Daar staat "Real Madrid gaat voor een zesde Nederlander. De Spaanse kampioen bereidt een eerste bod voor op Klaas-Jan Huntelaar, de aanvoerder van Ajax."quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:19 schreef Nashje het volgende:
En hoe weten jullie dat dan?
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)nenVoorHuntelaar.htm trouwens.
quote:'De druk ligt bij Ajax en dat weet Huntelaar'
25/08/2008 13:30
Drie weken geleden, de start van het nieuwe voetbalseizoen lag nog ver achter de horizon, deed Klaas-Jan Huntelaar een opmerkelijke uitspraak. We zaten in de serre van een plattelandshotel in Wales en blikten vooruit naar de competitie. Gevraagd naar de belangrijkste titelkandidaat in zijn ogen, antwoordde Huntelaar zonder één seconde bedenktijd: PSV. Zijn ogen straalden even, voordat hij me uitdagend aankeek. Alsof hij wilde zeggen: 'Nu jij weer.' De teruggekaatste bal – de opmerking dat hij PSV als grootste titelkandidaat naar voren schuift om de druk in Eindhoven op te voeren – legde Huntelaar in één beweging dood met een verwijzing naar de statistieken. Vier landstitels op rij, die adel verplicht, wilde hij maar zeggen.
Diep in zijn hart zal Huntelaar beter weten. Hij is van het slag dat zijn ogen en oren altijd wijd open heeft en goed nadenkt over hoe hij naar buiten treedt. Vandaar ook dat het nog niemand is gelukt helderheid te verschaffen over zijn toekomstwensen. Je kunt Huntelaar via honderd verschillende zijpaden uitspraken proberen te ontlokken over zijn nabije toekomst, met zijn antwoorden zorgt hij er telkens weer voor dat alle opties open blijven. Zo houdt hij Ajax tevreden, blijft tegelijkertijd de deur naar het buitenland open staan en schiet de 25-jarige topscorer zichzelf niet in de voeten. Huntelaar kent het spel. In dat licht moet ook zijn opmerking over de titelkansen van PSV bezien worden.
Wat de Eindhovense club de voorbije jaren in de nationale competitie heeft gepresteerd is razend knap, maar het laatste landskampioenschap kwam mede tot stand door de falende concurrentie (lees: Ajax). Sindsdien is PSV twee van zijn beste spelers (Heurelho Gomes en Jefferson Farfán) en z'n grootste talent (Ismail Aissati) kwijtgeraakt. Laatstgenoemde vertrok naar Amsterdam, waar het aankoopbeleid van de nieuwe beleidsbepalers weinig aan de verbeelding overlaat. Ajax gaf een slordige dertig miljoen euro uit aan verse spelers, terwijl PSV zich tot nu toe beperkte tot een totaalinvestering van twaalf miljoen.
De Amsterdamse behoefte om de Brabantse hegemonie te doorbreken is immens en de daadkracht van Ajax op de transfermarkt brengt verwachtingen én verplichtingen met zich mee. Daar doet de laatste oefenwedstrijd van de seizoensvoorbereiding – een beschamende 2-1 nederlaag tegen de Spaanse laagvlieger Real Murcia – niets aan af. Trainer Marco van Basten heeft met Huntelaar, Miralem Sulejmani en Luis Suárez de beste aanval van Nederland tot zijn beschikking en ook het middenveld met Aissati en de controleurs Gabri en Rasmus Lindgren mag er wezen. Op papier heeft Ajax een kampioensploeg, de mentaliteit van de spelers en de kunde van beginnend Eredivisiecoach Van Basten zullen komend seizoen bepalend zijn. Of, zoals de trainer het in Murcia afgelopen week zelf plastisch verwoordde: ‘De opstelling plus de instelling maakt de voorstelling.'
Vooral op het mentale terrein maakte PSV de voorbije jaren het verschil. Op cruciale momenten hielden ze in Eindhoven de rug recht, waar Ajax in het heetst van de titelstrijd meermaals door de hoeven zakte. Op dat vlak ligt voor Marco van Basten straks de grootste uitdaging. Aan de eerste voorwaarde om tot succes te komen – een sterke selectie samenstellen – heeft hij in een mum van tijd voldaan. Ook Huntelaar erkende drie weken geleden dat de selectie de meeste kwaliteit herbergt sinds hij in december 2005 naar Ajax kwam. De spits voegde daar het belang van teamgeest aan toe. Je mag verwachten dat iedereen in Amsterdam daar na vier verloren seizoenen van doordrongen is. De bal ligt bij Ajax en dat weet Huntelaar als geen ander.
Voorbereiden is geen bod uitbrengen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:19 schreef Nashje het volgende:
En hoe weten jullie dat dan?
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)nenVoorHuntelaar.htm trouwens.
Vond hem helaas niet heel erg balvast en hij had het niet makkelijk tegen Hofland. Maar goed, die jongen zit pas kort bij Ajax dus heel veel valt er ook nog niet over te zeggen. Bij Heerenveen heeft hij het goed gedaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:20 schreef steeze het volgende:
Onze toekomstige spits ?
Ik heb veel goede dingen gelezen over deze jongen..
Geoffrey Castillion wordt onze nieuwe spits. Maar dan moeten we nog even geduld hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:20 schreef steeze het volgende:
Onze toekomstige spits ?
Daar staat ook "Real biedt 25 miljoen euro voor Huntelaar, die de laatste drie seizoenen clubtopscorer was van de Amsterdammers. " Biedt, en niet gaat bieden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar staat "Real Madrid gaat voor een zesde Nederlander. De Spaanse kampioen bereidt een eerste bod voor op Klaas-Jan Huntelaar, de aanvoerder van Ajax."
Dus niet dat ze het bod al hebben gedaan.
Er staat namelijk ook nergens dat Ajax het bod heeft afgeslagen, waarschijnlijk omdat het bod er nooit is gekomen.
0:14quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:20 schreef steeze het volgende:
Onze toekomstige spits ?
Als je daar zo zeker van bent, dan zet je dat wel in de eerste zin. Niet ergens verderop. Zo zijn de regels nu eenmaal als je een nieuwsbericht schrijft. Plus dat VI een paar dagen eerder nog meldde dat er van alles speelde tussen Manchester en Huntelaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:26 schreef Nashje het volgende:
[..]
Daar staat ook "Real biedt 25 miljoen euro voor Huntelaar, die de laatste drie seizoenen clubtopscorer was van de Amsterdammers. " Biedt, en niet gaat bieden.
Hoop (denk) dat hij over enkele jaartjes wel onze vaste (eerste) spits is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:20 schreef steeze het volgende:
Onze toekomstige spits ?
Je hebt gelijk. Krijg verder ook weinig gevonden via Google.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:30 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Als je daar zo zeker van bent, dan zet je dat wel in de eerste zin. Niet ergens verderop. Zo zijn de regels nu eenmaal als je een nieuwsbericht schrijft. Plus dat VI een paar dagen eerder nog meldde dat er van alles speelde tussen Manchester en Huntelaar.
Eens, we willen duidelijkheid!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:48 schreef koningdavid het volgende:
Ik word de 'Huntelaar-soap' zo zat...
Ik herinner me vooral nog dat ik een maatje die nog op vakantie was op de hoogte zou houden van de stand. Zijn heel wat smsjes doorheen gegaan die dagquote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:33 schreef Blight het volgende:
Ik herinner me vooral nog dat ik dacht "nou, een uitstekende uitslag, maar dat eerst half uur ging wel onheilspellend stroef".
Same here.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:48 schreef koningdavid het volgende:
Ik word de 'Huntelaar-soap' zo zat...
jaquote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:55 schreef JOHAN410 het volgende:
[..]
Ik herinner me vooral nog dat ik een maatje die nog op vakantie was op de hoogte zou houden van de stand. Zijn heel wat smsjes doorheen gegaan die dag![]()
Is sulejmani fit genoeg om mee te doen tegen Willem II?
Hehe, zelfde verhaal hier. Alleen kreeg ik toen de sms'jes. Was aan het werk in nota bene Rotterdam.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:55 schreef JOHAN410 het volgende:
[..]
Ik herinner me vooral nog dat ik een maatje die nog op vakantie was op de hoogte zou houden van de stand. Zijn heel wat smsjes doorheen gegaan die dag![]()
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:23 schreef venomsnake het volgende:
De sluiting van de transfermarkt komt nu wel heel snel in zicht..
Het zou best eens kunnen zijn dat men bij Ajax zolangzamerhand gewoon besloten heeft hem niet meer te verkopen. Want een opvolger halen kun je zo goed als vergeten straks. Tenzij men graag wil cashen en ze die nieuwe Argentijn/Kroaat () gewoon in de spits gaan zetten natuurlijk.
Nog wat nieuws.quote:Cazorla in shock door bod Real maar verlengt bij Villarreal
27/08/2008 12:09
De 23-jarige speler bevestigde de interesse van de Spaanse kampioen. 'Als Real Madrid belt, is het eerlijk gezegd moeilijk nee te zeggen. Het is het beste team in Spanje. Ik verkeer in een shock. Als Real komt en de clausule betaalt, dan is dat een mooie stap voor mij.'
Televisiezender Canal 9 zond zelfs een telefoongesprek van Cazorla uit, opgenomen terwijl de speler onvermoed langs het trainingsveld stond te bellen met collega-international én Real-aanvoerder Iker Casillas. 'Help je mij een beetje, want ik ben volledig nieuw en ik heb geen puta idee hoe het er bij jullie aan toe gaat. Gracias, Iker.'
In hetzelfde telefoongesprek vertrouwde Cazorla Casillas toe dat hij met David Villa had gebeld, de spits van Valencia voor wie Real vijftig miljoen euro zou willen neertellen. 'Ik heb met El Guaje gesproken en hij komt ook', vertelde Cazorla over Villa, wiens bijnaam El Guaje is: het jochie.
quote:Delorge: "Geloof nog in mijn kansen bij Ajax"
Laurent Delorge is overbodig bij Ajax, traint mee met Jong Ajax, maar denkt dat hij nog steeds kan slagen bij de club. Een transfer deze zomer is voor hem dan ook helemaal niet aan de orde.
De middenvelder is nog steeds niet van mening veranderd. "Ik blijf bij Jong Ajax trainen en spelen tot de winterstop, zodat ik opnieuw fit kan worden en de verantwoordelijken kan overtuigen."
De Belg is er nog steeds van overtuigd zijn Ajax-avontuur te doen lukken. "Die overtuiging heb ik alvast. Ik geloof dat ik hier nog kan slagen", vertelt hij aan Het Belang van Limburg.
quote:Been: "Leonardo naar NEC zou geweldig zijn"
Met nog maar een paar dagen te gaan voordat het nieuwe voetbalseizoen aanvangt is NEC-trainer Mario Been nog altijd op zoek naar een aantal broodnodige versterkingen. In de papieren versie van VI licht de trainer zijn problemen toe.
NEC zag afgelopen week onderhandelingen met Ali Boussaboun en Dennis Rommedahl op niets uitlopen. Been heeft nu al zijn hoop dan ook gevestigd op Ajacied Leonardo (25). "Boussaboun was voor ons gewoon niet te betalen. Dus gaat hij naar FC Utrecht. Nu heb ik al mijn hoop gezet op Leonardo. Die jongen wil zelf graag, er is in Nijmegen geld beschikbaar om hem te halen, maar dan moeten we er wel uitkomen met Ajax", zegt Been in het voetbalweekblad. "Het zou geweldig zijn als die kleine hier zou komen ballen."
Wat moet Leonardo nou nog kosten?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:56 schreef DuvelDuvel het volgende:
Stukje van VI over Cazorla die aangeeft dat Villa naar Madrid gaat.
[..]
Nog wat nieuws.
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |