abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72195117
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:49 schreef henkway het volgende:
ik heb geboekt
ryanair
Brussel - Marrakesh 85 euro PP retour all in
10-10-2009 20-10-2009
kort maar krachtig zeggen we dan
Is dit te doen??
met een taxi, kameel of trein??
Heb zelf twee weken terug (na enkele dagen Marrakesch) het stuk van Agadir naar El Jadida gedaan met o.a. tussenstop in Essaouira (de meeste relaxte plaats van onze reis).
Ik weet niet zeker of je van Tamri makkelijk vervoer kan regelen naar Essaouira (of stop je niet in Tamri??). Wij verbleven iets ten noorden van Agadir (Aourir, klein gehucht, slecht hotel, goed ontbijt) en moesten eerst terug naar Agadir om daar een bus of taxi te pakken. Bus (CTM geloof ik) was helaas al weg (10 uur 's ochtends geloof ik), dus zijn we voor 70 dirham p.p. met een gedeelde taxi naar Essaouira gegaan. We hebben toen met 6 passagiers + 1 bestuurder in zo'n oude Mercedes 240d opgepropt gezeten voor een paar uur lang.
Essaouira --> Marrakech is goed te doen met de bus (voor een beetje hygiene wel de CTM pakken, misschien rijdt er zelfs een Supratours).
De trein rijdt trouwens niet zo zuidelijk, die gaat volgens mij niet verder naar beneden dan Marrakesh.
pi_72196045
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Perceptor het volgende:

[..]

Heb zelf twee weken terug (na enkele dagen Marrakesch) het stuk van Agadir naar El Jadida gedaan met o.a. tussenstop in Essaouira (de meeste relaxte plaats van onze reis).
Ik weet niet zeker of je van Tamri makkelijk vervoer kan regelen naar Essaouira (of stop je niet in Tamri??). Wij verbleven iets ten noorden van Agadir (Aourir, klein gehucht, slecht hotel, goed ontbijt) en moesten eerst terug naar Agadir om daar een bus of taxi te pakken. Bus (CTM geloof ik) was helaas al weg (10 uur 's ochtends geloof ik), dus zijn we voor 70 dirham p.p. met een gedeelde taxi naar Essaouira gegaan. We hebben toen met 6 passagiers + 1 bestuurder in zo'n oude Mercedes 240d opgepropt gezeten voor een paar uur lang. [ afbeelding ]
Essaouira --> Marrakech is goed te doen met de bus (voor een beetje hygiene wel de CTM pakken, misschien rijdt er zelfs een Supratours).
De trein rijdt trouwens niet zo zuidelijk, die gaat volgens mij niet verder naar beneden dan Marrakesh.
Kon je in Tamri niet een taxi pakken naar essaouira??

en was Tamri leuk ??

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 27-08-2009 13:28:29 ]
pi_72201345
Zou het niet weten, in Tamri zijn we niet geweest. Ik dacht even dat je daar langs ging daarom noemde ik het. Wij zaten bij Banana Beach, daar lag het strand vol met afval. La rocher du diable (devil's rock) is trouwens wel een klein leuk strand waar we een dagje hebben gesurfd.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:17:28 #129
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73949161
Schopje!

Ik wil boeken voor Marrakesh zo rond oud&nieuw.

Valt op 1 januari alles stil? Want ik begreep dat er ook een Islamitisch nieuw jaar is, die ongetwijfeld iets met de stand van de maan heeft te maken.

(volgens de website Marrakesh.nl is het 3x Islamatisch nieuwjaar ???!)
quote:
januari: Islamitisch nieuwjaar
7 januari: Ashura (de tiende dag van het islamitisch nieuwjaar) huh? Dus dat is 28 december
11 januari: Onafhankelijkheidsmanifest
9 maart: Viering van de geboortedag van de profeet: Id al Mawlid
1 mei: Dag van de Arbeid
3 mei: Nationale Feestdag
9 juli: Jongerendag
19 juli: Hemelvaart van de profeet Mohammed: Al-Isra wa I-Mi'raadj
30 juli: Troonfeest
20 augustus: Dag van de Revolutie
21 augustus: Verjaardagsfeest Mohammed VI
22 augustus: Begin van de vastenmaand Ramadan
20 september: Einde van de Ramadan: Suikerfeest Id al Fitr
6 november: Dag van de Groene Mars
18 november: Onafhankelijkheidsdag
23 t/m 27 december: Bedevaart naar Mekka
27 november: Offerfeest Id-al-adha
18 december: Islamitisch Nieuwjaar
27 december: Ashura (de tiende dag van het islamitisch nieuwjaar huh?
Kortom, loop ik 1 januari 2010 door een stille stad, of is er nog leven in de brouwerij?
pi_73966812
tvp'tje. Net een vluchtje geboekt naar Marrakesh en terug vanaf Agadir half december. Eerst dit topic is even doorlezen of er eigenlijk wel iets te beleven valt
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_73966934
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:38 schreef Veersesmurf het volgende:
tvp'tje. Net een vluchtje geboekt naar Marrakesh en terug vanaf Agadir half december. Eerst dit topic is even doorlezen of er eigenlijk wel iets te beleven valt
ik zou wel even naar essouria gaan

]ik ben net terug uit marrakesh[/url]

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 22-10-2009 22:53:59 ]
pi_74972857
Juist, ik kom er dus net achter dat ik met Islamitisch Nieuwjaar (18 dec.) in Marrakesh zit. Op zich geen probleem natuurlijk, ware het niet dat ik geen idee heb wat ik kan verwachten. Moet ik een restaurantje 2 weken van te voren boeken, of is dat gesloten? Is de stad uitgestorven, of kan ik mijn hotel niet meer terugvinden door de menigte?

Het 'programma' ziet er voor de rest zo uit:
Dag 1 aankomst
Dag 2. Marrakesh bekijken + nieuwjaar vieren (Souk, Medina, Jardin Majorelle etc.)
Dag 3. Dagtripje ergens heen
Dag 4 Trein naar Agadir
Dag 5 Essouria
Dag 6 Agadir + terugvlucht

Het is dan wel wat aan de korte kant, maar aangezien het er nog 20 graden kan zijn rond die tijd zie ik er nou al naar uit
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:52:03 #133
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74978502
quote:
Op zondag 14 september 2008 15:38 schreef klotezooi het volgende:
Weet je wat goede restaurants voor ons in:

Rabat, Fes,Meknes en eventueel Marrakech?

In Marrakech willen we gewoon bij de eetstalletjes s;avonds op de markt eten, misschien weet je een goede tip?
Hoeveel geld zou je adviseren voor 8 dagen, waarvan we er echt 6 in Marokko zijn?
Alvast hartelijk dank voor je moeite
Je moet bij die eetstalletjes wel oppassen, men zegt 30 dirham, maar an zetten ze van alles op je tafeltje wat je niet besteld hebt en dan willen ze wel graag dat je dat ook betaald en dat kost dan 80 dirham extra.

Ik was al snel overgegaan op de pizza bij een gewoon restaurant, lekkere pizza's hoor voor 30 dirham

Op Jemaa el fna bij een stalletje eten, dat doe je een keer en dan niet meer
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:54:10 #134
179598 Deprater
pi_74978579
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:36 schreef Veersesmurf het volgende:
Juist, ik kom er dus net achter dat ik met Islamitisch Nieuwjaar (18 dec.) in Marrakesh zit. Op zich geen probleem natuurlijk, ware het niet dat ik geen idee heb wat ik kan verwachten. Moet ik een restaurantje 2 weken van te voren boeken, of is dat gesloten? Is de stad uitgestorven, of kan ik mijn hotel niet meer terugvinden door de menigte?

Dag 1 aankomst
Dag 2. Marrakesh bekijken + nieuwjaar vieren (Souk, Medina, Jardin Majorelle etc.)
Dag 4 Trein Bus naar Agadir
Dag 5 Essouria

Het is dan wel wat aan de korte kant, maar aangezien het er nog 20 graden kan zijn rond die tijd zie ik er nou al naar uit
Ik zou gewoon niet naar Agadir gaan, alleen naar Essouria met de bus en dan weer terugvliegen vanaf Marrakech
pi_74986208
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:17 schreef Stpan het volgende:
Schopje!

Ik wil boeken voor Marrakesh zo rond oud&nieuw.

Valt op 1 januari alles stil? Want ik begreep dat er ook een Islamitisch nieuw jaar is, die ongetwijfeld iets met de stand van de maan heeft te maken.

(volgens de website Marrakesh.nl is het 3x Islamatisch nieuwjaar ???!)
[..]

Kortom, loop ik 1 januari 2010 door een stille stad, of is er nog leven in de brouwerij?
Ik was er vorig jaar op 31 december. Dat was een redelijk surrealistische gebeurtenis in de Medina om 0.00 's nachts: een handjevol westerse toeristen dat elkaar feliciteert plus een flinke groep Marokkanen die met mobieltjes foto's maakt van elkaar zoenende westerlingen. Verder werd er nul aandacht aan gegeven.

Sowieso loopt het niet zo'n vaart met de feestdagen. Er wordt daar niet echt streng gelet op openingstijden en sluitingsdagen. Je zal nauwelijks verschil merken met andere dagen.
pi_74994770
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:54 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ik zou gewoon niet naar Agadir gaan, alleen naar Essouria met de bus en dan weer terugvliegen vanaf Marrakech
Punt is alleen dat ik terugvlieg vanaf Agadir dus vandaar...
pi_74995948
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:52 schreef Deprater het volgende:

[..]

Je moet bij die eetstalletjes wel oppassen, men zegt 30 dirham, maar an zetten ze van alles op je tafeltje wat je niet besteld hebt en dan willen ze wel graag dat je dat ook betaald en dat kost dan 80 dirham extra.

Ik was al snel overgegaan op de pizza bij een gewoon restaurant, lekkere pizza's hoor voor 30 dirham

of je blijft er vanaf en betaald het ook niet dat werkt goed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_74998866
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

of je blijft er vanaf en betaald het ook niet dat werkt goed
Precies. Je kan er prima eten als je het een beetje uitzoekt. En er is keuze genoeg.

Als je bang bent opgelicht te worden, kan je ook naar de soepstalletjes gaan. Hebben alleen soep dus daar kan weinig mis gaan en smaakt nog goed ook. En dan als toetje van die suikerstengels met een kopje thee.
pi_75045038
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:36 schreef Veersesmurf het volgende:
Dag 1 aankomst
Dag 4 Trein naar Agadir
Dag 5 Essouria
Met name die trein naar Agadir... die gaat niet. Er rijden treinen tussen Tanger-Rabat-Casa-Marrakech en een lijn vanuit Oujda-Fez-Meknes-Rabat. C'est tout.
Mijn advies: op dag 4 de bus naar Essaouira en op dag 5 's avonds (of dag 6 's ochtends vroeg, afhankelijk van het tijdstip van je vlucht) de bus naar Agadir. Agadir zelf is, bij Essaouira vergeleken, niet leuk.
Je buskaartje even een dag van te voren reserveren is wel prettig, zeker rondom zulke feestdagen. Ik heb Marrakech > Essaouira met CTM gedaan en Essaouira > Marrakech met Supratours. CTM vraagt 70 Dh en Supratours 65 Dh. Laatstgenoemde vond ik iets beter en heeft een eigen busstation, vlakbij het treinstation. Aanzienlijk minder druk dan op het algemene busstation, wat ik (als vrouw alleen) toch wel erg prettig vond.
pi_75066122
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:15 schreef Grunner het volgende:
Tvp voor mijn reis naar Fes in november.
Erg boeiende stad. Een paar pics:

vrijdag 27 november 2009 @ 19:55:57 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75066553
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:52 schreef Deprater het volgende:

[..]

ik wil juist geen pizza eten als ik in marokko ben. daarvoor ga ik wel naar italië of mijn eigen houtvuuroven. en wat is nou 80 of 110 dirham voor een goede maaltijd?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_75071444
Vanaf 16 december zit ik voor een week met mijn vriendin in Marrakech. Wat betreft overnachting heb ik het idee dat er weinig budget, maar toch goede kwaliteit, beschikbaar is. Iemand goede tips voor rond de 30 eu voor een double room te Marrakech?
pi_75078898
Het klopt inderdaad dat er moeilijk iets te vinden is in lage prijscategorieën. Komt omdat ze veelal geen websites hebben, maar er zijn genoeg plekjes om te slapen hoor. Ik wilde een nog goedkopere kamer, maar dat was op internet helemaal onbegonnen werk. Heb uiteindelijk op de bonnefooi een hotel gevonden (zelfde eigenaar als Sherazade hieronder) waar ik voor 3 euro op het dakterras op een matras kon slapen

http://www.jnanemogador.com vraagt 380 Dh in laagseizoen en 480 Dh in hoogseizoen.
Ligging is super, in de smalle straatjes vlak achter het Jemaa el Fna. Makkelijk te vinden.

http://www.hotelsherazade.com - diverse prijzen tussen 270 en 690 Dh.
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:52:00 #144
179598 Deprater
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:54:49 #145
179598 Deprater
pi_75080955
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 08:58 schreef Hoothoot het volgende:

Ligging is super, in de smalle straatjes vlak achter het Jemaa el Fna. Makkelijk te vinden.
In de smalle straatjes achter Jemaa el Fna zijn plenty hotels met kamers voor twee personen voor 100 - 150 dirham, gewoon even rondlopen en hier en daar vragen
.een persoonskamer is 60 dirham a 90 dirham

Gebruik wel altijd je eigen (dunne) slaapzakje

[ Bericht 5% gewijzigd door Deprater op 29-11-2009 13:59:36 ]
pi_75107823
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:07 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Met name die trein naar Agadir... die gaat niet. Er rijden treinen tussen Tanger-Rabat-Casa-Marrakech en een lijn vanuit Oujda-Fez-Meknes-Rabat. C'est tout.
Mijn advies: op dag 4 de bus naar Essaouira en op dag 5 's avonds (of dag 6 's ochtends vroeg, afhankelijk van het tijdstip van je vlucht) de bus naar Agadir. Agadir zelf is, bij Essaouira vergeleken, niet leuk.
Je buskaartje even een dag van te voren reserveren is wel prettig, zeker rondom zulke feestdagen. Ik heb Marrakech > Essaouira met CTM gedaan en Essaouira > Marrakech met Supratours. CTM vraagt 70 Dh en Supratours 65 Dh. Laatstgenoemde vond ik iets beter en heeft een eigen busstation, vlakbij het treinstation. Aanzienlijk minder druk dan op het algemene busstation, wat ik (als vrouw alleen) toch wel erg prettig vond.
Kijk, dat zijn tips waar ik iets aan heb thnx!
Ik ging er vanuit dat er wel een trein zou rijden, omdat dat op de website stond, vandaar Mijn vlucht gaat s'avonds, dus heb ik 2 leuke dagen in Essaouira
Iemand tips voor een verblijf aldaar? Hoeft niet per see backpacker-style, maar wel enigsinds op budget. In Marrakesh heb ik Hotel Sherazade geboekt. Er waren her en der al meer positieve reacties gegeven en voor 3 nachten (waarvan 1 hoogseizoen) was ik 810dh. kwijt. Wat ik wel erg vreemd vond is dat ik mijn creditcardnummer, cvv-code, naam en vervaldatum moest opgeven een paspoortnummer accepteerden ze niet
  zondag 29 november 2009 @ 13:53:16 #147
179598 Deprater
pi_75108359
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:34 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn tips waar ik iets aan heb thnx!
Ik ging er vanuit dat er wel een trein zou rijden, omdat dat op de website stond, vandaar Mijn vlucht gaat s'avonds, dus heb ik 2 leuke dagen in Essaouira
Iemand tips voor een verblijf aldaar? Hoeft niet per see backpacker-style, maar wel enigsinds op budget. In Marrakesh heb ik Hotel Sherazade geboekt. Er waren her en der al meer positieve reacties gegeven en voor 3 nachten (waarvan 1 hoogseizoen) was ik 810dh. kwijt. Wat ik wel erg vreemd vond is dat ik mijn creditcardnummer, cvv-code, naam en vervaldatum moest opgeven een paspoortnummer accepteerden ze niet
Ik vind twee dagen Essouria erg, erg weinig, zou er drie van maken, en als je uit de bus stapt komen er gelijk vijf man op je af om je naar een huis te slepen dat geen hotel, maar particulier is, vaak hebben die meer gasten dan een klein hotel.
Er zijn hele leuke bij, echt authentiek marroco style, en zeg dat je in het centrum wilt, als je uit die bus stapt geef dan je limiet op voor een hotel 200 Dh voor een persoon is meer dan genoeg, de aanbrenger verwacht dan een tip van je, geef hem 20 dh
Nooit via internet een hotel boeken in marrocco, klopt geen zak van en je betaald altijd te veel

Als je op het strand loopt van Essouria is het leuk om een kamelen rit te maken langs het strand, naar het huis van jimi hendricx spreek wel een prijs af en betaal Nooooit meer dan dat als je terug komt, ze vragen heel simpel 6 keer de afgesproken prijs

[ Bericht 0% gewijzigd door Deprater op 29-11-2009 16:15:20 ]
pi_75110265
wij hadden in es idd een huis voor 400 dh, in rabat was het nog mooier een complete bovenverdieping van een hotel (4 slaapkamer, badkamer, keuken, grootte woonkamer etc.).

Kortom ik vind dat je nogal veel betaald, in mara kun je makkelijk voor 50dh terecht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_75111617
Ik vind Essouria echt vreselijk . Één grote touristenfuik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 november 2009 @ 16:12:36 #150
179598 Deprater
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')