2 lenzen over elkaar heen doen kan wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:29 schreef Timmehhh het volgende:
Ik ben hier overigens niet zeker van, is het mogelijk om 2 lenzen over elkaar in te doen? En ik heb de vermiste lens ook nog niet teruggevondenOp zicht beoordelen of ik een lens in heb vind ik ook lastig.
Help iemand?
Ja is mogelijk, maar dan zie je geen klap meerquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:38 schreef Timmehhh het volgende:
Najah het komt vooral omdat ik nogal onhandig met die dingen ben, ik heb ze nog niet zo lang.
Iemand een antwoord op deze vraag: "is het mogelijk om 2 lenzen over elkaar in te doen? ". Als iemand die met nee kan beantwoorden weet ik in ieder geval dat ik mijn lenzen niet meer in heb.
Ik doe altijd lenzen in bij een spiegel, maar kon het niet goed zien omdat mijn ogen helemaal rood waren, van het gekloot. Nu ik vanochtend weer kijk, denk ik dat ik er geen in heb.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:52 schreef Iblis het volgende:
Je kunt toch zien of je een lens in hebt of niet? Pak een spiegel.
Dat zie en voel je meteen, zeker als je met je vingers in je oog zit...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
TS is zat van een paar biertjes
Ik heb goede ogen, maar ik neem toch aan dat je voelt als er een lens in je oog zit of nietM.a.w. je bent een retard.
Het principe van lenzen is dat je er scherp(er) van gaat kijken...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:57 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ik doe altijd lenzen in bij een spiegel, maar kon het niet goed zien omdat mijn ogen helemaal rood waren, van het gekloot. Nu ik vanochtend weer kijk, denk ik dat ik er geen in heb.
Hey Tommeke, het komt vooral omdat ik nogal weinig ervaring met lenzen heb. Niet door mijn bierverbruikquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zie en voel je meteen, zeker als je met je vingers in je oog zit...
TS is inderdaad een retard die na een paar biertjes al te incapabel is om een paar lenzen uit te doen_!
Dat voel je dus nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb goede ogen, maar ik neem toch aan dat je voelt als er een lens in je oog zit of nietM.a.w. je bent een retard.
Okeuh, als jij het zegtquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:05 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Hey Tommeke, het komt vooral omdat ik nogal weinig ervaring met lenzen heb. Niet door mijn bierverbruik
Neh, als het moeilijk gaat gaan je ogen tranen waardoor het zelfs mét lenzen in troebel is. Zo gaat het iig bij mij.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het principe van lenzen is dat je er scherp(er) van gaat kijken...
Dus je merkt daar toch wel aan of je em wel of niet in hebt?
Ik zal het even uitleggen: Als je scherp kijkt, dan heb je em in, kijk je wazig, dan blijkbaar niet
Ik doe gewoon een hand voor m'n ene oog, en dan voor m'n andere, en dan zie ik duidelijk verschil. Nu heb ik ook -7, dus dat wil wel, maar ik had onlangs m'n ogen opnieuw laten opmeten en nieuwe lenzen gekregen, en toen ben ik teruggegaan omdat ik met m'n ene oog minder goed zag dan met m'n andere, en inderdaad moest de ene lens een kwart sterker zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:08 schreef Timmehhh het volgende:
Ik heb -0.75. En ik weet niet of je het goed kan zien of je 1 lens uit hebt en de ander in hebt. Ik kan het wel goed merken als ik beiden in heb, of beiden uit heb. Heb al geprobeerd met 1 oog dicht te kijken.
Nee hij hoeft toch niet per se op je iris te zitten. Een lens bedekt niet je hele oog hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het principe van lenzen is dat je er scherp(er) van gaat kijken...
Dus je merkt daar toch wel aan of je em wel of niet in hebt?
Ik zal het even uitleggen: Als je scherp kijkt, dan heb je em in, kijk je wazig, dan blijkbaar niet
Wat zou er voor jou een wereld opengaan als je wel een bril/lenzen zou nemene zeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
-3 en ik heb geeneens een bril
ja dat is mogelijkquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:29 schreef Timmehhh het volgende:
Ik ben hier overigens niet zeker van, is het mogelijk om 2 lenzen over elkaar in te doen?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat zou er voor jou een wereld opengaan als je wel een bril/lenzen zou nemene zeg.
@TS:
Ik heb dat ook ooit eens gehad, maar op een gegeven moment had ik zo lopen wrotten dat ik het bovenste laagje van mijn oog eraf trokEcht een klein opperlaagje... echt een extreem kutgevoel en ik dacht dus dat ik mijn hoornvlies vast had. Later bleek gelukkig dat dat niet kon, volgens de man op de eerste hulp. Toen ging ie met een wattenstaaf onder mn oog zoeken naar de lens (nog een extremer klotegevoel)...
Savonds lig ik in bed, voel ik een harde opgedroogde lens onder mn rugKut tyfuszooi. Ik was er toen echt van overtuigd dat ie erin zat, en ik voelde hem ook (maar dat bleek dus dat loszittende vlies te zijn).
Moest toen twee weken zalf in mn oog doen en mocht geen lens in.
omg!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat zou er voor jou een wereld opengaan als je wel een bril/lenzen zou nemene zeg.
@TS:
Ik heb dat ook ooit eens gehad, maar op een gegeven moment had ik zo lopen wrotten dat ik het bovenste laagje van mijn oog eraf trokEcht een klein opperlaagje... echt een extreem kutgevoel en ik dacht dus dat ik mijn hoornvlies vast had. Later bleek gelukkig dat dat niet kon, volgens de man op de eerste hulp.
Omgquote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
@TS:
Ik heb dat ook ooit eens gehad, maar op een gegeven moment had ik zo lopen wrotten dat ik het bovenste laagje van mijn oog eraf trokEcht een klein opperlaagje... echt een extreem kutgevoel en ik dacht dus dat ik mijn hoornvlies vast had. Later bleek gelukkig dat dat niet kon, volgens de man op de eerste hulp. Toen ging ie met een wattenstaaf onder mn oog zoeken naar de lens (nog een extremer klotegevoel)...
Savonds lig ik in bed, voel ik een harde opgedroogde lens onder mn rugKut tyfuszooi. Ik was er toen echt van overtuigd dat ie erin zat, en ik voelde hem ook (maar dat bleek dus dat loszittende vlies te zijn).
Moest toen twee weken zalf in mn oog doen en mocht geen lens in.
Hoe dom ben je danquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hap hap hapquote:
Dus je hebt geenbril maar alleen lenzen?quote:
idd. nu is de ts dus geowned omdat ie t verschil niet ziet met of zonder lenzen in.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:18 schreef tuxepux het volgende:
-0,75... Daarvoor doe je toch geen lenzen in
nee ik heb goede ogenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dus je hebt geenbril maar alleen lenzen?
Nog steeds '' trouwens
Volgens mij is het niet mogelijk om 2 lenzen over elkaar te doen. Is mij nooit gelukt in ieder gevalquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:42 schreef vipergts het volgende:
Volgens mij voewl voel je dat gelijk meteen of direct als je een 2de lens indoet.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Oh.quote:
jij blijkbaar niet... ik poste dat om te kijken of er mensen zouden gaan happen en dat deden ze... altijd zo heerlijk voorspelbaar..quote:
Dan heb je dus wel moeite met tv kijken etc, omdat je de letters niet kan lezen (ondertiteling).quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
het zijn er nu al zoveel... maar blij dat je het me even gunt!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Heeft Barra z'n pleziertje voor vandaag ook weer gehad.
quote:
Nu heeft 'ie moeite dit topic te lezen omdat er fapsel op zn monitor zitquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef L0t.. het volgende:
Heeft Barra z'n pleziertje voor vandaag ook weer gehad.
Ik heb -2.75 -3.25... als je ze dan verkeerd om indoet krijg je ook zo'n kutgevoel en instant koppijn haha. Duurde een hele ochtend op school met samengeknepen ogen e.d. voordat ik er achter was wat nou het probleem wasquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:31 schreef LastRequest het volgende:
Ja twee over elkaar kan wel, maar vaak is dat een vrij irritant gevoel.
Ik heb ook eens een half uur lopen kloten 's ochtends omdat ik mijn lenzen niet in kreeg.. of ja ik kreeg ze uiteindelijk wel in, maar zag er niet scherp mee, terwijl ik ze net uit de verpakking haalde.. kwam er vrij laat achter dat ik m'n oudere lenzen dus nog in had
Gelukkig heb ik het met -5,5 en -9 direct door wanneer ik een verkeerde of geen lens in mijn oog hebquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:14 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb -2.75 -3.25... als je ze dan verkeerd om indoet krijg je ook zo'n kutgevoel en instant koppijn haha. Duurde een hele ochtend op school met samengeknepen ogen e.d. voordat ik er achter was wat nou het probleem was
Zeker met zo'n sterkte inderdaad, alsof je collegesheets moet lezen ofzoquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:23 schreef jordeeeh het volgende:
Waarom doe je uberhaupt je lenzen in als je gaat drinken als je ze net hebt
Ik heb m'n lenzen bijna 2 weken, maar k heb ze ook niet in naar de kroeg enzo hoor, dan weet ik t wel, dan krijg k ze niet uit oid. Eerst maar een beetje er aan wennen en dan probeer ik t wel een keertje
Mja ik heb -2 dus t was wel weer een wereld die voor me open ging, maar k dacht k kan beter nog 1 of 2 avondjes niet goed zien en dan er dan daarna meer plezier van hebben zonder ze kwijt te rakenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:23 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Zeker met zo'n sterkte inderdaad, alsof je collegesheets moet lezen ofzo
Gewoon indoen dat is stoer!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:23 schreef jordeeeh het volgende:
Waarom doe je uberhaupt je lenzen in als je gaat drinken als je ze net hebt
Ik heb m'n lenzen bijna 2 weken, maar k heb ze ook niet in naar de kroeg enzo hoor, dan weet ik t wel, dan krijg k ze niet uit oid. Eerst maar een beetje er aan wennen en dan probeer ik t wel een keertje
Als ik mn lenzen niet inheb in de kroeg, dan weet ik zeker dat ik niemand herkenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:34 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Mja ik heb -2 dus t was wel weer een wereld die voor me open ging, maar k dacht k kan beter nog 1 of 2 avondjes niet goed zien en dan er dan daarna meer plezier van hebben zonder ze kwijt te raken
idd draag ze dan ook maar niet tijdens het uitgaanquote:
Lees mijn reacte van net eensquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:06 schreef TC03 het volgende:
Ik snap mensen hier echt niet.
1. Je ziet toch of je wel of geen lens in hebt? Als je het verschil daartussen niet eens kan opmerken, heb je geeneens lenzen nodig.
Mja dat is inderdaad wel vervelendquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als ik mn lenzen niet inheb in de kroeg, dan weet ik zeker dat ik niemand herken
Soms zijn mijn ogen dusdanig geïrriteerd (hooikoorts bijvoorbeeld) dat ik het echt niet meer voel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:50 schreef jordeeeh het volgende:
Maar wat ik niet begrijp, als je je lens eruit wilt pakken, dan voel je toch of je aan je lens of aan je oogbal zit
Had t nog nooit eerder gehad (draag 6 jaar lenzen) en snapte echt oprecht niet wat er mis was... Heb kleine verschillen per oog, dus ik keek er niet eens heel slecht door, gewoon vaagjes... Dacht dat ze smerig waren e.d.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:06 schreef TC03 het volgende:
2. Mensen die hun lenzen verkeerd om indoen en hier pas op school achter komen?Ik heb dat ook weleens gehad, maar dat heb je na 0,0001 seconde door als je in de verte kijkt.
Ja inderdaad, laser die tweede lens er maar meteen in vast!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:42 schreef Scorpie het volgende:
Laat je ogen laseren, ben je van dat lenzen gezeik af
Knap van je dat je weet wat je morgenvroeg gaat doen!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:29 schreef Timmehhh het volgende:
Okay ik kom gisteren terug van een paar biertjes drinken met vrienden, en wil gaan slapen. Voor het slapen gaan probeer ik mijn lenzen uit te doen. Ik heb gewoon 3 uur lang lopen kutten, tot 5 uur 's nachts en kreeg mijn rechter lens niet uit. Ben dus maar gaan slapen. Morgenvroeg weer geprobeerd om mijn rechter lens uit te doen. Mijn oog was inmiddels helemaal rood van al het wrijven, anyway het lukte het weer niet. Op een gegeven moment was ik er niet zeker van of ik een lens in had. Dus heb ik geprobeerd een andere lens in te doen wat in een keer lukte. Dus ik denk dat ik 3 uur lang heb geprobeerd een lens eruit te halen die er niet in zat![]()
Ik ben hier overigens niet zeker van, is het mogelijk om 2 lenzen over elkaar in te doen? En ik heb de vermiste lens ook nog niet teruggevondenOp zicht beoordelen of ik een lens in heb vind ik ook lastig.
Help iemand?
Ja, dat kan. Maar bekijk je oog eens goed. Door de conjunctivae is het onmogelijk dat de lens achter je oog is geschoven. Dus als je met je vinger je oogleden wegtrekt kan je alle plaatsen inspecteren waar je lens evt. gebleven zou kunnen zijn. Je hebt kans dat hij ergens dubbelgevouwen aan de zijkant zit, tussen ooglid en oog geklemd.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:29 schreef Timmehhh het volgende:
is het mogelijk om 2 lenzen over elkaar in te doen?
Idd gevonden hij zit links onder in de hoek. Hoe krijg ik hem eruit? Wattenstaafje?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar bekijk je oog eens goed. Door de conjunctivae is het onmogelijk dat de lens achter je oog is geschoven. Dus als je met je vinger je oogleden wegtrekt kan je alle plaatsen inspecteren waar je lens evt. gebleven zou kunnen zijn. Je hebt kans dat hij ergens dubbelgevouwen aan de zijkant zit, tussen ooglid en oog geklemd.
Mij is het wel ooit gelukt. Toen zag ik een beetje alsof je vanaf de verkeerde kant in een verrekijker kijkt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:18 schreef Zenon het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet mogelijk om 2 lenzen over elkaar te doen. Is mij nooit gelukt in ieder geval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |