abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64065584
Maar er staan ook zaken in die achteraf erg suggestief bleken te zijn, en niet op concrete waarheden gebaseerd.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:04:23 #227
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_64065628
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Maar er staan ook zaken in die achteraf erg suggestief bleken te zijn, en niet op concrete waarheden gebaseerd.
zoals?
pi_64068387
Nou, het gaat me meer om de stijl. met 'achteraf' bedoel ik meer terugkijkend op het verhaal als geheel. Veel mensen halen het boek aan als bron om iets over MJ te weten te komen. Dit klopt niet, wat feitelijk is het geschreven als betoog, puur vanuit het perspectief van Taraborelli. Hij stelt zelf iets, en legt dan uit waarom hij dat vind. Daarom komt het ook erg overtuigend over. Maar het is maar de vraag in hoeverre zijn uitleg daadwerkelijk de waarheid is. Wanneer iets plausibel klinkt, hoeft het niet waar te zijn. Voorstellingen over concrete zaken komen dus uit een voorstelling die hìj van de situatie heeft, niet uit eerste hand. Het boek is vrij gedetailleerd geschreven, met zo nu en dan een een paar ware, zich aantoonbaar afgespeelde anecdotes erdoor, waardoor het boek als geheel legitiem over komt. Het is 'gemaakte objectiviteit'.

Taraborrelli verraad dit ook wel door op een gegeven moment aan een soort van eindconclusie te beginnen waar hij op grond van hetgeen hij verteld heeft aan eigen interpretatie van de gegevens begint. Gegevens die hij zelf verzameld maar vooral ook gecreëerd heeft. En dan ook nog eens een eigen subjectieve pseudo-semi-psychologische verklaring geven over hoe MJ is geworden wie hij is. Je zou het zelfs een oordeel kunnen noemen die Taraborelli velt, terwijl eigenlijk zijn punt in het eerste gedeelte al gemaakt had.

De legitimiteit en validiteitskwesties nemen echter niet weg dat het een heel interessant boek is om te lezen. Erg pakkend geschreven, en het gaat ook echt alleen over MJ. Wanneer MJ je interesseert, is het een boek die je gewoon zult uitlezen.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:25:07 #229
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_64076372
Het klopt dat Taraborelli zelf vaak zijn mening over MJ geeft en soms hard is in zijn oordeel. Maar ik heb het gevoel dat als iemand dat kan doen, dat hij het is. Omdat hij aan de ene kant dicht bij hem staat en aan de andere kant ver weg.
Ik vind dat zijn ''amateur psychologie'' vaak logisch klinkt. Het feit dat hij kritisch tegen MJ is betekent natuurlijk niet per sé dat het niet klopt wat hij beweerd. Gezien de informatie die hij heeft is hij gewoon rechtvaardig vind ik. Taraborelli heeft MJ zien veranderen (letterlijk en figuurlijk). Dat weet hij goed te verwoorden.

Aan de andere kant komt er wellicht een beetje rancune bij kijken omdat hij steeds vaker buiten gesloten wordt door Michael.
pi_64194202
HIStory.

Stranger In Moscow is een meesterwerk.

pi_64200329
Heb gisteren weer Moonwalker gekeken. Het lukt me al die keren nog niet om de rode draad in het verhaal (?) te ontdekken.
pi_64201274
quote:
Op zondag 21 december 2008 06:45 schreef DrDentz het volgende:
Heb gisteren weer Moonwalker gekeken. Het lukt me al die keren nog niet om de rode draad in het verhaal (?) te ontdekken.
Ha ha, dat heb ik nou ook altijd. Die film gaat werkelijk nergens over
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_64205714
Michael Jackson in top 20 best verkopende artiesten 2008

http://www.mjjcommunity.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3967&Itemid=77

Hilarisch
  zondag 21 december 2008 @ 19:28:38 #234
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_64217817
quote:
Op woensdag 17 december 2008 00:25 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik vind dat zijn ''amateur psychologie'' vaak logisch klinkt. Het feit dat hij kritisch tegen MJ is betekent natuurlijk niet per sé dat het niet klopt wat hij beweerd. Gezien de informatie die hij heeft is hij gewoon rechtvaardig vind ik. Taraborelli heeft MJ zien veranderen (letterlijk en figuurlijk). Dat weet hij goed te verwoorden.
Dat hij kan schrijven, staat voor mij buiten kijf. Maar wat ik probeerde aan te geven is dat wanneer iets logisch klinkt, het niet perse waar hoeft te zijn. Kritisch zijn is juist goed. Komt op mij juist veel legitiemer over, omdat de zaken die het bekritiseren waard zijvoor mij juist de meest interessante zaken zijn en deze bij een kritische kijk eruit worden gelicht. Maar Taraborelli is te vaag over wat hij vìnd en wéét. Het is in elkaar verwoven. En op het einde wordt het steeds meer het verhaal van Taraborelli over MJ, ipv een beschrijving van MJ door Taraborelli. De schrjver maakt zich dus te belangrijk, op dat moment.
Neemt niet weg dat het boek het zeker waard is om te lezen, maar ik vind persoonlijk altijd wel belangrijk bepaalde zaken goed in perspectief te houden. Maar goed, misschien is dat de socioloog in mij.
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:14 schreef Rnnz het volgende:
HIStory.

Stranger In Moscow is een meesterwerk.

Zeker. Toevallig een reden waarom die dit nu roept?
Hoe dan ook, een erg ondergewaardeed nummer m.i. Ik vind alles goed aan dit nummer. De video (mooie stijl en een paar leuke effecten die we nergens anders hebben kunnen zien), de muziek en de tekst. Eigenlijk ook wel een nummer die hij nu zou kunnen uitbrengen. Geen rariteiten en overdreven gedans, maar gewoon een nummer die hij zingt.
quote:
Op zondag 21 december 2008 06:45 schreef DrDentz het volgende:
Hehehe, inderdaad. Het is ook meer iets waar je als een klein kind naar moet kijken. Leuke kleurtjes, mensen die bewegen wat mooie effecten, en een paar leuke nummers. Als film slaat ie inderdaad nergens op. Ik weet nog dat ik hem ooit eens opzocht in de videotheek. Daar stond hij onder 'muziek'. Dus terwijl het volgens mij meer bedoelt is als een soort van actiefilm waar de muziek niet echt een meerwaarde heeft voor het verhaal. Maar zonder de muziek blijft er niets over.....Ok, die wagenscene.

[ Bericht 44% gewijzigd door Xaobotnik op 21-12-2008 19:37:21 ]
pi_64223245
quote:
Een vrouw met de toepasselijke naam Billie Jean claimt dat zij de biologische moeder is van Michael Jackson's zoon Prince Michael Jackson II.

Foto: EPA
Please Wait ...

De vrouw heeft bij de rechtbank in Los Angeles het verzoek ingediend voor gezamenlijke voogdij over de zesjarige Blanket, zo meldt OK! Magazine. Michael heeft altijd verklaard dat zijn zoon is geboren uit een draagmoeder.

Bovendien wil ze meebeslissen over de scholing van de jongen, hem bezoeken op vrijdag zaterdag én zondag en eist ze klein geldbedrag in de vorm van ruim 700 miljoen euro.

Waarschijnlijk is ze niet helemaal op de hoogte van de huidige financiële situatie van Michael...
god begint er weer iemand en 700 miljoen whehehe
pi_64225143
Hoe komt iemand er bij? Tegen de muur
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64233513
Maar als dat wat Taraborrelli zegt waar is (oa I'm tired,' he said last week. 'I've got nothing left to give. I just want to be left alone. Is that so bad?'), laat MJ dan naar buiten komen met een officieel statement.. In plaats van steeds te hinten op 'some new exciting projects'.

[ Bericht 18% gewijzigd door DrDentz op 22-12-2008 01:57:56 ]
pi_64239426
'Michael Jackson op randje van dood'
FOK! is er ook snel bij hoor...
pi_64270132
LOS ANGELES, Dec 22, 2008 (BUSINESS WIRE) -- Michael Jackson's official and sole spokesperson, Dr. Tohme Tohme, in response to recent rumors regarding Michael's alleged medical condition, has issued the following statement:

"Concerning this author's allegations, we would hope in the future that legitimate media will not continue to be exploited by such an obvious attempt to promote this unauthorized 'biography.'

The writer's wild allegations concerning Mr. Jackson's health are a total fabrication.
Mr. Jackson is in fine health, and finalizing negotiations with a major entertainment company & television network for both a world tour and a series of specials and appearances."

SOURCE: Scoop Marketing
pi_64273920
Ik las het ook net. Maareh... finalizing negotiations

Nu nog even afwachten en afwachten en nog een beetje afwachten hoe lang die afhandeling van die onderhandelingen gaat duren

[ Bericht 0% gewijzigd door Sideshowbobbie op 23-12-2008 09:00:55 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:01:54 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64273996
Is het aan jullie voorbijgegaan dat Michael ernstig ziek schijnt te zijn ofzo? .
Niet meer actief op Fok!
pi_64274084
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:01 schreef Viking84 het volgende:
Is het aan jullie voorbijgegaan dat Michael ernstig ziek schijnt te zijn ofzo? .
Kijk eens even naar dit bericht (van 14 dec overigens)
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:08 schreef Rnnz het volgende:
http://unterhaltung.t-online.de/c/17/13/78/86/17137886.html

Ist Michael Jackson todkrank?
"Jackson kann kaum sprechen"

Om ook maar even mee te doen aan de geruchtenmachine.
En kijk daarna twee posts boven je...

Kortom, waarschijnlijk wist je nog niet dat er zo nu en dan nogal wat geruchten de wereld in worden gebracht. Ik zeg niet dat elk gerucht niet waar kan zijn, maar deze is toch wel heel erg sterk. Daarom hebben wij er m.i. waarschijnlijk weinig aandacht aan besteed
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:23:18 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64274330
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Kijk eens even naar dit bericht (van 14 dec overigens)
[..]

En kijk daarna twee posts boven je...

Kortom, waarschijnlijk wist je nog niet dat er zo nu en dan nogal wat geruchten de wereld in worden gebracht. Ik zeg niet dat elk gerucht niet waar kan zijn, maar deze is toch wel heel erg sterk. Daarom hebben wij er m.i. waarschijnlijk weinig aandacht aan besteed
Ja, sorry, dat bericht heb ik even gemist .
Het kwam op mij over als een betrouwbaar bericht, aangezien ook Michaels broer werd aangehaald. Maar dat schijnt toch niet...
Niet meer actief op Fok!
pi_64274604
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, sorry, dat bericht heb ik even gemist .
Het kwam op mij over als een betrouwbaar bericht, aangezien ook Michaels broer werd aangehaald. Maar dat schijnt toch niet...
Jermaine's (dus z'n broer) uitspraken moet je met een korrel zout nemen. Die lult maar een eind heen, en Michael heeft meerdere malen zijn ongenoegen daarover geuit. Maar jah, dat staat inderdaad mooi in een nieuwsbericht en kan dus betrouwbaar overkomen
pi_64276803
Wat een bullshit verhalen weer Televaag neemt alles gewoon over van de rest..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64289001
Hij is al sinds 2005 'finalizing negotiations' over een World Tour enzo.
pi_64295602
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Hij is al sinds 2005 'finalizing negotiations' over een World Tour enzo.
Hahaha....Jôh??

Ach, ik zie het allemaal wel gebeuren.....of niet.

Hoe dan ook, ik vind het wel erg ver gaan dat er berichten uitgaan over het vermeend doodziek zijn. Ik bedoel, dit is wel effe heel wat anders dan de rariteiten-berichten. Hoe ver kan men gaan in deze? Sowieso is het wel erg makkelijk om op deze manier publiciteit te vergaren...maar ook ziek.

Ik vindhet overigens wel jammer dat MJ niet zelf eens in de pers verschijnt, puur om zich even aan zijn fans te tonen, ipv die beelden dat hij onconstructief aaqn het shoppen is, met een of ander outfit rondloopt, etc. De jongere mensen denken dat MJ alleen maar een idioot is.

[ Bericht 24% gewijzigd door Xaobotnik op 23-12-2008 19:56:57 ]
  woensdag 24 december 2008 @ 12:32:31 #248
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_64320944
Weet je wat het is, aan de ene kant kan ik me voorstellen dat vooral jonge mensen het maar een rare vogel vinden maar aan de andere kant...

Ieder normaalbegaafd mens snapt toch wel wat veel media onbetrouwbaar is en enkel uit is op winst en/of sensatie?

Het is echt niet zo moeilijk om voorbij de media te kijken en een mening te vormen die niet op dat gelul gebaseerd is maar de overgrote meerderheid van de mensen doet die moeite niet (of is er niet toe in staat ).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_64321264
Zijn er nog mensen die het geen rare vogel vinden dan?
  woensdag 24 december 2008 @ 13:35:10 #250
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_64322989
Ik heb het niet helemaal goed omschreven zie ik, ik vind het ook een rare vogel maar ik vind het geen 'foute' rare vogel of een zielige stumper zoals veel niet-fans.
Voor mij is het gewoon een getalenteerde excentrieke en interessante rare vogel!
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')