quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:26 schreef Summers het volgende:
Ali spreekt de waarheid alleen heeft hij jahweh en Lucifer door elkaar gehaald .
Nu ben je toch nog een pionier van de waarheid die de weg voor ons heeft geopend , Top man !
Zie je wel dat god van ons houd , al die belankrijke info over onze oerbron heeft iemand voor ons opgezocht en aan ons openbaard , wat een toepasselijke naam "lichtdrager " een naam godwaardig , love ya Luci
Vind het wel tov en interessant dat je het zo hebt benaderd inderdaadquote:
Ik zelf geloof niet in pilletjes, ze nemen niet de oorzaak weg, alleen de pijn/onrust whatever.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:29 schreef Topspin het volgende:
Zijn rustgevende milde pilletjes ook occult wanneer je kiest voor de makkelijke manier om tot ontspanning te komen inplaats van te gaan bidden?
Net schoten mijn gedachtes op hoog tempo alle kanten op en ik dacht van, laat ik ff een klein pilletje pakken om ff te kunnen relaxen want ik zat op hete kolen door de spanningen. Na het innemen merk ik een oase van rust op en dan is het een onschuldig middel ook nog. Het pilletje betekend zo'n rust alsof het dus ook een paradijselijk iets is, maar dan is paradijs overdreven, in ieder geval weer heerlijk in mijn nopjes
Kun je dus pilletjes die rust in werking zetten beschouwen als occult?
Geweldig!! Zo iemand zou ik ook willen ontmoeten!!quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:26 schreef Windigo het volgende:
Ik twijfelde, totdat ik vandaag naar de dominee ben geweest die iets volledig anders verteld dan Ali. Zelden heb ik een vrijdenkender persoon meegemaakt dan deze dominee. Het bleek zelfs dat hij zijn Reiki 1 en 2 graad heeft gedaan. Niks duivels en verdoemenis dus.
Tsja als je niet openstaat voor twijfel of een andere beleving dan loop je volgens mij vast in je leerproces in het leven. Dus als iets me echt raakt, dan ga ik het onderzoeken, en geef ik het een oprechte kans. Het had me bijna overtuigd hoor, maar ik hoorde van de dominee zo'n ander verhaal, dat ik zeker weet dat ik al op mijn goede pad ben.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:37 schreef ToT het volgende:
Ja helemaal super: je hebt het een zeer, ZEER eerlijke kans gegeven en hebt (voor mijn gevoel) een goede conclusie getrokken. Ik moet toegeven dat Ali me ook soms wat onrustig heeft gemaakt met zijn uitlatingen, maar Reiki is GODDELIJK, en God is LIEFDE! God is geen strenge ouder die je vernietigt als je je niet letterlijk aan de regels van dat boek houdt.
Gewedig dat die dominee ook aan Reiki doet zeg!
Misschien wil je dat alleen maar heel graagquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:37 schreef ToT het volgende:
Ja helemaal super: je hebt het een zeer, ZEER eerlijke kans gegeven en hebt (voor mijn gevoel) een goede conclusie getrokken. Ik moet toegeven dat Ali me ook soms wat onrustig heeft gemaakt met zijn uitlatingen, maar Reiki is GODDELIJK, en God is LIEFDE! God is geen strenge ouder die je vernietigt als je je niet letterlijk aan de regels van dat boek houdt.
Gewedig dat die dominee ook aan Reiki doet zeg!
Je bent in de herfst van je leven, muhaha!quote:
Dankjequote:Op maandag 25 augustus 2008 20:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Geweldig!! Zo iemand zou ik ook willen ontmoeten!!
Wat goed van je Windigo, dat je zover bent gegaan. Helemaal top!!![]()
En ik ben helemaal geen 47
Ik gebruik ze zelden alleen op momenten dat ik compleet overspannen lijk te zijn door een overdosis gedachtes en ben ik dan weer kalmer dan kan ik weer rustig verder werken aan mijn eigen denken zonder dat het betekend dat ik constant ermee bezig ben.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:38 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik zelf geloof niet in pilletjes, ze nemen niet de oorzaak weg, alleen de pijn/onrust whatever.
Ze zeggen dat Reiki kan helpen, maar ook de heilige geest kan je helpen, probeer het is uit!
quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je bent in de herfst van je leven, muhaha!
Doet me denken aan een scene in de film a beautiful mindquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Misschien wil je dat alleen maar heel graagIk kan nooit zoveel met dergelijke uitspraken, eerlijk gezegd. Misschien is liefde maar gewoon een evolutionair bijproces wat de voortplanting bevordert. Daar is niks universeels aan dan.
Maar ja, wat is God dan he.
Ik wel hoor. Ken genoeg pastoren en dominees die niks kwaads zien in Reikiquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb nog nooit, echt nog nooit, gehoord dat iemand van de kerk iets als reiki onder het 'liberale' kan scharen, dat dat een geschenk van God is. Dit gaat echt al mijn voorstellingsvermogen te boven, zit hier ook met ogen wijd open.
Mja ik was ook verbaasd, dat wel ja..maar er zijn meer zda websites zoals de Amerikaanse moederorganisatie http://www.adventist.org/beliefs/fundamental/index.html die geloven dat iedereen van God een bepaalde gave krijgt. Hij zij dat Reiki wel degelijk van God kan komen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Okee, dit vind ik erg opmerkelijk.
De conservatiever tak van ZDA lijkt niet op jodendom, dat slaat meer op de waarde die wordt gehecht aan de geschriften van Ellen White... Dan heb je mensen die erg sterk zijn qua wat te eten en drinken maar daar gaat t niet zozeer om, heb ik je ook verteld. Ik heb nog nooit, echt nog nooit, gehoord dat iemand van de kerk iets als reiki onder het 'liberale' kan scharen, dat dat een geschenk van God is. Dit gaat echt al mijn voorstellingsvermogen te boven, zit hier ook met ogen wijd open.
Eenheid is inderdaad hartstikke goed, maar wel eenheid in waarheid, en niet op de manier zoals dat nu gebeurt.
Dus twee mensen en de mensen hier in dit topic doen jou zeker weten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:39 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja als je niet openstaat voor twijfel of een andere beleving dan loop je volgens mij vast in je leerproces in het leven. Dus als iets me echt raakt, dan ga ik het onderzoeken, en geef ik het een oprechte kans. Het had me bijna overtuigd hoor, maar ik hoorde van de dominee zo'n ander verhaal, dat ik zeker weet dat ik al op mijn goede pad ben.
De vorm die Ali aanhangt en ook de maker van total onslaught, proffesor Walter J veith, is gewoon wat conservatiever denk ik. Het viel mij inderdaad bijzonder mee qua vrijdenkendheid.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
Overigens Windigo, ik ben blij dit alles te lezen, en te mogen constateren dat ZDA niet zo'n rottige sekteachtige toestand is als ik me inmiddels in mijn hoofd had gehaald. Thanks!!
Ik ben bereid te twijfelen als er goede argumenten worden gegeven ja. De mensen uit het topic/twee anderen hebben me niet in de essentie overtuigd van de waarheid van mijn pad. Misschien wel bevestigd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:47 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dus twee mensen en de mensen hier in dit topic doen jou zeker weten.
Ik luister naar niemand en trek altijd m'n eigen cocnlusie's, nou ja ik luister wel, maar ben zeer eigenwijs.
Je verhaal bovenaan vind ik zeer boeiend, ik schrok wel een beetje toen die priester ook Reiki gradatie's heeft, ik weet niet hoor of je wel voor medicijn vrouw of man mag spelen, maar ik zou zelf iets hebben van: "what the heck", als God mij daarom niet in z'n paradijs of hemel wil hebben, dan leg ik uit dat ik er goede dingen mee heb gedaan en geen kwade intentie's had, daar gaat het om!
Ja, je krijgt ook van God bepaalde gaven, maar niet met je geboorte of door inwijdingen. Die gaven komen van de Heilige Geest, die je ontvangt wanneer je tot Christus komt, niet zomaar uit het niets. Dat is ten minste wat de bijbel duidelijk maakt. Reiki is niet hetzelfde als de Heilige Geest, het is als het oosten en het westen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja ik was ook verbaasd, dat wel ja..maar er zijn meer zda websites zoals de Amerikaanse moederorganisatie http://www.adventist.org/beliefs/fundamental/index.html die geloven dat iedereen van God een bepaalde gave krijgt. Hij zij dat Reiki wel degelijk van God kan komen.
Ik heb moeite me voor te stellen dat dat misleiding is![]()
Overigens bedankt Ali voor je vriendelijkheid en rustige uitleg, dat vind ik echt aardig van je. Maar het is echt waar dat ik deze dominee zo'n ander verhaal heb horen vertellen dan jouw verhaal, dat ik niet duidelijk vind worden wat er nu wel of niet klopt. Dus ik trek mijn eigen lijn dan maar.
Maar Ali, jij bent sowieso bijzonder achterdochtig bij heel veel zaken en zwart-wit in je religie belevenquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik raak hier zeer achterdochtig van.
Nou, omdat je meestal in christelijke genootschappen, welke dan ook, dat soort "banden", moet doorsnijden, mbv de heilige geest of jezus christus.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ben bereid te twijfelen als er goede argumenten worden gegeven ja. De mensen uit het topic/twee anderen hebben me niet in de essentie overtuigd van de waarheid van mijn pad. Misschien wel bevestigd.
Waarom schrok je ervan dat de dominee ook Reiki heeft?
Dus je hebt je laten hersenspoelen door Ali dat je dingen in je hoofd haalt?quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
Overigens Windigo, ik ben blij dit alles te lezen, en te mogen constateren dat ZDA niet zo'n rottige sekteachtige toestand is als ik me inmiddels in mijn hoofd had gehaald. Thanks!!
Challenge everything --> playstation !quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:58 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dus je hebt je laten hersenspoelen door Ali dat je dingen in je hoofd haalt?
Zo serieus ben ik hier niet bezig en ik twijfel altijd aan zijn beweringen.
Juist dit "verliezen" in wat je gedaan hebt met het occulte maakt dat je nooit echt kennis hebt gemaakt met wat je geprobeert hebt, je bent erdoorheen gestormt als een dolle stier, bent in het diepe gedoken voordat je kon zwemmen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien ben ik juist wel zo intelligent, dat ik me daarom hierin 'verlies', omdat ik in tegenstelling tot het gros van de mensen de intellectuele capaciteiten en vaardigheden heb om het grotere plaatje te kunnen zien, hoofd- van bijzaken te onderscheiden, beter kan onderscheiden wat wel en niet als waar aangenomen kan worden op basis van andere feiten, en heb ik me simpelweg meer verdiept in relevante zaken en meer meegemaakt qua occultisme door mij ook daar in te ' verliezen', waardoor ik die intellectuele capaciteiten ten volle heb benut bij het zoeken naar de waarheid van dit leven, deze wereld waar ik in leef, wat mij uiteindelijk ook bij de waarheid heeft gebracht, welke Jezus Christus, God is, zoals beschreven in de bijbel. Misschien is het wel zo dat je mij simpelweg niet begrijpt omdat het om zeer ingewikkelde zaken gaat, waar je, als je ze niet met wat meer nederigheid benadert dan jij doet, nooit iets van zal begrijpen.
Ik zie het nut niet in van felle discussies en ook nog op de persoon spelen onder de gordel, zeker niet op internet maar ook in het echt niet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:00 schreef neo567 het volgende:
[..]
Challenge everything --> playstation !
Nee dat op de persoon spelen is niet erg, als het maar terecht is, anderen kennen je vaak op een manier waarvan je zelf niet altijd bewust van bent! ( Jij bnet altijd zoquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:02 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet in van felle discussies en ook nog op de persoon spelen onder de gordel, zeker niet op internet maar ook in het echt niet.
Normaal informatie uitwisselen en normaal discussies voeren wat anders maar al snel wordt het persoonlijk waar ik zelf niet al te graag mee bezig ben omdat ik het als vrijetijdsbesteding zie hier.
Ben offline nu ook, genoeg achter het scherpje gezeten
Wat is "healing" dan volgens jou?quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God bestows upon all members of His church in every age spiritual gifts which each member is to employ in loving ministry for the common good of the church and of humanity. Given by the agency of the Holy Spirit, who apportions to each member as He wills, the gifts provide all abilities and ministries needed by the church to fulfill its divinely ordained functions. According to the Scriptures, these gifts include such ministries as faith, healing, prophecy, proclamation, teaching, administration, reconciliation, compassion, and self-sacrificing service and charity for the help and encouragement of people. Some members are called of God and endowed by the Spirit for functions recognized by the church in pastoral, evangelistic, apostolic, and teaching ministries particularly needed to equip the members for service, to build up the church to spiritual maturity, and to foster unity of the faith and knowledge of God. When members employ these spiritual gifts as faithful stewards of God's varied grace, the church is protected from the destructive influence of false doctrine, grows with a growth that is from God, and is built up in faith and love. (Rom. 12:4-8; 1 Cor. 12:9-11, 27, 28; Eph. 4:8, 11-16; Acts 6:1-7; 1 Tim. 3:1-13; 1 Peter 4:10, 11.)
Geen woord over Reiki. In de bijbel zou je Reiki kunnen scharen onder 'toverij'. De Heilige Geest heet Heilige Geest, niet 'reiki' of 'energie' of 'healing power' of 'kosmische energie' of iets. Ik ben wel benieuwd naar de verkaring van deze dominee hierover.
Ze loopt zelf met haar ziel onder haar arm, waar moet ik nou heenquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:06 schreef ToT het volgende:
Wordt er om Windigo's ziel gevochten? We hadden toch geen ziel?
Ja, in tegenstelling tot jou geloof ik wel in de goddelijke inspiratie en waarheid van de bijbel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar Ali, jij bent sowieso bijzonder achterdochtig bij heel veel zaken en zwart-wit in je religie belevenEr is weinig tot geen ruimte over voor zaken die niet 123 in je Christelijke straatje passen, als ik je posts lees. Je loopt met "satanisch" en andere stempels te smijten alsof het uitverkoop bij de Albert Heijn is.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God bestows upon all members of His church in every age spiritual gifts which each member is to employ in loving ministry for the common good of the church and of humanity. Given by the agency of the Holy Spirit, who apportions to each member as He wills, the gifts provide all abilities and ministries needed by the church to fulfill its divinely ordained functions. According to the Scriptures, these gifts include such ministries as faith, healing, prophecy, proclamation, teaching, administration, reconciliation, compassion, and self-sacrificing service and charity for the help and encouragement of people. Some members are called of God and endowed by the Spirit for functions recognized by the church in pastoral, evangelistic, apostolic, and teaching ministries particularly needed to equip the members for service, to build up the church to spiritual maturity, and to foster unity of the faith and knowledge of God. When members employ these spiritual gifts as faithful stewards of God's varied grace, the church is protected from the destructive influence of false doctrine, grows with a growth that is from God, and is built up in faith and love. (Rom. 12:4-8; 1 Cor. 12:9-11, 27, 28; Eph. 4:8, 11-16; Acts 6:1-7; 1 Tim. 3:1-13; 1 Peter 4:10, 11.)
Geen woord over Reiki. In de bijbel zou je Reiki kunnen scharen onder 'toverij'. De Heilige Geest heet Heilige Geest, niet 'reiki' of 'energie' of 'healing power' of 'kosmische energie' of iets. Ik ben wel benieuwd naar de verkaring van deze dominee hierover.
Hij heeft ook niet gezegd dat hij dat ook in de Kerk deed. Hij heeft alleen gezegd dat het een helende gave kan zijn die God gegeven heeft.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Eigenlijk is het niet eens verdacht, ik vind het eerder disturbing. Ik zie zoiemand al in de kerk waar ik heenga reiki doen op iemand, de hel zou losbarsten volgens mij. Heel bizar.
Tja met Reiki cursussen wordt inderdaad altijd gezegd dat je er mee geboren bent.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja hij beschouwt ''healing'' dus ook als onder andere Reiki. En hij meent wel dat iemand daarmee geboren kan zijn. Omdat ik ook geloof in God, beschouwt hij het ook als een gift daarvan.
Dat moet de heilige geest zijn hoor, de helende gave van God, niets anders denk ik dan.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:19 schreef Windigo het volgende:
[..]
Hij heeft ook niet gezegd dat hij dat ook in de Kerk deed. Hij heeft alleen gezegd dat het een helende gave kan zijn die God gegeven heeft.
Dus er zijn ook mensen die het ab-so-luut niet kunnen ?quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja met Reiki cursussen wordt inderdaad altijd gezegd dat je er mee geboren bent.
Maar lieve schat, er is voor deze man geen enkele reden om dit te geloven als hij beweert een bijbelgefundeerde christen te zijn. Er zijn enkele uitzonderingen in het oude testament waar mensen geboren werden met bepaalde gaven, zoals Samson die ontzettend sterk was om zijn volk te bevrijden van de Filistijnen. Maar het nieuwe testament is zeer duidelijk over het verkrijgen van deze gaven, en de kerk ook, dit is voor mensen die hun leven volledig aan Christus gegeven hebben. Zij ontvangen die Heilige Geest en God gebruikt hen voor het werk in de kerk, de gemeente en de wereld om mensen tot geloof in Jezus Christus te brengen, niet slechts om te genezen want fysieke gezondheid en mentale opkikkers zijn het punt niet, geloof is het punt. Als iedereen via Reiki of andere manieren toegang zou hebben tot God en dus de Heilige Geest omdat dat hetzelfde zou zijn als Reiki, kan je het hele christelijke geloof schrappen omdat er dan geen meerwaarde meer is aan Christus of de bijbel. De bijbel waarschuwt juist voor dit soort zaken, dat is niet iets wat ZDA specifiek is. Het gaat om de redding van jou als persoon van deze wereld, zodat je in Gods koninkrijk kan leven waar God regeert in liefde, vrede en eerlijkheid. De bijbel zegt dat dat alleen via geloof in Jezus Christus kan. Reiki leidt doorgaans niet tot Jezus Christus, dus ook niet tot dat koninkrijk, terwijl dat hetgene is waar wij als Adventisten naar uitkijken en voor vechten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja hij beschouwt ''healing'' dus ook als onder andere Reiki. En hij meent wel dat iemand daarmee geboren kan zijn. Omdat ik ook geloof in God, beschouwt hij het ook als een gift daarvan.
Nou je wordt er mee geboren, maar door negatieve impulsen als pijn, verdriet, woede enz slibt je Reiki-kanaal dicht.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:27 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dus er zijn ook mensen die het ab-so-luut niet kunnen ?
Dus iedereen kan het, het is dus eigenlijk een dirty little secretquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou je wordt er mee geboren, maar door negatieve impulsen als pijn, verdriet, woede enz slibt je Reiki-kanaal dicht.
Tegen de puberteit aan zit het bij de meeste mensen behoorlijk dicht. Bij sommigen blijft het op één of andere manier wel helemaal open: dat zijn de magnetiseurs.
Als het dichtgeslibt is (wat nooit 100% gebeurt; het blijft altijd IETSJS open), dan kun je OF zelf trainen om het kanaal weer te openen, OF je kunt een inwijding krijgen zodat het weer flink geopend wordt en ook echt geopend BLIJFT: het kanaal wordt zo verzegeld dat het niet meer zo ver dicht zal gaan als tegen je puberteit aan.
Vind het zeer goed onderbouwd eigenlijk, niet echt aannemelijk, maar toch, de noordpool staat mischien wel symbool voor de hell.quote:
The following is an actual question given on a University of Washington chemistry mid-term. The answer by one student was so "profound" that the professor shared it with colleagues, via the Internet, which is, of course, why we now have the pleasure of enjoying it as well.
Bonus Question: Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)?
Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed) or some variant. One student, however, wrote the following:
"First, we need to know how the mass of Hell is changing in time. So we need to know the rate at which souls are moving into Hell and the rate at which they are leaving. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave.
Therefore, no souls are leaving. As for how many souls are entering Hell, let's look at the different religions that exist in the world today. Most of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there is more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell.
With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand proportionately as souls are added.
This gives two possibilities: 1) If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in [b]Hell will increase until all Hell breaks loose.
2) If Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over..
So which is it?
If we accept the postulate given to me by Teresa during my Freshman year that, "...it will be a cold day in Hell before I sleep with you," and take into account the fact that I still have not succeeded in having an affair with her, then #2 above cannot be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and will not freeze over."
THIS STUDENT RECEIVED THE ONLY "A."
Geen secret; iedereen mag weten dat je zelf er mee aan de slag kunt, maar niet iedereen gelooft er in; sommige Reiki-beoefenaars geloven dat een inwijding absoluut noodzakelijk is.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:35 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dus iedereen kan het, het is dus eigenlijk een dirty little secret![]()
Nu alleen nog de juiste bron aanboren kwa energie die door je heen uhm......gestuurt wordt ?
Fake is tegenwoordig niet meer van echt te onderscheiden denk ik wel eens.
Maar god vermoordt mij toch niet als ik zijn energie niet gebruik ?
Of ga ik dan vanzelf dood, daar ik de bescherming niet heb van het goede witte licht, en zal dan ten prooi vallen aan de wolven.
Zoals ergens in de bijbel ook wel wordt verkondigd: Ik zend u /jullie als schapen tussen de wolven![]()
Je zou Reiki volgens jou als het levensbrood kunnen zien, heer geef ons ons dagelijks brood (= Reiki energie) ?, dus bidden voor die energie is dan nooit meer nodig?quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen secret; iedereen mag weten dat je zelf er mee aan de slag kunt, maar niet iedereen gelooft er in; sommige Reiki-beoefenaars geloven dat een inwijding absoluut noodzakelijk is.
Een inwijding is een enorm makkelijke manier om voor elkaar te krijgen wat je anders met jarenlange oefening voor elkaar zou kunnen krijgen.
Bij iedereen druppelt er nog wel wat Reiki binnen, zelfs bij de meest stugge zakelijke atheïst of bij de meest religieuze Christen of Hindoe. Reiki is levensenergie dat van Het Goddelijke komt, dus als het helemaal afgesloten zou raken, zou je niet eens meer kunnen leven. Dit gebeurt dus ook nooit. Iedereen maakt in feite altijd al gebruik van Reiki, maar de meesten dus op een heel laag pitje.
Krijg je te weinig Reiki binnen, dan kun je allerlei kwalen krijgen.
Krijg je een Reiki behandeling of inwijding, dan worden je Chakra's weer opgevuld en wordt daarmee het zelfgenezend vermogen van je lichaam en geest weer ondersteund.
Het is niet zo dat Reiki GEGARANDEERD allerlei kwalen verhelpt: ikzelf denk niet dat ALLES energetisch te verklaren is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |