LOI!quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:05 schreef Buschetta het volgende:
Best typisch dat die oude arabieren zo goed Engels konden
En 's nachts eens flink de kameel palen! :-)quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
LOI!
Overdag lekker piramides bouwen en 's avonds de cursus engels voor gevorderden!
Religie is onzin en hoeft derhalve niet serieus genomen te worden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:10 schreef Triggershot het volgende:
Verpest eens niet een potentieel interessante topic.
Je bent in een serieuze forum dus je hebt je ten alle tijden serieus te reageren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:45 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Religie is onzin en hoeft derhalve niet serieus genomen te worden.
En er heeft verder al een half uur niemand meer gereageerd... dus zo interessant is het nou ook weer niet.
En dat staat daar zo letterlijk? Of heeft de vertaler een creatieve bui gehad en bedacht dat "billy goats" een metafoor is voor profeten? Dat weet je niet he?quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:03 schreef satanshond het volgende:
Ik haal even een quote van een Arabier erbij
Abu Bakr Mohammed ibn Zakariya ar-Razi (841-926)
-"These billy goats (Prophets)
Daar heb je gelijk in. Ik reageer dan ook serieus - door te wijzen op de onzin van georganiseerde religies. Dat ik dat vaak op een gechargeerde of sarcastische manier doe is een stilistische keuze.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent in een serieuze forum dus je hebt je ten alle tijden serieus te reageren.
Volgens mij komen "billy goats" ook voor in de bijbel als metafoor voor koppigheid en ongehoorzaamheid. Misschien dat dit daarop gestoeld is.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat staat daar zo letterlijk? Of heeft de vertaler een creatieve bui gehad en bedacht dat "billy goats" een metafoor is voor profeten? Dat weet je niet he?
Oftewel er valt geen enkele waarde hechten aan deze quote mbt dit topic want het is een interpretatie van één of andere vertaler? Dat kans dat het helemaal niet over profeten gaat maar om vervelende buurmannen of atheisten is gewoon groot. Veel plezier met het topicquote:Op maandag 25 augustus 2008 18:05 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Volgens mij komen "billy goats" ook voor in de bijbel als metafoor voor koppigheid en ongehoorzaamheid. Misschien dat dit daarop gestoeld is.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:02 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Ik reageer dan ook serieus - door te wijzen op de onzin van georganiseerde religies. Dat ik dat vaak op een gechargeerde of sarcastische manier doe is een stilistische keuze.
Als je een "goh, leuk he, religie?" "ja, mieters, religie!" "inderdaad, te gek, religie!"-forum wil... dat is natuurlijk geen discussie, dat is elkaar napraten. Voor een discussie is het toch nodig dat er mensen een afwijkend standpunt innemen?
Hopelijk heb ik het zo een beetje verduidelijkt.
Groet,
T.
Als bovenstaande een serieuze poging is georganiseerde religie in discrediet te brengen dmv een sarcastische reactie ben blij dat het in ieder geval voor jou duidelijk is.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:08 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En 's nachts eens flink de kameel palen! :-)
Ik zeg dan ook "vaak". Niet altijd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Als bovenstaande een serieuze poging is georganiseerde religie in discrediet te brengen dmv een sarcastische reactie ben blij dat het in ieder geval voor jou duidelijk is.
I rest my case.
Ik spreek je dan ook niet collectief op al je uitspraken aan, maar enkel en alleen in dit topic.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:37 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook "vaak". Niet altijd.
Jup, ik geloof dat je reactie geen hout snijdt, voor zover dat al de bedoeling kon zijn, maar goed, moving on.quote:Maar wat reageer je aangebrand. Ben je gelovig?
Voetballers?quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:57 schreef Bastard het volgende:
Ik vraag me af wie we tegenwoordig kunnen zien als iemand die aan zijn beschrijving voldoet. Hebben we mensen anders dan die leiders van een sekte, die zichzelf een god noemen?
Nice, een nieuwkomer die met de botte bijl, een flinke portie drogredenatie en 0,0 kennis religie komt bashen. Die hebben we nog niet op Fok!quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:45 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En er heeft verder al een half uur niemand meer gereageerd... dus zo interessant is het nou ook weer niet.
Ik moet niks van monotheistische religies hebben maar polytheïstische religies wel, sterker nog de meeste religies zijn polytheïstisch, toen het jodendom nog niet bestond waren alle religies polytheïstisch (meergoderij dus).quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:45 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Kun je hier bronnen van geven? Ik heb zelf laatst een artikel gelezen waarin werd geclaimd dat de eerste religies juist waarschijnlijk monotheïstisch waren. Kan het nou zo gauw niet vinden. Het Jodendom heeft trouwens niet gelijk het monotheïsme gebracht, dat was nogal een lang en moeilijk proces als je de bijbel wilt geloven.quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:44 schreef satanshond het volgende:
[..]
Ik moet niks van monotheistische religies hebben maar polytheïstische religies wel, sterker nog de meeste religies zijn polytheïstisch, toen het jodendom nog niet bestond waren alle religies polytheïstisch (meergoderij dus).
maarre..het antwoord op mijn vraag? Dit topic is nogal nutteloos als de TT/je insteek niet klopt. Reli-rellen kan ook in de andere topicsquote:Op maandag 25 augustus 2008 22:44 schreef satanshond het volgende:
[..]
Ik moet niks van monotheistische religies hebben maar polytheïstische religies wel, sterker nog de meeste religies zijn polytheïstisch, toen het jodendom nog niet bestond waren alle religies polytheïstisch (meergoderij dus).
Als de theorie klopt, dat religie/godsbesef ontstond en ontwikkelde parallel aan de ontwikkeling van het menselijk (zelf) bewustzijn, dat het "zien" en " horen" van bovennatuurlijke zaken alleen maar onze eigen (niet als zodanig onderkende) hersenspinsels zijn, dan waren de eerste godsdiensten de natuurgodsdiensten en dus polytheïstisch.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je hier bronnen van geven? Ik heb zelf laatst een artikel gelezen waarin werd geclaimd dat de eerste religies juist waarschijnlijk monotheïstisch waren. Kan het nou zo gauw niet vinden. Het Jodendom heeft trouwens niet gelijk het monotheïsme gebracht, dat was nogal een lang en moeilijk proces als je de bijbel wilt geloven.
Ik hoef geen bronnen te geven, jodendom christendom en de islam zijn mono, de rest van de honderden religies van vandaag zijn dat niet, dat is iets wat iedereen weet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je hier bronnen van geven? Ik heb zelf laatst een artikel gelezen waarin werd geclaimd dat de eerste religies juist waarschijnlijk monotheïstisch waren. Kan het nou zo gauw niet vinden. Het Jodendom heeft trouwens niet gelijk het monotheïsme gebracht, dat was nogal een lang en moeilijk proces als je de bijbel wilt geloven.
Zou zeggen, zoek het boek op en vertaal hetquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat staat daar zo letterlijk? Of heeft de vertaler een creatieve bui gehad en bedacht dat "billy goats" een metafoor is voor profeten? Dat weet je niet he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |