Eens. Vet zeg, welke schaal zijn die grootste tanks?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik bouw ze niet maar heb wat scheepsmodellen staan hiero:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het mooist blijft toch de Duitse Panther
Cool hequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:06 schreef Gewas het volgende:
[..]
Eens. Vet zeg, welke schaal zijn die grootste tanks?
quote:"...In their Centurions, the 8th Hussars have evolved a new type of tank warfare. They taught us that anywhere a tank can go is tank country: even the tops of mountains."
Weet ikquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef geelkuikentje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is nog vager
He zeur, ga lekker buiten spelenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:03 schreef FP128 het volgende:
Ik vind de TT wat ongelukkig gekozen want militair materieel kun je niet "mooi"noemen omdat het mensenlevens ontneemt. Hooguit indrukwekkend.
Onzin. Mooi gaat om het design, het uiterlijk. Ongeacht wat er mee wordt gedaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:03 schreef FP128 het volgende:
Ik vind de TT wat ongelukkig gekozen want militair materieel kun je niet "mooi"noemen omdat het mensenlevens ontneemt. Hooguit indrukwekkend.
Leuke fotoshopquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Russen schijnen bezig te zijn met een supertank genaamd de MKII
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Russen schijnen bezig te zijn met een supertank genaamd de MKII
[ afbeelding ]
Iets met rupsbanden is niet per definitie een tank.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:13 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]
De Stryker, (of moet een tank rupsbanden hebben?)
Een IFV is geen tank zeg je?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Iets met rupsbanden is niet per definitie een tank.
De Stryker is een IFV
Is dat een tank of een stuk rijdend geschut?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:01 schreef -calimero- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is 'm in t eggie.
De "Koalicija-SV". Afgeleid van de 2S19 Msta.
Een dubbele 152 mm vuurmond.
artillerie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Is dat een tank of een stuk rijdend geschut?
http://www.quarry.nildram.co.uk/152x2.htmquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:56 schreef Karrs het volgende:
Mmmmmja, wat moet je ermee... als 't geen autolader is, heb je eigenlijk 'n nutteloos ding. (Laadt twee keer zo langzaam als twee aparte stukken).
Bovendien als je 'm kan vernietigen maak je twee stuks artillerie kapot voor de prijs van één.
En bovendien, wat 'n gedrocht
Ah, een tank moet dus rupsbanken hebben plus een geschutskoepel met als hoofdtaak schieten.quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:55 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ah, een tank moet dus rupsbanken hebben plus een geschutskoepel met als hoofdtaak schieten.
In dat geval is de M1 Abrams mijn favoriet. Toch kan de Stryker met 105mm kanon zich wel meten met een tank.
Dan is de Nederlandse Wiki ook foutquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nee nee , een tank hoeft niet perse rupsbanden te hebben.
Sommige woordenboeken geven die definitie, maar die is fout.
een tank is een All-terain, gepantserd voertuig met een 360 graden draaibare toren met vlakbaan geschut.
bedoeld voor front-line gevechten.![]()
En waarom is de Abrams je favoriet?
Dat heb ik inderdaad ook gelezen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:56 schreef Pumatje het volgende:
-De Honeywell gasturbine motor hebben ze uit een helikopter gehaald, prachtig geluid ja, en leuke acceleratie
probleem is dat dat ding elk stofdeeltje in de wijde omgeving opzuigt en dat gaat niet werken in een woestijn.. Slijtage is niet bij te houden en wanneer het mis gaat, gaat het vaak goed mis.
De TD is er in ieder geval vast minder blij mee. Daarnaast heeft de Leopard een Multi fuel engine die meer PK per Kilo genereert en resulteert in betere cross-country vaardigheden.
-Het Kanon van de Abrams m1a2 tank is overgekocht van de duitsers ;') ....
Het is een Exact rheinmetall 120mm Smoothore kanon die geen ene fuck verschilt met die wij in onze leopards gebruiken, blijkbaar waren ze niet zelf in staat er 1 te bouwen, dus vroegen ze maar aan de Duitsers of ze die van hun mochten gebruiken..
Nee, het is puur voor de ondersteuning van infanteriequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:40 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dan is de Nederlandse Wiki ook fout
En dan is de Stryker met tankgeschut dus ook een tank.
De Stryker is (o.m.) een wapenplatform ter ondersteuning van de infanterie en daar moet je naar kijken. Dat er een stuk tankgeschut op zit, doet dan niet terzake.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:40 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dan is de Nederlandse Wiki ook fout
En dan is de Stryker met tankgeschut dus ook een tank.
De Abrams heeft een awesome straalmotor... En het kanon is ook wel goed.
Daar bestaat dus inderdaad discussie over. Ik ben van mening dat het een MBT is, zij het een héél beperkte. (Hij is bedoeld voor het Noord-Zweedse bosterrein in een heel defensieve rol en eigenlijk alleen daar geschikt voor de MBT-rol).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:25 schreef Pumatje het volgende:
Zweedse S-tank is geen tank, dat is een tank jager.
Ik vind de paddestoelwolk na een kernontploffing betoverend mooi...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:03 schreef FP128 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |