abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61118868
Post hier je vragen over alles wat met de IB-Groep, studiefinanciering en OV-studentenkaart te maken heeft.

vorig topic
----------------

Meteen een vraag van mijn kant:

Heeft niet rechtstreeks met OV-studentenkaart te maken, maar vond het niet meteen een nieuw topic waard. Als het hier niet werkt kan ik altijd nog een topic in GC ofzo openen.

Ik ben nog geen 18, dus krijg pas 1 oktober m'n OV. Nou ga ik voor 1 september - 1 oktober een Maandtrajectkaart kopen. Ook moet ik 2 zones (van Utrecht Centraal naar de Uithof) met de bus. Hier kan je via de NS een abo voor er bij kopen. Op de automaat had ik de keuze uit: 0-3 zones bus/tram/metro. Maar ze moeten toch ook een centrumzone weten? Dus stel Utrecht Centraal is mijn centrumzone, dan mag ik 2 zones daarnaast reizen, dus tot aan de uithof. Alleen een centrumzone kon je niet opgeven. En dat onmens bij het loket wist er ook niks van, die riep alleen maar 0900-9292.

[ Bericht 11% gewijzigd door GlowMouse op 02-09-2008 19:13:58 ]
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61119181
Neem een maandnetkaart met alle zones... geen gezeur, kost ook maar 395 euro

Als je een sterabo van de NS erbij neemt, is je eindstation (UT CS) je startzone, kun je niet verder instellen. Dus, je moet dan 2 zones nemen, dan kom je er
pi_61119236
Dat is inderdaad het meest logisch. Heb je er misschien een bron van op ns.nl? Niet dat ik je niet geloof, maar ik wil het wel helemaal zeker weten.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61421650
mijn portemonnee met o.a. mijn OV-kaart is vorig jaar gestolen en daar heb ik toen aangifte van gedaan. aangifte heb ik opgestuurd.
omdat ik een maand later klaar was met school heb ik geen andere opgehaald.
alleen nu komt IB groep dat ik het wijzingsforumilier niet heb ingevuld.

ze vragen nu dus een betaling van 400 euro.

ik heb natuurlijk bewijs dat ik de OV-kaart niet meer in mijn bezit had maar als reactie op een mailtje kreeg ik dat ik toch echt moet betalen

is er nog iets dat ik hier aan kan doen? zal bezwaar maken bijvoorbeeld zin hebben?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_61462656
@roburt .. je kunt altijd toch proberen bezwaar aan te maken?

Ik heb 1 keer ook dat bezwaar gebeuren moeten aantekenen ivm boete van 522 euro ong. Gelukkig wel gedaan want ik hoefde het niet terug te betalen , maar ik had de school in die zaak toen ook achter me staan.

Trouwens .. ligt het aan mij of is dat bij meerdere mensen zo dat ik het IB-Groep als instantie vrij 'traag' vind.. en als je belt is het puur een lot uit een loterij dat je een vriendelijk iemand belt..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61535114
Een vriend van mij heeft vorige maand een kaartwissel aangevraagd. Hij heeft zijn nieuwe kaart 2 weken terug opgehaald bij het postkantoor. Hij is helemaal vergeten om de oude ovkaart in te leveren. De vrouw van het postkantoor vroeg er ook niet naar. Hij heft nu dus twee ovkaarten.

Nu wil hij weten of de ibgroep hierachter kan komen en of mensen hier ervaring mee hebben?
Hij wil hem alsnog inleveren maar is bang dat hij nu sowieso een halve maand moet betalen omdat hij slapende honden wakker maakt.

/Edit: Zou iemand die recentelijk ook een kaartwissel heeft gedaan willen kijken op mijn-ib-groep en dan bij ov recht willen kijken of bij zijn oude ov kaart ook een inleverdatum staat of niet? (bij hem staat er namelijk alleen een afhaaldatum bij beide kaarten)

Diegene willen wij alvast hartelijk bedanken

/Edit2: Hij gaat morgen toch maar zijn ovkaart inleveren...

[ Bericht 9% gewijzigd door button4ever op 11-09-2008 21:37:21 ]
Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery
pi_61638928
Vraagje: Ik heb bij studieschuld nu tot 31-08-'08 een voorlopige schuld van 91.81 euro staan. Is dit dan zegmaar de basisbeurs die omgezet wordt in een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt?
pi_61679073
Zeg, ik ben 17 jaar en moet nu elke dag ver (18km) fietsen naar mijn school (een MBO school). Openbaar vervoer is voor mij niet betaaldbaar. Heb ik recht op een vervroegd OV kaart of iets dergelijks?
pi_61755002
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:50 schreef xxiessiexx het volgende:
Vraagje: Ik heb bij studieschuld nu tot 31-08-'08 een voorlopige schuld van 91.81 euro staan. Is dit dan zegmaar de basisbeurs die omgezet wordt in een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt?
Yep.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61755856
Een vraagje voor de studenten die langer dan 8 jaar over hun studie(s) doen. Ik heb vanaf februari geen recht meer op lening en dus ook geen recht meer op OV. Maar ik moet nog wel bijna dagelijks van Nijmegen naar Eindhoven en de boete van het onterecht hebben van de OV kaart is goedkoper dan de reiskosten.
Nu is mijn vraag, krijg ik voor volgend jaar een OV kaart met de geldigheid over het hele jaar? Of alleen over de maand januari?
Wanneer alleen de maand januari op de kaart staat, moet ik duidelijk iets anders gaan regelen (lees motor)
pi_61777026
Ik ben 24, thuiswonend en studeer hbo. Het inkomen van mijn ouders is de laatste jaren dermate gedaald dat ik ervan uit ga dat ik in aanmerking kom voor een aanvullende beurs. Ik ben hiervoor al bij de IB-Groep geweest en die hebben mij formulieren gegeven waarop mijn ouders de inkomensgegevens moeten invullen.

Eigenlijk verbaasd dit mij; dat ik op 24-jarige leeftijd nog gegevens van mijn ouders moet overleggen. In het verleden ben ik al financieel gesteund door mijn ouders dat zij nu verwachten dat ik het zelf bekostig. Vraag 1 is dus: tot welke leeftijd moet je gegevens van ouders overleggen? Moet iemand van 40 die hbo gaat studeren dit ook doen? Of heeft het er alles mee te maken dat ik nog thuiswonend ben?

Vraag 2: Als mijn ouders weigeren de formulieren in te vullen, dan vraagt IB-Groep de benodigde gevevens toch zelf bij de Belastingdienst op?
pi_61787814
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:20 schreef w8jij17 het volgende:
Ik ben 24, thuiswonend en studeer hbo. Het inkomen van mijn ouders is de laatste jaren dermate gedaald dat ik ervan uit ga dat ik in aanmerking kom voor een aanvullende beurs. Ik ben hiervoor al bij de IB-Groep geweest en die hebben mij formulieren gegeven waarop mijn ouders de inkomensgegevens moeten invullen.

Eigenlijk verbaasd dit mij; dat ik op 24-jarige leeftijd nog gegevens van mijn ouders moet overleggen. In het verleden ben ik al financieel gesteund door mijn ouders dat zij nu verwachten dat ik het zelf bekostig. Vraag 1 is dus: tot welke leeftijd moet je gegevens van ouders overleggen? Moet iemand van 40 die hbo gaat studeren dit ook doen? Of heeft het er alles mee te maken dat ik nog thuiswonend ben?

Vraag 2: Als mijn ouders weigeren de formulieren in te vullen, dan vraagt IB-Groep de benodigde gevevens toch zelf bij de Belastingdienst op?
Zelfde verhaal, ik ben 25. Maar mijn ouders hebben wel een klerehoog inkomen dus ik krijg de minimale beurzen, de rest moet ik bijlenen.

Enige manier om eronder uit te komen is om gewoon verzoek tot buiten beschouwing laten van inkomen van je ouders. Formulier is wel te downen op de site. Ik was te laks en te laat bezwaar aangetekend. Als je hun inkomen niet doorgeeft, dan vragen ze het sowieso op bij Belasting.
pi_61794686
Binnenkort ga ik een half jaar studeren in het buitenland, ik studeer momenteel aan een hogeschool. Een Erasmus beurs krijg ik sowieso tijdens mijn verblijf in het buitenland, maar ik vroeg me af of je ook recht hebt op uitwonende studiefinanciering wanneer je voor een Erasmus uitwisseling in het buitenland studeert?
Moet je je dan ook nog op een nieuw adres in laten schrijven of kan dat anders?
pi_61877541
Ik word helemaal leip van die IB-groep en DigiD....(maar dat komt omdat ik dat wachtwoord niet meer weet)

Mijn school heeft bij de Ib-groep aangegeven dat ik in augustus minj diploma heb behaald. Ik denk dus bij mezelf; de stufi is gelijk stopgezet. Krijg ik net ineens een bedrag van 819,24 op m'n rekening bijgeschreven! Nog nooit zo'n bedrag gehad.

Zegt dat mokkel van de klantenservice dat ik nog ingeschreven sta en nu iedere maand de volledige lening krijg, en daar dan weer lekker rente over mag gaan betalen. Ik wil het dus onmiddellijk stopzetten, maar maar dat gaat ook weer niet zonder mn digi D waarop ik eerst weer 5 dagen moet wachten.

Het beste kon ik het geld gelijk terug storten met als bijschrift mijn correspondentie nummer en daarachter '/64' aan de ene kant vind ik dit wel tricky aangezien het me niet zal verbazen dat ik later bericht krijg dat ik dan nogmaals die 819,24 terug moet betalen.

Iemand hier ervaring mee?
pi_61878339
Wat er gebeurd is, klopt. Zo gauw je recht op beurs verlopen is, wordt dit automatisch omgezet in een maximale lening die je zelf stop moet zetten. Wat je geloof ik wel kan doen, onafhankelijk van de DigiD, is geld terugstorten naar het IBG (zie site voor rekeningnummer) ovv je correspondentienummer. Dat bedrag wordt dan van je openstaande lening afgehaald. De rente die je dan moet betalen is minimaal. Ondertussen kun je dan de andere zaken afhandelen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61878998
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:19 schreef Mikkie het volgende:
Wat er gebeurd is, klopt. Zo gauw je recht op beurs verlopen is, wordt dit automatisch omgezet in een maximale lening die je zelf stop moet zetten. Wat je geloof ik wel kan doen, onafhankelijk van de DigiD, is geld terugstorten naar het IBG (zie site voor rekeningnummer) ovv je correspondentienummer. Dat bedrag wordt dan van je openstaande lening afgehaald. De rente die je dan moet betalen is minimaal. Ondertussen kun je dan de andere zaken afhandelen.
Bedankt voor je reply. Maar ergens vind ik het gewoon asociaal van de IB-groep om ineens 819.24 euro op mijn rekening te storten, terwijl ik nooit meer dan 91 euro stufi heb gekregen. Ik dacht eerst zelfs dat het een 'cadeautje' was voor het behalen van m'n hbo in 3 jaar

Inmiddels heb ik het bedrag teruggestort, en hoop er geen last meer van te krijgen. Nu alleen nog hopen dat ik achter m'n digid wachtwoord kan komen, want ik ga over 6 dagen voor een maand op vakantie, en wil niet in oktober weer zo'n bedrag krijgen waarover ik dan later rente mag gaan betalen.
pi_61882298
Ik heb hetzelfde shibaloma! Erg raar. Morgen ook maar even bellen, want hoe dit nu weer kan..
pi_61882391
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:01 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik heb hetzelfde shibaloma! Erg raar. Morgen ook maar even bellen, want hoe dit nu weer kan..
Dat staat hierboven toch al uitgelegd? Dat gaat automatisch.
sig verwijderd door FA
pi_61882518
Ja oke, ben gewoon nog een beetje overdonderd maar ik heb ook nog geen DigiD (net even aangevraagd). Als ik het goed begrijp moet ik het geld dus terugstorten onder vermelding van mn correspondentienummer, en wat wordt precies bedoeld met '/64' erachter? En als ik mn DigiD dus heb, moet ik mij uitschrijven bij de IB-groep? Ik ben trouwens gaan doorstuderen, maar als contractstudent (geen recht op stufi/lening). Kan ik me dan wel uitschrijven, als ik volgend jaar een master ga doen en me dus weer bij de IB-groep moet inschrijven? Sorry, veel vragen..
pi_61882561
Ik vind het bizar trouwens dat ik hier niet over ben geïnformeerd en mijn afgestudeerde vrienden ook niet, want ik heb het er nog over gehad en ik hoorde dat alles vanzelf ging, niet dus kut IB
pi_61883650
Ik blijf het ook raar vinden. Op 18 augustus heb ik een brief van de ib-groep gekregen waarin staat
quote:
"je hogeschool/universiteit heeft aan ons doorgegeven dat je je diploma hebt gehaald.

In januari wordt gekeken wat de gevolgen zijn voor je prestatiebeurs. Je krijgt dan weer bericht."
Dus ik ging er van uit dat ik verder niks meer hoefde te doen....

over dat '/64' erachter staat hier uitgelegd: http://www.ib-groep.nl/pa(...)n_tijdens_studie.asp
pi_61884087
Ja, die brief had ik ook, 2 augustus al. Ik kan die 819,24 dus al direct terugstorten?
pi_61884274
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:14 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ja, die brief had ik ook, 2 augustus al. Ik kan die 819,24 dus al direct terugstorten?
Ik heb het wel gedaan, omdat dat mokkel van de helpdesk zei dat dat het beste was. Als ik het gelijk terug zou storten en me uit zou schrijven via DigiD, dan zou er achteraf geen rente over betaald hoeven worden.
pi_61885687
Ok als ik me dan ga uitschrijven, kan ik dan als einddatum gewoon mijn echte afstudeerdatum (die dus in het verleden ligt) invullen? En is dat wel op tijd geregeld dat deze ellende volgende maand niet weer voorkomt?

Weet iemand trouwens wat precies de logica hierachter is? Waarom zou het normaal zijn om als student ineens ruim 800 euro per maand te ontvangen
pi_61886453
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:12 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ok als ik me dan ga uitschrijven, kan ik dan als einddatum gewoon mijn echte afstudeerdatum (die dus in het verleden ligt) invullen? En is dat wel op tijd geregeld dat deze ellende volgende maand niet weer voorkomt?
Aangezien ik met hetzelfde probleem als jij zit, weet ik het natuurlijk ook niet 100% zeker, maar ik neem aan dat je bij einddatum gewoon de datum die in het verleden ligt in kan vullen... Ik hou gewoon de datum aan van waarop ik volgens het IB ben uitgeschreven bij mijn school.

Heb je btw al wel je OV ingeleverd? Daar krijg je ook zo'n 60 euro per week/120 euro per maand boete voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')