zou ook logisch zijn als ze de presidentsverkiezingen WEL willen beïnvloeden.
die terror alert naar oranje (of was het rood) bij Kerry vorige verkiezingen was ook wel obvious....quote:Op maandag 1 september 2008 17:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als Israel Iran aanvalt voor de verkiezingen dan wint McCain.
Maar dat is een beetje TE obvious...
onbeperkt dollars bij drukken en ze kunnen het vast wel lenen bij andere landen daar zijn ze vrij bedreven in. Anders moeten ze maar wat van het betalings balans overschot van Iraq invorderen omdat het in Iraq's belang is dat Iran wordt gestopt.quote:Op maandag 1 september 2008 19:53 schreef Sala-adin het volgende:
Heeft de vs de financiele middelen en mankracht voor nog een oorlog?
uhhh..quote:Op maandag 1 september 2008 22:05 schreef mr.marcus het volgende:
de Telegraaf wordt internationaal wel weer heeeeel serieus genomen
http://www.spitsnieuws.nl(...)ran_bombarderen.html
Ik ben ervan overtuigd dat Israel onder geen beding zal toestaan dat Iran kernwapens krijgt. Zij zullen zeker iets ondernemen, met of zonder de Amerikanen. (of het veel helpt is een tweede).quote:Op woensdag 3 september 2008 03:52 schreef Imagine-Peace het volgende:
Bovendien geloof ik niet dat het serieus word overwogen door de amerikanen om iran aantevallen.
Ik denk dat iran kwa macht in het MO ergens in de top 5 staat.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:16 schreef Ahmadinejjad het volgende:
Iran is na Israel de supermacht van de Midden Oosten
En wat als iran zijn bondgenoten erbij betrekt net zoals amerika betrokken is geweest. Dan ben je in principe alleen maar slechter af. Of ga je ervan uit dat ze dat niet of nauwlijks hebben.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat Israel onder geen beding zal toestaan dat Iran kernwapens krijgt. Zij zullen zeker iets ondernemen, met of zonder de Amerikanen. (of het veel helpt is een tweede).
Verder denk ik niet dat Amerika Israelische vliegtuigen gaat neerschieten als die over Irak vliegen. Amerika wordt er dus hoe dan ook direct of indirect bij betrokken.
Welke bondgenoten heeft Iran dan?quote:Op woensdag 3 september 2008 19:54 schreef Imagine-Peace het volgende:
[..]
En wat als iran zijn bondgenoten erbij betrekt net zoals amerika betrokken is geweest. Dan ben je in principe alleen maar slechter af. Of ga je ervan uit dat ze dat niet of nauwlijks hebben.
Het gaat er niet om wat jij of ik ervan vinden. Ik spreek hier alleen een verwachting uit. En op grond van hoe Israel in zijn geschiedenis altijd met militaire bedreigingen is omgegaan, plus de verwachting dat de USA een actie op z'n minst passief zullen steunen (en wellicht ook actief) verwacht ik gewoon dat er iets gaat gebeuren. De enige reden waarom ze eventueel een militaire actie achterwege zullen laten is vanwege de moeilijke uitvoerbaarheid daarvan. Ik ben er nog niet van overtuigd dat Israel zo'n actie kan uitvoeren, dwz eentje die daadwerkelijk het iraanse programma een aantal jaar terug zet.quote:En dat voor een bom ? het gaat echt buiten mijn logica. Enige die dat hebben gedaan waren de amerikanen, en die mogen dat omdat ze goed en sterk zijn.
Hoe weet Israel uberhaubt of en wanneer iran dan kernwapens heeft. En waarom zouden landen als pakistan en india dat wel mogen en specifiek iran niet. Ik zou dan als land zijnde juist er alles op zetten voor die wapens aangezien een paar joden mij dat zogenaamt willen verbieden. Ik zou de jood belachelijk gemaakt hebben alleen al omdat ze voor god willlen spelen terwijl ik dan ik eigen land ben.
Ik heb soms ook moeite met vertrouwen maar het lijkt me toch vrijwel zeker dat niemand zomaar even een atoombompje kan werpen met als gevolg een hele land van de kaart? dat kan toch nooit, wie gelooft dat nou ?? dan ben je paranoide, een holocaust- overleefende of zo.
Maar ik kan wel vrijwel zeker zeggen dat als israel op deze manier doorgaat. tja je raad het al..
venezuela, libanon (voor een gedeelte), syrië, gedeelte van Iraq en volgens mij half/half ruslandquote:Op woensdag 3 september 2008 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welke bondgenoten heeft Iran dan?
De meeste landen in de regio hopen in stilte dat iemand iets gaat doen want zij zijn ook bang voor een Iran met kernwapens
[..]
Het gaat er niet om wat jij of ik ervan vinden. Ik spreek hier alleen een verwachting uit. En op grond van hoe Israel in zijn geschiedenis altijd met militaire bedreigingen is omgegaan, plus de verwachting dat de USA een actie op z'n minst passief zullen steunen (en wellicht ook actief) verwacht ik gewoon dat er iets gaat gebeuren. De enige reden waarom ze eventueel een militaire actie achterwege zullen laten is vanwege de moeilijke uitvoerbaarheid daarvan. Ik ben er nog niet van overtuigd dat Israel zo'n actie kan uitvoeren, dwz eentje die daadwerkelijk het iraanse programma een aantal jaar terug zet.
Met name Syrie en China.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welke bondgenoten heeft Iran dan?
De meeste landen in de regio hopen in stilte dat iemand iets gaat doen want zij zijn ook bang voor een Iran met kernwapens
[..]
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.quote:Het gaat er niet om wat jij of ik ervan vinden. Ik spreek hier alleen een verwachting uit. En op grond van hoe Israel in zijn geschiedenis altijd met militaire bedreigingen is omgegaan, plus de verwachting dat de USA een actie op z'n minst passief zullen steunen (en wellicht ook actief) verwacht ik gewoon dat er iets gaat gebeuren. De enige reden waarom ze eventueel een militaire actie achterwege zullen laten is vanwege de moeilijke uitvoerbaarheid daarvan. Ik ben er nog niet van overtuigd dat Israel zo'n actie kan uitvoeren, dwz eentje die daadwerkelijk het iraanse programma een aantal jaar terug zet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |