abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61886615
Ja, zo slim ben ik wel geweest gelukkig
pi_61951661
Hallo,

Ik heb een neefje wat nogal moeilijk leert, daardoor is hij in de eerste klas kleuterschool blijven zitten, en is hij na de bassis school naar een aparte school gegaan(3jaar), na deze 3 jaar kan hij de laatste 2 jaar vmbo doen.(3+4e jaar).

Inmiddels is hij begonnen aan leerjaar4, examen jaar, in februari word hij 18.

NU kregen zijn ouders een brief van de ib-groep, dat hij recht heeft op studio financiering, echter dacht ik dat hij daar pas recht op heeft als hij volgend schooljaar naar het mbo gaat.

kan iemand uitleggen hoe het zit, en wanneer hij de formulieren moet opsturen.

kunnen we deze brief als niet verzonden beschouwen?

gegroet.

ik vraag het hier omdat de familie mij gevraagd heeft der eens naar te kijken.
pi_61952514
Als je 18 word en je zit op het voortgezet onderwijs dan krijg je een bijdrage schoolgeld. Dit omdat de kinderbijslag stopt. Zie het als kinderbijslag die rechtstreeks naar het kind gaat.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61952532
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:03 schreef jakkop het volgende:
Als je 18 word en je zit op het voortgezet onderwijs dan krijg je een bijdrage schoolgeld. Dit omdat de kinderbijslag stopt. Zie het als kinderbijslag die rechtstreeks naar het kind gaat.
Je krijgt niks als je het niet aanvraagt .
sig verwijderd door FA
pi_61952684
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:03 schreef jakkop het volgende:
dan hoeft hij het pas in de zomer 2009 aan te vragen?
pi_61952696
Jaja das waar. Kan krijgen dan. In die brief staat dat wel uitgelegd neem ik aan.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61952757
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:15 schreef jakkop het volgende:
Jaja das waar. Kan krijgen dan. In die brief staat dat wel uitgelegd neem ik aan.
nee, de brief is zo onduidelijk als de pest.
pi_62044142
Mijn huidige situatie: ik heb 4 jaar lang MBO logistiek gedaan, netjes afgerond, diploma gehaald. Vervolgens werd mijn complete leven overhoop gehaald en ben ik verder gaan studeren. Ik wilde iets gaan doen waar ik weer plezier in zou hebben. Terug de ICT in omdat ik dat altijd al wel leuk vond. Vorig jaar Augustus begonnen in jaar 3 van een MBO 4 ICT opleiding. Ik kon in het derde jaar instromen na een flinke vragenronde waarbij ze concludeerden dat ik dat wel aan kon.

Enfin, nu zit ik dus alweer in jaar 4 (het laatste jaar) van deze opleiding. Wat er nu nog aankomt is een examen waarbij ze toetsen of ik echt wel klaar ben voor het grote werk in een mega bedrijf. iets dat ik mezelf helemaal niet zie doen. Ik loop op dit moment stage in een bedrijf van 30 man en ik vind DAT zelfs soms al wat groot. Maar hier heb je dus helemaal niets te maken met eerste- en tweedelijns support, SLA's en dat soort bullshit.

Wat ik dus eigenlijk wil doen is stoppen met deze opleiding en lekker voor mijzelf beginnen. Ik heb al een bedrijfje samen met een vriend en ik ben ook druk bezig met allerlei opdrachten op het gebied van user interface design en web applicaties schrijven.

Nu hoor/lees ik allerlei verhalen over stoppen met school en de kosten die daaraan verbonden zijn. Moet ik nu mijn stufi van augustus t/m de maand dat ik stop terug betalen? En ben ik mijn studiegeld tot nu toe kwijt?

Of iemand mij een eenduidig antwoord kan geven Bedankt alvast!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunar op 01-10-2008 09:57:41 (klein tikfoutje) ]
pi_62047845
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:56 schreef Lunar het volgende:
Mijn huidige situatie: ik heb 4 jaar lang MBO logistiek gedaan, netjes afgerond, diploma gehaald. Vervolgens werd mijn complete leven overhoop gehaald en ben ik verder gaan studeren. Ik wilde iets gaan doen waar ik weer plezier in zou hebben. Terug de ICT in omdat ik dat altijd al wel leuk vond. Vorig jaar Augustus begonnen in jaar 3 van een MBO 4 ICT opleiding. Ik kon in het derde jaar instromen na een flinke vragenronde waarbij ze concludeerden dat ik dat wel aan kon.

Enfin, nu zit ik dus alweer in jaar 4 (het laatste jaar) van deze opleiding. Wat er nu nog aankomt is een examen waarbij ze toetsen of ik echt wel klaar ben voor het grote werk in een mega bedrijf. iets dat ik mezelf helemaal niet zie doen. Ik loop op dit moment stage in een bedrijf van 30 man en ik vind DAT zelfs soms al wat groot. Maar hier heb je dus helemaal niets te maken met eerste- en tweedelijns support, SLA's en dat soort bullshit.

Wat ik dus eigenlijk wil doen is stoppen met deze opleiding en lekker voor mijzelf beginnen. Ik heb al een bedrijfje samen met een vriend en ik ben ook druk bezig met allerlei opdrachten op het gebied van user interface design en web applicaties schrijven.

Nu hoor/lees ik allerlei verhalen over stoppen met school en de kosten die daaraan verbonden zijn. Moet ik nu mijn stufi van augustus t/m de maand dat ik stop terug betalen? En ben ik mijn studiegeld tot nu toe kwijt?

Of iemand mij een eenduidig antwoord kan geven Bedankt alvast!
Je betaald alles terug dat je hebt ontvangen vanaf het moment dat je bent begonnen met de opleiding die je niet hebt afgemaakt. Als ik het goed begrijp moet dit na 10 jaar nadat je voor het eerst stufi hebt ontvangen.
dus:
OV geloof 120 euro per maand.
stufi

lesgeld van het jaar dat je niet hebt afgemaakt ben je gewoon kwijt.
Als je voor 30 september bent uitgeschreven betaal je geen lesgeld.
Wat je eventueel kan regelen (dit hebben ze bij mij voorgesteld) voor dit jaar is dat je met terugwerkende kracht wordt uitgeschreven. Dus naar 30 september.
Je betaald dan geen lesgeld, maar wel stufi en OV wat je vanaf oktober hebt ontvangen. Dit moet je aan het eind van het schooljaar terug betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door roburt op 01-10-2008 12:55:48 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_62126429
In september 2007 heb ik voor het laatst studiefinanciering gehad en vanaf oktober 2007 heb ik een nullening. Eind augustus (dit jaar) heb ik mijn studie afgerond en 5 september heb ik mijn OV-kaart ingeleverd.

Vandaag heb ik een brief gekregen dat ik nog geen wijziging in mijn situatie heb doorgegeven. Wat moet ik nu doen? Via Mijn IB-Groep doorgeven dat ik geen studiefinanciering meer wil ontvangen per 1 oktober 2008 of een wijzigingsformulier opsturen dat ik geen studiefinanciering meer wil ontvangen per 1 september 2008?
pi_62132652
Mijn OV is pas ingegaan afgelopen woensdag. Hiervoor moest ik dus een maand zelf m'n OV betalen. Ik hoor van diverse mensen dat ik deze kosten kan declareren bij de IBG. Klopt dit? Ik heb op de site van de IBG gezocht, en kan daar alleen een formulier van schadevergoeding vinden. Dat komt zegmaar nog het dichtst in de buurt bij het 'onderwerp'. Weet iemand hoe dit zit?
Befkoning de eerste.
pi_62132716
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:09 schreef Kamphuys. het volgende:
Mijn OV is pas ingegaan afgelopen woensdag. Hiervoor moest ik dus een maand zelf m'n OV betalen. Ik hoor van diverse mensen dat ik deze kosten kan declareren bij de IBG. Klopt dit? Ik heb op de site van de IBG gezocht, en kan daar alleen een formulier van schadevergoeding vinden. Dat komt zegmaar nog het dichtst in de buurt bij het 'onderwerp'. Weet iemand hoe dit zit?
Je weet ook waarom je pas vanaf 1 oktober OV hebt? Dat wat je zegt is gewoon een fabeltje dus.
sig verwijderd door FA
pi_62166757
-edit- crap
pi_62184306
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:13 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je weet ook waarom je pas vanaf 1 oktober OV hebt? Dat wat je zegt is gewoon een fabeltje dus.
Ja, omdat ik nog 18 moet worden dit jaar.
Befkoning de eerste.
pi_62189387
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:47 schreef Kamphuys. het volgende:

[..]

Ja, omdat ik nog 18 moet worden dit jaar.
Ja, en je ouders dus kinderbijslag krijgen t/m september. Die kosten die je in september maakt kun je dus niet terugkrijgen, lijkt me logisch.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:33:56 #41
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62191410
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:09 schreef Kamphuys. het volgende:
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:47 schreef Kamphuys. het volgende:
ik nog 18 moet worden dit jaar.
Dan heb je in september geen recht op OV, en dus ook niet op een schadevergoeding. Wat denk je nou zelf, dat ze je geen OV geven (welke volgens de leningstabel van het IBG een waarde van ±80 euro aan lening vertegenwoordigt), maar vervolgens wel je treinkaartjes à bijv ¤20,- per dag terugbetalen?

Tering, als je dat niet eens zelf kan bedenken verdien je je basisschooldiploma niet eens.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_62201309
Ik volg zelf nu een hbo opleding en wil nadat ik mijn propedeuse haal stoppen en naar universiteit gaan, nu is mijn vraag heb ik dan als ik naar universiteit ga wel recht op stdiefinanciering?
pi_62201468
Tuurlijk. Of je moet al 4 jaar gebruik hebben gemaakt van stufi.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_62209721
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

[..]

Dan heb je in september geen recht op OV, en dus ook niet op een schadevergoeding. Wat denk je nou zelf, dat ze je geen OV geven (welke volgens de leningstabel van het IBG een waarde van ±80 euro aan lening vertegenwoordigt), maar vervolgens wel je treinkaartjes à bijv ¤20,- per dag terugbetalen?

Tering, als je dat niet eens zelf kan bedenken verdien je je basisschooldiploma niet eens.
Relax man, sjezus.

Mij leek het ook onwaarschijnlijk, maar omdat mensen dat tijdens de UIT heel vaak riepen vraag ik het hier ook nog ff, want ik geloofde het dus niet.
Befkoning de eerste.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:39:18 #45
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_62226016
Hier is een fijne, ik kan niets bij Mijn IB-groep omdat ik een OC&W nummer heb en een Correspondentienummer

Maar ook ik wil die stufi stoppen (teveel verdiend) het zou volgens de klantenservice op kantoor in Utrecht vanzelf gaan als je uitgeschreven werd. Maar dat is dus niet gebeurd. Nu moet ik alles via de achterlijke formulieren regelen, 't grapje is dat ik niet eens meer in Nederland woon dus niet echt vaak mijn post kan checken. Op kantoor daar kunnen ze ook niets doen...

Kan dat nou niet anders...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_62262149
Ik had ook een vraag,

Ik wil volgend jaar beginnen met een HBO opleiding en dan zou ik graag op kamers gaan, wie weet hoeveel studiefinanciering je als uitwonende precies krijgt per maand?
pi_62262791
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:54 schreef poiuytr het volgende:
Ik had ook een vraag,

Ik wil volgend jaar beginnen met een HBO opleiding en dan zou ik graag op kamers gaan, wie weet hoeveel studiefinanciering je als uitwonende precies krijgt per maand?
Staat gewoon duidelijk op de site van de IB-Groep: http://ib-groep.nl/partic(...)s/Bedragen_2008.asp. Is dan wel van 2008, maar dat zal niet zo heel veel uitmaken.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_62264025
Heb weer een vraagje.
Ik kijk net op de ibgroep-site bij mijn studieschuld. Zou niets moeten hebben, want netjes binnen vier jaar afgestudeerd en ov-kaart ingeleverd. Maar er staat een schuld van 136,- uit voor onterecht ovkaart bezit? Ik heb dus mijn einddatum van mijn afstuderen moeten doorgeven en dit was eind juni, maar ik had toch gewoon wel nog recht op stufi/ov in juli en augustus?

edit: ik herinner me dat bericht van de ib-groep dat ze de balans aan het eind van het jaar gaan opmaken, dus dan horen ze ook de gegevens van mijn hogeschool, ik hoef me geen zorgen te maken dus?

[ Bericht 20% gewijzigd door shiNinG_staR op 09-10-2008 17:10:42 ]
pi_62264121
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:04 schreef shiNinG_staR het volgende:
Heb weer een vraagje.
Ik kijk net op de ibgroep-site bij mijn studieschuld. Zou niets moeten hebben, want netjes binnen vier jaar afgestudeerd en ov-kaart ingeleverd. Maar er staat een schuld van 136,- uit voor onterecht ovkaart bezit? Ik heb dus mijn einddatum van mijn afstuderen moeten doorgeven en dit was eind juni, maar ik had toch gewoon wel nog recht op stufi/ov in juli en augustus?
Zal wel over september gaan dan lijkt me?
sig verwijderd door FA
pi_62264210
Ja, want 68,- per halve maand, maar ik heb al in augustus mijn ov ingeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')