abonnement Unibet Coolblue
pi_61181271
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:50 schreef bleiblei het volgende:
Weet je zeker dat er stucwerk onder het behang zit?
Broertje van SQ heeft van de week 4 lagen behang van een muur af getrokken om vervolgens de conclusie te trekken dat er een kale betonnen muur onder zit.

Een betonnen muur met heeeeeeel veel gaatjes van de luchtbelletjes in het beton.
Dwz. ik heb vandaag meegeholpen met al die gaatjes dichtsmeren met Alabastine .
Bij ons was het ook schrikken een betonnenmaanlandschap waar een gatenkaas jalours op zou zijn, onze nieuwe toekomstige bewoners krijgen een nette muur.
pi_61184052
Dus het gaat helemaal door rhubarbje? Jouw vader zal zich niet meer bedenken? Wat super!

Hier viel er weinig nieuws te rapen. De stucadoor is weer een keer niet afgekomen. Het komt niet meer goed vrees ik. Mijn schoonvader ziet het ook niet meer lukken voor deze week. Als ze met voldoende mensen komen (wat ze maar heel uitzonderlijk doen) is dit de planning
- berging: 1 dag
- plafond living + keuken: 1 dag (minstens twee man)
- muren living + keuken: 2 dagen

En we zijn donderdag... ze hebben dus nog twee dagen (of ze moeten heel het weekend doorwerken, maar dat zie ik ook niet gebeuren want dat gingen ze al twee weekends op rij doen).
Morgen of zaterdag dus bellen naar degene die moet chappen... grmbl
pi_61184077
Bel je dan niet?
Ik zou me toch helemaal leeg schelden....
Is toch niet normaal, ze willen zelf toch ook klaar zijn met de klus?
(Zou je denken.)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61184122
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 07:58 schreef Oblivion het volgende:
Bel je dan niet?
Ik zou me toch helemaal leeg schelden....
Is toch niet normaal, ze willen zelf toch ook klaar zijn met de klus?
(Zou je denken.)
Hij neemt de telefoon niet op. Zelfs met andere gsm's gebeld gisteren.

Mijn plan is om zondagavond zijn huis te gaan terroriseren als het niet af en heel de nacht aan zijn deurbel te hangen (of toch tot hij de elektriciteit heeft afgezet en dan moet hij ook opstaan )

Weet je, de scheld-fase is hier eigenlijk al voorbij. Al te veel uitstel meegemaakt om me er nog heel erg druk in te maken. Ja, toen ik gisteren de keuken binnenstapte en zag dat er niets maar dan ook niets veranderd was, was ik boos, maar voornamelijk teleurgesteld. Met al die verschillende aannemers heb ik nog maar één iets kunnen vaststellen en dat is dat je kwaad maken weinig tot niets uithaalt, behalve een opgesmeten gevoel bij mezelf.
Toch erg dat een mens op die manier gaat reageren hé?

En blijkbaar is het met alle plakkers hetzelfde zegt mijn schoonvader. Ze hebben te veel werk en doen drie plaatsen tegelijkertijd. Zou je denken dat ze beter één plek afwerken voor ze naar de tweede gaan hé? Nee, ze willen drie mensen tevreden stellen, maar tegelijkertijd stellen ze constant drie mensen teleur...
pi_61184133
Heb je 'm al betaald?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61184149
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:07 schreef Oblivion het volgende:
Heb je 'm al betaald?
De eerste voorschotfactuur is binnen. Maar dat is een factuur voor het verdiep en dat is volledig afgewerkt. Ik wil daar nu ook niet te moeilijk in doen en we zullen die maar tegen de vervaldatum betalen, denk ik.

De elektricien heeft het nog beter gedaan qua facturen opstellen... Zijn totaalfactuur zal rond de 20k euro zijn. Voorschotfactuur van 17k aub terwijl hij alleen nog maar leidingen heeft gelegd en potjes heeft gestoken voor de stopcontacten en schakelaars. Nog geen radiatoren, geen aardgasketel, geen schakelaars of stopcontacten, ... enkel kabels en gaten geboord voor de inbouwspotjes. Ik viel omver. Wil hier toch eerst de detail van zien hoe hij denkt aan een voorschotfactuur te komen van 17k. In zijn offerte staat idd dat 90% betaald dient te zijn na de installatie, maar onder installatie versta ik toch iets anders dan kabels leggen. Ik wil ten minste een gasketel of een radiator zien... Of ben ik nu zo verkeerd?
pi_61184154
@ rhubarbje:

Wij kwamen erachter dat het stuk wat bijgebouwd was MDF als platen was gebruikt . Gelijk vervangen door gipsplaten anders kon de stucadoorder er niks mee. Ik hoop voor je dat niet het geval is anders mag je de platen ook vervangen want het is kutwerk om daar behang af te krijgen want de behanglijm zuigt helemaal in het hout
pi_61184203
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

De eerste voorschotfactuur is binnen. Maar dat is een factuur voor het verdiep en dat is volledig afgewerkt. Ik wil daar nu ook niet te moeilijk in doen en we zullen die maar tegen de vervaldatum betalen, denk ik.


Neuh, zou ik maar niet doen...
Opeens heb je het zooooooooooooo druk en oops vergeten...
Hij kon van mij de boom in.
Zou een briefje in het huis neerleggen met daarop de woorden, wil je je geld voor de vervaldatum, zorg je dat het af komt op de afgesproken tijd.
quote:

De elektricien heeft het nog beter gedaan qua facturen opstellen... Zijn totaalfactuur zal rond de 20k euro zijn. Voorschotfactuur van 17k aub terwijl hij alleen nog maar leidingen heeft gelegd en potjes heeft gestoken voor de stopcontacten en schakelaars. Nog geen radiatoren, geen aardgasketel, geen schakelaars of stopcontacten, ... enkel kabels en gaten geboord voor de inbouwspotjes. Ik viel omver. Wil hier toch eerst de detail van zien hoe hij denkt aan een voorschotfactuur te komen van 17k. In zijn offerte staat idd dat 90% betaald dient te zijn na de installatie, maar onder installatie versta ik toch iets anders dan kabels leggen. Ik wil ten minste een gasketel of een radiator zien... Of ben ik nu zo verkeerd?
Ja lekker en dan gaat het mis, zit jij zonder elektriciteit en de rest en hij heeft 90% van het geld al?
Ik zou er niet mee akkoord gaan...
Bij de slager betaald je ook pas als je het vlees in je tasje hebt.
Nu is dit wel anders en voorschotten zijn okay, maar 90%? Nee.

Gisteren toch even met de buurvrouw gesproken? Die haar zwager is rietdekker!
Ik heb gelijk maar gezegd of hij niet even kon kijken naar het dak.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 28 augustus 2008 @ 08:21:31 #284
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61184229
Ob gefeliciteerd!
Nu nog wachten en wachten en oude huis verkopen etc.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61184250
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]



Neuh, zou ik maar niet doen...
Opeens heb je het zooooooooooooo druk en oops vergeten...
Hij kon van mij de boom in.
Zou een briefje in het huis neerleggen met daarop de woorden, wil je je geld voor de vervaldatum, zorg je dat het af komt op de afgesproken tijd.
[..]

Ja lekker en dan gaat het mis, zit jij zonder elektriciteit en de rest en hij heeft 90% van het geld al?
Ik zou er niet mee akkoord gaan...
Bij de slager betaald je ook pas als je het vlees in je tasje hebt.
Nu is dit wel anders en voorschotten zijn okay, maar 90%? Nee.
Je beschrijft net mijn idee, maar er is natuurlijk maar één probleem. De onderaannemers factureren aan onze aannemer (mijn schoonvader) en hij factureert door aan ons. Maw als mijn schoonvader zijn onderaannemers betaalt en wij mijn schoonvader niet, is er eigenlijk maar één iemand slachtoffer en dat is mijn schoonvader. En ik weet dat hij toch al veel heeft gezaagd en die twee aannemers hun kop aangezien ik hem altijd opjut om te bellen (elke avond desnoods... ) Beetje een dilemma.

Maar van de elektriciteit heb ik wel gezegd dat ik eerst alle details wil weten (wat er aangerekend is en wat niet) want dit bedrag lijkt me te gortig eigenlijk... Die 90% van het geld nu al geven, staat me inderdaad ook niet aan. Vandaag nog eens mijn man opjutten
quote:
Gisteren toch even met de buurvrouw gesproken? Die haar zwager is rietdekker!
Ik heb gelijk maar gezegd of hij niet even kon kijken naar het dak.
Dit is wel handig
Lijken mij wel fijne buren als ik het zo lees
Onze buren zijn al in pensioen, maar ook heel vriendelijk. Houden ook een oogje in het zeil op de bouw (en doen dat heel precies hoor, want als er een vreemde auto toekomt, vragen ze direct wie het is ook aan de nicht van mijn man dus die eventjes een bezoekje kwam brengen )
pi_61184254
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:21 schreef Dromer het volgende:
Ob gefeliciteerd!
Nu nog wachten en wachten en oude huis verkopen etc.
Dank je wel!
Nu is het inderdaad wachten geblazen! Voor ons allemaal!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61184291
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:24 schreef leonieke het volgende:

[..]

Je beschrijft net mijn idee, maar er is natuurlijk maar één probleem. De onderaannemers factureren aan onze aannemer (mijn schoonvader) en hij factureert door aan ons. Maw als mijn schoonvader zijn onderaannemers betaalt en wij mijn schoonvader niet, is er eigenlijk maar één iemand slachtoffer en dat is mijn schoonvader. En ik weet dat hij toch al veel heeft gezaagd en die twee aannemers hun kop aangezien ik hem altijd opjut om te bellen (elke avond desnoods... ) Beetje een dilemma.

Tja, ik zou me er dan niet zo druk over maken, het ligt dat toch echt bij je schoonvader.
Je woont bij ze dus ik zou maar eens gaan bepraten dat je die nog niet betaald wilt hebben.
quote:
Maar van de elektriciteit heb ik wel gezegd dat ik eerst alle details wil weten (wat er aangerekend is en wat niet) want dit bedrag lijkt me te gortig eigenlijk... Die 90% van het geld nu al geven, staat me inderdaad ook niet aan. Vandaag nog eens mijn man opjutten
Gewoon keihard NEE zeggen.
quote:


Dit is wel handig
Lijken mij wel fijne buren als ik het zo lees
Onze buren zijn al in pensioen, maar ook heel vriendelijk. Houden ook een oogje in het zeil op de bouw (en doen dat heel precies hoor, want als er een vreemde auto toekomt, vragen ze direct wie het is ook aan de nicht van mijn man dus die eventjes een bezoekje kwam brengen )
Sociale controle! Is op zich niet verkeerd..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61184327
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:29 schreef Oblivion het volgende:

[..]


Tja, ik zou me er dan niet zo druk over maken, het ligt dat toch echt bij je schoonvader.
Je woont bij ze dus ik zou maar eens gaan bepraten dat je die nog niet betaald wilt hebben.
[..]

Gewoon keihard NEE zeggen.
Ik ga mijn best doen Gewoon zo stom dat die mannen niet een keer doorwerken. Op 4 dagen kan het af zijn... Werk dan gewoon verder en de klus is geklaard en iedereen is tevreden.

En voor die factuur van elektriciteit/sanitair/... heb ik sowieso al gezegd dat ik eerst de details wil weten. Dit is me een te groot bedrag om hem zomaar ff te geven (niet dat 4000 euro niet veel is, maar eens aan het bouwen, is dit eigenlijk maar iets miniems natuurlijk...)
[..]
quote:
Sociale controle! Is op zich niet verkeerd..
We moeten ze gewoon nog zeggen dat ze er mogen mee ophouden als wij thuis zijn eens we verhuisd zijn
pi_61184336
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:25 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dank je wel!
Nu is het inderdaad wachten geblazen! Voor ons allemaal!

Maar met dit topic erbij valt dat nog beter mee Je merkt dat je niet alleen bent

Ik vraag me af hoeveel topics ik in totaal ga meedraaien
pi_61184383
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:32 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ga mijn best doen Gewoon zo stom dat die mannen niet een keer doorwerken. Op 4 dagen kan het af zijn... Werk dan gewoon verder en de klus is geklaard en iedereen is tevreden.

Mjah, ze zullen wel andere klussen tussendoor doen...
Maar daar hebben jullie niks aan.
Ik sla op tilt als "men" denkt een dagje niet te komen...
quote:
En voor die factuur van elektriciteit/sanitair/... heb ik sowieso al gezegd dat ik eerst de details wil weten. Dit is me een te groot bedrag om hem zomaar ff te geven (niet dat 4000 euro niet veel is, maar eens aan het bouwen, is dit eigenlijk maar iets miniems natuurlijk...)
Het is inderdaad beter nu een bedrag in je hoofd te hebben zitten, laten we zeggen 4/5000 euro en dat op tafel leggen. Goed werk afgeleverd, meer geld kan zo gestort worden.
quote:
We moeten ze gewoon nog zeggen dat ze er mogen mee ophouden als wij thuis zijn eens we verhuisd zijn
Zullen ze toch wel doen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61184528
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:36 schreef Oblivion het volgende:

[..]


Mjah, ze zullen wel andere klussen tussendoor doen...
Maar daar hebben jullie niks aan.
Ik sla op tilt als "men" denkt een dagje niet te komen...
De eerste tien keer sloeg ik ook helemaal tilt en stond ik nogal kwaad (braaf uitgedrukt) bij mijn schoonvader. Nu, tjah... het zal een vorm van gewenning zijn, zeker?
Maar nog 4 maand en we zijn er van af Misschien ben ik binnen vier maand gewoon heel druk aan het poetsen zodat we op 31 december oudejaar in ons huis kunnen zitten
quote:
Het is inderdaad beter nu een bedrag in je hoofd te hebben zitten, laten we zeggen 4/5000 euro en dat op tafel leggen. Goed werk afgeleverd, meer geld kan zo gestort worden.
Inderdaad, zo zie ik het ook. Vragen we het geld wel op bij de bank voor de factuur (17k) maar in deeltjes storten. Als ik een ketel zie, krijgt hij meer
Vanavond toch nog maar eens bespreken als we de details te zien krijgen. Ofwel wacht hij ook een maand met de details van de factuur te bezorgen
quote:
Zullen ze toch wel doen?
Stel je voor dat er vrienden op bezoek komen en ze eerst langs de buren moeten passeren om zich aan te melden
Ik denk wel dat het buren zullen zijn die heel vaak zullen buitenstaan als we thuiskomen, maar tegen een goeiedag en een korte babbel heb ik niets Zolang ik niet het gevoel krijg dat ze zich moeien is veel goed wat mij betreft. Goeie buren heb je nooit teveel
pi_61184612
Gisteravond de deuren die we hadden aangegeven bij het afbouwgesprek geannuleerd , ze stikken er maar in, ga morgenavond is babbelen om die hoek, kijken wat eruit te halen is.
pi_61184619
Leonieke goed dat je er zo bovenopzit, ze nemen anders een loopje met je
pi_61184629
Morgen eindelijk mijn sleutel ophalen en huurcontract tekenen
pi_61184637
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:57 schreef Markster het volgende:
Morgen eindelijk mijn sleutel ophalen en huurcontract tekenen
Van harte , nu lekker klussen
pi_61184676
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:58 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Van harte , nu lekker klussen
Van het weekend de muren en vloerbedekking
pi_61184760
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:00 schreef Markster het volgende:

[..]

Van het weekend de muren en vloerbedekking
Wat moet je aan de muren doen, als er behang opzit , ga desnoods al in de avond afsteken, scheelt je zaterdag veel werk.
pi_61184798
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:05 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Wat moet je aan de muren doen, als er behang opzit , ga desnoods al in de avond afsteken, scheelt je zaterdag veel werk.
Het hoeft (iig in de huiskamer) alleen overgeschilderd te worden. De rest moet ik morgen nog even inspecteren
pi_61184871
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:08 schreef Markster het volgende:

[..]

Het hoeft (iig in de huiskamer) alleen overgeschilderd te worden. De rest moet ik morgen nog even inspecteren
Welke kleur hebben de muren nu, overschilderen valt over het algemeen wel mee als het maar niet zwart of rood is
pi_61184878
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:50 schreef leonieke het volgende:

[..]

De eerste tien keer sloeg ik ook helemaal tilt en stond ik nogal kwaad (braaf uitgedrukt) bij mijn schoonvader. Nu, tjah... het zal een vorm van gewenning zijn, zeker?
Maar nog 4 maand en we zijn er van af Misschien ben ik binnen vier maand gewoon heel druk aan het poetsen zodat we op 31 december oudejaar in ons huis kunnen zitten
Ik hoop heel hard met je mee!
quote:


Inderdaad, zo zie ik het ook. Vragen we het geld wel op bij de bank voor de factuur (17k) maar in deeltjes storten. Als ik een ketel zie, krijgt hij meer
Vanavond toch nog maar eens bespreken als we de details te zien krijgen. Ofwel wacht hij ook een maand met de details van de factuur te bezorgen
Geen plan, geen factuur, geen geld!
quote:

Stel je voor dat er vrienden op bezoek komen en ze eerst langs de buren moeten passeren om zich aan te melden
Ik denk wel dat het buren zullen zijn die heel vaak zullen buitenstaan als we thuiskomen, maar tegen een goeiedag en een korte babbel heb ik niets Zolang ik niet het gevoel krijg dat ze zich moeien is veel goed wat mij betreft. Goeie buren heb je nooit teveel
Nee, teveel bemoeienis is niet goed!

Zeg, als dit de laatste post is.....ik maak GEEN nieuw topic aan...
Ut is maar even dat jullie het weten...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')