abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:13:50 #201
176916 Karrs
2007-2017
pi_61257752
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:24 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ah twas een leuk grapje.
Precies. Lachte je tot je braakte, of slechts tot buikkrampen aan toe?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:38:50 #202
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61258120
Persoonlijk lachte ik tot ik braakte. Toen vond ik het ook wel weer welletjes...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61258169
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:22 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Kun je dat bestandje niet even doorsturen?

En wat is F bij positie?
Forward, aanvaller dus
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61266408
quote:
Andersson beoogde opvolger Nijland



FC Groningen heeft de 23-jarige Zweed Petter Andersson op het oog als opvolger van de naar PSV vertrokken Stefan Nijland. Maandag, de laatste dag voor de transferdeadline, zal de club trachten de onderhandelingen definitief af te ronden.

Andersson is een aanvallend ingestelde middenvelder die ook inzetbaar is als schaduwspits. Hij speelt sinds 2003 bij Hammarby IF in de Zweedse hoogste divisie. Daar maakte hij afgelopen maandag voor de 103e keer zijn opwachting in een competitieduel. Hij scoorde 21 doelpunten.

In januari 2005 maakte Andersson tweemaal zijn opwachting in het Zweedse nationale team. Hij kwam daarnaast zeventien keer uit voor Jong Zweden.

Als Andersson en FC Groningen de onderhandelingen maandag succesvol afronden, is hij de negende Zweed die zal spelen voor de FC. Jan Nordström, Mathias Rosén, Magnus Johansson, Mathias Florén, Rasmus Lindgren, Fredrik Stenman, Marcus Berg en Andreas Granqvist gingen hem voor.

Bron: fcgroningen.nl
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:30:48 #205
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61266452
Edit: wat Grunner zegt...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:32:42 #206
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61266498
Mitea is ook vrij
pi_61267351
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61289605
quote:
Hiariej alsnog opgeroepen voor Jong Oranje

Tom Hiariej is door bondscoach Foppe de Haan opgeroepen voor een tweetal EK-kwalificatie-interlands met Jong Oranje. Ook Evgeniy Levchenko, Marcus Berg en Andreas Granqvist zijn donderdag afwezig als FC Groningen oefent tegen KV Mechelen. Ook Leonard Nienhuis en Mart Dijkstra spelen interlands.

Op vrijdag 5 september speelt het Nederlands Elftal onder-21 tegen Noorwegen. Vier dagen later volgt een bezoek aan Zwitserland. In de kwalificatiepoule 5 gaat Nederland aan de leiding. Bij winst op de Noren is deelname aan de play-offs veiliggesteld.

Evgeniy Levchenko is vandaag, maandag 1 september, naar Oekraïne vertrokken voor de WK-kwalificatiewedstrijden Oekraïne-Belarus (zaterdag 6 september in Lviv) en Kazachstan-Oekraïne (woensdag 10 september in Alma-Ata).

Marcus Berg en Andreas Granqvist behoren tot de selectie van Zweden voor de WK-kwalificatieduels Albanië-Zweden (zaterdag 6 september in Tirana) en Zweden-Hongarije (woensdag 10 september in Solna).

Leonard Nienhuis en Mart Dijkstra behoren tot de selectie van Nederland onder-19 dat vrijdag 5 september om 18.00 uur in Veenendaal oefent tegen Schotland. Vier dagen later speelt de ploeg van bondscoach Wim van Zwam in Shrewsbury Town tegen de leeftijdsgenoten van Engeland.

Tim Matavz, die dit seizoen is verhuurd aan FC Emmen, speelt donderdag 4 september met Jong Slovenië in Falkirk tegen Jong Schotland en komt vijf dagen later in Velenje in actie met Jong Slovenië uit tegen Jong Finland.

FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61289662
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 15:32 schreef Grulez het volgende:
Mitea is ook vrij
Hebben jullie wel een goede medische staf
pi_61292740


Om 15.30 wordt hij gepresenteerd.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61296428


Interview met Petter Andersson

Beelden van de presentatie
quote:
Andersson vierde Zweed in Groningse selectie

FC Groningen heeft zich op de laatste dag van de transfermarkt versterkt met Petter Andersson. De 23-jarige Zweed tekende in Euroborg een vierjarige verbintenis. De aanvallend ingestelde middenvelder wordt per direct overgenomen van Hammarby. Met de overgang van Andersson naar FC Groningen is een bedrag van 880.000 euro gemoeid.

Petter Andersson kan op meerdere posities op het middenveld uit de voeten, waarbij zijn kracht vooral in het aanvallende gedeelte ligt. Ook kan hij als tweede spits opereren. FC Groningen had Andersson, die met het rugnummer 20 gaat spelen, al veel langer in het vizier. De bedoeling was om hem tijdens het transferwindow van komende winter vast te leggen. Door het vertrek van Stefan Nijland naar PSV achtte de Groningse clubleiding het wenselijk Andersson eerder naar Euroborg te halen.

“We hebben Andersson al veel langer op het oog”, laat manager technische zaken Henk Veldmate weten. “We zijn blij dat we hem nu al naar Euroborg hebben weten te halen. Andersson is een multifunctionele aanvallend ingestelde middenvelder. Hij kan vanaf de vleugels spelen, maar ook achter de spitsen of als tweede spits.” Andersson is tweevoudig Zweeds A-international. Hij kwam twintig keer uit voor nationale jeugdteams in Zweden. In vijf seizoenen Hammarby scoorde Andersson vijftien keer. Dit jaar kwam hij in negentien competitiewedstrijden tot zes doelpunten.

Na het vertrek van Nijland liet FC Groningen weten het liefst een centrumspits te willen aantrekken. “Dat was inderdaad ook onze bedoeling”, legt Veldmate uit. “Maar de afgelopen week hebben wij een hele lijst met potentiële spitsen afgehandeld, echter zonder resultaat. Het bleek een heel lastige opgave en wij wilden ook alleen verantwoorde dingen doen. Met Andersson denken wij goed geanticipeerd te hebben op de ontstane situatie.”

Andersson zelf is heel blij dat hij nu al de overstap naar Groningen kan maken. “Aanvankelijk had FC Groningen geen haast met een overgang en was het uitgangspunt dat ik in de winterstop zou overkomen. Dat veranderde na het vertrek van Nijland naar PSV. Voor mij is dat goed nieuws. Met Hammarby hebben we namelijk geen zicht meer op een prijs dit seizoen. Het is voor mij beter nu al aan te sluiten bij FC Groningen, zodat ik kan wennen in mijn nieuwe omgeving.”

De keuze voor FC Groningen is voor Andersson duidelijk. “Dit is een goede stap in mijn carrière. Ik kan me hier verder ontwikkelen als voetballer en ik denk dat de Eredivisie prima bij mij past. Ik heb recentelijk contact gehad met Marcus Berg en hij vertelde me alleen maar positieve dingen over FC Groningen. Met Fredrik Stenman en Andreas Granqvist speelde ik in Zweden onder-21. Ook hen ken ik dus en dat alles maakte FC Groningen voor mij een heel interessante optie.”

Bron: FC Groningen


[ Bericht 49% gewijzigd door venomsnake op 01-09-2008 17:43:43 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61297883
Nice guy, das heel iets anders dan Paul M. zeg maar
Nu maar hopen dat ie net zo mooi voetbalt

Fijne prijs ook, netjes gedaan van FC.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_61297937
Volgend jaar IKEA als hoofdsponsor?
  maandag 1 september 2008 @ 18:23:38 #214
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61297993
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:20 schreef sjimz het volgende:
Volgend jaar IKEA als hoofdsponsor?

Financieel erg aantrekkelijk denk ik
pi_61298053
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:23 schreef Prosac het volgende:

[..]


Financieel erg aantrekkelijk denk ik
Wordt de Euroborg omgedoopt tot Köttbullarstadion!
  maandag 1 september 2008 @ 18:30:51 #216
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61298156
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:26 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wordt de Euroborg omgedoopt tot Köttbullarstadion!
en dan als goaltune "Mama Mia" en opkomstlied "Billy-club" van Junkie XL.

Wanneer wordt de arena gedoopt tot Paëlla-stadion?
pi_61298187
Whehe.
That's all folks!
pi_61298653
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:18 schreef clauwheee het volgende:
Nice guy, das heel iets anders dan Paul M. zeg maar
Nu maar hopen dat ie net zo mooi voetbalt
Hehe .
Misschien scouten ze wel op uiterlijk om wat meer vrouwen in de Euroborg te krijgen.
In dat opzicht is Meerdink in alle opzichten een miskoop natuurlijk...
quote:
Jans vanavond in FC Het Gesprek

Ron Jans is vanavond te gast bij Frits Barend in FC Het Gesprek op interviewzender Het Gesprek. De uitzending begint om 22.00 uur en wordt herhaald om 0.00 uur.

De zender is te vinden op http://www.hetgesprek.nl/ en kanaal 208 voor Ziggo-kijkers. Het Gesprek tussen Frits Barend en Ron Jans wordt dinsdag ook nog diverse malen herhaald en is dan tevens te bekijken via de website www.hetgesprek.nl

FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61300381
Mooi wark!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_61300542
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:30 schreef Prosac het volgende:

[..]

en dan als goaltune "Mama Mia" en opkomstlied "Billy-club" van Junkie XL.

Wanneer wordt de arena gedoopt tot Paëlla-stadion?
Dan wordt ons opkomst lied de Ketchup Song
pi_61305828
De hobby van Petter Andersson is jagen op Elanden
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61306352
Cool
  maandag 1 september 2008 @ 22:23:56 #223
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61306711
Hum zielig....
pi_61306887
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:23 schreef Grulez het volgende:
Hum zielig....
Hij kiest er zelf voor
  maandag 1 september 2008 @ 23:12:47 #225
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61308754
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:48 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dan wordt ons opkomst lied de Ketchup Song
Goaltune Bailamos van Iglesias?
pi_61310272
Zo. transfermarkt is gesloten..
Toch een leuke selectie weer.

Marcus Berg weten te behouden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:08:24 #227
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61310486
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:59 schreef venomsnake het volgende:
Zo. transfermarkt is gesloten..
Toch een leuke selectie weer.

Marcus Berg weten te behouden.
hold your horses, internationale markt sluit pas over 52 minuten
pi_61310539
Nijland slaapt al en heeft zijn telefoon uitgezet.
Doet er niet meer toe..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:16:54 #229
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_61310687
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:03 schreef venomsnake het volgende:
De hobby van Petter Andersson is jagen op Elanden
Je weet zeker dat het Elanden is en dat er geen i tussen staat?
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:10:50 #230
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61316267
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:59 schreef venomsnake het volgende:
Zo. transfermarkt is gesloten..
Toch een leuke selectie weer.

Marcus Berg weten te behouden.
Ik heb zo'n vermoeden dat ie in de winterstop zal vertrekken en dan naar Ajax
Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:34:38 #231
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61316861
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:10 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat ie in de winterstop zal vertrekken en dan naar Ajax
Voor 15 mln en Huntelaar naar Man city voor 30 mln?
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:44:51 #232
82589 S-Two
barba macacu
pi_61321003
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Hehe .
Misschien scouten ze wel op uiterlijk om wat meer vrouwen in de Euroborg te krijgen.
In dat opzicht is Meerdink in alle opzichten een miskoop natuurlijk...

[..]
Iemand dat gesprek gezien? Is het het terugkijken waard?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:49:20 #233
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61321092
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:34 schreef Grulez het volgende:

[..]

Voor 15 mln en Huntelaar naar Man city voor 30 mln?
Zoiets jah!
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61321516
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:44 schreef S-Two het volgende:

[..]

Iemand dat gesprek gezien? Is het het terugkijken waard?
ja, het was een interessante en leuke uitzending.
Is later vandaag wel op de site van Het Gesprek te zien geloof ik.
quote:
Vrije kaartverkoop voor oefenduel met KV Mechelen

In de 196ste nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op de seizoensopening tegen Vitesse en het sluiten van de transfermarkt en blikt hij vooruit naar de oefenwedstrijd tegen KV Mechelen.

“Met de 4-0 zege in Arnhem op Vitesse zijn we de competitie afgelopen vrijdag daverend van start gegaan. Dat mag ook gezegd worden van de nieuwe voetbalzender, Eredivisie Live. Het nieuwe voetbalkanaal van de clubs voor de fans heeft een zeer professioneel begin gemaakt met alle programma’s die het zal gaan uitzenden. Ik heb zelf al heel wat uitzendingen bekeken en ik moet zeggen dat Eredivisie Live een aanrader is voor iedere voetballiefhebber.”

Transferperiode
“We zijn blij dat het 2 september is en de internationale transfermarkt tot het einde van dit kalenderjaar op slot zit. Wij hebben het gevoel dat we goed uit de transferperiode zijn gekomen. Op de laatste dag hebben wij Petter Andersson nog kunnen presenteren en zijn we geen spelers meer kwijt geraakt. Naast Andersson hebben we voor komend seizoen nog drie nieuwe gezichten in de selectie, te weten: Oluwafemi Ajilore, Gonzalo Garcia en Andreas Granqvist.”

Beleid
“Drie van hen zijn pas 23 jaar. Garcia is 24 jaar. Het bevestigt eens te meer het beleid van FC Groningen om jonge spelers aan te trekken die de potentie hebben zich verder te ontwikkelen en daarmee een waarde vertegenwoordigen voor de club. Op deze wijze gaan we ook te werk met het aantrekken van een extra spits. Dat is in dit transferwindow niet gelukt, maar de speurtocht wordt onverminderd voortgezet en wij hebben de overtuiging dat we voor de toekomst in onze missie zullen slagen.”

“Om aan te geven dat we nu niet tijdelijk stil gaan zitten, is het goed te melden dat manager technische zaken Henk Veldmate komende vrijdag aan een 12-daagse trip naar Uruguay begint. Hij zal in het Zuid-Amerikaanse land diverse wedstrijden, clubs en jeugdopleidingen bezoeken om zich te oriënteren op de Uruguyaanse markt. Eerder maakte hij al een soortgelijke reis naar Brazilië.”

Aanwinsten
“Donderdag kunnen de fans de nieuwe aanwinsten Ajilore en Andersson aan het werk zien in Euroborg. Dan oefenen we tegen het Belgische KV Mechelen, voormalig winnaar van de Europa Cup II. Dit duel begint om 19.30 uur. Kaarten voor deze wedstrijd kosten tien euro en zijn heel eenvoudig op verschillende wijzen aan te schaffen. Dit kan online via deze website onder het kopje kaartverkoop, via de TicketBox verkooppunten, via de Supportersbalie in Euroborg of op de wedstrijddag vanaf 18.00 uur aan de kassa’s van het stadion. Voor de wedstrijd tegen KV Mechelen geldt geen clubcard verplichting. Er is dus sprake van vrije verkoop.”

Heel wat gebeurd
“Mensen die donderdag Euroborg bezoeken, zullen merken dat er de afgelopen zomer heel wat is gebeurd in en om het stadion. We moeten een compliment maken aan iedereen die zijn of haar bijdrage heeft geleverd aan de verbetering en verbouwing van Euroborg. We waren al trots op ons stadion, maar het heeft weer een extra dimensie gekregen. Zonder compleet te willen zijn, noemen we een aantal zaken dat is aangepakt. Allereerst natuurlijk de uitbreiding van het aantal zitplaatsen met ruim 2.500 stoelen. De totale capaciteit van Euroborg is nu gekomen op 22.329 zitplaatsen. Hierdoor hebben wij niet alleen meer seizoenkaarthouders een plaats kunnen bieden, ook voor de vrije verkoop zijn er komend seizoen meer stoelen beschikbaar.”

In het oog
“Wat verder in het oog springt, zijn de volgende zaken: er is een extra horecapunt gekomen op de tweede ring van de Zuidtribune. Ter aankleding zijn er rondom het speelveld kunstgrasmatten gelegd en voor de hoofdtribune is daarin ook het logo van FC Groningen aangebracht. Dat is ook het geval op de gevel aan de buitenzijde van Euroborg. Tevens is de clubnaam te lezen. Voor het stadion staat bovendien een levensgrote elftalfoto. Op de achterzijde ervan zal de gemeente nog een plattegrond van het buitengebied van Euroborg aanbrengen.”

Geluidssysteem geoptimaliseerd
“Op de tribunes zijn extra geluidsboxen gehangen waardoor het geluidssysteem is geoptimaliseerd. Daarnaast gaan we vanaf dit seizoen gebruik maken van een ultramodern LED boarding-systeem, dit zijn digitale reclameborden. Binnen in het stadion zijn de gangen bij de skyboxen voorzien van een houten parketvloer en is er een nieuwe verflaag op de muren aangebracht. Daarnaast zijn er mooie compilaties van zwart-wit foto’s opgehangen. In de trappenhuizen is vloerbedekking gelegd en op de verschillende lagen hangen halverwege levensgrote lichtbakken met full colour actiefoto’s uit wedstrijden gespeeld in Euroborg.”

Niet stilgezeten
“Tot slot hebben we het restaurantgedeelte verplaatst, waardoor er meer tafels beschikbaar zijn voor lunches en diners, naar de voormalige ABN AMRO Businesscorner. Hierdoor hebben wij de businesslounge kunnen uitbreiden. Kortom: de afgelopen zomer hebben we niet stilgezeten en we mogen gepast trots zijn op de resultaten die we hebben geboekt ter verbetering van ons prachtige stadion. Meer dan ooit is Euroborg een écht voetbalstadion, behorend tot één van de mooiste van Nederland.”

“Met de mededeling dat voorzitter Ed Zijp, teammanager Theo Huizinga en ondergetekende gisteren namens FC Groningen aanwezig waren bij het gala Voetballer van het Jaar, besluiten we deze nieuwsbrief.”

FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61322787


Mogguh Femi.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:02:02 #236
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_61322842
Gister ook mooi bij Noord Sport een reportage over Femi.
Hij was 'so happy' met het zilver op de OS en dat alle mensen in Nigeria 'so happy' waren maakte hem 'more happy' en hier bij de training werd hij 'so happy' dat er mensen speciaal voor hem kwamen.
Blij mannetje is het .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_61324745
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61328816
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:00 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]

Mogguh Femi.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_61332259
Het Gesprek met Ron Jans:
http://www.hetgesprek.nl/archief/1417/
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:04:57 #240
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61332857
FC Het Gesprek is een stuk beter dan Studio Voetbal. Toevallig net gemist juist toen Jans er zat...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61334207
Gelukkig is er de mogelijkheid om het terug te kijken op de website.
quote:
Jagen en vissen als hobby
Petter Andersson is een natuurmens: Ik vind het heerlijk om lekker buiten te zijn

De laatste aankoop van FC Groningen is een plattelandsjongen. Petter Andersson komt uit het Noorden van Zweden, jaagt graag op elanden en gooit ook met veel plezier een hengeltje uit. "In Zweden is vandaag (1 september, red.) het jachtseizoen geopend. Als ik niet per direct naar FC Groningen was overgestapt zou ik komend weekeinde naar mijn geboorteplaats zijn gegaan en zijn gaan jagen."

Vissen doet hij op zalm en forel. "Waar ik vandaan kom zijn veel meren en rivieren. Als je van vissen houdt kun je daar je hart ophalen." Andersson vertelt een natuurmens te zijn. "De stilte om je heen, de bomen, de bossen, in ben graag in de natuur. Daarom golf ik ook graag, ik vind het heerlijk om lekker buiten te zijn. De natuur geeft me een relaxed gevoel."

Hij zegt ’low profile’ te zijn. "Toen ik nog heel jong was was ik heel verlegen, maar in de afgelopen vijf jaar die ik in Stockholm heb gewoond, is mijn zelfvertrouwen een stuk toegenomen. Maar ik blijf een ’country boy’ en ik denk dat ik daardoor heel goed pas bij een club als FC Groningen. Marcus Berg heeft me verteld dat de mensen in deze regio niet van interessantdoenerij houden, maar van gewoon doen. En zo is mijn karakter ook."

De laatste dagen heb ik veel contact gehad met Marcus Berg. Hij heeft me verteld dat FC Groningen een mooie club is met heel goede supporters die voor een fantastische sfeer zorgen in de Euroborg. En Groningen, zei Marcus, is ook een mooie stad. Eigenlijk heeft hij alleen maar positieve dingen over Groningen en de club gezegd.

Ik ken Marcus goed van het nationale elftal van Zweden onder 21jaar. Fredrik Stenman en Andreas Granqvist ken ik ook. Met hen heb ik daar ook in gespeeld. Het is mooi dat er nog een paar Zweden bij FC Groningen voetballen. Het vergemakkelijkt de aanpassing en het is ook wel plezierig als je af en toe eens even Zweeds kunt praten."

Petter Andersson groeide op in Ljusvattnet, dicht bij Lapland. Vader is opzichter bij een bouwbedrijf, moeder werkt in het ziekenhuis en hij heeft drie zusters, twee jongere, jongere, één oudere. De jonge Petter voetbalde bij Ljusvattnets IF en daarna bij Skellefteä AIK. IJshockeyen deed hij ook. In 2003 verhuisde hij naar Stockholm en tekende een contract bij Hammarby IF.

Manager technische zaken Henk Veldmate van FC Groningen zag Andersson in 2004 voor het eerst spelen. "Wij hadden toen interesse in Björn Runström en die voetbalde toen bij Hammarby. Petter was destijds 19 jaar en de berichtgeving die wij daarna over hem hebben gekregen is altijd heel positief geweest. Petter heeft een functionele techniek, snelheid, loopvermogen en ook diepgang vanuit de omschakeling. En hij heeft ook een goed schot. Hij heeft dit seizoen al zes keer gescoord. Wij zien hem als een multifunctionele speler in het aanvallende aanvallende spel op het middenveld."

Het 4:4:2-systeem met een ruit op het middenveld dat FC Groningen meestal hanteert heeft voor Andersson geen geheimen. "Bij Hammarby speelden wij ook met een diamant op het middenveld. Ik kom in de punt van de diamant het best tot mijn recht, maar ik kan ook aan de rechter- en aan de linkerkant linkerkant spelen. En dan het liefst vanaf de linkerkant. Dan kan ik naar binnen komen en met mijn rechtervoet op doel schieten. Ik wil mij verder ontwikkelen als voetballer en ik denk dat FC Groningen een goede stap is in mijn carrière."

Met de overgang van Petter Andersson van Hammarby IF naar FC Groningen is een bedrag gemoeid van 880.000 euro. De 23-jarige Zweed heeft een contract getekend met een looptijd van vier jaar.

(bron: DvhN, Jan Mennega)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:05:46 #242
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61334739
Ah, ik zal hem eens bij mij op de schietvereniging uitnodigen.
pi_61340633
quote:
FC Groningen overweegt verwijderen camerapalen

GRONINGEN - Als er goede alternatieven zijn voor de drie meterslange camerapalen bij de Noordtribune, dan is FC Groningen bereid om de omstreden palen weg te halen. De palen zijn een doorn in het oog van de supporters aan de Noordzijde.

Gisteren sprak de voorzitter van de supportersvereniging, Roger Stinissen, met de clubleiding over de palenkwestie. "We hebben echt een goed constructief gesprek gehad. FC Groningen heeft gezegd bereid te zijn de palen te verwijderen, maar alleen als we goede, bruikbare alternatieven aandragen. Wij denken dat we die hebben", aldus Stinissen.

Wat de alternatieven zijn wil de voorzitter nog niet zeggen. Eerder werden de optie van camera's op de tribune genoemd. De supporters aan de Noordzijde zijn tegen de huidige palen, omdat die ik hun ogen het zicht op het veld sterk verminderen.

DVHN
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 3 september 2008 @ 09:50:08 #244
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61340861
quote:
Op woensdag 3 september 2008 09:36 schreef venomsnake het volgende:

[..]


En terecht.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61349667
*Nieuweling meldt zich*
  woensdag 3 september 2008 @ 16:15:54 #246
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61350089
Welkom
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61352263
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:00 schreef TvhN het volgende:
*Nieuweling meldt zich*
Welkom ..
quote:
Granqvist 'ster van de week'

Andreas Granqvist is uitverkozen tot ster van de week in het weekblad VI. Hij scoorde als enige een 9 met zijn goeie optreden tegen Vitesse. Elke week geeft de VI cijfers aan spelers die in actie zijn gekomen.

Afgelopen vrijdag won Groningen met 4-0 van Vitesse en staat daardoor op de 2e plek net achter PSV. Mede doordat Granqvist uitstekend stond te spelen kwamen er amper kansen voor Vitesse. Ook goed scoorde Goran Lovre, hij kreeg een keurige 8 van VI.

FC Groningen cijfers: Luciano 6, de Roover 7 (Hiariej -), Granqvist 9, Sankoh 6, Stenman 7, van de Laak 7 (Matthijs -), Lovre 8, Holla 6, Levchenko 7, Berg 7, Powel 5 (Garcia 6)

Boerenmacht
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 3 september 2008 @ 18:22:46 #248
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61353525
Goran Lovre een 8! Onbegrijpelijk.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61353599
Luciano een 6 slaat ook nergens op, hij keepte een foutloze wedstrijd.
Die 9 voor Granqvist is wel terecht, die speelde gewoon erg goed.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 3 september 2008 @ 18:25:44 #250
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61353605
quote:
Op woensdag 3 september 2008 18:22 schreef The_Verve het volgende:
Goran Lovre een 8! Onbegrijpelijk.
Stenman een 7?
  woensdag 3 september 2008 @ 18:32:10 #251
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_61353754
Stenman speelde niet geweldig, maar zeker niet slechter dan een 6.5.
Dus een 7.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_61356360
Die cijfers bij de VI/Telegraaf... Ik vraag me af of die journalist überhaupt de spelers wel kan onderscheiden.

Overigens is het bij het DvhN vaak ook een drama wat cijfers betreft.
pi_61371280
idd luciano en stenman door elkaar gehaald ofzo
pi_61386116
quote:
FC Groningen wint van KV Mechelen

GRONINGEN - FC Groningen heeft donderdagavond de oefenwedstrijd tegen KV Mechelen met 2-0 gewonnen, na een ruststand van 1-0. Gonzalo Garcia nam beide doelpunten voor zijn rekening.

Bij de FC maakten de nieuwe aanwinsten Oluwafemi Ajilore en Petter Andersson hun debuut in de hoofdmacht.

Andersson was betrokken bij het eerste doelpunt. Hij bracht Garcia in stelling, die vervolgens raak schoot. De Zweed speelde bijna een uur mee. Ajilore speelde de hele wedstrijd.

RTVNOORD
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61386454
Hoe speelden Femi en Andersson?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_61387191
Gonzalo.

Nu hij conditioneel is aangehaakt gaat hij vlammen.
pi_61387397
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:49 schreef Kerol het volgende:
Hoe speelden Femi en Andersson?
Femi = (voorlopig) minimaal Lindgren\
Andersson ijverig en gedreven, speelde goed, geweldige looplijnen. ( )
  donderdag 4 september 2008 @ 22:26:53 #258
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61387682
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:17 schreef Prosac het volgende:
Andersson (...) geweldige looplijnen. ( )
Toch wel polyvalente looplijnen mag ik hopen?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61387851
uiteraard, de hexaflexinale waren ook in orde.
  donderdag 4 september 2008 @ 22:35:20 #260
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61387930
Die zijn niet belangrijk...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61388311
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:35 schreef The_Verve het volgende:
Die zijn niet belangrijk...
je verkijkt je daar dan toch behoorlijk op hoor. fuck de driehoekjes van Cruijjff, Hexaflexinaal moet het zijn.
pi_61392617
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:49 schreef Prosac het volgende:

[..]

je verkijkt je daar dan toch behoorlijk op hoor. fuck de driehoekjes van Cruijjff, Hexaflexinaal moet het zijn.


Zoals het er nu uitziet kan de FC leuke dingen gaan doen de eerste seizoenshelft. Ik hoop dat de TS blijft kijken naar een nieuwe spits voor de winterstop, want ja, Berg blijft denk ik niet
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_61395411
Ook trainer Ron Jans was tevreden over het debuut van de twee aanwinsten...

Levert wel fraaie plaatjes op, tribunes zo dicht op het veld:





[ Bericht 37% gewijzigd door venomsnake op 05-09-2008 11:37:19 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:07:28 #264
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61401450
Dat ziet er wel vet uit
pi_61404099
quote:
Petter Andersson geblesseerd

GRONINGEN - De Zweede aanwinst van FC Groningen, Petter Andersson, is mogelijk enkele weken uitgeschakeld.

Petterson blesseerde zichzelf donderdagavond in de oefenwedstrijd tegen KV Mechelen die met 2-0 werd gewonnen.

Petterson was bij de eerste treffer betrokken, maar raakte daarbij een Belgische verdediger en kneusde zijn ribben.

OOG-TV
Hopen dat het meevalt en hij er volgende week alweer bij is..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61406485
quote:
FC en supporters eens over beleid camerapalen

FC Groningen en de Supportersvereniging FC Groningen, de supportersvereniging Z-Side en de Groningen Fanatics hebben elkaar gevonden in de kwestie rond de camerapalen. De drie camerapalen blijven tijdens de eerste vier competitiewedstrijden in Euroborg voorlopig staan. De doelstelling is om de palen daarna te verwijderen.

FC Groningen heeft hierbij geluisterd naar de wens van de supporters om een oplossing te vinden voor de ontstane situatie. De supportersverenigingen zijn met voorstellen gekomen om de palen te verwijderen. FC Groningen heeft hiermee onder voorwaarden ingestemd.

Na de vierde thuiswedstrijd van dit seizoen, tegen Sparta, volgt een evaluatie met de supportersverenigingen, waarna door de club wordt beslist of de camerapalen worden verwijderd of niet. Daarbij zal een aantal criteria worden gehanteerd.

De palen zullen niet worden verwijderd in één van volgende voorkomende gevallen:

- Bij het gooien van voorwerpen

- Bij het gooien van drinken of etenswaren
- Bij het bespugen of beledigen van mensen die betrokken zijn bij de wedstrijdorganisatie van FC Groningen of vertegenwoordigers van de media en/of andere ketenpartners
- Bij het zingen van kwetsende spreekkoren
- Bij andere ongeregeldheden c.q. ontoelaatbaar gedrag op de tribune

Mocht aan één van deze punten niet worden voldaan, dan zal FC Groningen dit middels videobeelden of ander bewijsmateriaal aantonen.
De supportersverenigingen zullen zich in dat geval scharen achter het besluit de camerapalen te laten staan en deze beslissing dus accepteren en ondersteunen.

Als uit de evaluatie blijkt dat is voldaan aan de gestelde voorwaarden, dan zal FC Groningen de camerapalen meteen verwijderen.
Als later bij wedstrijden blijkt dat supporters zich alsnog niet houden aan de genoemde voorwaarden, dan zal de club zich genoodzaakt zien de camerapalen of andere middelen met dezelfde beeldkwaliteit te herplaatsen. Ook in dat geval zal de club dit middels videobeelden of ander bewijsmateriaal moeten kunnen aantonen. De supportersverenigingen zullen ook dan de beslissing van de club accepteren en ondersteunen.

Parallel aan deze proefperiode wordt er door de club en supporters tevens gezocht naar andere middelen die dezelfde beeldkwaliteit leveren, maar minder zichtbaar zijn voor de supporters. Als er een geschikt alternatief gevonden wordt, zal FC Groningen de palen alsnog verwijderen en overstappen op het alternatief.

FC Groningen
Haal ze dan direct weg.
Naja..
quote:
- Bij het zingen van kwetsende spreekkoren

Wat willen ze hiermee? Mensen die een spreekkoortje inzetten een SV geven?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:09:21 #267
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_61406696
Allemaal KNVB gezeik. Groningen heeft even weinig keus en dan krijg je dit soort gedonder.
Hopelijk kunnen die palen gewoon weg over 4 wedstrijden.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_61407963
Ik snap niet dat ze niet gewoon camera's aan de overkant hangen, gewoon aan de dakrand oid.
Je kon toch wel aan zien komen dat een stel van die palen voor je neus niet echt op prijs zou worden gesteld?

Check Luciano dan.. Gewoon in het uitshirt met korte mouwen.


Klikbaar

edit
Samenvatting van de wedstrijd

[ Bericht 18% gewijzigd door venomsnake op 05-09-2008 18:49:16 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61410331
Prachtige doelpunten

Camerapalen
pi_61426539
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:54:40 #271
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61426775
Dan ook maar even De Sport tot Twee van maandag (Radio Noord). Ik vond het heel opmerkelijk dat de gasten meer vertrouwen in Van Loo lijken te hebben dan in Luciano.

De Sport tot Twee

Wel een leuk programma, hoewel Azing Griever van mij wel weg mag blijven.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61427190
Bedankt voor de link.

Ik vind het een hoop gelul over Luciano.. Ik vind het juist mooi, type Campos .
Hij zal ongetwijfeld wel wat blunders gaan maken, maar dat deed V Loo ook.
Luciano heeft een reactievermogen waar V Loo gewoon niet aan kan tippen.

Goede verslaggever/presentator trouwens die Frederik Stokker, die zie ik nog wel bij de NOS belanden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61466849
Ik heb zin in de volgende pot
Wil wel eens weten waar Groningen staat na 10 wedstrijden; heb er een heel goed gevoel over namelijk.

(Vraagje, ik woon nu in Groningen; kan ik een wedstrijd bezoeken als ik dat wil, of is alles alweer uitverkocht voor het hele seizoen?)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 8 september 2008 @ 09:56:48 #274
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_61468045
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:18 schreef Karrs het volgende:
Ik heb zin in de volgende pot
Wil wel eens weten waar Groningen staat na 10 wedstrijden; heb er een heel goed gevoel over namelijk.

(Vraagje, ik woon nu in Groningen; kan ik een wedstrijd bezoeken als ik dat wil, of is alles alweer uitverkocht voor het hele seizoen?)
Volgens mij is er voor elke wedstrijd een losse verkoop (een paar honderd kaarten). Ik weet niet of je die zonder seizoenskaart of clubkaart kan kopen aangezien ik zelf een seizoenskaart heb

Op fcgroningen.nl zou echter de benodigde info moeten staan, lijkt me
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  maandag 8 september 2008 @ 12:21:34 #275
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_61470782
Even een clubkaart halen, anders kan je geen kaarten kopen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  maandag 8 september 2008 @ 13:00:20 #276
52871 Blight
Supersized.
pi_61471655
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:59 schreef venomsnake het volgende:Check Luciano dan.. Gewoon in het uitshirt met korte mouwen.

[ afbeelding ]
Klikbaar
Geniale outfit!
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_61471970
Het is nu net een engels stadion met die tribune zo
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61473663
ik was na Mechelen onder de indruk van Andersson. Gewoon prima nummer 10 die ook nog wel lekker hard het duel in gaat, in ieder geval zijn mannetje staat.


ik was trouwens ook wel onder de indruk van Kluin, sterk aan de bal.
  maandag 8 september 2008 @ 17:58:09 #279
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61478012
Toen ik Kluin voorbij zag komen, wat het net of Yuri Cornelisse zijn afscheidspotje speelde.

@Denthemen, je zit er idd vol bovenop nu. Groninger tandartsen zullen het komend seizoen genoeg werk te doen hebben na weer een afzwaaier.
pi_61493746
quote:
'Kosten uitbreiding Euroborg te overzien'

GRONINGEN - De uitbreiding van de Euroborg in Groningen wordt niet onoverkomelijk duur. Dat zegt architect Wiel Arets van het stadion.

Arets houdt dinsdagavond in Amsterdam een presentatie voor vertegenwoordigers van FC Groningen en de gemeente Groningen. De FC wil graag een derde ring op de Euroborg, waardoor de capaciteit van het stadion wordt uitgebreid naar 35.000 toeschouwers. Arets kan nog geen bedrag noemen, maar de kosten zouden te overzien zijn.

Architect Wiel Arets van de Euroborg...

RTVNOORD
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61494060
klinkt goed
pi_61494176
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:59 schreef venomsnake het volgende:


Check Luciano dan.. Gewoon in het uitshirt met korte mouwen.

[ afbeelding ]
Klikbaar
Het is dus echt een kloon van Jorge Campos
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:19:48 #283
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61494333
35000.. Krijgen we dan toch onze nou camp lookalike?
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:34:46 #284
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61496030
Drie ringen. Dat is toch wel erg tof!
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61497325
Wauw. Als dat zo is, te gek, drie ringen! En het WK voetbal in 2018
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:36:31 #286
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61497480
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:30 schreef Karrs het volgende:
Wauw. Als dat zo is, te gek, drie ringen! En het WK voetbal in 2018
Daar heb je 40 voor nodig. Tis dus een uitbreiding en geen wk of een nieuw stadion denk ik.
pi_61498908
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:34 schreef The_Verve het volgende:
Drie ringen. Dat is toch wel erg tof!
Krijg je dit effect:



Overings is Andersson gewoon weer fit, trainde vanmorgen vol mee.
Volgens boerenmacht waren Andersson en Femi erg in vorm op de training.
Niemand kwam Femi voorbij, en niemand kon Andersson afstoppen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:35:39 #288
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61499059
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:29 schreef venomsnake het volgende:

Niemand kwam Femi voorbij, en niemand kon Andersson afstoppen.
Dan spreek je jezelf een beetje tegen Hoe zit de verdeling tussen deze twee dan
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61499114
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:35 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dan spreek je jezelf een beetje tegen Hoe zit de verdeling tussen deze twee dan
Ik heb het niet verzonnen..
Klik!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61499126
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:35 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dan spreek je jezelf een beetje tegen Hoe zit de verdeling tussen deze twee dan
Als ze bij elkaar in het team zaten hoeft de 1 de ander niet voorbij te gaan of tegen houden.
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:45:47 #291
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61499300
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:38 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als ze bij elkaar in het team zaten hoeft de 1 de ander niet voorbij te gaan of tegen houden.
Ik loop Venom ook alleen maar te stangen Maar ben benieuwd hoe de FC het gaat doen met die twee in de gelederen. Staat echt een goed team.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61499775
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:45 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik loop Venom ook alleen maar te stangen
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61501161


"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:03:12 #294
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61501239
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:45 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik loop Venom ook alleen maar te stangen Maar ben benieuwd hoe de FC het gaat doen met die twee in de gelederen. Staat echt een goed team.
Tsja eerst nog ff zien in de competitie.
pi_61518419
Ik heb hier een hele zooi samenvattingen van Hammarby bekeken.. Maar volgens mij hebben we met Andersson echt een enorme klasbak binnengehaald. Hij strooit met dieptepasses, speelt heel makkelijk zijn mannetje uit en schiet ze er heel makkelijk in van buiten de 16. Zou me niets verbazen als hij Lovre uit de basis gaat spelen. Want hij heeft alles wat een top nr 10 moet kunnen.

En voor zijn lengte is ie ook nog kopsterk ook..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61518529

Deze zit er toch wel lekker in
pi_61518583
Ett drömmål inderdaad, wanneer beginnen de Nederlanders met een cursus Zweeds bij de FC?
pi_61518590
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:36 schreef sjimz het volgende:

Deze zit er toch wel lekker in
Zo scoort hij er wel meer. check bijvoorbeeld de samenvatting van Örebro SK-Hammarby 1-1 bij die link die ik net gepost heb.. Daar schiet ie hem ook heel makkelijk binnen. Een beetje van die Sneijder doelpunten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61518725
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61519064
Mooie goal tkx venom
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')