abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61207814
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Girl, you've got some taste!
Ik ben in de operawereld opgegroeid (familie bij de nederlandse opera enzo, lang verhaal, weinig boeiend), in ieder geval altijd elke dag klassieke muziek
Ik zag voor het eerst toppop toen ik 14 jaar was, en dat was mijn eerste kennismaking met pop muziek

Ik hou van heel veel ToT. Van zeer zwaar klassiek tot heel lichte pingeljazz en alles ertussen in. Ik hou alleen niet van rap (is geen muziek) techno/trance en Frans Bauer/Marianne Weber/Andre Hazes en consorten.

Nederlandstalig zweer ik niet af hoor, want dit vind ik dan weer wel erg mooi. Vooral de harmony.

Is het enige nummer van hen dat ik goed vind, voor de rest vind ik ze nogal overhyped

Verder is dit een van mijn all-time favourites uit JCS, en met mijn favoriete zangert. Echt luister het eens. De emotie!!!

En dan als laatste wil ik nog even deze spammen, meesterlijk

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:56:52 #277
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_61207834
Ik ben nooit voorstander van het verbranden van heksen oid. Ik ben het ook oneens met hoe er in het oude testament met vijanden werd omgegaan. Het oude testament zit vol met zieke verhalen, maar dat komt waarschijnlijk doordat de context niet bekend is.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:09:17 #278
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61208100
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:54 schreef wiseguy-23 het volgende:
Summers ik weet dingen die jij niet weet en je misschien niet kan bevatten. De meeste mensen zitten in hun dagelijks ritme in het hoogste niveau van bewustzijn ; "brandt mijn tosti niet aan? wat vindt hij/zij van mij? Ik ga zo afwassen". Ik heb mijn hele leven naar waarheid gezocht en bij een gebrek aan een alternatief was ik misleid door het occulte. ALs ik toen geweten had wat ik nu weet was mij een heeeeeeele hoop ellende bespaard gebleven. Ik leef in de onderste regionen van het bewustzijn. Dat wil zeggen dat mijn hersens alles wat ik lees en zie extreem snel kan opslaan in een soort breinbibliotheek terwijl er automatisch verbanden worden gelegd. Hiervoor hoef ik niks te doen want dit doet mijn brein vanzelf. Er zit echter een nadeel aan, ik kan niet bewust leven omdat mijn hersens aldoor bezig zijn de kennis die ik opgedaan heb te perfectioneren. Mijn hersens zijn tot de volle overtuiging gekomen dat ik de waarheid grotendeels in pacht heb, al zal dat waarschijnlijk not altijd veel minder zijn dan ik denk. Als je echt van de waarheid houdt zet je je tosti-mode off en je brainstorm knop ff op on en dan bijt je je vast in alle info als een haai. Dan kom je erachter dat 90 procent van de schrijvers een vooringenomen verborgen psychoanalytische oorzaak heeft voor een verhaal out-of-context, aka bullshitverhaal. Dus je moet consequent wezen. Pff laat maar uitleggen duurt eeuwen, snappen duurt een fractie van een miniseconde.
Aha ,ik zal je maar niet vermoeien dan met hoe dat heet in mijn regionen jouw bewustzijn ...

Wat knap ook dat je me kent en mijn kennis en bewustzijn EN mijn verbinding met god , je bent werkelijk geweldig , word er in de bijbel niet toevallig over twee jezussen gesproken ??
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:33:58 #279
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61208560
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:09 schreef Summers het volgende:

[..]
Oh ... ff kijken of mijn tosti niet aanbrand , goed dat je het ff zegt wiseguy , jij weet echt alles ,
ik hoop niet dat je me nu niet aardig vind anders kan ik niet slapen nadat ik de afwas heb gedaan.

Maar je kennis riekt idd alsof het uit de onderste regionen van je bewustzijn komt en ik begin inderdaad te denken dat bepaalde schrijvers een vooringenomen verborgen psychoanalytische oorzaak hebben voor een verhaal out of context , aka bullshit verhaal .
En hoe zou dat toch zijn en voelen met hersenen die automatisch verbanden leggen , tja van sommige gaven kan je alleen maar dromen he ...
en volgens mij ( als ik het goed kan volgen ) hoef jij helemaal niks te perfectioneren , Jij bent al perfect !

[ Bericht 0% gewijzigd door Summers op 29-08-2008 02:06:02 ]
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:58:14 #280
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61209754
Stelling:

Als je misleid bent, dan kan god je dat niet kwalijk nemen. Als iemand het oprecht goed bedoelt, dan kan hij de duivel dienen en toch naar de hemel gaan! Dus iedereen gaat naar de hemel.

We zijn eruit jongens
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 02:09:59 #281
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61209870
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:58 schreef ElizabethR het volgende:
Stelling:

Als je misleid bent, dan kan god je dat niet kwalijk nemen. Als iemand het oprecht goed bedoelt, dan kan hij de duivel dienen en toch naar de hemel gaan! Dus iedereen gaat naar de hemel.

We zijn eruit jongens
ff uit mijn tosti mode ......... Top !
pi_61210662
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:14 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja, maar ik geloof ook ECHT in God. Alleen schijnt het er niet bij je in te willen dat het dus ook op een andere manier ervaren kan worden. De uitspraken die ik deed waren ook ECHT, ZIJN nog echt, alleen mijn intenties zijn ook nog steeds oprecht, en ik heb niets opgegeven waar ik van droomde.
Maar dat is niet waar. Je zegt nu 'ik kan niet stoppen, het is mijn beroep, en ik heb dus ook niets anders om van te leven. Dat doet je ook nog wel drie keer nadenken.' Tegen mij zei je eerder 'God zal zorgen dat ik inkomsten heb'. Dat is een shift van vertrouwen, geloof, van God naar jezelf. Dat bedoelde ik met een tegengestelde ontwikkeling. Dat is het tenzij je reiki interpreteert als de manier van God voor jou om inkomsten te krijgen.
pi_61211030
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:58 schreef ElizabethR het volgende:
Stelling:

We zijn eruit jongens
Ik heb weer van andere Christenen gehoord / gelezen dat het feit dat je misleid zou zijn, geen excuus is: je MOET de Bijbel volgen, anders heb je pech gehad! St. Petrus laat je de hemelpoort niet in gaan als je niet op de enige juiste manier in God gelooft! (Of God himself pleurt je rechtstreeks het hellevuur in als je Gereformeerd bent en Hij liever heeft dat je Protestant bent of zo. Hervormd? BWAHAHAHAHA!!! Sucker! You'll burn!!! En Hindoes en Boeddhisten kunnen het uiteraard helemaal shaken!)

Persoonlijk komt dat niet echt als liefde of rechtvaardigheid op mij over.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 07:38:05 #284
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61211134
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 04:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar.
Dat is het wel. Vind het wel verbazend hoe makkelijk jij over een computer over een ander zijn geloof kan oordelen.
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 04:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je zegt nu 'ik kan niet stoppen, het is mijn beroep, en ik heb dus ook niets anders om van te leven. Dat doet je ook nog wel drie keer nadenken.' Tegen mij zei je eerder 'God zal zorgen dat ik inkomsten heb'. Dat is een shift van vertrouwen, geloof, van God naar jezelf. Dat bedoelde ik met een tegengestelde ontwikkeling. Dat is het tenzij je reiki interpreteert als de manier van God voor jou om inkomsten te krijgen.
Dat zei ik niet, lees mijn post nog eens. Ik heb God nadrukkelijk gevraagd om als het niet goed voor me was/geen voordelen had mijn Reiki weg te halen, zoals ik net ook zei, en dat is niet gebeurd. Dan ga ik er inderdaad van uit dat bedoelt is dat ik daar mee door ga ja. Duidelijker kan ik er niet over worden.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:46:17 #285
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61211761
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:33 schreef wiseguy-23 het volgende:

Ik ben meer van de jongere generatie. Ik voel me al 80 ik weet dat ik niet meer zo kinderachtig moet zijn maar kan er niks aan doen. Ik wil tot mijn 28e thuis wonen en Jetix blijven kijken, terwijl mama elke week een tientje in mijn portemonnee stopt als zakgeld. Ik haat opgroeien en ik haat werken. Nu doet mama de was, smeert mijn broodjes etc. beter kan het niet
En jij denkt echt dat jij wijzer bent en jouw ervaringen kilometers boven die van ons liggen
en jij dingen hebt meegemaakt die WIJ niet kunnen bevatten ?
misschien moet je eerst ZELF maar eens volwassen worden voordat je mensen die
ervaringen hadden nog voordat jij was geboren gaat dicteren hoe ze moeten leven , wat de waarheid is en hoe de werkelijkheid nou ECHT in elkaar steekt .
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:54:55 #286
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61211910
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:56 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ik ben nooit voorstander van het verbranden van heksen oid. Ik ben het ook oneens met hoe er in het oude testament met vijanden werd omgegaan. Het oude testament zit vol met zieke verhalen, maar dat komt waarschijnlijk doordat de context niet bekend is.
Wat is volgens jou de oplossing dan?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:04:27 #287
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61212101
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:51 schreef wiseguy-23 het volgende:
Heyz windigo ik ben het met je eens dat God eigenlijk een scheldwoord is. Oorspronkelijk kwam het geloof ik uit Sumerie ofzo. ALs er een God is die zulk ingewikkeld leven kan maken, dan zal dat ongetwijfeld geen beperkte stereotype zijn vanuit welke religie dan ook. Wel geloof ik dat de God van de bijbel de ene ware God is, maar zeker weten doe ik het natuurlijk nooit, daarom heet het geloven.
Ik ben blij dat je God op jouw manier gevonden hebt en je er prettig bij voelt, dat is altijd goed
quote:
Er zijn zoveel goden, dus als ik bid geef ik die ultieme macht der machten geen naam en probeer me gewoon met mijn gedachten met hem te verbinden, wetende dat hij alles weet.
Dat denk ik dus ook. Als er dus iets fout zou zijn aan wat ik nu doe begrijp ik niet waarom Hij dat niet bij me weghaalt.
quote:
Al die stereotypen die mensen van God gemaakt hebben, hebben meer kwaad dan goed gedaan. In de Middeleeuwen was het eeuwig knarsetanden in de vlammen als je geen aflaat kocht. Volgens de Davidians stond God op het punt om een select groepje van 100 man mee te nemen in de hemel en de andere 6 miljard te vernietigen. Zo kan ik eeuwig doorgaan. Hiermee maken we God in ons beeld en vergeten we dat we naar zijn beeld geschapen zijn.
Precies, naar mijn idee word God vaak veel te menselijk gemaakt omdat mensen hun eigen oordeel graag op God projecteren.
quote:
Daarom denk ik dat het enige wat telt je hart is, en ik zou mijn hart bij geen enkele 'god' veilig durven stellen dan bij Christus.
Dat denk ik ook. En zo lang ik het gevoel heb dat ik oprecht geloof en God recht aan kan kijken mocht er een dag des oordeels komen, heb ik niet het idee dat ik fout zit.
quote:
Eerlijk gezegd zou ik het niet aandurven om me met reiki in te laten, als ik op het inet kijk zie ik allemaal connecties met hekserij, demonen etc.
Tsja, het ligt er maar aan waar je kijkt. Als ik op reiki zoek krijg ik nooit websites met dat soort info, of is dat Satan die mijn surfgedrag beinvloed?
quote:
Satan heeft ook een bepaalde invloed van een geest, of dacht je dat die miljonairpredikanten in de VS voor de lol in hondjes veranderen op het podium.
Ik denk dat mensen ver gaan in massahysterie..kijk maar naar het derde rijk enzo.
quote:
Je hebt vriendelijke gevallen engelen en goede. Je hebt waarschijnlijk complete legerafdelingen van gevallen engelen. Voor ieder wat wils. Wanneer je open staat voor het bovennatuurlijke is het levensgevaarlijk (in mijn geval tenminste). Zodra je eruit wil sturen komen de kwade demonen op je af om je ziel op te eisen, en omdat je ze dan de sleutel hebt gegeven tot de toegang van je ziel, kan God ze niet van je afhouden omdat je er zelf voor gekozen hebt.
Ik heb niks gemerkt, terwijl ik God toch echt gevraagd heb me juist te leiden. Zal het zeker wel niet goed gevraagd hebben? In ieder geval laat het mij geloven dat reiki helemaal niet 'slecht' is.
quote:
Het mag dan misleiding zijn, maar daarom is de waarheid zo belangrijk. Het kan misschien nu nog paranoia en overdreven klinken, maar als de eindtijd losbarst dan zal alle info die Ali jullie heeft geprobeerd duidelijk te maken, nodig zijn om een belangrijke beslissing te maken voor of tegen God. De inzet is de bestemming van je ziel en je krijgt maar 1 kans. Of de eeuwige dood, of eeuwig leven. Totdat de laatste roep om uit Babylon te komen met grote macht en wonderen zal plaatsvinden, kun je je in ieder geval voorbereiden door de ontwikkelingen op religieus, politiek etc. gebieden in de gaten te houden. Het is voor jullie bestwil, dus het kan beledigend klinken, maar uiteindelijk is het wel echte liefde hoor. We love FOKKERS

Het lijkt me een beetje hypocriet om met de eventuele eindtijd op t laatste nippertje nog te roepen ''God kom in mijn leven'. Denk ook niet dat het zo werkt. Denk dat God je beoordeelt op de keuzes die je NU maakt, niet die die je misschien uit paniek maakt.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:18:32 #288
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61212419
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 07:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb weer van andere Christenen gehoord / gelezen dat het feit dat je misleid zou zijn, geen excuus is: je MOET de Bijbel volgen, anders heb je pech gehad! St. Petrus laat je de hemelpoort niet in gaan als je niet op de enige juiste manier in God gelooft! (Of God himself pleurt je rechtstreeks het hellevuur in als je Gereformeerd bent en Hij liever heeft dat je Protestant bent of zo. Hervormd? BWAHAHAHAHA!!! Sucker! You'll burn!!! En Hindoes en Boeddhisten kunnen het uiteraard helemaal shaken!)

Persoonlijk komt dat niet echt als liefde of rechtvaardigheid op mij over.
Och, als onze alwetende Ali het zelf zegt, dan zal het wel waar zijn toch?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:47:29 #289
34793 neo567
You know who
pi_61213036
Zeg wiseguy, welke dag van de week is jou rustdag, of hang je geen geloof genootschap aan?
pi_61213256
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:23 schreef Windigo het volgende:
Eigenlijk vind ik 'God' ook best klein klinken..Zo menselijk. Ik spreek liever over ''Het Goddelijke''. Het blijft immers naar mijn idee menselijk onmogelijk om ''Het'' te verklaren.
Da's ook het idee in het Jodendom, dat je Gods naam niet uit mag spreken; zodra je iemands naam uitspreekt, heb je een bepaalde 'controle' over de persoon.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:01:52 #291
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61213393
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da's ook het idee in het Jodendom, dat je Gods naam niet uit mag spreken; zodra je iemands naam uitspreekt, heb je een bepaalde 'controle' over de persoon.
Klinkt realistischer, alleen ''controle"? Da's toch een soort voodoo-idee?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:04:49 #292
34793 neo567
You know who
pi_61213471
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:01 schreef Windigo het volgende:

[..]

Controlle oefen je uit door toon hoogte en intonatie en de luidheid van je stem.
Net zoals de manieren waarop je je huisdier of partner/vriendin/kennis kunt roepen of toespreken, streng of lief en alles ertussen in, daar reageren mens en dier op (als ik wordt geroepen door een lieve vrouwen stem achter mij, dan voel ik me oren naar achter trekken bij wijze van spreken), je kunt er voor kiezen om niet te reageren, maar dat is niet in alle gevallen even slim zeg maar...
pi_61213567
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 07:38 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dat is het wel. Vind het wel verbazend hoe makkelijk jij over een computer over een ander zijn geloof kan oordelen.
[..]

Dat zei ik niet, lees mijn post nog eens. Ik heb God nadrukkelijk gevraagd om als het niet goed voor me was/geen voordelen had mijn Reiki weg te halen, zoals ik net ook zei, en dat is niet gebeurd. Dan ga ik er inderdaad van uit dat bedoelt is dat ik daar mee door ga ja. Duidelijker kan ik er niet over worden.
Maar misschien werkt het zo wel niet. God laat niet al het negatieve in je leven als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je daar om vraagt. Meestal dien je zelf duidelijke keuzes te maken, zelf ook uit te zoeken hoe en wat precies. Wat heb je in de bijbel erover gevonden wat je huidige keuze ondersteunt als ik vragen mag? Of wil je het er niet meer over hebben.
pi_61213690
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:01 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dat is iets wat nog uit de oudheid stamt Als je iemands naam kende, was je in staat om hem op te zoeken. Je ziet bijvoorbeeld bij Jakob's worsteling met God ( waar hij de naam Israël krijgt ) ook dat God Zijn naam niet prijsgeeft. Bij Zijn verschijning aan Mozes noemt Hij zichzelf "ehje asher ehje", wat ook weer aanduidt dat Hij Zijn naam niet wil prijsgeven.

Misschien was "controle" wat verkeerd gekozen.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:14:29 #295
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61213719
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar misschien werkt het zo wel niet. God laat niet al het negatieve in je leven als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je daar om vraagt.
Ik vroeg hem ook niet 'al het negatieve' te verwijderen. Ik vroeg hem Reiki te verwijderen als dat nodig was. Kennelijk is dat dus niet nodig.
quote:
Meestal dien je zelf duidelijke keuzes te maken, zelf ook uit te zoeken hoe en wat precies. Wat heb je in de bijbel erover gevonden wat je huidige keuze ondersteunt als ik vragen mag? Of wil je het er niet meer over hebben.
Ben niet bang voor discussies. Ben ook niet bang voor een confrontatie, ik voel me namelijk niet schuldig ofzo.
Ik moet nog verder in de Bijbel lezen, heb dus ook nog geen antwoord voor je. En dan komen we weer op het punt van keuzes aan inderdaad, ik geloof niet dat Reiki slecht is. En daarmee kies ik dus volgens jou niet voor God. Dat weet ik. Toch ervaar ik hem iedere dag, maar ik zal het zeker lezen. Geef me de tijd even. Het is niet zomaar wat. Als ik er voor zou kiezen om mijn leven om te gooien wil ik er wel 100% zeker over zijn. En momenteel ben ik dat niet.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:16:36 #296
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61213768
quote:

[..]

Maar misschien werkt het zo wel niet. God laat niet al het negatieve in je leven als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je daar om vraagt. Meestal dien je zelf duidelijke keuzes te maken, zelf ook uit te zoeken hoe en wat precies. Wat heb je in de bijbel erover gevonden wat je huidige keuze ondersteunt als ik vragen mag? Of wil je het er niet meer over hebben.
Oh dan mag je wel duidelijke keuzes maken en ZELF uitvinden hoe en wat precies ,
wat verwarrend zeg , met reiki word je geacht wel je zintuigen en gevoel te gebruiken en mag je niet verwachten dat god je helpt als je daarom vraagt en met het volgen van jezus moet je niet meer nadenken en je overgeven , kan je het eigenlijk zelf nog wel volgen ?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:19:05 #297
34793 neo567
You know who
pi_61213834
De aarde is dus eigenlijk het voorportaal van de hell en de hemel, we kunnen zelf kiezen?
En het leven is tevens een les.
Ik zie de aarde als het werk van Lucifer, maar het materiaal is van God, dus uiteindelijk is de aarde van God. En het goddelijke zal de aarde weer opeisen, de vraag is ...Wanneer?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:25:03 #298
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61213996
Ik begrijp dat kiezen voor of tegen god ook niet , god is er elke dag , heeft god pauzes of zomervakanties waarin god je loslaat ?
Ik geloof al van kleins af aan in het goddelijke , ik heb nog nooit het idee gehad dat er geen god was , ook niet met slechte occulte ervaringen , of wanneer ik heel erg bang was en ook niet in mijn diepste dalen .

[ Bericht 5% gewijzigd door Summers op 29-08-2008 10:30:16 ]
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:27:58 #299
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61214077
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:25 schreef Summers het volgende:
Ik begrijp dat kiezen voor of tegen god ook niet , god is er elke dag , heeft god pauzes of zomervakanties waarin god je loslaat ?
Ik geloof al van kleins af aan in het goddelijke , ik heb nog nooit het idee gehad dat er geen god was , ook niet met slechte occulte ervaringen , of wanneer ik heel erg bang was .
Satan gelooft ook in God maar weigert hem te volgen he Dat is denk ik wat Ali bij ons ziet, mensen die wel geloven in God maar weigeren Hem te volgen. Ik zie dat anders, ik geloof in God en ben overtuigd dat ik doe wat Hij wil. Maar ja, op dat verschil in overtuiging draait deze hele discussie
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:29:22 #300
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61214117
quote:

[..]

Whehehehe, nu werkt het weer helemaal anders dus, nu moet ze ineens wel zelf keuzes maken, terwijl ze gisteren nog alleen maar zich over hoefde geven aan Jezus en flink bidden om reiki weg te nemen en alles zou goedkomen.

Zodra iemands antwoord je niet aanstaat weet je altijd wel weer een andere uitvlucht of een nieuw kronkelpad te bedenken nietwaar?

Dolkomisch!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')