Wat een leuk topic zeg

.
Mijn vriendin en ik vliegen vanaf 2 februari een jaar de wereld rond. Druk in de voorbereiding dus en uiteindelijk kwam ik ook op dit topic uit.
Ik zie dat er veel interesse is naar budget, dingen die geregeld moeten worden en de route. Dus misschien is het leuk als ik ook wat vertel over hoe wij het aanpakken en wat voor voorbereidingen we treffen.
Ten eerste de route. Er staan een aantal landen vast op de route alhoewel deze kort geleden gewijzigd is.
Na wat speurwerk op het internet kwamen we er achter dat het regelen van visa in bepaalde landen niet haalbaar is vanuit het buitenland of dat het afgeraden wordt om te reizen daar.
In eerste instantie wilden we vanaf Ethiopië naar Zuid-Afrika afdalen. Maar landen als Mozambique, Uganda en Ethiopië zelf zien je liever niet verschijnen. Vandaar dat we besloten hebben wat landen over te slaan in Afrika en Zuid-Amerika te bezoeken. Tip is dus om goed de visa eisen te controleren.
Alles is onder voorbehoud natuurlijk, want als het geld op is, is het op en we hebben niets geboekt of gereserveerd dus als het ergens leuk is blijven we langer, zo niet dan zijn we zo weer weg.
De route ziet er globaal zo uit op dit moment:
Nederland -> Australie -> Nieuw Zeeland -> Indonesië > Filipijnen -> Cambodja/Laos/Vietnam -> Taiwan -> Japan -> China -> Nepal -> India -> Kenia -> Madagaskar -> Zuid-Afrika -> Argentinië -> Brazilië -> Chili/Peru/Mexico
Mijn vriendin is al een tijd aan het sparen en ik nu zo'n half jaar. Gelukkig had ik wat spaarcenten en kan ik wat geld lenen van mijn vader. We nemen in totaal voor een jaar reizen zo'n 28000 euro mee.
Geen idee hoever we daar mee komen, maar toch wel een heel eind als je niet al te gek doet met je geld

.
Ik ben nu 24 en mijn vriendin is 22. Het is voor beiden al heel lang een droom om te reizen en nu we elkaar hebben gevonden zouden we wel gek zijn als we het nu niet zouden doen!
Arbeidsmarkt is goed, m'n appartement is goed onder te verhuren op dit moment en we zitten "thuis" nergens aan vast!
Het is onze eerste grote reis voor beiden. Mijn vriendin (
http://melina.reismee.nl) is pas geleden voor 5 weken naar Australië gegaan. Ze zou daar tot 2 februari blijven maar is teruggekomen omdat het alleen reizen niet was wat ze er van had verwacht. Ik (
http://kevinonderweg.reismee.nl) zou haar 2 februari in Cairns, AUS zien. Die plannen zijn nu dus veranderd en we gaan lekker met z'n 2-en tegelijk weg op dezelfde vlucht!
Ik persoonlijk kijk het meest uit naar Nieuw-Zeeland (daar zullen we bijna 2 maanden blijven als het echt zo mooi is als dat we denken) en ook heel erg naar Japan, China, Nepal en Zuid-Afrika. En nu we hebben besloten om ook richting Zuid-Amerika te gaan begint het toch ook wel erg te kriebelen bij voornamelijk Argentinië.
Het komt er op neer, om jullie vragen een beetje te beantwoorden, dat:
- We geen vaste route hebben, maar flexibel zijn in de volgorde
- We geen budget vast hebben gesteld maar naar ons weten wel genoeg geld meenemen
- Het huis onderverhuurd wordt en dat dat een groot deel van de maandelijkse kosten hier dekt
- We ontslag hebben genomen bij onze huidige banen
- We iemand machtigen in NL om bij onze rekening te komen
- We niets hebben geboekt (geen hotels, hostels, treinreizen, vluchten (behalve 4mrt naar N-Z)
- We alles achterlaten in NL omdat dit voor ons gevoel iets is wat we NU moeten doen
Door de verandering in de plannen is vanaf vandaag:
http://kevinenmelina.reismee.nl online.
Dat zal de definitieve website worden voor al onze voorbereidings- en reisverhalen.
Mocht je ons willen volgen kijk dan regelmatig op die website of laat je e-mailadres daar achter.
[ Bericht 2% gewijzigd door Kevin1984 op 31-10-2008 15:26:58 ]