Zo makkelijk kan het toch niet zijn ?quote:
Bijna altijd wel toch, zo'n knop.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:36 schreef Boschkabouter het volgende:
Heb je een aansteker met een lange hals?
Meestal die er (een paar seconden tot een halve minuut) bijhouden en de waakvlam gaat weer aan.
Als je geluk hebt is er zelfs een knop voor om em aan te maken.
Heb je er geen boekje bij anders ofzo?quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:40 schreef crapcleaner het volgende:
We hebben geen aansteker met lange hals. (Zouden we eigenlijk wel moeten hebben, maar goed.)
Dus enkel een aansteker/vlam op de plek van de waakvlam houden is voldoende? Moet er daarvoor geen gas lopen op de plek van de waakvlam? Ik ruik namelijk geen gas bij de opening van de waakvlam. Dus ik vermoed dat deze niet loopt langs de plek van de waakvlam.
Ik heb geprobeerd een monteur te bellen van het gasketelbedrijf, maar het is zondag, dus er wordt niet opgenomen. Het ziet ernaar uit dat ik het op de 1 of andere manier zelf zou moeten zien op te lossen.
Kan in principe best zo makkelijk zijn. Bovendien is het goed beveiligd hoor, je gaat echt niet zomaar de lucht in. Bovendien kun je de geur van gas heel goed herkennen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:33 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Zo makkelijk kan het toch niet zijn ?
Ik denk 112 bellen en de hoofdkraan snel afluiten voor de hele tent de lucht ingaat. vooral niet roken en of in paniek raken, zo'n gasexplosie voel je n.l. niks van
Maar tegenwoordig hebben we een geweldig medium onder de naam Internet en zijn veel handleidingen online te vinden. Zoek het merk en type eens op en post het hier.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:52 schreef crapcleaner het volgende:
We hebben er ook geen boekje/handleiding bij. Het is nogal een oud ding(bioler/gasketel), minstens 20 jaar oud denk ik wel. Als er een handleiding bij zat dan denk ik dat de vorige bewoners van het huis die hebben gekregen destijds.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:01 schreef Porcupine002 het volgende:
Ik denk dat je gas op is. Nieuwe boiler kopen met een nieuwe tank dus.
heb je m nou nog steeds niet opnieuw aangestoken??quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:08 schreef crapcleaner het volgende:
We hebben net het gasfornuis aangezet. Deze werkt nog gewoon. Koken kan dus wel. Het gas lijkt dus nog gewoon te werken.
We hebben het wel geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes. We hebben geprobeerd warm water uit de kraan te laten lopen en vervolgens de waakvlam proberen aan te steken met een gewone aansteker. We hebben echter geen idee welke handelingen we precies moeten uitvoeren. Er zitten namelijk een aantal knoppen op, misschien dat daar iets mee gedaan moet worden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
heb je m nou nog steeds niet opnieuw aangestoken??
Meestal zit er een speciale aansteekknop op. Druk en trek eens wat van die knoppen en let dan op gesis en stank van gas. Als 'ie dat gaat doen heb je de goeie te pakken. Meestal springt de knop op uit als je m loslaat.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef crapcleaner het volgende:
[..]
We hebben het wel geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes. We hebben geprobeerd warm water uit de kraan te laten lopen en vervolgens de waakvlam proberen aan te steken met een gewone aansteker. We hebben echter geen idee welke handelingen we precies moeten uitvoeren. Er zitten namelijk een aantal knoppen op, misschien dat daar iets mee gedaan moet worden.
Ik heb geen idee hoe men over het algemeen zo'n ding weer aansteekt.(Welke handelingen daarvoor nodig zijn, want misschien is het meer dan alleen een kwestie van een aansteker erbij houden.)
Er zit inderdaad een knop op welke je in kan drukken. Ik heb deze geprobeerd in te drukken en vervolgens geprobeerd deze naar links te draaien, echter het draaien lukte niet. Ik ben er niet zeker van of de knop wel gedraaid kan worden. Maar een drukknop zit er dus zowiezo op, alleen gebeurt er niets wanneer men erop drukt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef freecell het volgende:
Ok, wat voor knop zit er op de voorkant?
Die van ons kon je indrukken, dan naar links draaien, lucifer op de paats van de waakvlam en de knop een minuut vasthouden.
De meeste oude boilers kan je op een soortgelijke manier aansteken.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:58 schreef freecell het volgende:
Het is een waakvlam!
Je weet niet hoelang dat ding al wakker was neem ik aan? Zo eens per jaar worden ze slaperig en waken ze een dagje niet!
Maak anders eens een foto van de knoppen op je ketel!quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef crapcleaner het volgende:
[..]
We hebben het wel geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes. We hebben geprobeerd warm water uit de kraan te laten lopen en vervolgens de waakvlam proberen aan te steken met een gewone aansteker. We hebben echter geen idee welke handelingen we precies moeten uitvoeren. Er zitten namelijk een aantal knoppen op, misschien dat daar iets mee gedaan moet worden.
Ik heb geen idee hoe men over het algemeen zo'n ding weer aansteekt.(Welke handelingen daarvoor nodig zijn, want misschien is het meer dan alleen een kwestie van een aansteker erbij houden.)
Het gasfornhuis doet het nog.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:29 schreef Nembrionic het volgende:
Als de druk te laag is, gaat de waakvlam dan ook niet uit?
Message: je gasfornuis heeft 0,0 x 0,0 te maken met je boiler.quote:
Message: Boiler heeft niks te maken met een waakvlam.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Message: je gasfornuis heeft 0,0 x 0,0 te maken met je boiler.
Ik bedoelde de waterdruk in je boiler
Gut ja, maar het is voor TS al verwarrend genoeg.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:56 schreef DaFan het volgende:
[..]
TS bedoelt geiser.
Dan dat ook maar even checken!quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Message: je gasfornuis heeft 0,0 x 0,0 te maken met je boiler.
Ik bedoelde de waterdruk in je boiler
Waarschijnlijk is TS inmiddels ontploftquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarschijnlijk heeft TS een geiser met afvoer alleen niet een goeie afvoer waardoor de wind naar binnen slaat en de beveiliging van de geiser in werking treed
niet iedere geiser/boiler/CVketel heeft een automatisch vuurtje/vonkje in de knoppen zitten. Er zijn er bij die moet je daadwerkelijk met een extern vlammetje aanstekenquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:50 schreef Piles het volgende:
Wat zitten mensen hier nou te kutten met een aansteker en lucifers
Even kijken hoe de knoppen werken, klikken, draaien, vasthouden en weer aan
Dat gaat je wel meer dan kudos kostenquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:01 schreef crapcleaner het volgende:
Ok we zijn een stap verder. We hebben de storingsdienst gebeld van het geiserbedrijf. Een monteur heeft ons vervolgens teruggebeld en instructies gegeven om de waakvlam weer aan te steken. Het blijkt dat er op de geiser een schuifregelaar zit met verschillende standen. Deze moest versteld worden en vervolgens moest een knop ingedrukt worden welke het gas liet lopen, waarna de waakvlam weer aangestoken kon worden.
De waakvlam weigerde echter te blijven branden en viel telkens weg.
De monteur komt nu over enkele uren langs om de geiser eventueel te repareren mocht er iets mis mee zijn.
Kudos overigens dat ze op Zondagavond service verlenen.
Dat dus. Door de warmte van je waakvlam warmt er ergens een element (thermokoppel) op wat de gastoevoer open houdt. Als je waakvlam uitgaat, sluit je gastoevoer dus (omdat je thermokoppel afkoelt).quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:03 schreef Piles het volgende:
Gas langer laten lopen, dus de knop langer ingedrukt houden zodat de vlam langer brand
Kan soms ff duren
Het is tijdens het gebruik uitgegaan dus best mogelijk.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Kan best zijn dat er iets stuk is gegaan. Zeker na 20 jaar. Misschien is het die thermische beveiliging wel die stuk is.
Wacht maar tot je de rekening krijgt, 200% ook over de reisuren.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:01 schreef crapcleaner het volgende:
Ok we zijn een stap verder. We hebben de storingsdienst gebeld van het geiserbedrijf. Een monteur heeft ons vervolgens teruggebeld en instructies gegeven om de waakvlam weer aan te steken. Het blijkt dat er op de geiser een schuifregelaar zit met verschillende standen. Deze moest versteld worden en vervolgens moest een knop ingedrukt worden welke het gas liet lopen, waarna de waakvlam weer aangestoken kon worden.
De monteur komt nu over enkele uren langs om de geiser eventueel te repareren mocht er iets mis mee zijn.
Je moet die knop ruim een minuut indrukken he. Dan pas is het bimetaal heet genoeg, waardoor het gas vanzelf door blijft lopen (het omdraaien van die knop en het vasthouden van die knop omzeilt alleen de beveiliging).quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:01 schreef crapcleaner het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |