abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 september 2008 @ 22:15:09 #151
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61306338
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:46 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

zou maar niet gaan huren of gaan kopen, huur/koopcontracten zijn moeilijker leesbaar , er staat op een hele keuken 350 euro.
Punten in een contract missen/overslaan is anders ook niet handig.
M.a.w. ik attendeerde meneer Helox al op het feit dat het om een gehele keuken ging.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61307683
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:15 schreef Dromer het volgende:

[..]

Punten in een contract missen/overslaan is anders ook niet handig.
M.a.w. ik attendeerde meneer Helox al op het feit dat het om een gehele keuken ging.
Had ik nog niet gezien dat je al gereageerd had , kortom jij kan ook goed begrijpend lezen
pi_61313911
Zo, weer een nieuwe dag En hopelijk vanavond de laatste pleisterwerk-foto's

Vanochtend ook nog eens heel lief gevraagd of mijn schoonvader zijn best wil doen om de chapist vast te leggen voor volgende week maandag of dinsdag. Dan heeft het nog tijd genoeg om te drogen zodat we er vrijdag toch kunnen op lopen. Nu maar hopen dat het lukt
pi_61314459
Planning is globaal over 1,5 maand wind/vocht dicht te hebben, wil zeggen kozijnen/deuren/dak erop/metselwerk klaar.
pi_61317408
Wow dat is echt wel snel
Maar wat ik me nu afvraag ivm de ramen. Hoe lang duurt de productie van de ramen wel maar bij jullie? Wij moesten vanuit de fabriek al minstens 6 weken wachten op de ramen...
pi_61334666
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:57 schreef leonieke het volgende:
Wow dat is echt wel snel
Maar wat ik me nu afvraag ivm de ramen. Hoe lang duurt de productie van de ramen wel maar bij jullie? Wij moesten vanuit de fabriek al minstens 6 weken wachten op de ramen...
Globaal is dat ze dat altijd noemen, de vraag naar hr glas is erg hoog, standaard maten gaan sneller, maar 6 weken is standaard.
pi_61334725
Wij moeten boven ook raampjes gaan bestellen...
Wordt nog wat!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61334835
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:05 schreef Oblivion het volgende:
Wij moeten boven ook raampjes gaan bestellen...
Wordt nog wat!
Te veel keuze is er tegenwoordig, zat gisteren te zoeken op deurkozijnen , weet nu al niet meer wat ik moet kiezen
pi_61339178
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:08 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Te veel keuze is er tegenwoordig, zat gisteren te zoeken op deurkozijnen , weet nu al niet meer wat ik moet kiezen
Oh, maar niet alles is je smaak toch?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61339280
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Globaal is dat ze dat altijd noemen, de vraag naar hr glas is erg hoog, standaard maten gaan sneller, maar 6 weken is standaard.
Maar hoe kan het dan op anderhalve maand af zijn?
pi_61339290
De keuze van deur en ramen viel bij ons nog mee. We hebben eigenlijk nooit getwijfeld tussen het materiaal en enkel getwijfeld tussen 3 RAL-kleuren, waarvan er 1 heel vlug afviel.

De voordeur hebben we ook heel simpel en strak gehouden, waardoor de keuze ook vlug gemaakt werd.

Binnendeuren: daar moeten we nu nog voor gaan zien...

En deze namiddag gaan kijken of het huis inderdaad volledig gepleisterd is
pi_61339426
Ik hoop het voor je, Leonieke. Ik vind dat je een erg mooi huis krijgt. Nou jah, hebt laten bouwen. Jouw en ook heel veel andere verhalen hebben me wel duidelijk gemaakt dat laten bouwen, in tegenstelling tot bestaand kopen, misschien voor mij niet zo'n slim idee is. Nu is het bij ons niet aan de orde, we hebben net een woning gekocht en zijn daarin nog bezig maar ik moet er niet aan denken dat dan die, en dan die, niet komt, of te laat.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik bewonder je geduld en moed.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61339490
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:23 schreef verita het volgende:

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik bewonder je geduld en moed.
Hear, hear!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61339705
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:23 schreef verita het volgende:
Ik hoop het voor je, Leonieke. Ik vind dat je een erg mooi huis krijgt. Nou jah, hebt laten bouwen. Jouw en ook heel veel andere verhalen hebben me wel duidelijk gemaakt dat laten bouwen, in tegenstelling tot bestaand kopen, misschien voor mij niet zo'n slim idee is. Nu is het bij ons niet aan de orde, we hebben net een woning gekocht en zijn daarin nog bezig maar ik moet er niet aan denken dat dan die, en dan die, niet komt, of te laat.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik bewonder je geduld en moed.
Thx verita en oblivion

Maar weet je, je sleept je eigenlijk gewoon door dat hele proces. In het begin was ik echt razend als ze weer niet verder werkten, nu is het al vanzelfsprekend dat ze niet op tijd zullen zijn of beginnen, we houden er alleszins al van te voren rekening mee (de chapist beweerde vorige week vrijdag nog dat hij deze week ging komen, maandag zei hij dat zijn agenda volledig vol stond voor deze week en nu hopen we dat hij ons volgende week wel inroostert)

Het is zeker en vast mijn stijl niet en zal het hopelijk nooit worden om keer op keer te laat te zijn met iets, maar ik trek het me nu alleszins wel iets minder aan. Zoiets van: is het vandaag niet, dan zal het hopelijk volgende week zijn (maar o wee als we de deadline van eind december niet halen... )

Ik hoop gewoon dat ik geen mensen afschrik met mijn verhalen. Het kan zeker en vast ook anders, kijk maar naar morpheus zijn verhalen: eens ze zullen beginnen, zal het daar normaalgezien heel vlot gaan. En op weg naar ons huis zijn ze aan twee huizen later begonnen dan het onze en die staan nu al verder... Het kan dus zeker en vast Mijn zus haar huis stond er op 8 maand (met keuken, badkamer en vloer in).
Ons verhaal bewijst gewoon een aloud gekend fenomeen: werk niet met familie want dat loopt nooit af zoals je het wil

Ik vergelijk ons bouwproces eigenlijk vaak met de mensen die problemen hebben om zwanger te worden (rare vergelijking, I know, maar ik volg ook dat topic heel nauwgezet...) Je verlegt je grenzen altijd. In het begin denk je altijd dat je nooit zoveel geduld zult hebben en dat het niet vol te houden is, maar eens je ermee bezig bent, schuif je steeds je grenzen op (althans, ik hoop dat ik het wat betreft zwanger worden ook zo zal kunnen) en blijk je toch over een hele portie geduld te beschikken (en nu hopen dat ik niemand uit het topic op de tenen heb getrapt met die vergelijking, ze is krom want het ene gaat over een kind en het andere "maar" over een huis. Maar ik merk gewoon dat ik beide zaken een beetje op dezelfde manier beleef)
pi_61341524
Maar leonieke, als je dit allemaal van te voren had geweten, was je er dan ook aan begonnen? Is het iets wat je een keer in je leven doet en dan nooit weer of zie je het jezelf nog wel een keer doen?

Ouders van een vriend van mij doen het nu al voor de derde keer, zelf een huis laten bouwen Onbegrijpelijk, is je huis net helemaal af, begin je weer helemaal opnieuw!

Mijn vriendin lachte me gisteren heel hard uit toen ik zei: nog 4 maandjes slapen
pi_61341772
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:57 schreef leonieke het volgende:
Wow dat is echt wel snel
Maar wat ik me nu afvraag ivm de ramen. Hoe lang duurt de productie van de ramen wel maar bij jullie? Wij moesten vanuit de fabriek al minstens 6 weken wachten op de ramen...
4 Weken inclusief kozijnen, alleen het personeel was 3 weken later pas ingepland

Moest dus toen langer wachten en kwamen ze pas na me House Warming Party. Achja het zit er nu in en het ziet er perfect uit. Kozijnen zijn wel duitse kozijnen, maar van goede kwaliteit (is mij verteld). Schüco, maar het hele mooie houtnerf, geen vierkante kozijnen maar mooie afgeronde hoeken. Kosten helaas ook wat
pi_61342711
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:26 schreef PiperMaru het volgende:
Maar leonieke, als je dit allemaal van te voren had geweten, was je er dan ook aan begonnen? Is het iets wat je een keer in je leven doet en dan nooit weer of zie je het jezelf nog wel een keer doen?

Ouders van een vriend van mij doen het nu al voor de derde keer, zelf een huis laten bouwen Onbegrijpelijk, is je huis net helemaal af, begin je weer helemaal opnieuw!

Mijn vriendin lachte me gisteren heel hard uit toen ik zei: nog 4 maandjes slapen
Tgoh... het bouwen is er ook niet zomaar gekomen. We hebben meer dan 2 jaar gezocht achter een huis of een grond. Hadden we een huis gevonden dat echt ons ding was, hadden we niet gebouwd. Nu is het anders uitgedraaid en weet ik dat ik na heel de rompslomp dubbel en dik ga genieten van ons huis. Maar het was niet iets dat moest... Toen we op die grond 'vielen', konden we hem echt niet laten passeren Eindelijk iets dat geschikt was voor ons budget

Nu zeg ik resoluut dat ik het geen tweede keer meer zou doen. Mijn man ziet dat anders, dus zeg ik hem dat hij de volgende keer alleen kan bouwen Maar wie weet hoe ik er binnen 15 - 20 jaar tegenover sta... Misschien weet ik dan pas écht wat ik wil en hebben we er het geld ervoor...
Het bouwproces is voor mij niet echt leuk geweest: heel het gedoe met vertragingen en alle keuzes die ik moest maken (ik kan zo moeilijk kiezen en ben een eeuwige twijfelaar, zeker over zaken die je niet op 1, 2, 3 vervangt als een vloer of gevelsteen...)
Daarbij komt bij mij nu ook nog eens dat we bij mijn schoonouders wonen en de vertragingen zijn dus op die manier nog frustrerender. Ik denk nog steeds dat ik het als minder erg had ervaren als we al alleen hadden gewoond want dan waren we al onder ons tweetjes.

Dus wie weet als we in ons huis kunnen blijven wonen dat we binnen 20 jaar nog wel eens opnieuw bouwen. Of het dan een jaar of anderhalf jaar duurt, dat maakt dan niet meer zoveel uit.

Hier zeggen ze altijd dat je 3 keer moet bouwen: de tweede keer is om de fouten van de eerste keer recht te zetten en de derde keer is voor je plezier

Mijn schoonouders wonen nu ook al in hun derde huis hoor (niet drie keer gebouwd, maar toch... derde huis).

En met die vier maand valt niet te lachen Ik heb dat maandag ook gezegd. Of dan in de zin van: binnen vier maand worden we in ons eigen huis wakker
pi_61342735
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:38 schreef Jaheur het volgende:

[..]

4 Weken inclusief kozijnen, alleen het personeel was 3 weken later pas ingepland

Moest dus toen langer wachten en kwamen ze pas na me House Warming Party. Achja het zit er nu in en het ziet er perfect uit. Kozijnen zijn wel duitse kozijnen, maar van goede kwaliteit (is mij verteld). Schüco, maar het hele mooie houtnerf, geen vierkante kozijnen maar mooie afgeronde hoeken. Kosten helaas ook wat
Schüco heeft idd een serieus kostenplaatje Maar schijnt heel goed te zijn
Is gewoon niet voor ons budget
pi_61343485
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Schüco heeft idd een serieus kostenplaatje Maar schijnt heel goed te zijn
Is gewoon niet voor ons budget
Ja het is ook zeer goed. We hebben de duurdere Accent serie genomen zoals je uit me omschrijving kan lezen.

Oftewel
Corona AS 60 met Accent.
pi_61346353
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:07 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar hoe kan het dan op anderhalve maand af zijn?
Er inzetten is 1 dagje werk voor 2 man
pi_61349045
* Viper_74 meldt zich ook eventjes

Ik zocht naar wat topics over verhuizen/nieuwbouw/keukens/badkamers op tweakers, maar daar vond ik niet heel veel dus toch weer noodgedwongen naar FoK :$

status: Nieuwbouw appartement, vanmiddag naar de makelaar om te tekenen
M'n signature, wat doe je :{
pi_61349169
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:39 schreef Viper_74 het volgende:
* Viper_74 meldt zich ook eventjes

Ik zocht naar wat topics over verhuizen/nieuwbouw/keukens/badkamers op tweakers, maar daar vond ik niet heel veel dus toch weer noodgedwongen naar FoK :$

status: Nieuwbouw appartement, vanmiddag naar de makelaar om te tekenen
Gefeliciteerd!!
pi_61349890
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:39 schreef Viper_74 het volgende:
* Viper_74 meldt zich ook eventjes

Ik zocht naar wat topics over verhuizen/nieuwbouw/keukens/badkamers op tweakers, maar daar vond ik niet heel veel dus toch weer noodgedwongen naar FoK :$

status: Nieuwbouw appartement, vanmiddag naar de makelaar om te tekenen
Fok is okay, ole ole!

Enne gefeliciteerd!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 3 september 2008 @ 16:34:24 #174
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61350681
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:39 schreef Viper_74 het volgende:
Ik zocht naar wat topics over verhuizen/nieuwbouw/keukens/badkamers op tweakers, maar daar vond ik niet heel veel dus toch weer noodgedwongen naar FoK :$
Op tweakers vind je alleen maar hoe je je kraan zo kunt tweaken dat het water extra gekoeld wordt terwijl het harder stroomt en als iemand anders het tachtig jaar geleden al eens heeft gevraagd, wordt je topic
gesloten.

(vroeger was het daar leuker.. ik kwam er al begin 2000)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61352303
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Er inzetten is 1 dagje werk voor 2 man
Ja klopt, maar ze kunnen de ramen toch pas opmeten eens de dorpels er in zitten? Ramen kunnen toch niet besteld worden vooraleer ze de juiste maten kennen?

Gefeliciteerd Viper

En euh... de pleisterwerken zijn af Foto's volgen nog binnenkort van de living en woonkamer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')