abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf zaterdag 20 juni 2009 @ 14:02:53 #276
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_70193861
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:36 schreef fespo het volgende:
weet iemand hoe het volgende werkt.
ik ben 21.
ik heb 2 jaar lang stufi gehad en vervolgens geen opleiding afgemaakt. 1.5 jaar geleden gestopt dus vorig jaar heb ik stufi en OV terugbetaald van dat jaar.
ik geloof dat ik het eerste jaar geen of tijdelijk een OV heb gehad.
ik krijg nu een brief dat ik moet op 1 januari 2010 moet beginnen met terug betalen. 2600 euro.
alleen volgend jaar wil ik weer een opleiding gaan doen.

ik dacht dat je binnen 10 jaar een diploma moet hebben gehad, moet ik nu al terug betalen?
http://www.ib-groep.nl/pa(...)eer_terugbetalen.asp . Hier staat overzichtelijk beschreven wanneer je terugbetalingsperiode begint.
Je geeft aan dat je eerder hebt terugbetaald. Wat dat is geweest heb ik geen idee van aangezien je nog niet hoefde te beginnen met aflossen van je prestatiebeurs. Tenzij je zelf hebt besloten om af te lossen. Ik heb het vermoeden dat je onterecht studiefinanciering hebt gehad ( + OV ) en dat je dit gelijk moest terugbetalen. Maar goed, dat is speculeren.

Zodra je weer begint met een opleiding kun je dit doorgeven via een formulier wijziging debiteur. Die kun je hier vinden: http://www.ib-groep.nl/Images/8156_tcm7-434.pdf ( vergeet de bewijsstukken niet mee te sturen ) Mocht je nu studiefinanciering aanvragen voor de opleiding die je nu gaat volgen, dan hoef je dit formulier niet te gebruiken. Dan hoort automatisch de terugbetalingsperiode bevroren te worden.
De terugbetalingsperiode wordt dan bevroren per het moment dat je bent begonnen met de opleiding. Je rente blijft daarintegen wel doorlopen.

Je hebt inderdaad tien jaar de mogelijkheid om je diploma alsnog te behalen. Maar dat betekent niet dat er ook tien jaar wordt gewacht met terugvorderen. Mocht je je schuld hebben afgelost en je behaald alsnog een diploma die geldig is voor omzetting, dan krijg je je geld terug.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_70195142
heel erg bedankt!
ik heb vorig jaar inderdaad onterecht studiefinanciering terug betaald.

het is ook goed om te lezen dat het pas na 2 jaar verplicht is terug te betalen.
pi_70210909
waarom is die site van de IBG in godsnaam 'gesloten' tussen 00.00 en 07.00? Sinds wanneer gaat het Internet dicht om 12 uur snachts? weet iemand de reden hierachter? gewoon interesse!
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zondag 21 juni 2009 @ 00:40:07 #279
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70210973
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:35 schreef dddour het volgende:
waarom is die site van de IBG in godsnaam 'gesloten' tussen 00.00 en 07.00? Sinds wanneer gaat het Internet dicht om 12 uur snachts? weet iemand de reden hierachter? gewoon interesse!
Hier werkt alles gewoon?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Milf maandag 22 juni 2009 @ 13:21:00 #280
16000 nikky
pi_70250321
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:35 schreef dddour het volgende:
Misschien onderhoud. Normaal is de site gewoon "open".
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_70251498
Het persoonlijke gedeelte is s´nachts gewoon dicht.(of dit moet recent zijn aangepast)
pi_70254032
Hallo mensen, ik heb ook een vraag. Als het goed is krijg ik op 2 juli mijn diploma. De school heeft berichten verzonden waarin staat wanneer je de studiefinanciering stop moet zetten maar ik vind het nogal onduidelijk.
quote:
1. Je stopt na diplomering met studeren.

a. Je bent geslaagd in juni:
Dit jaar valt de einddatum in juni. Je hebt dus tot en met de maand juni 2009 recht op studiefinanciering.
>>> Vul in op Ws-formulier bij vraag 5 Je studiefinanciering beëindigen de einddatum in van je opleiding en lever je OV-studentenkaart uiterlijk 7 juli 2009 in op een postkantoor (vraag een bewijs van afgifte!!).

b. Je bent niet geslaagd in juni en maakt in aug/sept 2009 toetsen om alsnog te slagen.
>>> Vul in op Ws-formulier bij vraag 3.1 Een (andere) einddatum van je opleiding: 30 september 2009.

Je houdt recht op studiefinanciering en op je OV-kaart t/m 30 september 2009
Als blijkt dat je het ook in augustus/september niet gehaald hebt, word je extraneus. Je wordt dan uitgeschreven per 30 september 2009 als studenten. Je hebt dan vanaf 1 oktober 2009 geen recht meer op studiefinanciering en dus ook niet meer op een OV-kaart.
Als ik het goed begrijp heb ik dus in juli geen recht meer op studiefinanciering (met andere woorden als ik 24 juni studiefinanciering op mijn rekening krijg gestort moet ik dit weer inleveren). Het stomme is dat ik nog niet 100% zeker weet of ik geslaagd ben want ik wacht nog op 2 cijfers. Dan zou gedeelte b. dus van toepassing kunnen zijn maar als ik nu de studiefinanciering laat stop zetten en toch te horen krijg dat ik geen diploma heb, kan ik dan alsnog mijn einddatum van mijn opleiding laten veranderen en voor een aantal maanden studiefinanciering ontvangen?

Aangezien het nu al 22 juni is ben ik te laat met het stopzetten als ik inderdaad geen recht heb op studiefinanciering in de maand juli. Kan ik dan gewoon het bedrag terugstorten op de rekening van het IBG, of moet ik ook nog rente of een boete betalen? Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik mijn Studentenkaart op tijd inlever maar het gaat mij nu puur om de studiefinanciering.
Tok.
  Milf dinsdag 23 juni 2009 @ 15:31:15 #283
16000 nikky
pi_70291695
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hallo mensen, ik heb ook een vraag. Als het goed is krijg ik op 2 juli mijn diploma. De school heeft berichten verzonden waarin staat wanneer je de studiefinanciering stop moet zetten maar ik vind het nogal onduidelijk.
[..]

Als ik het goed begrijp heb ik dus in juli geen recht meer op studiefinanciering (met andere woorden als ik 24 juni studiefinanciering op mijn rekening krijg gestort moet ik dit weer inleveren). Het stomme is dat ik nog niet 100% zeker weet of ik geslaagd ben want ik wacht nog op 2 cijfers. Dan zou gedeelte b. dus van toepassing kunnen zijn maar als ik nu de studiefinanciering laat stop zetten en toch te horen krijg dat ik geen diploma heb, kan ik dan alsnog mijn einddatum van mijn opleiding laten veranderen en voor een aantal maanden studiefinanciering ontvangen?

Aangezien het nu al 22 juni is ben ik te laat met het stopzetten als ik inderdaad geen recht heb op studiefinanciering in de maand juli. Kan ik dan gewoon het bedrag terugstorten op de rekening van het IBG, of moet ik ook nog rente of een boete betalen? Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik mijn Studentenkaart op tijd inlever maar het gaat mij nu puur om de studiefinanciering.
De betaling in de maand juni is je studiefinanciering van juni, niet van juli.
pi_70299637
Pff, zit ik zo`n lang verhaal te typen en dan komt er zo`n simpel antwoord. Het antwoord is natuurlijk wel juist, ik dacht toch echt dat het de maand juli was dus dan heb ik verkeerd gedacht. Bedankt, nu weet ik dat ik dus nog een maandje recht heb op studiefinanciering.
Tok.
pi_70330317
Ik wil graag een HBO-studie beginnen. Ik heb toen ik jonger was al 4 jaar studiefinanciering gehad, en deze studie helaas niet afgemaakt.
Nu wil ik dus weer een voltijdstudie gaan doen. Een kennis vertelde me dat ik nog steeds recht zou hebben op stufie, of anders in ieder geval op een lening van de ib-groep.
Weet iemand hier meer over? De website van de ib-groep geeft hier niet echt duidelijkheid over namelijk.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70331542
waarom niet? je kan volgens mij nog 4 jaar ofzo lenen denk ik....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_70335227
Ja geen idee eigenlijk waarom niet Ik dacht altijd dat het niet kon omdat ik al 4 jaar stufie gehad heb.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Milf donderdag 25 juni 2009 @ 09:48:42 #288
16000 nikky
pi_70349813
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:57 schreef Fuente het volgende:
Ja geen idee eigenlijk waarom niet Ik dacht altijd dat het niet kon omdat ik al 4 jaar stufie gehad heb.
Een aantal vragen om te bekijken waar je recht op hebt.

- wat is je leeftijd
- voor welk niveau opleiding heb je studiefinanciering gehad
- vanaf welke datum heb je voor het eerst studiefinanciering gehad
- welk niveau opleiding wil je nu gaan volgen
  Milf donderdag 25 juni 2009 @ 10:00:55 #289
16000 nikky
pi_70350168
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:50 schreef Californium het volgende:
waarom niet? je kan volgens mij nog 4 jaar ofzo lenen denk ik....
Het is niet "vier jaar ofzo", je kunt nooit langer dan 3 jaar gebruik maken van de leenfase.
Daarbij, als zij "vroeger" MBO heeft gedaan kan het zijn dat dat zij onder het zogenaamde "oude cohort" valt of een niveau 1-2 MBO heeft gevolgd.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfmbo/prestatiebeurs.asp
quote:
Voor wie geen prestatiebeurs?
De prestatiebeurs geldt niet voor studenten die:

een beroepsopleiding op niveau 1 of 2 volgen
vóór 1 augustus 2005 al studiefinanciering kregen voor een mbo-opleiding
Deze groep heeft geen grens van 4 jaar beurs en drie jaar lenen. Deze groep kan zoveel studiefinancieringsjaren verbruiken als zij willen. Zolang er maar een inschrijving is. Na je 30e jaar is er wel een andere voorwaarde wil je je studiefinanciering willen behouden. Je mag de studiefinanciering niet meer onderbreken na je dertigste, voldoe je hieraan kun je bij wijze van spreken tot je 70e studeren met studiefinanciering.
pi_70359754
O nou sorry 3 jaar
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  Milf donderdag 25 juni 2009 @ 14:46:12 #291
16000 nikky
pi_70359950
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:40 schreef Californium het volgende:
O nou sorry 3 jaar

Weet je wat het is..... iedereen belt.. ik dacht dat het vier jaar was ofzo... ik dacht datt, ik las ergens dat.. En ondertussen zwaar in de problemen zitten bij de IB-Groep omdat het gelezene, gehorende, gedachte toch niet juist blijkt te zijn.
pi_70363067
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:48 schreef nikky het volgende:

[..]

Een aantal vragen om te bekijken waar je recht op hebt.

- wat is je leeftijd
- voor welk niveau opleiding heb je studiefinanciering gehad
- vanaf welke datum heb je voor het eerst studiefinanciering gehad
- welk niveau opleiding wil je nu gaan volgen
- ik ben 26
- ik heb voor een HBO opleiding stufie gehad
-vanaf (even goed graven hoor ) 1 september 2000 t/m halverwege 2004. Ik heb daabij ook de laatste 2 jaar bijgeleend.
- Ik ga nu weer een HBO opleiding volgen.

Alvast bedankt
Sara
Merel
Ukje
  Milf donderdag 25 juni 2009 @ 16:32:13 #293
16000 nikky
pi_70363709
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:16 schreef Fuente het volgende:

[..]

- ik ben 26
- ik heb voor een HBO opleiding stufie gehad
-vanaf (even goed graven hoor ) 1 september 2000 t/m halverwege 2004. Ik heb daabij ook de laatste 2 jaar bijgeleend.
- Ik ga nu weer een HBO opleiding volgen.

Alvast bedankt
Op basis van je verstrekte info:

In totaal kun je vier jaar prestatiebeurs ontvangen en daarachteraan drie jaar lenen. Je moet het recht binnen 10 jaar gebruiken. Je hebt voor het eerst studiefinanciering ontvangen vanaf september 2000. Dit betekent dat je nog één jaar gebruik kunt maken van je resterend recht. Namelijk tot 1 september 2010. Dit zal hoogstwaarschijnlijk voor jou alleen de leenfase zijn.

Op tijd aanvragen zodat je je OV- studentenkaart op tijd hebt en eventueel je lening. Je kunt, als je niet wilt lenen, je lening om ¤ 0,00 te zetten. Je moet je aanmelden bij www.studielink.nl voor je studie. ( laatstgenoemde heeft niets met studiefinanciering te maken btw)

Succes met je studie. .
pi_70364380
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:32 schreef nikky het volgende:

[..]

Op basis van je verstrekte info:

In totaal kun je vier jaar prestatiebeurs ontvangen en daarachteraan drie jaar lenen. Je moet het recht binnen 10 jaar gebruiken. Je hebt voor het eerst studiefinanciering ontvangen vanaf september 2000. Dit betekent dat je nog één jaar gebruik kunt maken van je resterend recht. Namelijk tot 1 september 2010. Dit zal hoogstwaarschijnlijk voor jou alleen de leenfase zijn.

Op tijd aanvragen zodat je je OV- studentenkaart op tijd hebt en eventueel je lening. Je kunt, als je niet wilt lenen, je lening om ¤ 0,00 te zetten. Je moet je aanmelden bij www.studielink.nl voor je studie. ( laatstgenoemde heeft niets met studiefinanciering te maken btw)

Succes met je studie. .
Dank je wel voor je info! Ik kreeg zojuist ook een mail van de ib-groep met soortgelijke informatie.

Jammer dat het nog maar voor 1 jaar is, ik ga me denk ik goed beraden over of ik deeltijd of voltijd ga doen.
Sara
Merel
Ukje
  Milf donderdag 25 juni 2009 @ 16:53:29 #295
16000 nikky
pi_70364454
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:51 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dank je wel voor je info! Ik kreeg zojuist ook een mail van de ib-groep met soortgelijke informatie.

Jammer dat het nog maar voor 1 jaar is, ik ga me denk ik goed beraden over of ik deeltijd of voltijd ga doen.
Geen dank.

Als je deeltijd gaat volgen; geeft dit ook door aan de IB-Groep. Dan wordt je terugbetalingsperiode stopgezet als je nog een schuld hebt staan. De rente blijft wel doorlopen.
pi_70364567
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:53 schreef nikky het volgende:

[..]

Geen dank.

Als je deeltijd gaat volgen; geeft dit ook door aan de IB-Groep. Dan wordt je terugbetalingsperiode stopgezet als je nog een schuld hebt staan. De rente blijft wel doorlopen.
Goede tip!

Dank je wel
Sara
Merel
Ukje
pi_70377726
Goedenavond.

Ik zit met een probleem of in ieder geval, ik maak me er heel druk om.
Ik ben gestopt met mijn opleiding dit jaar, maar ik ga volgend jaar weer aan een nieuwe opleiding beginnen.
Nu ben ik op mijn vorige opleiding uitgeschreven op 31 mei en heb ik ook netjes aan de IB-groep doorgegeven dat ik vanaf 1 juni geen stufi meer wil ontvangen. Blijkbaar hebben zij deze wijziging niet gekregen, nou allemaal mooi en wel. Maar ik heb nu dus wel al mijn OV ingeleverd.

Ik zit nu dus met de volgende vraag: Is het mogelijk dat ik mijn stufi gewoon door laat lopen ja of nee, omdat ik komend jaar weer aan een nieuwe opleiding begin en ik NA februari gestopt ben met mijn opleiding dus ik niet onder de februari regel val.
En krijg ik, als ik dit doe, gewoon een OV?
pi_70382929
Ik zit eigenlijk met een vraag en ik denk dat die het beste hier past.
Nu heb ik mijn diploma voor de havo gehaald, ik had geen herkansingen nodig en dus de 18e gelijk mijn cijfers ingevuld.
Maar nu staat er al anderhalve week dit:

Vooropleiding HAVO NIEUW (N+T)
Instelling [ff weggehaald]
Diploma behaald ja
Datum behalen diploma 18-06-2009
Gecontroleerd Niet geverifieerd door een onderwijsinstelling of IB-Groep.

Nu dus de vraag hoe lang duurt dat natrekken van dat diploma door de ib-groep?
Aangezien ik dan zeker weet (voor mijn gevoel, als ik verkeerd zit zeg het maar gerust hoor) dat ik bij de studie van mijn keuze terecht kan.

Nu heb ik al wat mensen gesproken maar ik hoor verhalen van weken of zelfs dat je een kopie van je diploma moet opsturen naar de onderwijs instelling?
En in de papieren van de hu lees ik daar nergens wat over.
Ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik verder nu nog moet doen, op school zeggen ze dat je alleen je cijfers in studielink hoeft in te voeren maar ik zie maar geen verschil.
Het zijn n echt geen zorgen of zo hoor maar vind het gewoon fijner dat dit in orde is en ik zorgeloos met vakantie kan.

Dus wie o wie heeft een antwoord hier op
  Milf zaterdag 27 juni 2009 @ 14:49:14 #299
16000 nikky
pi_70423999
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:39 schreef Heroinjunk het volgende:
Goedenavond.

Ik zit met een probleem of in ieder geval, ik maak me er heel druk om.
Ik ben gestopt met mijn opleiding dit jaar, maar ik ga volgend jaar weer aan een nieuwe opleiding beginnen.
Nu ben ik op mijn vorige opleiding uitgeschreven op 31 mei en heb ik ook netjes aan de IB-groep doorgegeven dat ik vanaf 1 juni geen stufi meer wil ontvangen. Blijkbaar hebben zij deze wijziging niet gekregen, nou allemaal mooi en wel. Maar ik heb nu dus wel al mijn OV ingeleverd.

Ik zit nu dus met de volgende vraag: Is het mogelijk dat ik mijn stufi gewoon door laat lopen ja of nee, omdat ik komend jaar weer aan een nieuwe opleiding begin en ik NA februari gestopt ben met mijn opleiding dus ik niet onder de februari regel val.
En krijg ik, als ik dit doe, gewoon een OV?
HBO of MBO?
  Milf zaterdag 27 juni 2009 @ 14:57:10 #300
16000 nikky
pi_70424255
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 01:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zit eigenlijk met een vraag en ik denk dat die het beste hier past.
Nu heb ik mijn diploma voor de havo gehaald, ik had geen herkansingen nodig en dus de 18e gelijk mijn cijfers ingevuld.
Maar nu staat er al anderhalve week dit:

Vooropleiding HAVO NIEUW (N+T)
Instelling [ff weggehaald]
Diploma behaald ja
Datum behalen diploma 18-06-2009
Gecontroleerd Niet geverifieerd door een onderwijsinstelling of IB-Groep.

Nu dus de vraag hoe lang duurt dat natrekken van dat diploma door de ib-groep?
Aangezien ik dan zeker weet (voor mijn gevoel, als ik verkeerd zit zeg het maar gerust hoor) dat ik bij de studie van mijn keuze terecht kan.

Nu heb ik al wat mensen gesproken maar ik hoor verhalen van weken of zelfs dat je een kopie van je diploma moet opsturen naar de onderwijs instelling?
En in de papieren van de hu lees ik daar nergens wat over.
Ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik verder nu nog moet doen, op school zeggen ze dat je alleen je cijfers in studielink hoeft in te voeren maar ik zie maar geen verschil.
Het zijn n echt geen zorgen of zo hoor maar vind het gewoon fijner dat dit in orde is en ik zorgeloos met vakantie kan.

Dus wie o wie heeft een antwoord hier op
Je moet een gewaarmerkte kopie opsturen naar het CBAP ( Centraal Bureau Aanmelding en Plaatsing ). Of je dit ook moet doen als je niet meedoet met een loting weet ik niet.
Hierover kun je het beste even contact openemen met de IB-Groep. Moet je hem namelijk wel opsturen dan heb je tot uiterlijk 5 juli de tijd, dan moet hij ook namelijk ook echt binnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')