abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61158470
Klacht: Vakantie over
Subklacht: Zeurende Docenten

Na 8 weken vakantie is het tijd om aan een nieuwe opleiding te beginnen, vavo, oftewel havo voor volwassenen, ik start nu dus op 4-HAVO.
Gister op het introductie gesprek begon het gezeik al, de begeleider was niet tevreden met mijn vmbo-tl punten, overtuigen dat deze niet zo bijzonder hoog waren (ik had 3x6, 3x7 en 2 voldoendes) door mijn eigen schuld omdat ik niet geleerd had voor de examens kon ik hem niet.

Ik zou een hele harder dobber aan het Havo gaan krijgen.
Mijn vakkenpaket; Wiskunde A, Nederlands, Engels, Economie, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Maatschappijleer, Maatschappijleer en Wetenschappen.
Persoonlijk zie ik zelf alleen een probleem bij Wiskunde A.

Is Wiskunde A lastig op het Havo ?
pi_61158479
niet zo lastig als een boos modderig tegenspartelend varken proberen te vangen
pi_61158481
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:02 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Klacht: Vakantie over
Subklacht: Zeurende Docenten

Naar 8 weken vakantie

Is Wiskunde A lastig op het Havo ?
Ik zou me meer zorgen maken om Nederlands.
pi_61158495
Ach dat is mijn typtaal, ik heb al 10 jaar niet meer fatsoenlijk getyped.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:08:41 #5
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_61158510
Mensen die op school zitten
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_61158522
Het was ook maar een grapje joh. In ieder geval veel succes! Met inzet kom je al een heel eind.
pi_61158529
quote:
ik had 3x6, 3x7 en 2 voldoendes
En die 6 en 7 zijn onvoldoende?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61158580
@ Droogdok, nee dat niet, maar ik had maar 2 magere zesjes voor Wiskunde en Economie (en Nederlands :p ) en daar gaf hij mij 60% kans op om te zakken.

Het liefste had hij alleen mensen met allemaal zevens zij hij.
Diezelfe man had het trouwens voor elkaar gekregen mijn 2 aameldings formulieren, en 3 notities van gesprekken aan de telefoon kwijt te raken.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:36:22 #9
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61158739
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:18 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:

Het liefste had hij alleen mensen met allemaal zevens zij hij.
Diezelfe man had het trouwens voor elkaar gekregen mijn 2 aameldings formulieren, en 3 notities van gesprekken aan de telefoon kwijt te raken.
Sterkte, zo te lezen ziet hij in jou een pispaaltje voor het komend jaar.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_61158744
Ik heb ook een klacht over de scholen die weer starten. Al die POKKE kids die nu op MIJN fietspad MIJ in de weg fietsen. Opbokken!
pi_61158972
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb ook een klacht over de scholen die weer starten. Al die POKKE kids die nu op MIJN fietspad MIJ in de weg fietsen. Opbokken!
Dat dus!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:55:42 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61158995
de trein zit de komende maand ook weer vol met jong gespuis
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61159013
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Ga met de auto, lutser.
pi_61159017
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:56 schreef McFearless het volgende:

[..]

Ga met de auto, lutser.
6 minuten met de fiets, 15 met de auto
pi_61159045
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

6 minuten met de fiets, 15 met de auto
Maar dan heb je geen last meer van kinderen op je fietspad en dat was toch het probleem?
pi_61159112
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:58 schreef McFearless het volgende:

[..]

Maar dan heb je geen last meer van kinderen op je fietspad en dat was toch het probleem?
Daar krijg ik dan lelijke en langzaamrijdende forenzen voor terug, plus extra reistijd. Nee, dan lijkt me een permanente oplossing vinden voor het kinderen probleem beter.
pi_61159122
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:03 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Daar krijg ik dan lelijke en langzaamrijdende forenzen voor terug, plus extra reistijd. Nee, dan lijkt me een permanente oplossing vinden voor het kinderen probleem beter.
Ik zeg allemaal afmaken, behalve de geile sletjes.
pi_61159134
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:04 schreef McFearless het volgende:

[..]

Ik zeg allemaal afmaken, behalve de geile sletjes.
Ja, die eerst neuken en DAN afmaken
pi_61159377
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, die eerst neuken en DAN afmaken
Neuh, neuken en dan doorverkopen aan vrouwenhandelaren die ze achter de ramen plaatsen.
pi_61159442
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:22 schreef McFearless het volgende:

[..]

Neuh, neuken en dan doorverkopen aan vrouwenhandelaren die ze achter de ramen plaatsen.
Iig neuken
pi_61159443
Nu is het wel genoeg over sletjes, vrouwenhandelaren etc. A.u.b. ontopic. Senks.
U MAD?
pi_61159548
Edit: Doe maar niet

[ Bericht 82% gewijzigd door de_boswachter op 27-08-2008 09:33:46 ]
pi_61159569
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Nu is het wel genoeg over sletjes, vrouwenhandelaren etc. A.u.b. ontopic. Senks.
Goed, ik kan niet wachten tot de herfstvakantie.

Ook tijdens de lunch, ga ik even langs de supermarkt, haal even wat eten en drinken en ga dan even een stukkie lopen. Daar staat het dus nu helemaal vol met scooters en 4takts. Lange rijen bij de kassa en voordringende irritante kutkids bij de broodjes.
pi_61161586
Ach ik begrijp die klacht van TS wel, Ik had vroeger ook altijd een gruwelijke hekel aan het feit dat de scholen weer begonnen waren, vooral die irritante borden langs de weg met de tekst: "de scholen zijn weer begonnen" om het er een week voor het einde van de vakantie nog eens extra in te wrijven

Maar het slechte nieuws is: het word alleen maar erger, nu is het nog 8 weken maar als je werkt heb je een schamele 3 weekjes (4 als je geluk hebt) en je maakt langere dagen.
En vooral de eerste paar jaren denk je dan nog wel eens terug aan de luxe (vwb vrije dagen) die je had toen je nog op school zat.
(voordeel is dan wel weer dan je niet meer afhankelijk bent van de regeltjes en het geld van pappie en mammie)

Enfin, het ergste is nog niet eens het feit dat je weer moet werken of naar school moet maar eerder het feit dat je je biologische klok weer naar het standaard ritme van de door ochtendmensen gedicteerde maatschappij moet forceren. (als ik vrij heb slaap ik meestal van 3:00 to 10:30), vind maar eens een baas waar je van 11:00 tot 19:00 kan werken ipv 9:00 tot 17:00
Maar ja, als niemand aan je kop zanikt en met 6 bakken sterke koffie is die ochtend ook wel weer te overleven, behalve als je voor 8:00 begint want dan ben je de hele dag verrot(om 's avonds als je naar bed moet weer op te leven)
.

[ Bericht 15% gewijzigd door solar22 op 27-08-2008 11:18:34 ]
pi_61161638
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:02 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Gister op het introductie gesprek begon het gezeik al, de begeleider was niet tevreden met mijn vmbo-tl punten, overtuigen dat deze niet zo bijzonder hoog waren (ik had 3x6, 3x7 en 2 voldoendes) door mijn eigen schuld omdat ik niet geleerd had voor de examens kon ik hem niet.
Dus?

Net alsof leren voor je examens zin heeft, je bent gewoon niet bijster intelligent .
  Redactie Frontpage woensdag 27 augustus 2008 @ 11:17:06 #26
145738 superworm
is erbij
pi_61161658
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:13 schreef solar22 het volgende:
Enfin, het ergste is nog niet eens het feit dat je weer moet werken of naar school moet maar eerder het feit dat je je biologische klok weer naar het standaard ritme van de door ochtendmensen gedicteerde maatschappij moet forceren. (als ik vrij heb slaap ik meestal van 3:00 to 10:30), vind maar eens een baas waar je van 11:00 tot 19:00 kan werken ipv 9:00 tot 17:00
Opeens heb je het! Je wordt conducteur!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:20:44 #27
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61161732
Vavo stelt weinig voor. Toen ik nog Havo deed op een reguliere middelbare school waren mijn cijfers voor veel vakken ook niet erg hoog. Maar uiteindelijk heb ik op het ROC een stuk of 6 vakken behaald met cijfers van 7 tot 9. Gewoon een beetje opletten in lessen en een beetje serieus bezig zijn.

Zo ging ik van een gemiddelde van 5 voor economie naar een gemiddelde van 9 op mijn tentamens op het ROC.

Wiskunde A is vrij simpel.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61161789
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vavo stelt weinig voor. Toen ik nog Havo deed op een reguliere middelbare school waren mijn cijfers voor veel vakken ook niet erg hoog. Maar uiteindelijk heb ik op het ROC een stuk of 6 vakken behaald met cijfers van 7 tot 9. Gewoon een beetje opletten in lessen en een beetje serieus bezig zijn.

Zo ging ik van een gemiddelde van 5 voor economie naar een gemiddelde van 9 op mijn tentamens op het ROC.

Wiskunde A is vrij simpel.
Volgens mij houden ze daar de cijfers ook kunstmatig bovengemiddeld, of zit ik dan verkeerd?
pi_61161806
Wis A 4 havo was voor mij goed te doen. Maar veel andere leerlingen vonden het wel lastig.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:24:16 #30
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61161819
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:22 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Volgens mij houden ze daar de cijfers ook kunstmatig bovengemiddeld, of zit ik dan verkeerd?
Daar heb ik in ieder geval niks van gemerkt.

De reden dat cijfers vaak hoger zijn is misschien wel dat mensen maar enkele vakken volgen in dat jaar (om hun diploma compleet te maken na mislukte (her-) examens in regulier onderwijs. Dan kun je dus meer tijd besteden aan de vakken en hogere cijfers halen.
pi_61161873
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Daar heb ik in ieder geval niks van gemerkt.

De reden dat cijfers vaak hoger zijn is misschien wel dat mensen maar enkele vakken volgen in dat jaar (om hun diploma compleet te maken na mislukte (her-) examens in regulier onderwijs. Dan kun je dus meer tijd besteden aan de vakken en hogere cijfers halen.
Wellicht in de vorm dat de tentamens makkelijker zijn dan op de gemiddelde middelbare school?

Want ik zie soms mensen die op de middelbare school al hun best deden maar toch faalden, terwijl ze op de VAVO opeens gemiddeld twee punten hoger scoorden.
pi_61161908
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:17 schreef superworm het volgende:

[..]

Opeens heb je het! Je wordt conducteur!
Ja fijne werktijden dat geef ik toe maar voor slechts 1/3 van mijn huidige salaris kom ik helemaal mijn bed niet uit.
En die auto van de zaak word dan een trein van de zaak.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:39:13 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61162159
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:26 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Wellicht in de vorm dat de tentamens makkelijker zijn dan op de gemiddelde middelbare school?
Dit was bij ons alleen bij Aardrijkskunde het geval, omdat de docent volgens mij gewoon te lui was (of zelf te weinig kennis had) om fatsoenlijke tentamens te halen. Bij economie kregen we bijvoorbeeld gewoon vragen op het niveau van het centraal examen, net als bij Wiskunde A.
quote:
Want ik zie soms mensen die op de middelbare school al hun best deden maar toch faalden, terwijl ze op de VAVO opeens gemiddeld twee punten hoger scoorden.
Zoals gezegd heb je er meer tijd voor omdat je vaak minder vakken doet. Ook zijn de klassen over het algemeen kleiner en heb je dus meer persoonlijke aandacht van docenten als dat nodig is. Ik kan me lessen herinneren dat we met een man of 5 in een lokaaltje zaten.

Maar ik kan natuurlijk niet oordelen over andere scholen, ik weet alleen hoe het ROC het hier deed.
pi_61162254
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dit was bij ons alleen bij Aardrijkskunde het geval, omdat de docent volgens mij gewoon te lui was (of zelf te weinig kennis had) om fatsoenlijke tentamens te halen. Bij economie kregen we bijvoorbeeld gewoon vragen op het niveau van het centraal examen, net als bij Wiskunde A.
[..]

Zoals gezegd heb je er meer tijd voor omdat je vaak minder vakken doet. Ook zijn de klassen over het algemeen kleiner en heb je dus meer persoonlijke aandacht van docenten als dat nodig is. Ik kan me lessen herinneren dat we met een man of 5 in een lokaaltje zaten.

Maar ik kan natuurlijk niet oordelen over andere scholen, ik weet alleen hoe het ROC het hier deed.
Okay .

Ik had er ook eens een artikel over gelezen in een krant, vandaar, maar dat nieuwsbericht kan ik nergens meer vinden helaas, was iets in de trant van dat de SE-cijfers zoveel afweken van de CE-cijfers op veel van die scholen.
pi_61162872
Nou goed, laten we dan maar hopen dat het voor mij ook goed uitpakt.
De wiskunde leraar is ieder geval al een oetlul, daar ben ik al achter.
pi_61163788
maatschappijstroom
Ik doe niet aan googlen!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:12:29 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61164157
Aanvullende klacht: teveel kutscholieren op de weg die niet kunnen fietsen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')