abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61114518
Ik haal even een quote van een Arabier erbij

Abu Bakr Mohammed ibn Zakariya ar-Razi (841-926)

-"These billy goats (Prophets) pretend to come with a message from God, all the while exhausting themselves in spouting their lies, and imposing on the masses blind obedience to the "words of the master."

Had het niet beter kunnen zeggen

Als de abraham god echt bestaan heeft hij geen profeten nodig, iemand die beweerd de waarheid te hebben maar geen bewijs wilt tonen, mensen die beweren in opdracht van een god de mensheid zijn wil moet opleggen, nooit vertrouwen, laat die god zelf maar naar beneden komen en zijn zegje doen.
Ar-Razi (841-926)
-"These billy goats (Prophets) pretend to come with a message from God, all the while exhausting themselves in spouting their lies, and imposing on the masses blind obedience to the "words of the master."
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:05:23 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61114567
Best typisch dat die oude arabieren zo goed Engels konden
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:07:22 #3
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61114618
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:05 schreef Buschetta het volgende:
Best typisch dat die oude arabieren zo goed Engels konden
LOI!
Overdag lekker piramides bouwen en 's avonds de cursus engels voor gevorderden!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:08:55 #4
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_61114655
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

LOI!
Overdag lekker piramides bouwen en 's avonds de cursus engels voor gevorderden!
En 's nachts eens flink de kameel palen! :-)
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_61114694
Verpest eens niet een potentieel interessante topic.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:45:48 #6
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_61115619
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:10 schreef Triggershot het volgende:
Verpest eens niet een potentieel interessante topic.
Religie is onzin en hoeft derhalve niet serieus genomen te worden.

En er heeft verder al een half uur niemand meer gereageerd... dus zo interessant is het nou ook weer niet.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_61115893
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:45 schreef Telecaster het volgende:

[..]

En er heeft verder al een half uur niemand meer gereageerd... dus zo interessant is het nou ook weer niet.
Je bent in een serieuze forum dus je hebt je ten alle tijden serieus te reageren.

Het zijn de bagger onderwerpen waar er snel en ondoordacht wordt gereageerd, mensen nemen meer tijd voor het serieus reageren.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:58:24 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61115968
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:03 schreef satanshond het volgende:
Ik haal even een quote van een Arabier erbij

Abu Bakr Mohammed ibn Zakariya ar-Razi (841-926)

-"These billy goats (Prophets)
En dat staat daar zo letterlijk? Of heeft de vertaler een creatieve bui gehad en bedacht dat "billy goats" een metafoor is voor profeten? Dat weet je niet he?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:02:47 #9
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_61116105
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent in een serieuze forum dus je hebt je ten alle tijden serieus te reageren.
Daar heb je gelijk in. Ik reageer dan ook serieus - door te wijzen op de onzin van georganiseerde religies. Dat ik dat vaak op een gechargeerde of sarcastische manier doe is een stilistische keuze.

Als je een "goh, leuk he, religie?" "ja, mieters, religie!" "inderdaad, te gek, religie!"-forum wil... dat is natuurlijk geen discussie, dat is elkaar napraten. Voor een discussie is het toch nodig dat er mensen een afwijkend standpunt innemen?

Hopelijk heb ik het zo een beetje verduidelijkt.

Groet,

T.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:05:23 #10
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_61116167
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En dat staat daar zo letterlijk? Of heeft de vertaler een creatieve bui gehad en bedacht dat "billy goats" een metafoor is voor profeten? Dat weet je niet he?
Volgens mij komen "billy goats" ook voor in de bijbel als metafoor voor koppigheid en ongehoorzaamheid. Misschien dat dit daarop gestoeld is.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:08:51 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61116256
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:05 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Volgens mij komen "billy goats" ook voor in de bijbel als metafoor voor koppigheid en ongehoorzaamheid. Misschien dat dit daarop gestoeld is.
Oftewel er valt geen enkele waarde hechten aan deze quote mbt dit topic want het is een interpretatie van één of andere vertaler? Dat kans dat het helemaal niet over profeten gaat maar om vervelende buurmannen of atheisten is gewoon groot. Veel plezier met het topic
pi_61116260
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:02 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Ik reageer dan ook serieus - door te wijzen op de onzin van georganiseerde religies. Dat ik dat vaak op een gechargeerde of sarcastische manier doe is een stilistische keuze.

Als je een "goh, leuk he, religie?" "ja, mieters, religie!" "inderdaad, te gek, religie!"-forum wil... dat is natuurlijk geen discussie, dat is elkaar napraten. Voor een discussie is het toch nodig dat er mensen een afwijkend standpunt innemen?

Hopelijk heb ik het zo een beetje verduidelijkt.

Groet,

T.
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:08 schreef Telecaster het volgende:

[..]

En 's nachts eens flink de kameel palen! :-)
Als bovenstaande een serieuze poging is georganiseerde religie in discrediet te brengen dmv een sarcastische reactie ben blij dat het in ieder geval voor jou duidelijk is.

I rest my case.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2008 18:09:16 ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:37:10 #13
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_61116947
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Als bovenstaande een serieuze poging is georganiseerde religie in discrediet te brengen dmv een sarcastische reactie ben blij dat het in ieder geval voor jou duidelijk is.

I rest my case.
Ik zeg dan ook "vaak". Niet altijd.

Maar wat reageer je aangebrand. Ben je gelovig?
pi_61117059
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:37 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook "vaak". Niet altijd.
Ik spreek je dan ook niet collectief op al je uitspraken aan, maar enkel en alleen in dit topic.
quote:
Maar wat reageer je aangebrand. Ben je gelovig?
Jup, ik geloof dat je reactie geen hout snijdt, voor zover dat al de bedoeling kon zijn, maar goed, moving on.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:44:16 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61117152
Ik ben got, aanbid mij!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:45:23 #16
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_61117184
Reageer normaal ontopic of gewoon niet!

[ Bericht 51% gewijzigd door Bastard op 25-08-2008 18:55:18 ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:57:04 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61117510
Ik vraag me af wie we tegenwoordig kunnen zien als iemand die aan zijn beschrijving voldoet. Hebben we mensen anders dan die leiders van een sekte, die zichzelf een god noemen?
The truth was in here.
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:50:35 #18
pi_61119062
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:57 schreef Bastard het volgende:
Ik vraag me af wie we tegenwoordig kunnen zien als iemand die aan zijn beschrijving voldoet. Hebben we mensen anders dan die leiders van een sekte, die zichzelf een god noemen?
Voetballers?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_61120297
quote:

[..]

Nice, een nieuwkomer die met de botte bijl, een flinke portie drogredenatie en 0,0 kennis religie komt bashen. Die hebben we nog niet op Fok!

Ontopic: een profeet "bewijst" zich via zijn/haar profetieën. Ik vind dit zelf een erg interessant aspect aan de bijbel ( de koran ken ik niet zo ); waar zijn die profetieën op gebaseerd? Met name de profetieën over Jezus zijn erg interessant. Ik zit nog steeds met de vraag waarom de Joden geen commentaar hebben geleverd op de claim van de Christenen dat Jezus alle profetieën over de messias zou hebben vervuld.
pi_61125124
quote:

[..]

Ik moet niks van monotheistische religies hebben maar polytheïstische religies wel, sterker nog de meeste religies zijn polytheïstisch, toen het jodendom nog niet bestond waren alle religies polytheïstisch (meergoderij dus).
Ar-Razi (841-926)
pi_61125663
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:44 schreef satanshond het volgende:

[..]

Ik moet niks van monotheistische religies hebben maar polytheïstische religies wel, sterker nog de meeste religies zijn polytheïstisch, toen het jodendom nog niet bestond waren alle religies polytheïstisch (meergoderij dus).
Kun je hier bronnen van geven? Ik heb zelf laatst een artikel gelezen waarin werd geclaimd dat de eerste religies juist waarschijnlijk monotheïstisch waren. Kan het nou zo gauw niet vinden. Het Jodendom heeft trouwens niet gelijk het monotheïsme gebracht, dat was nogal een lang en moeilijk proces als je de bijbel wilt geloven.
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:04:49 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61125770
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:44 schreef satanshond het volgende:

[..]

maarre..het antwoord op mijn vraag? Dit topic is nogal nutteloos als de TT/je insteek niet klopt. Reli-rellen kan ook in de andere topics
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:54:40 #23
pi_61127340
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je hier bronnen van geven? Ik heb zelf laatst een artikel gelezen waarin werd geclaimd dat de eerste religies juist waarschijnlijk monotheïstisch waren. Kan het nou zo gauw niet vinden. Het Jodendom heeft trouwens niet gelijk het monotheïsme gebracht, dat was nogal een lang en moeilijk proces als je de bijbel wilt geloven.
Als de theorie klopt, dat religie/godsbesef ontstond en ontwikkelde parallel aan de ontwikkeling van het menselijk (zelf) bewustzijn, dat het "zien" en " horen" van bovennatuurlijke zaken alleen maar onze eigen (niet als zodanig onderkende) hersenspinsels zijn, dan waren de eerste godsdiensten de natuurgodsdiensten en dus polytheïstisch.
pi_61157393
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik hoef geen bronnen te geven, jodendom christendom en de islam zijn mono, de rest van de honderden religies van vandaag zijn dat niet, dat is iets wat iedereen weet.
Ar-Razi (841-926)
pi_61157408
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zou zeggen, zoek het boek op en vertaal het
Ar-Razi (841-926)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')