abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 25 augustus 2008 @ 18:18:21 #1
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_61116486
Wat zijn die mensen dom, geloven dat god alles heeft gecreërd En als er dan een goed onderbouwde teorie komt (Die van darwin) sluiten ze hun ogen "Nee, klopt niet, is gelul, " - Helemaal het feit dat ze onschuldige kinderen meetrekken in het sprookje waar ze in geloven

klacht:

creatonisten

klik
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_61116547
Die van darwin is inderdaad goed onderbouwd Ik zeg niet darwin klopt of niet. Ik zeg ook niet dat God de wereld geschapen heeft. Ik geloof wel eerder het laatste. Maar dat is mijn mening. Ik dring het niemand op dat is zo irritant.

moet erbij zeggen dat ik het nog niet helemaal gezien heb.
pi_61116570
Eigenlijk is de hele wereld een grote server.
pi_61116801
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:21 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Eigenlijk is de hele wereld een grote server.
Dat dan wel natuurlijk. Kunnen we dan wel realtime Team Fortress 2 spelen?
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:32:41 #5
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61116830
Om de een of andere manier hecht in meer waarde aan iets wat zonder spelfouten is geschreven.
pi_61116832
Jup, creationisten zijn best dom.

En nu?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_61116871
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:32 schreef Nosh het volgende:

En nu?
Goed beargumenteerd Echt top
pi_61116910
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:32 schreef Nosh het volgende:

En nu?
Opgelost, slotje?
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_61116915
Ik vind ze liev

Ze zijn zo lekker dom en onnozel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61116963
Botten van dinosaurussen zijn express door god in aardlagen geplant om ons op een dwaalspoor te brengen.

Ja, die hoorde ik ook een tijdje terug.
pi_61116994
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:35 schreef Fha het volgende:

[..]

Opgelost, slotje?
Lijkt mij ook.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_61117047
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:35 schreef Fha het volgende:

[..]

Opgelost, slotje?
Uh, nee, ik mis nog aardig wat beargumentatie dat Darwin heilig is en creationisten niet sporen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:41:51 #13
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_61117075
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:20 schreef geelkuikentje het volgende:
Die van darwin is inderdaad goed onderbouwd Ik zeg niet darwin klopt of niet. Ik zeg ook niet dat God de wereld geschapen heeft. Ik geloof wel eerder het laatste. Maar dat is mijn mening. Ik dring het niemand op dat is zo irritant.

Je hebt wel gelijk dat Darwin niet onderbouwd is. Het blijft slechts een theorie. Het is wel zo dat de feiten die we tot nu toe hebben, zo'n beetje allemaal de evolutietheorie ondersteunen. Daarom kies ik maar voor de evolutietheorie.

Nu zijn er tegenwoordig natuurlijk ook mensen die zeggen dat de evolutie het werk van God is. (intelligent design)
pi_61117081
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:37 schreef schatje het volgende:
Botten van dinosaurussen zijn express door god in aardlagen geplant om ons op een dwaalspoor te brengen.

Ja, die hoorde ik ook een tijdje terug.
!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61117294
Zelfs een groot gedeelte van de oerknal theorie is creationistisch. Bij mij gaat niks er in van alle geloven en zelfs de oerknal niet. Er was tijden niks of niks + evt. 1 of meerdere goden en toen ontplofte dat niks en onstond het alles of besloten 1 of meerdere goden om het alles te creeeren... eh WTF? Waarom?? Waarom tot in den oneindigheid terug niks en toen in ene wel? De logica, zelfs voor een god, is compleet verloren.

Nee, in mijn mening vinden 'oerknallen' in het alles (wat oneindig is) continue plaats en worden er weer nieuwe heelallen gevormd. Na een tijd van expansie worden er weer nieuwe singulariteiten gevormd en knalt dat weer uit elkaar. Dat is altijd al gaande en zal altijd blijven gebeuren.
pi_61117321
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:41 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk dat Darwin niet onderbouwd is. Het blijft slechts een theorie. Het is wel zo dat de feiten die we tot nu toe hebben, zo'n beetje allemaal de evolutietheorie ondersteunen. Daarom kies ik maar voor de evolutietheorie.

Nu zijn er tegenwoordig natuurlijk ook mensen die zeggen dat de evolutie het werk van God is. (intelligent design)
Ik ben gelovig opgevoed en werk in de biotechnologie sector dus heb alleen maar evolutie, evolutie en nog eens evolutie onderwezen gekregen voor m'n studie. Dus dat is lekker dubbel. Weet dingen die zeker evolutie ondersteunen/onderbouwen. Maar er zijn ook veel dingen die nog in een wazig gebied zijn. Die indirect dingen aanwijzen dat evolutie kan, direct gaat toch niet.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:59:19 #17
163216 bioloogje
pi_61117585
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:50 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik ben gelovig opgevoed en werk in de biotechnologie sector dus heb alleen maar evolutie, evolutie en nog eens evolutie onderwezen gekregen voor m'n studie. Dus dat is lekker dubbel. Weet dingen die zeker evolutie ondersteunen/onderbouwen. Maar er zijn ook veel dingen die nog in een wazig gebied zijn. Die indirect dingen aanwijzen dat evolutie kan, direct gaat toch niet.
Klopt, ik zeg ook dat het nog steeds een theorie blijft. Net als Darwin zelf zijn er geen harde bewijzen. Darwin zag bepaalde dingen en bedacht een theorie waarmee hij die zaken kon verklaren. Tegenwoordig wordt er steeds meer gevonden, en de theorie wordt dan ook voortdurend aangepast. (dat weet je dan zelf ook gezien de sector waarin je werkt) Maar er blijft idd een hoop wazig.

Maar het idee van een God gaat er bij mij niet in om meerdere redenen. Zoals teveel verschillende godsdiensten (zowel vroeger als nu) en teveel ellende op de wereld (al dan niet in de naam van een of andere Godheid. Ook zowel vroeger als nu)
pi_61117968
http://nl.wikipedia.org/wiki/Endosymbiontenhypothese
Dit ondersteunt de evolutietheorie bijvoorbeeld. Wat zou een reden kunnen zijn waarom mitochondrien dan wel chloroplasten hun eigen DNA hebben? Dat DNA lijkt nog verdacht veel op bepaalde prokaryoten wat wij mensen niet zijn. Wij zijn eurkaryoot. Toch blijft het vreemd...
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:35:06 #19
163216 bioloogje
pi_61118649
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:10 schreef geelkuikentje het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Endosymbiontenhypothese
Dit ondersteunt de evolutietheorie bijvoorbeeld. Wat zou een reden kunnen zijn waarom mitochondrien dan wel chloroplasten hun eigen DNA hebben? Dat DNA lijkt nog verdacht veel op bepaalde prokaryoten wat wij mensen niet zijn. Wij zijn eurkaryoot. Toch blijft het vreemd...
Het kan zo zijn dat de prokaryoten die de mitochondriën waren als het ware zijn ingelijfd. Net zoals je nu de wortelknolletjes hebt bij bepaalde planten waarin zich stikkstoffixerende bacteriën bevinden. Het kan gebeuren dat deze bacteriën ooit als het ware een onderdeel worden van de plant. Dan zal de plant ook het DNA van deze bacteriën in zich dragen. Zoals wij nu het DNA van de mitochondriën in ons dragen.
pi_61118900
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:35 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Het kan zo zijn dat de prokaryoten die de mitochondriën waren als het ware zijn ingelijfd. Net zoals je nu de wortelknolletjes hebt bij bepaalde planten waarin zich stikkstoffixerende bacteriën bevinden. Het kan gebeuren dat deze bacteriën ooit als het ware een onderdeel worden van de plant. Dan zal de plant ook het DNA van deze bacteriën in zich dragen. Zoals wij nu het DNA van de mitochondriën in ons dragen.
Ja dat klopt, naar alle waarschijnlijkheid zijn mitochondrien/chloroplasten ingelijfd. Ze zijn ook wat DNA verloren omdat ze buiten de cel niet overleven. Wij dragen in de mitochondrien het DNA van de mitochondrien, niet in ons eigen DNA wat in de celkern rondhangt. Er zit vast wel verband tussen stukken DNA/genen maar dat is weer een ander verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door geelkuikentje op 25-08-2008 19:47:44 (even leestekens ter verduidelijking toegevoegd.) ]
pi_61118916
Edit onder voorbehoud, even uitzoeken
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:52:26 #22
163216 bioloogje
pi_61119114
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:44 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ja dat klopt, naar alle waarschijnlijkheid zijn mitochondrien/chloroplasten ingelijfd. Ze zijn ook wat DNA verloren omdat ze buiten de cel niet overleven. Wij dragen in de mitochondrien het DNA van de mitochondrien, niet in ons eigen DNA wat in de celkern rondhangt. Er zit vast wel verband tussen stukken DNA/genen maar dat is weer een ander verhaal.
Het is idd een apart iets, dat wij het ingelijfde DNA toch kunnen overerven terwijl het niet in ons eigen DNA zit. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet.
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:53:41 #23
138448 PeZu
Suspended animation
pi_61119158
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:41 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

!
toen iemand dit als serieus argument aanvoerde in een dicussie, heb ik me een krul in mijn lul gelachen en ben toen met de discussie gestopt _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_61119194
quote:
[b]Op maandag 25 augustus 2008 18:20

Zou ik ook maar niet doen ook. Alles, maar dan ook alles wat deze charlatan te vertellen heeft is al 100 jaar lang en breed tegengesproken. Zijn diploma is gekocht bij een piepkleine Bible College. Zijn thesis zit vol onzin en bewijst niks (link). En de komende 10 jaar zit ie in de bajes wegens belastingfraude.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_61126331
Evolutie moet wel onzin zijn, aangezien deze meneer nog nooit nieuw leven in een pot pindakaas heeft gevonden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')