bedankt, ik ga als het goed is ergens in februari 2009 wegquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:18 schreef Travelmonkey het volgende:
Ik zal je site toevoegen zodra je op pad gaat Kepler..wanneer is dat precies? Wordt in ieder geval een mooie reis zo te zien!!!
Jammer dat ik de OP niet kan aanpassen trouwens. Bij deze de linkupdate. (misschien kan een admin die in de OP zetten), ik zal deze update zodra ik zelf ook updates heb doorgevoerd. Dit is de eerste batch.
edit: hmm zie nu dat links pasten niet gaat werken en ze handmatig allemaal erin zetten gaat me ook wat te ver.
bij deze de update: http://wereldreis.reismee.nl/reisverhaal/6827/wereldreizigers/
Tips zijn nog steeds welkom!
een wereldreis hoeft niet duur te zijnquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:36 schreef F04 het volgende:
Ik ken iemand, die nog maar 19 jaar is, en NU AL op wereldreis gaat. Vind ik eigenlijk veel te vroeg. Ik vraag me dan ook af hoe diegene aan al dat geld komt.
wow impressive!!! ik ga hem met de volgende update meenemen. thanks. ben ook benieuwd naar de verhalen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:40 schreef Hik het volgende:
Het is niet één wereldreis, maar een heleboel "wereldreizen" bij elkaar, mag dat ook?
http://annewashere.blogspot.com
op mn 18e zat ik al 4 maanden alleen in de USquote:Op zondag 31 augustus 2008 17:58 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
een wereldreis hoeft niet duur te zijn.. 19 jaar is vrij jong, maar moet kunnen toch?
Ik ben 3.5 maand in Azie geweest en was ongeveer 8000 euro kwijt denk ik aan alles. Heb dan wel redelijk luxe gereisd. Voorbereiding en ticket gaan richt de 1000 euro dan moet je denken aan prikken, ticket, rugzak, camera, kleren, schoenen en nog veel meer. Daar heb ik een maand een prive gids gehad wat natuurlijk ook wel aantikt. Verreisde ik samen met mijn vriendin. Bagage was dus gewoon een rugzak van denk ik 15 kilo. Voordeel van mijn reis was in Azie dat het erg erg warm dus veel lichte kleren.quote:Op maandag 1 september 2008 11:58 schreef SHE het volgende:
Oh mijn god jongens...ik heb jullie blog echt met tranen in mijn ogen gelezen!
Wat zijn jullie een stel geluksvogels
Ik speel al jaren met het idee, maar ik laat me steeds om slechte redenen ervan weerhouden.
In het huidige geval een partner die niet van de bank te rammen is.
Naja, alleen reizen moet ook te doen zijn. Ik heb wel wat praktische vragen:
- Hoeveel hebben jullie opzij gelegd voor het jaar?
- Hoeveel bagage heb je meegenomen?
- Hoeveel tijd heeft de voorbereiding jullie gekost en wat zouden jullie anders hebben gedaan?
Ik heb zelf een hekel aan planning, iets wat mij nog eens duur zou kunnen komen te staan met zo'n onderneming. Of valt dat wel mee?
Bedankt voor de blog, ik ben een klein stukje meegereisd!
Ik ben nog wel niet op wereldreis geweest, maar dit is hoe ik er over denkquote:Op maandag 1 september 2008 11:58 schreef SHE het volgende:
Ik speel al jaren met het idee, maar ik laat me steeds om slechte redenen ervan weerhouden.
- Hoeveel tijd heeft de voorbereiding jullie gekost en wat zouden jullie anders hebben gedaan?
Ik heb zelf een hekel aan planning, iets wat mij nog eens duur zou kunnen komen te staan met zo'n onderneming. Of valt dat wel mee?
Ik heb wel wat speling, maar in landen zoals India, Midden-Amerika verwacht ik een stuk minder kwijt te zijnquote:Op maandag 1 september 2008 18:26 schreef versteegrob het volgende:
Wat is je totale budget? 25 euro is wel erg krab hoor. Reken ook de activiteiten mee en je wilt wel eens wat kopen lijkt mij of een keer echt lekker eten of slapen.
Vergeet niet dat je in Midden-Amerika ook duurdere landen hebt zoals Costa Rica en Mexico. Verder zijn daar de vliegreizen redelijk aan de prijs en ben je voor een lange busrit ook al snel 20 a 30 dollar kwijt in een goedkoop land.quote:Op maandag 1 september 2008 18:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb wel wat speling, maar in landen zoals India, Midden-Amerika verwacht ik een stuk minder kwijt te zijn![]()
Ik ben van plan om echt goedkoop te reizen, dus gewoon alleen maar hostels en goedkope trips
Ben ik ook benieuwd naar, heb me zelfs ingeschreven voor hun reislog.quote:Op maandag 1 september 2008 14:27 schreef fishbeer het volgende:
hoi Laurens,
Geweldige reis hebben jullie gemaakt! Ik zag dat jullie ook naar Antarctica zijn geweest, hebben jullie dat ter plekke in Ushuaia geregeld en zo ja hoeveel waren jullie hiervoor kwijt?
Martijn
Vliegtickets koop ik van te voren, en ik zal een aantal stukken over land afleggen. De bedoeling is dat ik geen losse tickets ga kopen. Een lange busrit voor 20/30 dollar klinkt mij niet als veel, zeker niet als ik daar 200 km verder mee kom ofzo (is dat reeel?quote:Op maandag 1 september 2008 19:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je in Midden-Amerika ook duurdere landen hebt zoals Costa Rica en Mexico. Verder zijn daar de vliegreizen redelijk aan de prijs en ben je voor een lange busrit ook al snel 20 a 30 dollar kwijt in een goedkoop land.
Ik vind 25 euro per dag ook erg aan de krappe kant, helemaal aangezien je ook naar duurdere landen gaat zoals Australië. OK, je gaat daar werken, maar of dat genoeg is betwijfel ik. Je moet verder ook niet vergeten dat je vaak meer betaald omdat je alleen bent. Een kamer van 12 dollar voor 2 personen klinkt heel goedkoop. Maar voor jou geldt het dat je dat in je eentje moet betalen. Zelfde geldt natuurlijk voor taxi-ritten en dergelijke.
Ai ai. Alsjeblieft..hak die knoop door en ga op reis!! Eeuwig zonde (en spijt) als je het niet doet. Uiteraard moet het wel kunnen financieel etcquote:Op maandag 1 september 2008 11:58 schreef SHE het volgende:
Bedankt, laat maar weten als je wat meer over je voorbereiding postquote:
Ik ging er al vanuit dat daar geen vliegtickets tussen zitten, maar je moet niet vergeten dat excursies en vervoer vaak meer geld kosten dan je verwacht. Een busreis van 30 dollar valt je misschien mee, maar bedenk wel dat het grootste gedeelte van je dagbudget er dan al doorheen is. En dan heb je nog geen excursie/eten/slaapplek. tevens geldt die 30 dollar voor de goedkopere landen zoals bijvoorbeeld Guatemala/Honduras. Wat je betaald in Mexico of Costa Rica weet ik niet, maar die landen zijn een stukje duurder. In de goedkope landen zal je het voor gemiddeld 15 euro wel uithouden (ZO-Azie en India bijvoorbeeld). Echter ben je in de dure landen al snel 50 euro per dag kwijt, omdat je overnachting alleen al 20-25 euro is.quote:Op maandag 1 september 2008 20:25 schreef kepler het volgende:
[..]
Vliegtickets koop ik van te voren, en ik zal een aantal stukken over land afleggen. De bedoeling is dat ik geen losse tickets ga kopen. Een lange busrit voor 20/30 dollar klinkt mij niet als veel, zeker niet als ik daar 200 km verder mee kom ofzo (is dat reeel?)
Voordat ik werk heb gevonden in Australie kost me dat geld, maar ga er vanuit dat ik zeker mijn verblijf daar gewoon prima kan betalen. Dat is me ook gelukt met een stage in Nieuw-Zeeland, en nu heb ik nog eens een diploma. Het lijkt me niet echt een probleem om daar (en in Canada) een goed baantje te vinden. Alles wat ik daar extra kan verdienen is meegenomen
Ik neem dat trouwens aan dat je in veel landen gewoon hostels hebt? En dan nog, 12 dollar voor een kamer is nog steeds niet veel, zeker niet in euro'sVerder zal ik mensen tegen komen waar ik mee zal samen reizen, al is het voor een paar dagen.
25 euro is ook een richtlijn, als het goed is heb ik nog wel flink wat reserve. En als het geld op is dan is het geld opDan ga ik weer naar huis
Die busreis van 30 dollar kan je dan ook weer uitsmeren over een paar dagen natuurlijk.quote:Op maandag 1 september 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ging er al vanuit dat daar geen vliegtickets tussen zitten, maar je moet niet vergeten dat excursies en vervoer vaak meer geld kosten dan je verwacht. Een busreis van 30 dollar valt je misschien mee, maar bedenk wel dat het grootste gedeelte van je dagbudget er dan al doorheen is. En dan heb je nog geen excursie/eten/slaapplek. tevens geldt die 30 dollar voor de goedkopere landen zoals bijvoorbeeld Guatemala/Honduras. Wat je betaald in Mexico of Costa Rica weet ik niet, maar die landen zijn een stukje duurder. In de goedkope landen zal je het voor gemiddeld 15 euro wel uithouden (ZO-Azie en India bijvoorbeeld). Echter ben je in de dure landen al snel 50 euro per dag kwijt, omdat je overnachting alleen al 20-25 euro is.
Ook vallen de inkomsten qua werk vaak tegen. Van je diploma zul je waarschijnlijk niet al teveel gebruik maken. Je mag vaak blij zijn als je 1500 dollar in een maand verdient, en dan heb je ook een maand lang niks anders gedaan dan werken
Laatste tip: reken je niet rijk met de huidige dollarkoers, die wisselkoers kan heel anders zijn als jij éénmaal vertrekt.
over een maandje heb ik als het goed is mn papiertje van de studie Lucht- en Ruimtevaart in Delftquote:Op maandag 1 september 2008 23:44 schreef renzell het volgende:
Wat voor diploma heb je Kepler, als ik vragen mag?
En Blik, wat heb jij eigenlijk per dag begroot voor je Midden-Amerika trip?
ja van alles, dat is in principe het handige eraan. Ik heb de richting composieten gedaan en heb wel wat contacten bij mensen die in Australie stage hebben gelopen. Misschien dat ik zo wat kan regelenquote:Op maandag 1 september 2008 23:45 schreef renzell het volgende:
Ah, oké. En wat zou je daar mee kunnen doen bijvoorbeeld?
Waarom denk je dat je zomaar een goed betaalde baan kan vinden in die landen voor een korte termijn? Voor jou 10 anderen die wel behoefte hebben om daar te blijven. Ik wil ook niet eigenwijs doen maar ik heb al vaker mooie planningen gehoord van geld verdienen in het buitenland wat dan vervolgens vies tegenviel omdat er geen goed werk te vinden was. Vervolgens dus maar een simpel baantje gevonden wat veel minder betaalde dan verwacht. tevens denk ik dat je erg optimistisch bent over je tentje. Als het daar in Australië snikheet is ga jij niet in een tentje liggen te bakken, dat is gewoon niet te doen. En wat denk je wat benzine kost op termijn? Tevens heb je niet altijd de mogelijkheid om altijd te koken en zul je dat ook niet gaan doen, je bent tenslotte op vakantie.quote:Op maandag 1 september 2008 23:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Die busreis van 30 dollar kan je dan ook weer uitsmeren over een paar dagen natuurlijk.
Goedkope landen kan je denk ik wel onder die 15 euro nog komen, en 50 euro voor de dure landen vind ik wel heel veel. In Australie ben ik gewoon van plan om een tentje te nemen (+ eigen auto) en gewoon lekker goedkoop boodschappen doen. In Nederland kan ik ook voor minder dan 5 euro per dag eten dus dat moet daar ook wel lukken
Hoezo zullen mn inkomsten qua werk tegen vallen? Ik neem aan dat ik gewoon genoeg kan verdienen om daar te leven, ze hebben daar toch ook een minimum-loonIn Nieuw-Zeeland was dat namelijk geen probleem, en de andere buitenlanders die daar werkten verdienden ook redelijk. Ik weet niet zeker of ik mn diploma kan gebruiken, maar kwaad kan het zeker niet. Hopelijk kan ik een leuk project vinden voor 3 maanden (net zoals nu in Nederland). Je kan gewoon een visum van te voren aan vragen, dus dat is voor een bedrijf ook geen belemmering.
Niet dat ik nu eigenwijs probeer te doen hoorMaar mijn werk-ervaring in Nieuw Zeeland was echt heel positief, dus ik vraag me af waarom dat ook niet zo zijn in Canada en Australie
edit: die dollarkoers weet ikMaar ik verwacht ook niet opeens dat het de andere kant zal opvallen
Ik heb eigenlijk niks begroot, geld op de bankrekening zetten en gaanquote:Op maandag 1 september 2008 23:44 schreef renzell het volgende:
Wat voor diploma heb je Kepler, als ik vragen mag?
En Blik, wat heb jij eigenlijk per dag begroot voor je Midden-Amerika trip?
Ik heb dezelfde reis gemaakt in 2006, hier kan je het lezen http://robeneline.waarbenjij.nu/Bericht/China/Eerste+dag+in+Beijing/?&subdomain=robeneline&module=site&page=message&id=1236974quote:Op maandag 1 september 2008 21:24 schreef NegaSado het volgende:
Ik hoop binnenkort 87 dagen ZO Azie te doen met 3000 euro (ticket er al af, natuurlijk). Mijn budget ligt dus op 35 euro per dag, maar ik denk dat ik dat met 25 euro per dag ook wel zou redden. Slaap er echter niet riaant door, maar ik doe het zo dat ik zo goedkoop mogelijk slaap om af en toe gewoon een privekamer te kunnen boeken (aan het einde van de reis rond de kerst lijkt me dat wel alleraardigst).
In Thailand lig je al voor 4 euro op een dorm, in een wat duurder land als Korea voor 10. Als je daar moe van wordt heb je voor het dubbele wel je eigen hokje, meen ik.
Je spreekt jezelf hier tegen, wat bedoel je nouquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:49 schreef versteegrob het volgende:
Blik: Het is toch niet zo dat Vietnam duurder is om te leven dan Thailand? Mijn ervaring is juist dat Vietnam qua leven duurder is. Je had in thailand some voor 2 a 3 euro echt lekker eten wat mij in vietnam niet was gelukt.
Alles is je gegund maar als je zo jong bent dan is een wereldreis het laatste wat in je toekomstplannen moet voorkomen tenzij je financieel al onafhankelijk bent. Als je zo jong bent dan ben je bezig met loopbaanplanning e.d.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:58 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
een wereldreis hoeft niet duur te zijn.. 19 jaar is vrij jong, maar moet kunnen toch?
Cool!quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:35 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde reis gemaakt in 2006, hier kan je het lezen http://robeneline.waarbenjij.nu/Bericht/China/Eerste+dag+in+Beijing/?&subdomain=robeneline&module=site&page=message&id=1236974
Ik neem aan dat je alle bekende topics van Fok over de landen die je aandoet al gelezen hebt. Over Thailand, cambodja en Vietnam kan ik je wel wat praktische tips geven (en je hebt geen malariapillen nodig hoor, in Cambodja en Vietnamquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:19 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Cool!
Mijn reisblogje kun je hier vinden.
Ja dom, bedoelde wel dat Vietnam echt veel duurder was in alles. Heb best veel gezien in Hanoi, Saigon en overal vond ik het eten duurder dan Thailand. Maar overal is het even super lekker en het is nergens echt duur. Krijg echt weer zin om terug te gaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf hier tegen, wat bedoel je nou
En voor mij was Vietnam echt veel goedkoper dan Thailand, regelmatig voor rond de 2 a 3 dollar p.p. gegeten en dat is goedkoper dan in Thailand mogelijk was. Maar wij gingen ook redelijk vaak bij eetstalletjes aan de weg eten, wat het eten veel goedkoper maakt. En de dollar was ten tijde van mijn bezoek in 2007 (22.000 VND = ¤1) al een stuk zwakker dan in 2006. Dat scheelt een hoop in euro's. In mijn 5 weken durende vakantie door Cambodja en Vietnam was ik minder kwijt dan in 4 weken Thailand.
Maar misschien dat je privétour door Vietnam/Cambodja daar ook wel in meegespeeld heeft.
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:06 schreef FP128 het volgende:
[..]
Alles is je gegund maar als je zo jong bent dan is een wereldreis het laatste wat in je toekomstplannen moet voorkomen tenzij je financieel al onafhankelijk bent. Als je zo jong bent dan ben je bezig met loopbaanplanning e.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |