eey gast..quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:08 schreef Plasterk het volgende:
Gast, gebruik even interpuncties de volgende keer.
Heb je je genoteerde uren met je loon vergeleken?
ik weet niet als dat er in staat ik dacht van wel ik werk nu ergens anders en dat is wel zo dat ik 150 procent krijg op de zaterdagquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:10 schreef Profesor het volgende:
Staat in je CAO of je die 150% wel krijgt (is lang niet overal zo.. ..vaker niet dan wel)
Pauze hoeft niet betaald te worden (staat ook in de CAO)
Uren dien je zelf ook bij te houden.
Wat wil je dan wat wij over je uren zeggen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
eey gast..
ik zei ik heb de uren genoteerd op de camping niet nog is thuis bijgehouden weet ik is dom van meik heb er wat van geleerd
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik weet niet als dat er in staat ik dacht van wel ik werk nu ergens anders en dat is wel zo dat ik 150 procent krijg op de zaterdag
op de camping deed ik buitendienst klusjes enz..
het was wit jaquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:12 schreef Piles het volgende:
CAO gaat alleen op als TS wit werkt toch
Eerst wil ik wel eens weten of er wel een contract is
Zag het al jaquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
het was wit ja
ik heb een contract ja daar staat in 2,48 bruto per uur
waar kan ik die vinden..?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:12 schreef Profesor het volgende:
[..]
hups eerst de CAO doorlezen jij..
nee het is een heel eenvoudig contractje staat bijna niets inquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Zag het al ja
Staat er ook in onder welke cao je valt?
ik was niet via uitzendtbureauquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:14 schreef maok het volgende:
Had je dat soort dingen niet beter van te voren kunnen bespreken met je werkgever.
Betaalde pauzes zijn iig geen recht maar je had het natuurlijk wel van te voren kunnen bespreken. Zaterdag is ook niet verplicht om 150% uit te betalen, zeker niet in een sector als de recreatie, Dat kun je in de CAO vinden.
Over die loonstrookjes, komen de uren die je hebt ingevult niet overeen met je loonstrookjes? Dan zou ik het even melden, misschien zijn een loonstrookje vergeten mee te nemen.
Was je trouwens bij de camping in dienst of werkte je via een uitzendbureau?
gaat paar eurocent af jaquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:16 schreef ruud.nl het volgende:
Je weet toch wel dat je netto minder overhoudt dan bruto hč?
hoeveel betalen belasting betalen gewoon als je een normale baan hebt 33 procent toch?quote:
Ja, volgende keer beter opletten. Bij mijn vorige werk werden mijn pauzes ook niet uitbetaald. Deal with it.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
heeft iemand idee wat ik hiermee aan moet?
Nee. Je begint eerst met een heffingskorting, oftewel een deel is vrijgesteld van belasting. Dit is tot een bedrag circa 6.000 euro per jaar. Vervolgens betaal je alles meer dan de 6.000 euro belasting over, dit is circa 34%. Hoe meer je verdient, des te meer belasting je moet betalen. Vanaf een bepaalde grens betaal je over het bedrag 42% en/of 52% belasting. Omdat jij minder dan 6.000 euro op jaarbasis verdien, betaal je ook bijna niks aan loonheffing/belasting.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
hoeveel betalen belasting betalen gewoon als je een normale baan hebt 33 procent toch?
De eerste half uur pauze wordt meestal niet uitbetaald. Overige pauzes vaak wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, volgende keer beter opletten. Bij mijn vorige werk werden mijn pauzes ook niet uitbetaald. Deal with it.
Vaak wel, meestal wel, maar bij mijn vorige werkgever toch echt nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
De eerste half uur pauze wordt meestal niet uitbetaald. Overige pauzes vaak wel.
Soms dan kan het nog ingehouden worden, maar kun je dat aan het einde van het jaar terugvragen. Dat bedrag staat dan bij loonheffing (zoiets) vermeld op je loonstrook.quote:
tis vrij normaal dat een pauze niet doorbetaald wordquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, volgende keer beter opletten. Bij mijn vorige werk werden mijn pauzes ook niet uitbetaald. Deal with it.
Het is normaal dat je lunchpauze niet doorbetaald wordt. Daarnaast krijg je in de meeste bedrijven koffiepauze op kosten van de baas. Maar ook dit verschilt dus in ieder bedrijf/sector.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:01 schreef bonke het volgende:
[..]
tis vrij normaal dat een pauze niet doorbetaald word![]()
een werkonderbreking moet wel doorbetaald worden
tot 12 min is het een werkonderbreking en daarna is et een pauze
( dacht ik )
Probeer eerst maar eens duidelijk te maken waarom je meer zou moeten krijgen. Dat er een andere werkgever is die aan 150% op zaterdag doet wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
maar het geeft zo'n vervelend rot gevoel dat mensen mij gewoon naaien over geld ik hoor gewoon veel meer geld te krijgen wat die lui doen klopt gewoon niet
Als er niet in je contract en/of CAO staat dat je recht hebt op 150% als je op zaterdagen werkt, dan heb je daar geen recht op. Wat een ander bedrijf doet moet dat andere bedrijf zelf weten, daar heeft de campingbaas niets mee te maken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik weet niet als dat er in staat ik dacht van wel ik werk nu ergens anders en dat is wel zo dat ik 150 procent krijg op de zaterdag
De werkgever is verplicht deze beschikbaar te stellen.quote:
Precies TJ-biljetje invullen en je hebt het allemaal weer terug!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:43 schreef heiden6 het volgende:
TS, vergeet niet om begin volgend jaar een TJ-biljet in te vullen. Waarschijnlijk krijg je alle betaalde belasting dan weer terug: http://www.belastingdienst.nl/particulier/teruggaafjongeren/
Euh, hoe kom je daarbij? We hebben een progressief belastingstelsel jeweets.quote:
Er gaat niet zo heel veel af bij een salaris van 2,48 euro/uur. Zeker niet als je maar vier maanden werkt en niet fulltime.quote:Op maandag 1 september 2008 17:12 schreef E.T. het volgende:
maar hoe ben je nou genaaid dan?
kloppen je uren met wat je hebt opgegeven?
Je weet toch wel ongeveer hoeveel uur je hebt gemaakt.. keer 2,48 is wat je ongeveer bruto op je loonstrook moet hebben. Hier gaat nog e.e.a van af en dan hou je je netto-bedrag over.
pauzes niet betaald is heel normaal, zaterdagen geen 150% is ook heel normaal (mits tenzij in CAO, die je bij de werkgever kunt opvragen)
Gast, TS is 15 ofzo. Dan vraag je dat soort dingen niet. Hij weet waarschijnlijk niet eens wat een CAO isquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:14 schreef maok het volgende:
Had je dat soort dingen niet beter van te voren kunnen bespreken met je werkgever.
Betaalde pauzes zijn iig geen recht maar je had het natuurlijk wel van te voren kunnen bespreken. Zaterdag is ook niet verplicht om 150% uit te betalen, zeker niet in een sector als de recreatie, Dat kun je in de CAO vinden.
Da's vreemd, in 'mijn' zorgtak wel (residentiėle hulpverlening aan LVG-jongeren met gedragsproblemen...weet niet welke tak het is eigenlijk =))quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:57 schreef Katinkat het volgende:
Ook in de zorg is niet de hele zaterdag met ORt, alleen de uren na 12 uur. Geen idee hoe dat in de campingsektor is.
omdat een camping 7 dagen per week open is telt een zaterdag - of zondag niet als rustdag oid. dus krijg je waarschijnlijk om die reden niet extra betaald.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |