Zo makkelijk kan het toch niet zijn ?quote:
Bijna altijd wel toch, zo'n knop.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:36 schreef Boschkabouter het volgende:
Heb je een aansteker met een lange hals?
Meestal die er (een paar seconden tot een halve minuut) bijhouden en de waakvlam gaat weer aan.
Als je geluk hebt is er zelfs een knop voor om em aan te maken.
Heb je er geen boekje bij anders ofzo?quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:40 schreef crapcleaner het volgende:
We hebben geen aansteker met lange hals. (Zouden we eigenlijk wel moeten hebben, maar goed.)
Dus enkel een aansteker/vlam op de plek van de waakvlam houden is voldoende? Moet er daarvoor geen gas lopen op de plek van de waakvlam? Ik ruik namelijk geen gas bij de opening van de waakvlam. Dus ik vermoed dat deze niet loopt langs de plek van de waakvlam.
Ik heb geprobeerd een monteur te bellen van het gasketelbedrijf, maar het is zondag, dus er wordt niet opgenomen. Het ziet ernaar uit dat ik het op de 1 of andere manier zelf zou moeten zien op te lossen.
Kan in principe best zo makkelijk zijn. Bovendien is het goed beveiligd hoor, je gaat echt niet zomaar de lucht in. Bovendien kun je de geur van gas heel goed herkennen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:33 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Zo makkelijk kan het toch niet zijn ?
Ik denk 112 bellen en de hoofdkraan snel afluiten voor de hele tent de lucht ingaat. vooral niet roken en of in paniek raken, zo'n gasexplosie voel je n.l. niks van
Maar tegenwoordig hebben we een geweldig medium onder de naam Internet en zijn veel handleidingen online te vinden. Zoek het merk en type eens op en post het hier.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:52 schreef crapcleaner het volgende:
We hebben er ook geen boekje/handleiding bij. Het is nogal een oud ding(bioler/gasketel), minstens 20 jaar oud denk ik wel. Als er een handleiding bij zat dan denk ik dat de vorige bewoners van het huis die hebben gekregen destijds.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:01 schreef Porcupine002 het volgende:
Ik denk dat je gas op is. Nieuwe boiler kopen met een nieuwe tank dus.
heb je m nou nog steeds niet opnieuw aangestoken??quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:08 schreef crapcleaner het volgende:
We hebben net het gasfornuis aangezet. Deze werkt nog gewoon. Koken kan dus wel. Het gas lijkt dus nog gewoon te werken.
We hebben het wel geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes. We hebben geprobeerd warm water uit de kraan te laten lopen en vervolgens de waakvlam proberen aan te steken met een gewone aansteker. We hebben echter geen idee welke handelingen we precies moeten uitvoeren. Er zitten namelijk een aantal knoppen op, misschien dat daar iets mee gedaan moet worden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
heb je m nou nog steeds niet opnieuw aangestoken??
Meestal zit er een speciale aansteekknop op. Druk en trek eens wat van die knoppen en let dan op gesis en stank van gas. Als 'ie dat gaat doen heb je de goeie te pakken. Meestal springt de knop op uit als je m loslaat.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef crapcleaner het volgende:
[..]
We hebben het wel geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes. We hebben geprobeerd warm water uit de kraan te laten lopen en vervolgens de waakvlam proberen aan te steken met een gewone aansteker. We hebben echter geen idee welke handelingen we precies moeten uitvoeren. Er zitten namelijk een aantal knoppen op, misschien dat daar iets mee gedaan moet worden.
Ik heb geen idee hoe men over het algemeen zo'n ding weer aansteekt.(Welke handelingen daarvoor nodig zijn, want misschien is het meer dan alleen een kwestie van een aansteker erbij houden.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |