quote:
Indien je die sneeuwmannetjes van mij bedoelde, die heb ik wel zelf gemaakt en ze zijn helemaal niet moeilijk om te maken. Twee bolletjes maken van poedersuiker met eiwit gemixt en die op elkaar plakken, neusje en ogen van hetzelfde mengsel met een klein beetje oranje kleurstof en het dasje was van een rode dropveter.
Op zich is boetseren met fondant/marsepein makkelijker, helemaal als je er een beetje tylose (verkrijgbaar bij taartenwinkels) doorheen kneed. Er staan online tutorials waar je echt vanalles kan leren te maken. Hetzelfde geldt trouwens voor allerlei taarttechnieken.
Hier zijn nog wat voorbeeldjes die ik zelf heb gemaakt:
![]()
Het appeltje op de cupcake is van marsepein/fondant.
![]()
Mini-cupcakes in kleine aardewerken bloempotjes. De hartjes zijn gemaakt van marsepein/fondant (met tylose) gestoken op cocktailprikkers.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008  20:19 schreef Maneki.Neko het volgende:Ik heb mezelf een taart gemaakt vandaag, gevuld met frambozen en chipolata 

[ 
afbeelding ]
Ik moet alleen nog ff op m`n sierrandjesspuittechniek oefenen 

Zwaailie jij maakt mooie dingen! 

Mmmm, ziet er heerlijk uit Maneki.Neko! Ik komt zo bij je op de koffie hoor!  

Spuitwerk is een kwestie van oefenen denk ik. Ik heb gemerkt dat het wel super belangrijk is dat je glazuur (of waar je dan ook mee spuit) precies de juiste dikte heeft.
Ik heb een keer, gewoon voor de lol een over de top roze taart gemaakt met verschillende spuittechnieken. Let wel, dit is niet echt mijn smaak, maar wel heel erg leuk om een keer te maken, zo super roze en over de top. De taart zelf was trouwens biscuitdeeg gevuld met twee lagen lemoncurd en afgesmeerd met botercreme.
![]() 
 De trellis en roze opstaande elementen had ik van te voren gespoten. De bloem is van fondant (met tylose).