abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61550800
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
Sinds enige tijd heb ik mezelf een nieuwe hobby toebedeeld; het bakken en versieren van taarten en cupcakes.
Als je eenmaal begint kun je bijna niet meer stopppen, er zijn heel veel mogelijkhden in het vullen, bekleden en versieren van deze zoetigheden.
Enkele voorbeelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En 2 van mijn creaties:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zijn er hier nog meer mensen die taarten & cupcakes decoreren? Waar haal jij je grondstoffen of maak je alles zelf? Heb je nog tips& trucs?
Vertel hier meer
Jeetje M! Wat prachtig! Helemaal onder indruk! De Amerikanen zijn er niets bij!

Edit: Oeps, ik zie dat niet alles van jouw hand is, maar toch...de onderste is erg on-Holands.
Een Hollandse appeltaart verbleekt erbij...
pi_61554211
Ik heb er eentje klaar en durf 'm bijna niet te laten zien .
Ik had geen bakvorm waar ik de cupcakevormpjes in kon zetten, dus het is nu meer een ei geworden dan een mooie ronde cupcake die boven het papiertje uitsteekt.

Maarjaaaaaaa.

Inmiddels heb ik even zo'n bakvorm gehaald en staan er weer 3 nieuwe cupcakes in de oven .
Oefening baart kunst, hoop ik.

Hoe krijg je trouwens ook een mooier/ronder rolletje? Met de handen krijg ik dat niet voor elkaar zoals je hierboven kunt zien?
pi_61554235
Heel leuk ijsmeis!

Enne niks mis met het zien van handwerk!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61555264
mooi gedaan hoor
Is dat nou dat marshmellow fondant?
pi_61555351
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:20 schreef het-is-mij het volgende:
mooi gedaan hoor
Is dat nou dat marshmellow fondant?
Thanks.. Obli, jij ook .

Ik heb geen flauw idee . Het heet "RegalIce rolfondant" en het bestaat uit:
sugar, glycose syrup, hydrogenated vegetable oil, added water, glycerine, emulsifier E471, acidity regulators E260, E262, flavouring, stabiliser E413. Kleurnummers: E104, E122, E124, E133, E153, E172 (kleurafhankelijk)

Zal wel hetzelfde zijn?
pi_61555390
ijsmeis ik vind hem leuk
Saartje
pi_61555591
Superschattig, juist

Ik wil dit weekend ook eens wat proberen. Maar eerst komen mijn ouders langs, zaterdag, en die krijgen Vlaamse rabarbertaart voorgeschoteld. Niet zo fraai als jullie taartjes, wel erg lekker
  donderdag 11 september 2008 @ 20:21:50 #268
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_61559861
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:24 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Thanks.. Obli, jij ook .

Ik heb geen flauw idee . Het heet "RegalIce rolfondant" en het bestaat uit:
sugar, glycose syrup, hydrogenated vegetable oil, added water, glycerine, emulsifier E471, acidity regulators E260, E262, flavouring, stabiliser E413. Kleurnummers: E104, E122, E124, E133, E153, E172 (kleurafhankelijk)

Zal wel hetzelfde zijn?
Mooie cakejes ijsmeis

Rolfondant is anders dan marshmellow fondant. Marshmellow fondant is echt gemaakt van marshmellows terwijl dat in fondant van regalice niet voorkomt. Het heeft ook een iets andere smaak.
..hoog in de lucht!
  donderdag 11 september 2008 @ 21:03:19 #269
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61560966
Leuk ijsmeis!

Zwaalie, botercreme (bestaande uit eiwit en suiker dus) om af te smeren? Ik doe dat tot nu toe met suiker en boter gemengd. Maar dat is dus een andere soort botercreme?

Wat ik trouwens van plan ben om recht een kapsel door te snijden is dit, geleerd bij keramiek. Twee voorwerpen (latjes, boeken, stapeltje cd's, anything) van gelijke hoogte. Die leg je naast het kapsel dat gesneden wordt. Het mes laat je over de voorwerpen lopen, door de steun die je daarvan krijgt, snijd je recht door de taart.
Overigens geen idee of het werken zal
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61561282
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Ik doe dat tot nu toe met suiker en boter gemengd. Maar dat is dus een andere soort botercreme?
In principe geen ander soort botercreme maar botercreme van mix is echt stuk lekkerder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')