Yep.quote:Op maandag 15 september 2008 09:50 schreef xxiessiexx het volgende:
Vraagje: Ik heb bij studieschuld nu tot 31-08-'08 een voorlopige schuld van 91.81 euro staan. Is dit dan zegmaar de basisbeurs die omgezet wordt in een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt?
Zelfde verhaal, ik ben 25. Maar mijn ouders hebben wel een klerehoog inkomen dus ik krijg de minimale beurzen, de rest moet ik bijlenen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:20 schreef w8jij17 het volgende:
Ik ben 24, thuiswonend en studeer hbo. Het inkomen van mijn ouders is de laatste jaren dermate gedaald dat ik ervan uit ga dat ik in aanmerking kom voor een aanvullende beurs. Ik ben hiervoor al bij de IB-Groep geweest en die hebben mij formulieren gegeven waarop mijn ouders de inkomensgegevens moeten invullen.
Eigenlijk verbaasd dit mij; dat ik op 24-jarige leeftijd nog gegevens van mijn ouders moet overleggen. In het verleden ben ik al financieel gesteund door mijn ouders dat zij nu verwachten dat ik het zelf bekostig. Vraag 1 is dus: tot welke leeftijd moet je gegevens van ouders overleggen? Moet iemand van 40 die hbo gaat studeren dit ook doen? Of heeft het er alles mee te maken dat ik nog thuiswonend ben?
Vraag 2: Als mijn ouders weigeren de formulieren in te vullen, dan vraagt IB-Groep de benodigde gevevens toch zelf bij de Belastingdienst op?
Bedankt voor je reply. Maar ergens vind ik het gewoon asociaal van de IB-groep om ineens 819.24 euro op mijn rekening te storten, terwijl ik nooit meer dan 91 euro stufi heb gekregen. Ik dacht eerst zelfs dat het een 'cadeautje' was voor het behalen van m'n hbo in 3 jaarquote:Op woensdag 24 september 2008 15:19 schreef Mikkie het volgende:
Wat er gebeurd is, klopt. Zo gauw je recht op beurs verlopen is, wordt dit automatisch omgezet in een maximale lening die je zelf stop moet zetten. Wat je geloof ik wel kan doen, onafhankelijk van de DigiD, is geld terugstorten naar het IBG (zie site voor rekeningnummer) ovv je correspondentienummer. Dat bedrag wordt dan van je openstaande lening afgehaald. De rente die je dan moet betalen is minimaal. Ondertussen kun je dan de andere zaken afhandelen.
Dat staat hierboven toch al uitgelegd? Dat gaat automatisch.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:01 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik heb hetzelfde shibaloma! Erg raar. Morgen ook maar even bellen, want hoe dit nu weer kan..
Dus ik ging er van uit dat ik verder niks meer hoefde te doen....quote:"je hogeschool/universiteit heeft aan ons doorgegeven dat je je diploma hebt gehaald.
In januari wordt gekeken wat de gevolgen zijn voor je prestatiebeurs. Je krijgt dan weer bericht."
Ik heb het wel gedaan, omdat dat mokkel van de helpdesk zei dat dat het beste was. Als ik het gelijk terug zou storten en me uit zou schrijven via DigiD, dan zou er achteraf geen rente over betaald hoeven worden.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:14 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ja, die brief had ik ook, 2 augustus al. Ik kan die 819,24 dus al direct terugstorten?
Aangezien ik met hetzelfde probleem als jij zit, weet ik het natuurlijk ook niet 100% zeker, maar ik neem aan dat je bij einddatum gewoon de datum die in het verleden ligt in kan vullen... Ik hou gewoon de datum aan van waarop ik volgens het IB ben uitgeschreven bij mijn school.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:12 schreef shiNinG_staR het volgende:
Okals ik me dan ga uitschrijven, kan ik dan als einddatum gewoon mijn echte afstudeerdatum (die dus in het verleden ligt) invullen? En is dat wel op tijd geregeld dat deze ellende volgende maand niet weer voorkomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |