Hm hm, af en toe een paar centen aan een mede-moslim bedelaar en ieder jaar een leuk bedrag aan die arme oom in het Rif. O ja, en goededoelenorganisaties, Sharia Against Poverty ofzo -- dat is zakaat. Heeft weinig met onze belastingen te maken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:01 schreef Toeps het volgende:
Trouwens, belasting is in de koran erg belangrijk. Zakaat noemen ze dat.
Hoeveel vlees de iraniërs me ook aanbieden, ik zal het niet eten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:11 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
Er zijn genoeg moslims die zich wel weten aan te passen naar de NLse samenleving.
Besides, ga jij eens fijn op vakantie naar bijv. Iran en hou de nederlandse gewoonten. Pas je vooral niet aan. Open ook ff een topic over je belevingen en vooral over 'het opdringen'.
En als je het wat breder bekijkt, spreekt de koran zich dus uit vóór een systeem waar mensen elkaar ondersteunen door middel van belastingen. De poster waar ik op reageerde deed het overkomen alsof moslims tegen belasting zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hm hm, af en toe een paar centen aan een mede-moslim bedelaar en ieder jaar een leuk bedrag aan die arme oom in het Rif. O ja, en goededoelenorganisaties, Sharia Against Poverty ofzo -- dat is zakaat. Heeft weinig met onze belastingen te maken.
Om in Iran te blijven en vakantie te vieren, moet je vlees eten. Anders wordt je eruit gezet. Of zoals de werkelijkheid is: je zult je als vrouw aan moeten passen naar de kledingsnormen in het land, om respect te tonen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:29 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoeveel vlees de iraniërs me ook aanbieden, ik zal het niet eten.
De man past zich prima aan. Hij gebruikt rechtsmiddelen om zijn gelijk te halen, spreekt de taal... Handen schudden is iets persoonlijks. Ik snap overigens wel dat de man niet is aangenomen met zijn troll houding, maar die handen zouden de doorslag niet moeten geven.
Nee, niet alle moslims zijn tegen het betalen van belasting.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
En als je het wat breder bekijkt, spreekt de koran zich dus uit vóór een systeem waar mensen elkaar ondersteunen door middel van belastingen. De poster waar ik op reageerde deed het overkomen alsof moslims tegen belasting zijn.
En zodra hij zijn gelijk niet krijgt loopt hij rechters te beschuldigen ‘typisch witte rechters’ te zijn en komen er meer van zulke verkapte opmerkingen boven. Uiteindelijk kent deze man één wet, en één waarheid, en dat is die van de Koran, en die staat voor hem boven alles.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:29 schreef Toeps het volgende:
De man past zich prima aan. Hij gebruikt rechtsmiddelen om zijn gelijk te halen, spreekt de taal... Handen schudden is iets persoonlijks. Ik snap overigens wel dat de man niet is aangenomen met zijn troll houding, maar die handen zouden de doorslag niet moeten geven.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
En zodra hij zijn gelijk niet krijgt loopt hij rechters te beschuldigen ‘typisch witte rechters’ te zijn en komen er meer van zulke verkapte opmerkingen boven. Uiteindelijk kent deze man één wet, en één waarheid, en dat is die van de Koran, en die staat voor hem boven alles.
Verder is handen schudden wel iets persoonlijks, maar in een situatie waarin je mensen moet ontvangen kan je persoonlijke keuze invloed hebben op het bedrijf of de instelling waarvoor je werkt. Of je naar de kapper gaat is ook een persoonlijke keuze, maar je werkgever kan wel eisen dat je er verzorgd uitziet.
Op het moment dat een gozer mij geen hand geeft vind ik dat beledigend. Zoals verdonk zegt een tegen van dis-respect.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:29 schreef Toeps het volgende:
[..]
Juist!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:37 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Om in Iran te blijven en vakantie te vieren, moet je vlees eten. Anders wordt je eruit gezet. Of zoals de werkelijkheid is: je zult je als vrouw aan moeten passen naar de kledingsnormen in het land, om respect te tonen.
Mocht je weer gaan solliciteren voor een baan als model. Trek dan de meest ouderwetsche jurk aan en zet een geinig hoedje op. Trek evt nog je sandalen aan. Birkenstocks of iets dergelijks. Geen handen schudden bij het gesprek hè.
Wanneer je niet wordt aangenomen, open er een topic over en ga direct door naar Commissie Gelijke Behandeling.
Met andere woorden:
je niet juist presenteren tijdens de sollicitatie (of tv - interview) omdat het juiste tegen je geloofsnormen en -waarden, is kansloos bij een bedrijf/ instelling die vraagt om een klantmanager.
Meneer Enait zeurt als een klein kind en mag die aandacht niet eens hebben.
Dat die vetzak dure woorden gebruikt waarvan hij de betekenis zelf niet eens weet om indruk te maken op stompzinnig linksdenkend Nederland.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:48 schreef NoelGallagher het volgende:
10 kudos voor diegene die mij kan uitleggen wat ''bipolaire conceptualisaties'' betekent?
Moet jij je niet nog eens onsterfelijk belachelijk gaan maken als GS stagiaire? "de man past zich prima aan" Hoe simpel kan je zijn, het verrekken iemand een hand te geven is disrespectvol naar de persoon die tegenover je staat, naar je werkgever toe die je daarmee te kijk zet en naar Nederland. Dus hoezo aanpassen?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:29 schreef Toeps het volgende:
[..]
daar letten een aantal userts hier niet op, die bashen liever Verdonk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Moet jij je niet nog eens onsterfelijk belachelijk gaan maken als GS stagiaire? "de man past zich prima aan" Hoe simpel kan je zijn, het verrekken iemand een hand te geven is disrespectvol naar de persoon die tegenover je staat, naar je werkgever toe die je daarmee te kijk zet en naar Nederland. Dus hoezo aanpassen?
Bovendien weet iedereen heel goed dat het niets te maken heeft met "geloof". Het heeft te maken met je verschuilen achter dat geloof om eens flink op de kop van niet-moslims te kunnen kakken. Ik zeg, oppakken, wegwezen en nooit meer terugkomen met die gast. We kunnen hem niet gebruiken en dat zullen we ook nooit kunnen, zolang hij van mening is dat hij moet schijten op de hand die hem voedt. Niet vanuit geloof, maar omdat hij een hekel heeft aan niet-moslims en zijn geloof daarbij als schild gebruikt.
helemaal mee eenschquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die moslim moet eens snappen dat Nederland niet het land van melk en honing is, maar dat HIJ zich hier moet aanpassen aan ONS en niet andersom. In plaats van telkens maar zijjn "eigen moslimruimte" menen te moeten claimen. En als hem dat niet bevalt gaat ie maar terug naar zijn zandbak.
Die vergelijking loopt mank. Als die man mij geen hand wil geven, mag ik hem ook geen hand geven. Dus zodoende legt hij mij wel degelijk zijn regels op. Handenschudden bij wet verplichten is natuurlijk net zo´n onzin, nog afgezien van het feit dat normen ongeschreven regels zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Eensch! Wat was die Verdonk slecht zeg! En inderdaad, de man dringt niks op. Als ik als vegetariër vlees weiger, dring ik ook niemand mijn normen en waarden op. Als ik andere mensen ga overtuigen ook geen vlees te eten, dan pas dring ik mensen iets op. Ook al eten "ze" in Nederland vlees. (Even ter vergelijking.)
Haha, goed hè?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:46 schreef Ringo het volgende:
[..]Wat een nerd ben je ook, Yildiz.
terwijl hij zelf dit zegt:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..], schelden, op mensen neerkijken, etc.[..]
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:32 schreef Het_hupt het volgende:[..]het is gewoon een flapdrol eerste klas,[..] die baardaap![]()
En dat soort dingen. Vandaar.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]die achterlijke baardaap [..]
Lijkt me duidelijk dat je dat dan ook van anderen dient te tolereren, nietwaar?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:04 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nee wil ik niet, ik praat zoals ik gebekt ben.
[..]
Er moet een nieuw woord bedacht worden voor mensen die zo graag iemand een hand willen geven, terwijl die ander dat niet wil. Ongewenste intimidatie dekt het niet helemaal, maar:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die vergelijking loopt mank. Als die man mij geen hand wil geven, mag ik hem ook geen hand geven. Dus zodoende legt hij mij wel degelijk zijn regels op. Handenschudden bij wet verplichten is natuurlijk net zo´n onzin, nog afgezien van het feit dat normen ongeschreven regels zijn.
Tegelijkertijd is het vreemd dat zo´n man gaat solliciteren op een functie waar hij veel handen zal moeten geven. Als je smetvrees hebt word je ook geen vuilnisman.
Hoezo zouden mensen graag een hand willen geven? IS gewoon een onderdeel van de fatsoensnorm bij het begroeten van mensen en al helemaal als je iemand voor het eerst ziet/spreekt. Als je dat soort basale zaken al niet eens begrijpt...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Er moet een nieuw woord bedacht worden voor mensen die zo graag iemand een hand willen geven, terwijl die ander dat niet wil. Ongewenste intimidatie dekt het niet helemaal, maar:
Manuele verkrachting bijvoorbeeld?.
idd. ik verstond er geen zak van.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:46 schreef Bixxem het volgende:
[..]
Haha, hij had het er zelf moeilijk genoeg mee volgens mij. Articulatie is in ieder geval niet zijn sterkste punt. Beetje interessant lopen doen met dure woorden om ze vervolgens niet over je strot uitgesproken te krijgen..
Ik begrijp heel goed dat mensen dat vertrouwen willen wekken bij andere mensen. Dat mensen dat prettig vinden. Dat mensen daaruit een bevestiging van vertrouwen uit halen. Dat moeten mensen echter zelf weten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:32 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Hoezo zouden mensen graag een hand willen geven? IS gewoon een onderdeel van de fatsoensnorm bij het begroeten van mensen en al helemaal als je iemand voor het eerst ziet/spreekt. Als je dat soort basale zaken al niet eens begrijpt...
Je begrijpt het dus blijkbaar niet want het heeft geen drol met vertrouwen te maken. Is gewoon fatsoensnorm en als jij daar geen respect voor op kunt brengen, ben je geen haar beter dan die zelfverklaarde literaire kneus.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat mensen dat vertrouwen willen wekken bij andere mensen. Dat mensen dat prettig vinden. Dat mensen daaruit een bevestiging van vertrouwen uit halen. Dat moeten mensen echter zelf weten.
Maar wat ik niet snap, is dat mensen helemaal ontregeld raken als één persoon, met wat voor reden dan ook, zegt daar geen zin in te hebben. Dan gaan alle hakken in het zand en is het 'maar zo doen we het al járen en als we dat niet doen loopt alles in het honderd'.
Ronduit belachelijk. Mag een persoon zelf even kiezen hoe hij groet? Sterker nog, ik heb er, als het even kan, ook totaal geen behoefte aan om een zogenaamde sociale etiquette te volgen om zodoende een vertrouwensband te wekken die zo nep is als wat. En dan ga ik mij nog niet eens afvragen op welke plekken die betreffende hand van die ander is geweest.
Geen drol met vertrouwen? Lijkt mij van wel, maar, goed, dan laat ik het rusten. Ik ga er geen groot punt van maken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:46 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Je begrijpt het dus blijkbaar niet want het heeft geen drol met vertrouwen te maken. Is gewoon fatsoensnorm en als jij daar geen respect voor op kunt brengen, ben je geen haar beter dan die zelfverklaarde literaire kneus.
Hand eraf hakken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:40 schreef Ixnay het volgende:
Nee Verdonk was goed bezig wil je zeggen?
Ze wil Nederlanders verplichten om een hand te geven.
Dat bepaal ik toch nog steeds zelf. Wat voor straf wil ze er aan geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |