Neh, als het moeilijk gaat gaan je ogen tranen waardoor het zelfs mét lenzen in troebel is. Zo gaat het iig bij mij.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het principe van lenzen is dat je er scherp(er) van gaat kijken...
Dus je merkt daar toch wel aan of je em wel of niet in hebt?
Ik zal het even uitleggen: Als je scherp kijkt, dan heb je em in, kijk je wazig, dan blijkbaar niet
Ik doe gewoon een hand voor m'n ene oog, en dan voor m'n andere, en dan zie ik duidelijk verschil. Nu heb ik ook -7, dus dat wil wel, maar ik had onlangs m'n ogen opnieuw laten opmeten en nieuwe lenzen gekregen, en toen ben ik teruggegaan omdat ik met m'n ene oog minder goed zag dan met m'n andere, en inderdaad moest de ene lens een kwart sterker zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:08 schreef Timmehhh het volgende:
Ik heb -0.75. En ik weet niet of je het goed kan zien of je 1 lens uit hebt en de ander in hebt. Ik kan het wel goed merken als ik beiden in heb, of beiden uit heb. Heb al geprobeerd met 1 oog dicht te kijken.
Nee hij hoeft toch niet per se op je iris te zitten. Een lens bedekt niet je hele oog hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het principe van lenzen is dat je er scherp(er) van gaat kijken...
Dus je merkt daar toch wel aan of je em wel of niet in hebt?
Ik zal het even uitleggen: Als je scherp kijkt, dan heb je em in, kijk je wazig, dan blijkbaar niet
Wat zou er voor jou een wereld opengaan als je wel een bril/lenzen zou nemene zeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
-3 en ik heb geeneens een bril
ja dat is mogelijkquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:29 schreef Timmehhh het volgende:
Ik ben hier overigens niet zeker van, is het mogelijk om 2 lenzen over elkaar in te doen?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat zou er voor jou een wereld opengaan als je wel een bril/lenzen zou nemene zeg.
@TS:
Ik heb dat ook ooit eens gehad, maar op een gegeven moment had ik zo lopen wrotten dat ik het bovenste laagje van mijn oog eraf trokEcht een klein opperlaagje... echt een extreem kutgevoel en ik dacht dus dat ik mijn hoornvlies vast had. Later bleek gelukkig dat dat niet kon, volgens de man op de eerste hulp. Toen ging ie met een wattenstaaf onder mn oog zoeken naar de lens (nog een extremer klotegevoel)...
Savonds lig ik in bed, voel ik een harde opgedroogde lens onder mn rugKut tyfuszooi. Ik was er toen echt van overtuigd dat ie erin zat, en ik voelde hem ook (maar dat bleek dus dat loszittende vlies te zijn).
Moest toen twee weken zalf in mn oog doen en mocht geen lens in.
omg!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat zou er voor jou een wereld opengaan als je wel een bril/lenzen zou nemene zeg.
@TS:
Ik heb dat ook ooit eens gehad, maar op een gegeven moment had ik zo lopen wrotten dat ik het bovenste laagje van mijn oog eraf trokEcht een klein opperlaagje... echt een extreem kutgevoel en ik dacht dus dat ik mijn hoornvlies vast had. Later bleek gelukkig dat dat niet kon, volgens de man op de eerste hulp.
Omgquote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
@TS:
Ik heb dat ook ooit eens gehad, maar op een gegeven moment had ik zo lopen wrotten dat ik het bovenste laagje van mijn oog eraf trokEcht een klein opperlaagje... echt een extreem kutgevoel en ik dacht dus dat ik mijn hoornvlies vast had. Later bleek gelukkig dat dat niet kon, volgens de man op de eerste hulp. Toen ging ie met een wattenstaaf onder mn oog zoeken naar de lens (nog een extremer klotegevoel)...
Savonds lig ik in bed, voel ik een harde opgedroogde lens onder mn rugKut tyfuszooi. Ik was er toen echt van overtuigd dat ie erin zat, en ik voelde hem ook (maar dat bleek dus dat loszittende vlies te zijn).
Moest toen twee weken zalf in mn oog doen en mocht geen lens in.
Hoe dom ben je danquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hap hap hapquote:
Dus je hebt geenbril maar alleen lenzen?quote:
idd. nu is de ts dus geowned omdat ie t verschil niet ziet met of zonder lenzen in.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:18 schreef tuxepux het volgende:
-0,75... Daarvoor doe je toch geen lenzen in
nee ik heb goede ogenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dus je hebt geenbril maar alleen lenzen?
Nog steeds '' trouwens
Volgens mij is het niet mogelijk om 2 lenzen over elkaar te doen. Is mij nooit gelukt in ieder gevalquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:42 schreef vipergts het volgende:
Volgens mij voewl voel je dat gelijk meteen of direct als je een 2de lens indoet.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Oh.quote:
jij blijkbaar niet... ik poste dat om te kijken of er mensen zouden gaan happen en dat deden ze... altijd zo heerlijk voorspelbaar..quote:
Dan heb je dus wel moeite met tv kijken etc, omdat je de letters niet kan lezen (ondertiteling).quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |