abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61669565
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:17 schreef ThE_ED het volgende:
Is er van de nerds nog iemand die BackTrack op de Eee heeft geprobeerd? Schijnt redelijk eenvoudig werkend te krijgen te zijn.
Ik heb hem in één keer werkend gekregen op een 900:

Onder windows:
›BT3final_usb.iso downloaden
›USB stick pakken (1 GB of meer)
›Stick formatteren als FAT32
›ISO openen in winrar.
›De 2 dirs die je ziet (/boot en /BT3) kopieren naar de stick
›commandline openen
1
2
3
<driveletter_stick>:
cd /boot
bootinst.bat

›Steek stick in Eee, en zet'm aan.
›Kies met F2 de stick om van te booten.

Ik heb alleen problemen om WPA2 aan de gang te krijgen, de standaard wifi-manager onder de GUI kan alleen WEP aan. Maar goed, ik heb alleen vanochtend even 5 minuten zitten stoeien, en toen kwam er 'echt' werk tussendoor.

Verder lijkt het zo op het eerste gezicht wel te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 16-09-2008 11:20:54 ]
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:48:19 #277
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61683378
Enneh, waar gebruiken jullie hem nu voor? Ik neem aan niet om hele lappen tekst te tikken... Maar gewoon om af en toe de mail te checken / schrijven, een enkele post op FOK! te plaatsen, wat foto's bekijken / muziek luisteren?

Hoe zijn die ervaringen? En vooral in vergelijking met een normale 15,4 inch (en groter) laptop?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61683513
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:48 schreef Yildiz het volgende:
Enneh, waar gebruiken jullie hem nu voor? Ik neem aan niet om hele lappen tekst te tikken... Maar gewoon om af en toe de mail te checken / schrijven, een enkele post op FOK! te plaatsen, wat foto's bekijken / muziek luisteren?

Hoe zijn die ervaringen? En vooral in vergelijking met een normale 15,4 inch (en groter) laptop?
Uhm waar gebruik ik hem voor, notities maken tijdens college's, voor vergaderingen met projectgroepjes. Is toch best nuttig als je op een rustige plek kan zitten, en toch even bij al je gegevens kan.

Mail checken, films kijken op school in tussenuren, worms spelen met klasgenoten
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:04:10 #279
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61683815
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

Uhm waar gebruik ik hem voor, notities maken tijdens college's, voor vergaderingen met projectgroepjes. Is toch best nuttig als je op een rustige plek kan zitten, en toch even bij al je gegevens kan.

Mail checken, films kijken op school in tussenuren, worms spelen met klasgenoten
Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen. Ik heb nu alleen een desktop-PC, maar ik zou wel wat mobiels willen. Ik ben bang dat een 15.4 toch niet dusdanig mobiel is dat ik die graag en vaak mee ga nemen. Met een mini als een EEE is dat wel het geval.

Qua prijs is het ongeveer al hetzelfde. Rond de ¤400 (ik wil wel minimaal 10inch, Asus of Dell bijv.), dus, vandaar dat ik nu zoek naar wat voor- en tegenargumenten..
pi_61683880
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen. Ik heb nu alleen een desktop-PC, maar ik zou wel wat mobiels willen. Ik ben bang dat een 15.4 toch niet dusdanig mobiel is dat ik die graag en vaak mee ga nemen. Met een mini als een EEE is dat wel het geval.

Qua prijs is het ongeveer al hetzelfde. Rond de ¤400 (ik wil wel minimaal 10inch, Asus of Dell bijv.), dus, vandaar dat ik nu zoek naar wat voor- en tegenargumenten..
Een grote plus voor mij is ook dat de accuduur aanzienlijk groter is, bij de 1000H met 6 cells kan ik max 7 uur, maar uit ervaring kan ik zo een 5 uur met internet / msn aan zeg maar

Verder is het mobiele echt ideaal, voor een 15,4 inch ga ik toch een laptoptas meenemen, en daarom is daar mijn keus niet op gevallen.
Top 5 China producten
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:09:09 #281
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61683948
Mijn 17" laptop is waardeloos geworden op de dag dat ik mijn EEE pc kocht.
Die gaat echt nooit meer mee ergens naar toe. De mobiliteit is toch wel het grootste voordeel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:14:24 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61684083
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:09 schreef Sanne het volgende:
Die gaat echt nooit meer mee ergens naar toe. De mobiliteit is toch wel het grootste voordeel.
Precies, een groot argument is mobiliteit.

De 2 logische tegenargumenten zijn dat het scherm en toetsenbord kleiner is. Dat is natuurlijk waar, maar ik denk dat als ik een 10inch neem, het scherm groot genoeg is om stukken te typen (niet om documenten naast elkaar open te hebben en te vergelijken, maar voor die enkele keer heb ik mn desktop).
Verder, het typen van lange stukken kan ik eventueel wel vergemakkelijken door gewoon ergens in huis (inderdaad, niet echt mobiel) te zitten met een toetsenbord. (Ik heb geen kleine handjes..)

Klinkt dat logisch?
pi_61684538
quote:
Vind ik ook ja. Ik heb in 2006 een Dell gekocht, de goedkoopste die ze hadden en die bleek 15.4 inch te zijn en daar ben ik echt niet blij mee. Het ding is echt HEEL zwaar en groot.

Maar morgen komt mijn Acer A150 Nog getwijfeld of ik niet toch Linux zou nemen, maar die met XP was meteen leverbaar Op mijn werk zitten bij de ICT wel een aantal Linux die-hards, dus als ik wil kunnen zij me wel van iets voorzien.

Bij Bol.com geen prijsverschil tussen XP en Linux, anders was 't toch Linux geworden denk ik.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_61694136
quote:
Voor m'n werk ontkom ik er niet aan om m'n 'grote' laptop mee te zeulen, de Eee heeft echt te weinig schermruimte en diskruimte om hem in dat opzicht te vervangen. Privé heb ik hem voornamelijk 'voor de leuk' gekocht, en ik ben er dan ook meer mee 'aan het klooien' dan dat ik hem 'echt' gebruik.
pi_61694159
Over BackTrack nog even:

Zo'n uitstekende USB stick is ook niet alles als je een beetje met je Eee op schoot wil werken, du sik heb gisteren maar even een paar SD kaartjes gehaald en BT3 daar op gezet.

Zelfde procedure als hierboven. Werkt uitstekend. Bij booten gewoon even met 'ESC' naar de bootdisk-selector, en dan de SD-card kiezen.

Wifi blijft nog even een 'uitdaging'. Scannen lukt wel, en dan zie je ook wel een lijst met netwerken, maar hem goed laten associeren met een WPA2 AP wil maar niet lukken.
  woensdag 17 september 2008 @ 08:21:37 #286
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61694564
quote:
Op woensdag 17 september 2008 07:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Over BackTrack nog even:

Zo'n uitstekende USB stick is ook niet alles als je een beetje met je Eee op schoot wil werken, du sik heb gisteren maar even een paar SD kaartjes gehaald en BT3 daar op gezet.

Zelfde procedure als hierboven. Werkt uitstekend. Bij booten gewoon even met 'ESC' naar de bootdisk-selector, en dan de SD-card kiezen.

Wifi blijft nog even een 'uitdaging'. Scannen lukt wel, en dan zie je ook wel een lijst met netwerken, maar hem goed laten associeren met een WPA2 AP wil maar niet lukken.
Thanks

Wil ik idd ook doen, op een SD kaart.
Vandaag heb ik wel wat tijd over denk ik zo.
[KNE]-Mod
  woensdag 17 september 2008 @ 08:23:45 #287
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61694591
quote:
Ik heb geen grote laptop, maar dat is soms ook wel handig, op zo'n EEE ga je niet uitgebreid zitten schrijven of coden, denk ik. Of laatst las ik iemand die er Photoshop op had staan, lijkt me ook niks. Maar idd; voor even internetten, mail checken, documentatie doorlezen, muziekje erbij, daar gebruik ik 'm nu voor. Ook handig bij college voor papers die ze online hebben gezet.
[KNE]-Mod
pi_61695535
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:21 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Thanks

Wil ik idd ook doen, op een SD kaart.
Vandaag heb ik wel wat tijd over denk ik zo.
Wifi lijkt nu ook goed te werken. Ik denk dat het mis is gegaan met eerst scannen mbv WiCrawl, en daarna WiFi 'gewoon' willen gebruiken. Vanaf een cold boot meteen naar de Wireless Assistant, en dan alles instellen werkte prima. Alleen deed toen WiCrawl het natuurlijk niet meer. (Ook niet na WiFi te disconnecten.)

Beetje zoeken en 1+1 bijelkaar optellen:
Monitormode (voor WiCrawl)
1
2
wlanconfig ath0 destroy
wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor

en terug naar 'normaal' gebruik:
1
2
wlanconfig ath0 destroy
wlanconfig ath0 create wlandev wifi0

Dit lijkt vooralsnog goed te gaan. Al heb ik wel het gevoel dat WiFi onder BackTrack veel sneller de connectie kwijtraakt naar een AP dan onder Xandros.
  woensdag 17 september 2008 @ 11:24:15 #289
104871 remlof
Europees federalist
pi_61698066
De EEE 901 is ook online te koop bij de Kijkshop voor ¤ 393: http://www.kijkshop-ict.nl/product/334296/?oid=8

Een paar dingen uit de (gecopy/paste) informatie snap ik echter niet:

Exclusive 20GB Eee Storage
- 20GB file-encrypted Eee Storage with 5GB worth of downloads per day for easy accessibility from both Windows and Linux platforms
- Choice of either Windows or GNU Linux OS for convenient computing and an easy, excellent and exciting user experience

Krijg je er zowel Windows en Linux bij? Want onder specificaties staat:
Operating system provided: Windows XP Tablet PC Edition

Wat ik sowieso al een vage versie van XP vind voor een netbook

Wie kan hierover opheldering verschaffen?
  woensdag 17 september 2008 @ 18:48:22 #290
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61708910
Volgens mij is het zo dat de 901 in principe beschikbaar is met Linux of Windows, maar dat retailers in NL hem alleen met Windows hebben.
[KNE]-Mod
pi_61709097
quote:
Exclusive 20GB Eee Storage
- 20GB file-encrypted Eee Storage with 5GB worth of downloads per day for easy accessibility from both Windows and Linux platforms
Dat is die webdrive iig.
pi_61728960
Mijn Acer is binnen en werkt lekker. Scherm is veel beter dan van mijn Dell (wel kleiner ja, maar veel beter qua helderheid). Toetsenbord werkt prima, ik kan er lekker op typen. Alleen zit de backspace iets teveel naar rechts, dus druk ik steeds op de =

En op de 1 of andere manier scroll ik steeds verkeerd en dan stelt ie ineens een kleiner of groter lettertype in. Moet nog even kijken hoe ik dat verholpen krijg.

En idd een 3 cel-accu, dus die zit nog fijn in de doos, ik werk toch meestal op netstroom.
Morgen gaat ie mee naar het werk, mogen de heren van de ICT er even mee spelen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:51:01 #293
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61855139
Woei!!
Ik heb een mobiel laptop abonnementje bij Vodafone afgesloten. Gratis een maand proberen, dus waarom niet. Modem werd direct herkend, kreeg alleen in de advanced modus toch geen data binnen maar in de easy modus wel.

Het werkt! O.k. het kost 2 tientjes per maand, maar ik kan nu overal internetten zonder het netwerk van een ander te moeten misbruiken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:08:28 #294
242 Pinball
Electric Monk
pi_61855447
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:51 schreef Sanne het volgende:
Woei!!
Ik heb een mobiel laptop abonnementje bij Vodafone afgesloten. Gratis een maand proberen, dus waarom niet. Modem werd direct herkend, kreeg alleen in de advanced modus toch geen data binnen maar in de easy modus wel.

Het werkt! O.k. het kost 2 tientjes per maand, maar ik kan nu overal internetten zonder het netwerk van een ander te moeten misbruiken.
Jij bent echt erg!

Je mocht met je xs4all abo ook al gratis op alle KPN hotspots, dat weet je hè?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:24:12 #295
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61855778
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:08 schreef Pinball het volgende:

[..]

Jij bent echt erg!

Je mocht met je xs4all abo ook al gratis op alle KPN hotspots, dat weet je hè?
Ik heb geen xs4all, ik heb UPC, die heeft geen hotspots.
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:08:00 #296
242 Pinball
Electric Monk
pi_61856783
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:24 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik heb geen xs4all, ik heb UPC, die heeft geen hotspots.
Oh.
Hè?
Waarom dacht ik dat nou?
Nou ja.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:11:35 #297
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61858773
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:08 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh.
Hè?
Waarom dacht ik dat nou?
Nou ja.
Omdat ik al jaren roep dat als ik overstap ik naar XS4all ga.
Maar omdat dat nog steeds veel duurder is (wat ik wil dan) dan mijn kabel blijf ik bij UPC.

Daarom.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:12:24 #298
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61858803
Had net de Eee pc bij me toen ik even bij de buren wat moest updaten. Die rolden met hun ogen toen ik gewoon even wireless op mijn eigen netwerk inlogde. Dat hadden ze nog nooit gezien.
pi_61862017
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:11 schreef Sanne het volgende:

[..]

Omdat ik al jaren roep dat als ik overstap ik naar XS4all ga.
Maar omdat dat nog steeds veel duurder is (wat ik wil dan) dan mijn kabel blijf ik bij UPC.

Daarom.
Maar nu ben je ook weer 20 euro / maand duurder uit met je extra abbo
Top 5 China producten
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:52:03 #300
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61862135
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:49 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar nu ben je ook weer 20 euro / maand duurder uit met je extra abbo
Ja maar als ik dat niet zou kunnen missen had ik het niet gedaan.
en nu voegt het echt wat toe. of ik nu thuis internet via de kabel of via adsl daar voel ik zelf niet zoveel verschil in snap je?

vrouwenlogica.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')