abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 09:50:28 #126
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61260458
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:47 schreef Merel het volgende:
Ik heb een nieuwe hobby

[ afbeelding ]

Eerste experimentje, net gemaakt. Had geen kleurstof, dus heb ik gekleurde marshmellows gebruikt. En dan krijg je dus deze zoete kleurtjes 't Zijn trouwens kant-en-klaar mini-cakejes, waar ik zelf jam tussen heb gestopt, en toen dus een laag marshmellowfondant eroverheen + versiering van marshmellowfondant. En gesmokkeld met de kant-en-klaar-bloemetjes natuurlijk
Wat een leuke hobby!

Prachtige creaties in dit topic.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_61263392
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:47 schreef Merel het volgende:
Ik heb een nieuwe hobby

[ afbeelding ]

Eerste experimentje, net gemaakt. Had geen kleurstof, dus heb ik gekleurde marshmellows gebruikt. En dan krijg je dus deze zoete kleurtjes 't Zijn trouwens kant-en-klaar mini-cakejes, waar ik zelf jam tussen heb gestopt, en toen dus een laag marshmellowfondant eroverheen + versiering van marshmellowfondant. En gesmokkeld met de kant-en-klaar-bloemetjes natuurlijk
Ooh, dat ziet echt heel leuk uit!

Misschien ga ik deze week ook wel wat proberen, vrijdag komen er mensen die ik mijn probeersels dan kan voeren
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61270179
tvp
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:00:40 #129
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_61272921
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 09:46 schreef PM-girl het volgende:
Wat leuk Merel!

Misschien toeval, maar onze vaatwasser is stuk. Ik denk dat ik de kommen waarin de fondant zat, toch niet goed genoeg uitgespoeld waren en die restjes nu de afvoer verstopt hebben.
nee. dat smelt, fondant. Geen probleem.
Imperare sibi maximum imperium est
  maandag 1 september 2008 @ 22:02:25 #130
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61305774
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 20:00 schreef de_priester het volgende:

[..]

nee. dat smelt, fondant. Geen probleem.
Mmm, dan is het gewoon pech!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61306856
Bah, ik heb geen magnetron tot mijn beschikking, meestal. Kan je de fondant niet op een andere manier maken .
  maandag 1 september 2008 @ 22:31:19 #132
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61307058
Au-bain-marie zou ook moeten lukken, lees ik her en der Clumsy_clown.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61307195
Ik zag het staan toen ik het vroeg ja . Volgende week 's kijken wat er van lukt.
pi_61307801
Wow, wat een schitterende creaties hier. .
Maar hoe lang ben je nou bezig met 1 zo'n taart? .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61356526
Zeker een tpv-tje .

Sinds vorig jaar december ben ik ook gevallen voor deze hobby. Eerst taartjes gemaakt voor mezelf en later ook voor andere. Het leukste maar ook het meest stressvolle wat ik heb gemaakt is een bruidstaart (samen met p_iglet) voor Anitra en haar hubby.

Hier bestel alles via internet, of via maakjetaart of deleukstetaarten, op de laatste site heb je inderdaad ook een forum waar je ook de meest geweldige taarten voorbij ziet komen.

Hier een aantal taartjes die ik heb je maakt:

Trouwens wat is jullie favoriete vulling voor in de taart? Hier is aarbeien witte chocolade mousse toch wel favoriet maar ook champagne creme vind ik toch wel erg lekker.
  woensdag 3 september 2008 @ 20:12:28 #136
331 Merel
Be here now.
pi_61356603
Die onderste
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61357948
Ik ga morgen mn cakejes en taarten bakken voor mn verjaardag vrijdag, ik heb alvast kleine worteltjes gemaakt voor op de wortelcakejes van marshmallow fondant aangekleurd met kleurstof; voorproefje dus

pi_61360404
die worteltjes zijn wel heel gaaf zeg! ga ik onthouden voor de volgende keer dat ik worteltaart bak .
handig stuk, de-priester! lees ik voor ik mn eerste probeersel maak nog een keer helemaal door, ik hou wel van zulk soort uitgebreide handleidingen . hopelijk dit weekend tijd..
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_61369995
ik had laatst ergens een link gezien naar een winkel in utrecht die workshops taarten maken geeft, maar waar je ook alle benodigdheden kan kopen. weet iemand welke ik bedoel? ik kan de link niet meer vinden, maar kom zaterdag in utrecht, dus wil wel een kijkje gaan nemen daar!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_61373277
Ik heb wat van die kleurstoffen besteld en ga van de week wel rommelen met MMF.

Ik wil iig van die kleine worteltjes maken en roosjes, dat moet denk ik wel lukken.

Foto's volgen tzt!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_61374040
Ik heb maandag 36 cupcakes mogen maken en een taart voor 30 personen. Wegens tijdgebrek is het niet geworden wat ik wilde, maar het ziet er nog best leuk uit allemaal

De slang en dino`s zijn van plastic. De taart is bekleed met MMF en de cupcakes met glazuur en een snoepje
Saartje
pi_61374249
Heb je die cupcakes zelf gebakken Maneki? Ik zag hier op de markt van die enorme zakken met kleine cakejes, dat leek me eigenlijk wel handig om op te oefenen.
Die van jou zien er erg leuk uit
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61374408
Ik heb ze zelf gebakken ja, met simpele cakemix van c1000. Ze smaakten prima
Saartje
pi_61374412
Gisteren heb ik even snel geprobeerd om mmf te maken. Helaas was ik te gehaast en is het mislukt. Maar ik heb wel gezien wat ik fout deed. Ik heb namelijk veel meer poedersuiker nodig. Het was te vloeibaar nog voordat ik uit de kom haalde.

Waarmee roeren jullie eigen de mm door als het net uit de magnetron komt?

Zaterdag-ochtend wordt een bak-ochtend!
En deze keer ga ik wel de tijd ervoor nemen...
pi_61374469
Ik gebruik een gewone lepel om mee te roeren en als dat niet meer gaat, ga ik met de hand verder. Als je zorgt dat er steeds poedersuiker bovenop zit, gaat het niet zo vreselijk plakken
Saartje
pi_61374606
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik gebruik een gewone lepel om mee te roeren en als dat niet meer gaat, ga ik met de hand verder. Als je zorgt dat er steeds poedersuiker bovenop zit, gaat het niet zo vreselijk plakken
En hoe zorg je ervoor dat het niet aan de zijkant van de kom plakt?
pi_61374637
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 20:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ga morgen mn cakejes en taarten bakken voor mn verjaardag vrijdag, ik heb alvast kleine worteltjes gemaakt voor op de wortelcakejes van marshmallow fondant aangekleurd met kleurstof; voorproefje dus

[afbeelding]
"heeft u ook worteltjestaart?"
pi_61374688
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:52 schreef Axia het volgende:

[..]

En hoe zorg je ervoor dat het niet aan de zijkant van de kom plakt?
Stug doorkneden en op het laatst met een lepel al die stukken wegschrapen en weer door het mmf kneden
Saartje
pi_61374743
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:56 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Stug doorkneden en op het laatst met een lepel al die stukken wegschrapen en weer door het mmf kneden
Mijn dank is groot. Ik ga dat allemaal uitproberen.

Trouwens , nog 1 laatste vraag. Is tarwebloem hetzelfde als gewoon bloem (om de biscuit te maken)

Ik vraag echt teveel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')