Jeuzus, das niet de meest charmante foto...quote:
...tja...heel grappig.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:49 schreef Koewam het volgende:
De grap is juist:
Goed lijf = Good life = Goed leven.
Snappie?
Het is wel opvallend (althans, vindt ik) dat er ook slanke vrouwen in dat clipje zitten. Geen chubbie vrouwtje van 90 kilo ofzo. Dus op die manier lijkt het indd. alsof ze willen zeggen: als je slank bent, heb je een goed lijf, dus een goed leven.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:55 schreef Merel het volgende:
Ik versta de hele tijd goede lijf, of ligt dat aan mij?
Vind het wel een storende boodschap dat een goed-fijn-leuk leven gekoppeld moet zijn aan een goed lijf. Alsof goed per se hetzelfde is als slank. En dan zijn er natuurlijk ook nog dikke mensen met een geweldig leven en slanke mensen met een rotleven. Die hele tekst van het liedje slaat nergens op.
Tot mijn stomme verbazing doen, getuige dit topic, veel mensen dat blijkbaar wel. Reclames zijn er toch om even thee te zetten of een telefoontje te plegen, niet om serieus in te gaan op de suggestie dat je door Libresse te gebruiken een waanzinnige parachutespringster wordt? Dat je een hechte vriendengroep krijgt als je Amstel drinkt, of dicht bij de oermens komt te staan als je Bavaria koopt. Dat Blue Band en een gezinnetje met twee knappe, energieke, kerngezonde blanke kinderen, een bovenmodaal huis en dito tuin onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn? En daar dan een topic over te openen dat je het er niet mee eens bent, en een hele rits serieuze reacties te krijgen ook nogquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:03 schreef vencodark het volgende:
Overigens wel een leuke reclame, wat de boodschap ook is. Daar luister ik toch niet naar.
Ik gebruik de reclame meestal om koffie te zetten, naar de plee te gaan of een foldertje door te bladeren, maar verder ga ik er niet serieus naar kijken. Alleen deze reclame vind ik wel grappig dus die wil ik dan nog wel even bekijken. Maar aangezien dat Slankie spul niet te vreten is ga ik het ook niet kopen door die reclame.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 02:09 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Tot mijn stomme verbazing doen, getuige dit topic, veel mensen dat blijkbaar wel. Reclames zijn er toch om even thee te zetten of een telefoontje te plegen, niet om serieus in te gaan op de suggestie dat je door Libresse te gebruiken een waanzinnige parachutespringster wordt? Dat je een hechte vriendengroep krijgt als je Amstel drinkt, of dicht bij de oermens komt te staan als je Bavaria koopt. Dat Blue Band en een gezinnetje met twee knappe, energieke, kerngezonde blanke kinderen, een bovenmodaal huis en dito tuin onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn? En daar dan een topic over te openen dat je het er niet mee eens bent, en een hele rits serieuze reacties te krijgen ook nog
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Het leukste was toen ik een keer niet keek naar de reclame maar hem wel hoorde, deze zin opeens wel erg dubbelzinnig was:
" Beetje flirten voor die baan, denk ineens waar zuig ik aan, maar zo zal ie me zeker nooit vergeten."
De reclame op tv gebruiken om reclame op papier te bekijken...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik gebruik de reclame meestal om koffie te zetten, naar de plee te gaan of een foldertje door te bladeren, maar verder ga ik er niet serieus naar kijken. Alleen deze reclame vind ik wel grappig dus die wil ik dan nog wel even bekijken. Maar aangezien dat Slankie spul niet te vreten is ga ik het ook niet kopen door die reclame.
Die setting die ze rondom een product in een reclame heen bouwen (een heel gelukkig iemand in beeld, een perfect gezin etc.) werkt onbewust wel door in je beeldvorming van een product. Heel veel mensen zijn hier gevoelig voor (anders deden ze het namelijk niet). Allemaal marketingtrucjes waar je in principe wel moeite voor moet doen om er door heen te prikken. Ik wil met dit topic gewoon met 1 voorbeeld aangeven hoe diep triest de marketingwereld is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 02:09 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Tot mijn stomme verbazing doen, getuige dit topic, veel mensen dat blijkbaar wel. Reclames zijn er toch om even thee te zetten of een telefoontje te plegen, niet om serieus in te gaan op de suggestie dat je door Libresse te gebruiken een waanzinnige parachutespringster wordt? Dat je een hechte vriendengroep krijgt als je Amstel drinkt, of dicht bij de oermens komt te staan als je Bavaria koopt. Dat Blue Band en een gezinnetje met twee knappe, energieke, kerngezonde blanke kinderen, een bovenmodaal huis en dito tuin onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn? En daar dan een topic over te openen dat je het er niet mee eens bent, en een hele rits serieuze reacties te krijgen ook nog
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:32 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ach, laat ze lullen. Zijn dezelfde figuren die beweren dat een flinke bierpens niet zo ongezond is.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:37 schreef draculettetje het volgende:
ik ben ook een vrouw maar vind het geen leuke reclame
quote:Op donderdag 4 september 2008 14:15 schreef RickTheGreatest het volgende:
TS is zeker vatsig
Lees het topic eens eerst voordat je je ongezouten mening gaat geven lamzwansquote:Op donderdag 4 september 2008 14:15 schreef RickTheGreatest het volgende:
Een goed lijf hoeft niet perse te betekenen dat je slank bent, TS is zeker vatsig en voelt zich aangevallen. STINKKUT!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |