Over mezelf:quote:Werken bij de Luchtmacht.nl
Lengte
Mensen worden steeds langer. Er zijn dan ook steeds meer sollicitanten die als vlieger die niet in een bepaald vliegtuigtype passen. Meestal is dat geen probleem als je korter bent dan 1,93 meter. Als je langer bent dan 2 meter of korter dan 1,63 meter, pas je gewoon nergens meer in: solliciteren heeft dan geen zin. Ben je tussen de 1,93 en de 2 meter dan kan het zijn dat je in een bepaald vliegtuigtype past. We weten dat alleen zeker als we een paar metingen doen. Ga in dat geval, voordat je solliciteert, even langs bij onze 'meten is weten' service voor een precieze meting: dan weet je het zeker. Voeg de uitslag van die meting bij je sollicitatiepapieren dan weten wij ook dat de meting al heeft plaats gevonden.
Jammer genoeg. loop ik met lenzen in mijn ogen met een flinke afwijking. Namelijk +3.75 en +4.75. Inderdaad zijn die waarden te hoog. Maar 1 alinea verder staat er dit.quote:Werken bij de Luchtmacht.nl
Bril of contactlenzen?
Een geringe oogafwijking is geen beletsel om te solliciteren naar de functie van vlieger, loadmaster, verkeersleider of gevechtsleider. Het is spijtig maar je maakt geen enkele kans om door de keuring te komen met een afwijking die groter is dan +2 of -6. Als je een correctie van maximaal -2 of +2 hebt maak je een goede kans dat je zicht voldoende is. Bij een afwijking tussen -2 en -6 bestaat een kans dat het zicht voldoende is. Die kans is echter niet groot. Daarom vragen we je een meting te laten doen bij onze 'meten is weten' service voordat je solliciteert en de uitslag daarvan bij je sollicitatiepapieren te doen.
Nou heb ik het er best voor over om mijn ogen te laten laseren voor deze opleiding (ik ben aardig op de hoogte van de kosten, maar ik heb er al vaker overwogen om mijn ogen te laten laseren). Ongeacht de geringe risico's die het met zich meebrengt. Echter Lasik valt af, aangezien daarmee de kansen voor het vliegen in een F-16 verspeeld zijn. Nou heb ik al gezocht op PRK en LASEK, maar elke website geeft weer andere waarden over de maximum-behandelbare waarden.quote:Werken bij de Luchtmacht.nl
Laseren
Laseren is een techniek die nog vrij nieuw is: we zijn dus erg voorzichtig geweest om mensen met gelaserde ogen goed te keuren. Tegenwoordig mag je solliciteren met gelaserde ogen, maar alleen als het is gedaan met de methode PRK, Lasek of Lasik. Let op: als je gelaserd bent volgens de methode Lasik mag je geen F-16 vlieger worden. Als je een andere behandeling als deze drie hebt gehad wordt je niet goedgekeurd en heeft solliciteren dus ook geen zin.
Een laserbehandeling leidt er niet altijd toe dat je gezichtsvermogen helemaal aan onze eisen voldoet. Als je er over denkt om je ogen te laten laseren voor je sollicitatie ga dan even langs bij onze 'meten is weten'
service voor een oogmeting en een advies.
Wat hebben wij dan een godsgruwelijk slechte decaan op schoolquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:07 schreef Sparqq het volgende:
Met HAVO mag je trouwens geen rechten doen, daar heb je toch echt VWO voor nodig.
HBO-rechten is wel wat anders dan het echt werk op de UNIquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:15 schreef Tomm90 het volgende:
[..]
Wat hebben wij dan een godsgruwelijk slechte decaan op schoolMaar weer eens een bezoek aan gaan brengen
edit; hier staat wat anders overigens !
Dat dus. En jachtvlieger gaat denk ik niet lukken. Maar er zijn genoeg andere leuke functies bij de Luchtmacht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:22 schreef Nobu het volgende:
Je weet dat de keuze jachtvlieger/helikoptervlieger door de luchtmacht gemaakt wordt?
aannamesquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat dus. En jachtvlieger gaat denk ik niet lukken. Maar er zijn genoeg andere leuke functies bij de Luchtmacht.
Telefoontje? Ze sturen je gewoon een brief met een datum en routebeschrijving.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:29 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik zelf wacht op een telefoontje van de luchtmacht op dit moment, voor de eerste afspraak voor de keuring, ik ben niet heel zenuwachtig en maak er gewoon van wat ik er van kan maken. Ik zelf denk dat ik wel binnen alles val en ben ook erg gemotiveerd. In dit geval schijnt mijn lengte me mee te helpen, ik ben 1.72m, pas dus overal in. Ook ben ik compleet in verhouding, dus lichamelijk zit het wel goed.
Maar een ding: laat je zoiezo niet tegenhouden door iets, ga gewoon naar die keuring, zij weten als geen ander of je ogen goed zijn of niet, en of je binnen de limieten valt, ga er gewoon voor.
Oh, de brief die ik kreeg had het over bellen voor een afspraakquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Telefoontje? Ze sturen je gewoon een brief met een datum en routebeschrijving.
KL=Landmachtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:40 schreef Esses het volgende:
welke keuring bedoel je? PO of het specifiek gerichte onderdeel van de KL in soesterberg (dacht ik)
solly u vergetenquote:
Ga eens een ander topic vervuilen met die ruggengraatloze instelling.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:27 schreef Smacher het volgende:
Doet me denken aan Idols..
Laat je droom varen.. want het word toch niks...
Lekkere instelling is dat zeg, mensen zoals jij moesten zich eigenlijk gewoon lekker verwijderen uit de genenpoel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:27 schreef Smacher het volgende:
Doet me denken aan Idols..
Laat je droom varen.. want het word toch niks...
Frustrerend spelletje is dat ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:00 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Ik ben al bij de eerste selectieronde afgevallen (PO-1) voor de beruchte 3D-test. Van de 20 deelnemers waren maar 2 door. En daaarna heb je nog stuk of 5 moeilijke selectiefases. De kans is gewoon nihil dat je erdoor heen komt, tenzij je gewoon aanleg en de WIL hebt om vlieger te worden.
Succes!
Praat geen poepquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:07 schreef Sparqq het volgende:
lengte is al probleem, mensen van die lengte hebben moeite om door de G-test te komen. Ten tweede zijn je ogen echt niet te best. Ik denk dat je weinig kans hebt, maar proberen is gratis dus zou zeggen het is een gokje waard.
Met HAVO mag je trouwens geen rechten doen, daar heb je toch echt VWO voor nodig.
Wie niet waagt wie niet wint. Motivatie is het belangrijkst. Helivliegers gaan plusminus een jaar naar de USA (type-afhankelijk), F16 vliegers plusminus 2 jaar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:21 schreef Smacher het volgende:
Het is één van de uitputenste opleiding die je maar kan bedenken.. je gaat geloof ik een jaar naar US,, voor een opleiding.. en je moet alleen met dikke voldoendes halen,, en geen 6 of 7.. dus je moet echt van goeie huizen komen om dat alllemaal te halen..
Dus ik zou maar goed gaan nadenken of het allemaal haalbaar is,, en dat je veel moeite voor moet doen en uiteindelijk het toch niet haalt.....
Doet me denken aan Idols..
Laat je droom varen.. want het word toch niks...
Het gaat vooral om de lengte van je rug en je bovenbenen; bij twijfel ga je gewoon een keer passen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:56 schreef Tomm90 het volgende:Over mezelf:
18 jaar
1.90 - 1.94 meter (weet het niet 100% zeker, ook geen meetlint thuis)
Vrij lange benen naar verhouding. (heb gehoord dat dit ook nog invloed heeft?)
Naar mijn idee, uitgegroeid![]()
Wanneer ik ergens gemotiveerd voor ben, leer ik snel en makkelijk. Voor school doe ik eigenlijk al vrij weinig en toch ga ik met ruime voldoendes over. Mijn enige probleem is Nederlands. Maar dat is sinds wat bijles ook al aanzienlijk verbeterd.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:21 schreef Smacher het volgende:
Het is één van de uitputenste opleiding die je maar kan bedenken.. je gaat geloof ik een jaar naar US,, voor een opleiding.. en je moet alleen met dikke voldoendes halen,, en geen 6 of 7.. dus je moet echt van goeie huizen komen om dat alllemaal te halen..
Dus ik zou maar goed gaan nadenken of het allemaal haalbaar is,, en dat je veel moeite voor moet doen en uiteindelijk het toch niet haalt.....
Het werkt als volgt;quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:44 schreef SolDat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse Transport/Verkenning/Aerial refuell vliegtuigen?(C-130H's, DC-10 etc.)
Aangezien ik wel vaker hoor: "Als je niet geschikt bent als F-16 piloot kan je nog altijd goedgekeurd worden als Helikopter piloot", maar nooit hoor je iets over de pilotenopleiding van deze toestellen, of worden die niet door de KLu opgeleidt?
quote:Functiesoort: Vliegen
Jachtvlieger of Helikoptervlieger, van tevoren weet je niet welke van de twee het wordt. Dat bekijken we samen tijdens je vliegopleiding. Het is ondermeer afhankelijk van je aanleg en voorkeur, maar ook van de behoefte van de Luchtmacht.
Heeft mij altijd al gefascineerd.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:42 schreef Esses het volgende:
Jawel, maar dat wil toch niemand? Zo'n ding vliegen ;-)
Er word bij defensie immers altijd over de "gevechts"functies gepraat.
Dus het valt onder Jachtvlieger?quote:Functiesoort: Vliegen
Jachtvlieger of Helikoptervlieger, van tevoren weet je niet welke van de twee het wordt. Dat bekijken we samen tijdens je vliegopleiding. Het is ondermeer afhankelijk van je aanleg en voorkeur, maar ook van de behoefte van de Luchtmacht.
Je wordt gekeurd voor de functie vlieger, en alleen bij uitzondering kan je door de keuring komen met een stempeltje dat je niet geschikt bent voor f-16 (bijvoorbeeld te lange beentjes).quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:44 schreef SolDat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse Transport/Verkenning/Aerial refuell vliegtuigen?(C-130H's, DC-10 etc.)
Aangezien ik wel vaker hoor: "Als je niet geschikt bent als F-16 piloot kan je nog altijd goedgekeurd worden als Helikopter piloot", maar nooit hoor je iets over de pilotenopleiding van deze toestellen, of worden die niet door de KLu opgeleidt?
Maak je geen zorgen, de militairen op Nieuw Milligen zijn heel aardigequote:Op woensdag 17 september 2008 22:23 schreef hoogvlieger het volgende:
ben vanavond gebeld om een afspraak te maken voor een voorlichtingsavond van de KLu. Omdat ik geintreseerd ben in de functie officier luchtverkeersleiding moet ik hiervoor naar Nieuw Milligen toe. Iemand ervaring met zo'n avond?
Niet alleen in de T-38, ook in andere vliegtuigen. Ik heb er verschillende mogen "passen". De A-10A is berucht krap. Nou ben ik belachelijk lang (2.02m), maar in de A-10 kon ik alleen maar "zitten" als ik mijn knieën zo'n beetje tegen mijn borst had. De F-16 heeft daarmee vergeleken een zee van ruimte, maar de onderkant van de console laat voor iets langere benen geen enkele ruimte voor je knieschijven. Hetzelfde bij de F-15, terwijl de F-18 weer wel ruim is. Uiteindelijk deed ik mijn vlucht in een CT-133 (de Canadese T-33), die vreemd genoeg (het toestel stamt uit midden jaren 40) nog comfottabeler zat dan de gemiddelde gezinsauto.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat is absoluut niet zo Borovan. Je ogen moeten goed zijn. Maar zo'n kritiek punt is het echt niet. Er is zoveel waar je lichamelijk aan moet voldoen. En als je te lang bent, heb je ook een grote kans dat je bovenbenen te lang zijn. Het gaat dus om lichaamsverhoudingen. Als je bovenbenen te lang zijn, zou je je knieen verbrijzelen bij een eventuele eject op de T38.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |