abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:02:31 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_68964433
Nog precies 4 maanden!!
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:03:24 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_68964453
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:28 schreef Duderella het volgende:

[..]

Wat Bluezz al zegt. Bij De Librije is het echt geen moeilijk gedoe. Je mot niks!

Ik zag een aantal mensen aan het bier daar hoor! Geen probleem. Volgens mij is er zelfs ook Librije-bier.

Al wil je cola met chocomelk, het is jóuw avond!
Er is niks mis met een biertje voor het eten vind ik. Tijdens het eten drink ik persoonlijk wel het liefst wijn
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:41:01 #128
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68972915
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Er is niks mis met een biertje voor het eten vind ik. Tijdens het eten drink ik persoonlijk wel het liefst wijn



Progje, hoe was het??
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_68972920
Het was echt geweldig... Nu even geen tijd voor een uitgebreid verslag...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_68972969
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:27 schreef Duderella het volgende:
Ja, die wijn vloeit verdomd rijkelijk daar. Ik ben best een geoefend drinker, maar het ging vrij hard!

Nou, mocht Menu Alliance ook iets met groenten boven en onder de grond bevatten, met een doorzichtig bord met dubbele bodem, dan hoor ik graag even wat dat ook weer was.
Het is toch menu Librije geworden

Het was een cocktail van Krab en Garnalen..
Boven op lagen de garnalen met groenten van boven de grond
Onderop had je krab met groenten van onder de grond
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:03:35 #131
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68975820
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:42 schreef progje het volgende:

[..]

Het is toch menu Librije geworden

Het was een cocktail van Krab en Garnalen..
Boven op lagen de garnalen met groenten van boven de grond
Onderop had je krab met groenten van onder de grond
Ah, dus toch!

De menukaart is zo sobertjes opgesteld dat ik het nauwelijks kan herleiden tot de spektakels die je op je bord krijgt.

Heerlijk vond ik dit gerecht! (Al hoeft van mij dat gedoe met zo'n dubbel bord helemaal niet).

Fijn dat je het goed had! Ik ben benieuwd naar je verslag.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_68979295
Nou het was een top avond Hebben er geloof ik vanaf 19:15 tot 1:00 gezeten ...

We kwamen aan en het zonnetje scheen nog heerlijk! Dus we zijn eerst heerlijk buiten gaan zitten en hebben daar wat gedronken en kregen 5 amuses buiten.

Daarna werden we meegenomen naar onze tafel, daar kregen we nog 2 amuses... Waarvan de makreel met mierikswortel en jasmijn erg leuk werd geserveerd met stikstof

Daarna werd het pas tijd voor het Librije menu, elke gang was weer even speciaal en de meest aparte smaak combinaties kwamen voorbij. We hebben het wijnarrangement erbij genomen en bij elke gang zat ook een heerlijke wijn.

Ik vond de "Mac Vin Du Jura" een oranje kleur achtige wijn, echt heel speciaal. Soort lichte dessert wijn en had ook heel in de verte iets weg van Sherry.

De Epoisse, dadel , konijnenniertjes en aardappel uitlek zag ik een beetje tegen op.
Maar dat viel me dus 200% mee. Vond het zelfs echt lekker! Nu vind ik Epoisse ook een heerlijke kaas dus dat maakt een boel goed. Maar de konijnenniertjes waren ook erg goed te eten zowaar

De truc met het ei vond ik ook erg gaaf.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

We hebben echt een top avond gehad en zijn mega goed verzorgd!

[ Bericht 1% gewijzigd door progje op 13-05-2009 15:29:27 ]
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:54:59 #133
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68979879
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:40 schreef progje het volgende:
truc - ei
NEE! Je hebt het verraden!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_68979949
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

NEE! Je hebt het verraden!
Weet nou niet of je een grapje maakt
Maar ik heb het voor de zekerheid maar tussen spoiler tags gezet..
Voordat ik straks weer het hele forum over me heen krijg

[ Bericht 11% gewijzigd door progje op 13-05-2009 15:30:23 ]
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 13 mei 2009 @ 16:49:33 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68983701
Het ziet er, inclusief truc met het ei, weer allemaal erg heerlijk uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_68983790
Heeeeerlijk progje, dat ei
Ik wil er ook weer heen
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:27:19 #137
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68984942
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:56 schreef progje het volgende:

[..]

Weet nou niet of je een grapje maakt
Maar ik heb het voor de zekerheid maar tussen spoiler tags gezet..
Voordat ik straks weer het hele forum over me heen krijg
Ik wilde je even plagen.

Maar voor mensen die nog gaan, is het leuker om het niet te weten.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:49:13 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68985723
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:51 schreef Bluezz het volgende:

Ik wil er ook weer heen
We gaan van de zomer eerst met Dude en Arty naar Onder de Linden in Aduard.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:24:39 #139
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68986764
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:49 schreef golfer het volgende:

[..]

We gaan van de zomer eerst met Dude en Arty naar Onder de Linden in Aduard.
Gaan wij mee?

Ik dacht dat jullie het wilden combineren met een bezoek aan ons.

Hoewel ik het geen straf vind om weer bij OdL te eten.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_68988869
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:27 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik wilde je even plagen.

Maar voor mensen die nog gaan, is het leuker om het niet te weten.
Nou dat bedacht ik me later ook, anders is de verassing er ook zo af....
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_68991310
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:24 schreef Duderella het volgende:


Gaan wij mee?
We komen alleen maar borrelen, adem in adem uit
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:38:24 #142
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68991840
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:26 schreef Bluezz het volgende:

[..]

We komen alleen maar borrelen, adem in adem uit
De schrik sloeg me om het hart bij het idee dat ik met twee lekkerbekken naar een sterrenrestaurant zou moeten!

O en prog: ik vond die oranjige wijn héél vies. Dat was die wijn die versterkt was toch? Trees heeft het nog uitgebreid uitgelegd. Het glazuur sprong me van de tanden (maar gelukkig was ik te bezopen om het te merken natuurlijk).
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_69208275
Mijn verslag! (bron + foto's: mijn hyves)

Om te vieren dat ik een vast contract heb gekregen en naar aanleiding van de RTL4 real life soap 'Pure Passie met Jonnie & Therese de Boer' zijn we afgelopen maandag naar de Zwolle afgereisd naar de Librije.

We hadden het RTL4 Pure Passie arrangement gereseveerd met daarin:

* 4 gangen diner in Librije's Zusje
* Wijnworkshop
* Overnachting in Librije's Hotel
* Ontbijt

Voordat we naar de Librije gingen, bezochten we het pitoreske dorpje Hattem en het Anton Pieck museum. Anton heeft veel voor de Efteling getekend en daar hingen dan ook super mooie tekeningen van Efteling attracties en het sprookjesbos. Hierna gingen we naar de Librije.



We kwamen aan bij het hotel en werden door de butler welkom geheten met een glaasje champagne en wat hapjes. Terwijl wij zaten te nippen in de lounge, werden onze jassen en tassen naar de kamer gebracht.

Hierna volgden wij naar de prachtige kamer waar werkelijk aan alles gedacht was. Ook hier stond een smakelijke attentie van de chef op ons te wachten.


Na ons opgefrist te hebben gingen we naar de wijnkelder voor een wijnworkshop gegeven door sommerlier Marc. Hij liet ons 4 wijnen proeven en gaf uitleg over het proeven, de wijnen, de manier van rijpen en vertelde ondertussen leuke akekdotes over zijn vak en de Librije.

Hierna gingen we weer terug naar onze kamer om ons klaar te maken voor het diner.

Voorafgaand aan het diner kregen we 3 amuses en een champagne apertitief in de wijnkelder. Een van de amuses was de 'Librije lolly' van eendenlever. Ik had aangegeven geen vis te lusten en geen ganzelever en kreeg een aangepaste lolly van geitenkaas.

Na de amuses ging de gastvouw ons voor naar Librije's Zusje, het 'kleine' zusje van de Librije wat in november bekroond werd met haar 1e Michelin ster. We namen plaats in de Dolce & Gabana tijgerstoelen en bevonden ons in goed gezelschap (Ronald Giphart & Gerrit Zalm).

Als voorgerecht kregen we rood vlees met 4 verschillende kleine saamksensaties. Van de sommelier bereep ik dat het volgende gerecht voor Ramon vis zou zijn (kabbeljauw) en voor mij zwezerik. Ik houd helemaaal niet van zwezerik en ook dit werd weer super aangepast in een mini tosti met geitenkaas en aspergepuntjes.

Als hoofdgerecht kregen we perfect langzaam gegaard lamsvlees en het dessert was rood fruit op verschillende manieren (fruit, ijs).

Een heerlijk diner en het beste tot nu toe!

Na het diner schoven we voldaan in het Auping bed en vertrokken we naar dromenland.

De volgende dag gingen we om 10 uur ontbijten. Ramon ging voor het Boerenontbijt en ik voor het Light ontbijt. Niet vanwege de lijn, maar om zoveel mogelijk te proeven.

In het verleden vond ik ontbijtjes in hotels niet zo bijzonder, er lag altijd brood en broodjes die je ook bij de Albert Heijn kon kopen of bij de bakker kon krijgen. Ik had zelf ook geen idee over hoe dat nu anders kon; maar Jonnie en Therese weten dat wel!

We kregen eerst gestoomde zalm met toost en daarna kregen we ieder een eigen blad met verschillende gerechtjes. Zo had Ramon een geweckt eitje met spinazie en had ik 4 reageerbuisjes met heerlijke sausjes om in te dippen. Ook was het vlees creatief opgehangen aan een soort waslijntje. Hoe je het verzint!

Na het ontbijt was er tijd voor een ontmoeting met Jonnie en Therese. Therese zag er, ondanks dat de Librije vandaag dicht was, uit als een echte popster. Jonnie was gewoon Jonnie Super aardige gewone mensen met belangstelling die alles voor je willen regelen. We bedankten ze voor de gastvrijheid en liepen Zwolle in.

We gingen nog even kijken bij de 'echte' Librije en de Librije winkel. We namen nog een flesje wijn mee voor thuis en vertrokken per Italiaanse auto naar Giethoorn.

Al met al een heerlijk weekend gehad! We hopen, als we genoeg gespaard hebben nog eens terug te komen. Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:58:30 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_69208451
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:55 schreef Ingridh007 het volgende:
(bron + foto's: mijn hyves)

Die kan ik, als niet Hyvesgebruiker niet bekijken. Kan je die niet gewoon ook hier plaatsen?

Wel leuk om te lezen dat het kleine Zusje van de echte Librije ook al zo goed is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_69208977
Pff, vanaf Hyves linken naar hier ging niet en om nu weer alles op photobucjet te zetten. Hierbij de leukste

Wij waren erg onder de indruk van het Zusje. Vonden het zelfs beter (of bijzonderder) dan Da Vinci (**) waar we geluncht hebben.





  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:32:56 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_69209858
Leuk, die foto's.
Trees had een voor haar doen eenvoudige creatie aan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:37:59 #147
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69210071
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:55 schreef Ingridh007 het volgende:
Mijn verslag! (bron + foto's: mijn hyves)


Na het ontbijt was er tijd voor een ontmoeting met Jonnie en Therese. Therese zag er, ondanks dat de Librije vandaag dicht was, uit als een echte popster. Jonnie was gewoon Jonnie Super aardige gewone mensen met belangstelling die alles voor je willen regelen. We bedankten ze voor de gastvrijheid en liepen Zwolle in.
Iemand zoals Imca Marina bedoel je?

Leuk verslag Ingrid! Ik krijg helemaal zin om ook eens naar Zusje te gaan!

Kreeg je die Italiaanse auto er ook bij?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_69210234
Die italiaanse auto is een fiat panda van 10 jaar oud, maar italiaans issie wel.
We hadden 'm dus ook maar zelf geparkeerd ipv gebruik te maken van valet parking. ;-)
pi_69210922
Wat een leuk compleet verslag
Heerlijk die toch wat verveelde gezichten van trees en sjon, maar ze gaan wel altijd gewoon op de foto met je.
Leuke ervaring, en die hotelkamer, poepiesjiek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:55:17 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_69422447
ik ga er morgen lunchen, heb er vreselijk zin in
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')