Nu wil ik eigenlijk wel ingaan op de vraag waarom vind ik Emar zo 'slecht'
Om beter te kunnen begrijpen moet je het verschil zien met een schriftelijke review die je ook op fok!games ziet. Er zijn ineens heel andere dingen belangrijk bij een video review. Spraak, houding, uitsraling. Allemaal dingen die belangrijk zijn. En juist daar wil het niet echt vlotten.
Vanaf het moment dat de intro eindigt weet hij gewoon niet enthousiast te beginnen wat hij wil gaan doen die aflevering. Daarbij komt het geluid van de camera(man) vaak boven die van Emar zelf, zodat hij in het begin niet echt de volle aandacht weet te pakken, terwijl hij dat wel zou moeten.
Ook lijkt het wel dat hij helemaal niet zo enthousiast is met vertellen van zijn verhaal. Het is allemaal zo monotoom, zo oppervlakkig.
Ook begrijp ik niet helemaal wie je probeerd aan te spreken met de filmpjes: richt je op gamers? richt je op gamers die vaak de oude games met veel frustraties gespeeld hebben? of juist de gamers van rond jouw leeftijd? Je moet toch keuze''s maken. Ik snap daarom niet waarom je dingen als de knuffel en dat kleine kind erin doet (vergeef me ff dat ik naam kwijt ben) Het leidt af en dat maakt het al meer funester voor je omdat dit plus wat ik net al zei weinig focus op jouw en laat staan de games komen te staan. Ik ga ervan uit dat je nog altijd de haast onmogelijke games die er bestaan wilt reviewen. En niet de standaard reviews die je ook op Fok!games kunt lezen.
Verder komt er in "Emar aan het woord" van de laatste keer de prijsvraag aan de orde. Echt veel eisen stel je daarin niet. NIet over hoe groot hij maximaal mag zijn, Niet wat voor soort bestand het moet zijn. Bv: BMP, JPG of GIF. Eigenlijk zeg je in dat filmpje eigenlijk niet veel meer dan wat er op het forum al gestaan heeft. Dat is zonde. Breng dan eerst het filmpje uit. Nu is hij praktisch overbodig. Het voelde een beetje gedwongen aan: van ik moet nu wel filmpje maken.
En dat is nu net het probleem dat weer terug komt in de 'humorische momenten'. Het is allemaal zo gedwongen. Die van die kipkruiden ook, ik snap nog altijd niet echt waar die daar thuis hoorde. Vroeger werd er bij puzzeltochten altijd de vraag gesteld: in olijfolie zit olijven in zonnebloemolie zit zonnebloempitten maar wat zit er in babyolie? Dus zo bijster bijzonder wat die grap niet (maar dat is natuurlijk een personelijke mening)
Wat me verder nog opviel was de je website. Toch de portaal naar je video's. En ook daar laat je weer het nodige liggen. Werk aan je taalkennis of als je woordblind bent: laat het iemand anders nakijken. Je maakt toch reclame voor je website en dat is toch een van de eerste dingen waar ze je op oordelen als ze de filmpjes nog niet gezien hebben!
Om van een lang verhaal een korte samenvatting te maken
Zorg voor een doelgroep
zorg voor meer focus op jouw en games en niet op random dingen
Probeer meer enthousiaster over te komen. Laat ze zien hoe graag je gamed
Probeer iets aan je dialect te doen, is moeilijk ik heb het immers ook
, maar zorg dat het mnder aanwezig is
Doe het wat spontaner (gedeeltes dat je niet aan het gamen bent)
Haal spelfouten uit je website[ Bericht 3% gewijzigd door Rkatier op 26-08-2008 13:12:26 (mening over website toegevoegd) ]