abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72201148
Gevalletje
pi_72201187
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef Sjibble het volgende:
Ze kwamen met de melding dat ze het vanaf de gemelde datum binnen 2 weken incasseren.
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Ik heb die gasten nog gebeld en zagen ook dat ik nog een rekening heb staan bij hun.
Alleen gezegd dat ze het zien en het goed is dat ik het zeg.

Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet? Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling... Zij willen geld, ik geef ze het recht. Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
Tja, daar is kennelijk iets fout gegaan in hun administratie.
Maar dat ontslaat je nog altijd niet van de verplichting om te betalen.
Ze zeggen nu dat ze het geld willen hebben, prima toch? Betalen en klaar. Probleem voor beide kanten opgelost.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72201399
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tja, daar is kennelijk iets fout gegaan in hun administratie.
Maar dat ontslaat je nog altijd niet van de verplichting om te betalen.
Ze zeggen nu dat ze het geld willen hebben, prima toch? Betalen en klaar. Probleem voor beide kanten opgelost.
Het geld moeten ze toch zelf afschrijven? Anders sturen ze lekker een acceptgiro.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72201474
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Het geld moeten ze toch zelf afschrijven? Anders sturen ze lekker een acceptgiro.
"moeten"? Nee, ze moeten niks.
Met de energie die jij in dit topic gestoken hebt, had je allang het bedrag aan ze over kunnen maken, en dan verder geen gezeik gehad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72201701
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef
Dat je 'het' toegeeft? Dat je 'wat?' toegeeft? Definieer 'het'.

Of heel concreet (voordat er weer een of ander vaag ontwijkend gewauwel komt): bestrijd je de vordering an sich, die webhoster zegt op jou te hebben: ja of nee?

Als je antwoord 'nee' is, waarom heb je die vordering dan niet allang voldaan als webhoster je er alsnog toe uitnodigt i.p.v. na een jaar (je topic stamt uit augustus 2008) weer hier te komen jammeren?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:06:20 #156
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72201911
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:06 schreef Consurechter het volgende:
De wetten blijven in principe hetzelfde tenzij expliciet uitgezonderd.
Voor de wet is er gewoon een verschil tussen goederen en diensten. Dus ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat dat verschil er niet is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72202268
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:06 schreef Catbert het volgende:
Voor de wet is er gewoon een verschil tussen goederen en diensten. Dus ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat dat verschil er niet is.
Zo eenduidig kun je dat niet stellen. Zo kunnen diensten ook vallen onder de wet Koop op afstand.
Hoe het precies zit (2 of 5 jaar), weet ik echter ook niet met zekerheid. Maar ik wil Consurechter op dit punt dan ook nog niet op voorhand ongelijk geven.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72202847
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Nee dat moeten ze niet (2x).

Een machtiging geeft hen het recht het af te schrijven (al zijn er meer redenen waardoor het niet lukt, dat komt niet alleen door saldo), niet de plicht.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72203036
quote:
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Het geldt nog steeds omdat ze het geld nog steeds niet hebben.
Een incasso kan ook om diverse redenen misgaan, dat is niet alleen het saldo. Ergens in het topic zeg je dat je verhuisd bent, als zij dat niet weten en ze geven het verkeerde adres door, dan kan dat al de oorzaak zijn (bij een postbank rekening is die kans 'redelijk', bij een andere bank 'redelijk klein').
quote:
Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet?
Vanzelfsprekend is wel erg sterk uitgedrukt, dus nee.
quote:
Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling...
Jij.
quote:
Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
Nee, het punt van een automatische incasso is dat betalingen geautomatiseerd kunnen verlopen en dat er voor beide partijen een kleiner risico is (voor het bedrijf op te laat of helemaal niet betalen en voor de consument dat ze het niet vergeten en het eventueel terug kunnen boeken).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')