Tja, daar is kennelijk iets fout gegaan in hun administratie.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef Sjibble het volgende:
Ze kwamen met de melding dat ze het vanaf de gemelde datum binnen 2 weken incasseren.
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Ik heb die gasten nog gebeld en zagen ook dat ik nog een rekening heb staan bij hun.
Alleen gezegd dat ze het zien en het goed is dat ik het zeg.
Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet? Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling... Zij willen geld, ik geef ze het recht. Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
Het geld moeten ze toch zelf afschrijven? Anders sturen ze lekker een acceptgiro.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, daar is kennelijk iets fout gegaan in hun administratie.
Maar dat ontslaat je nog altijd niet van de verplichting om te betalen.
Ze zeggen nu dat ze het geld willen hebben, prima toch? Betalen en klaar. Probleem voor beide kanten opgelost.
"moeten"? Nee, ze moeten niks.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Het geld moeten ze toch zelf afschrijven? Anders sturen ze lekker een acceptgiro.
Dat je 'het' toegeeft? Dat je 'wat?' toegeeft? Definieer 'het'.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef
Voor de wet is er gewoon een verschil tussen goederen en diensten. Dus ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat dat verschil er niet is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:06 schreef Consurechter het volgende:
De wetten blijven in principe hetzelfde tenzij expliciet uitgezonderd.
Zo eenduidig kun je dat niet stellen. Zo kunnen diensten ook vallen onder de wet Koop op afstand.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:06 schreef Catbert het volgende:
Voor de wet is er gewoon een verschil tussen goederen en diensten. Dus ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat dat verschil er niet is.
Nee dat moeten ze niet (2x).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Het geld moeten ze toch zelf afschrijven? Anders sturen ze lekker een acceptgiro.
Het geldt nog steeds omdat ze het geld nog steeds niet hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef Sjibble het volgende:
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Vanzelfsprekend is wel erg sterk uitgedrukt, dus nee.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef Sjibble het volgende:
Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet?
Jij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef Sjibble het volgende:
Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling...
Nee, het punt van een automatische incasso is dat betalingen geautomatiseerd kunnen verlopen en dat er voor beide partijen een kleiner risico is (voor het bedrijf op te laat of helemaal niet betalen en voor de consument dat ze het niet vergeten en het eventueel terug kunnen boeken).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef Sjibble het volgende:
Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |