Je begint met een zacht duwtje, en dat duwtje wordt steeds harder naarmate het langer duurt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:14 schreef NFSU2 het volgende:
Mijn grootste irritatie: dat mens wat voor je in de rij bij de kassa staat en de boodschappen weer terug in het karretje doet met één (1) hand omdat in de andere hand de portemonee stevig vastgehouden moet worden want die past niet in het handtasje en ook heerlijk in het pad blijft staan zodat jij er niet door kan en je eigen boodschappen niet in kar of tas kan doen.
Waarom zo sloom?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:17 schreef MouzurX het volgende:
Waarom zo gehaast ?
Ga huilen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:14 schreef Dj_Day-V het volgende:
Topic nr. 1218320
Damn...dat is handig zo'n tellertje. Betaald dat een beetje om als teller te fungeren hier op het forum?quote:
Doen wij wel gewoon hoorquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:17 schreef Topspin het volgende:
Ik erger me wanneer de rekken niet bijgevuld worden, dan heb je een product nodig en dan is het rek leeg. Heb nog nooit gevraagd aan personeel of ze ff naar het magazijn willen lopen, volgens mij doen ze dat ook niet zomaar.
Welke supermarkt is dat?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:21 schreef Bolster het volgende:
[..]
Doen wij wel gewoon hoorService! Maarja een glimlach aan de kassa krijg je van mij ook niet
Ik peins er niet over.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:50 schreef Topspin het volgende:
Rustig de tijd nemen dus
AH 1800 te Geldrop, Eindhovense Weg. Dat verwacht ik zelf ook bij een kassa. Als je een goed gesprek wil dan moet je maar naar de hangouderen gaan die toch overal rondlopenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:23 schreef Topspin het volgende:
[..]
Welke supermarkt is dat?
Ik verlang ook geen glimlach aan de kassa, afrekenen en klaar.
Inderdaad, sommige mensen beginnen complete gesprekken aan te knopen en dan zie je de rij steeds langer worden en dan de cassiere die niet goed durft te zeggen dat het niet gewenst is zo'n gesprek. Blijven ze tegen een muur praten en hun hele levensverhaal vertellen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:55 schreef Bolster het volgende:
[..]
AH 1800 te Geldrop, Eindhovense Weg. Dat verwacht ik zelf ook bij een kassa. Als je een goed gesprek wil dan moet je maar naar de hangouderen gaan die toch overal rondlopen
Grapjas....ik ga niet auto's slopen met een honkbalknuppel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:50 schreef Topspin het volgende:
TS komt ook over alsof hij ongeduldig is als hij naar de supermarkt gaat, je moet geduldig zijn en niet jagen want dan ga je je vanzelf ergeren daar. Rustig de tijd nemen dus en sowieso kalmeren want het komt over als de film Falling down alsof hij een tijdbom is die op ontploffen staat.
Dat laatste stukje is echt verwarrendquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:57 schreef Topspin het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige mensen beginnen complete gesprekken aan te knopen en dan zie je de rij steeds langer worden en dan de cassiere die niet goed durft te zeggen dat het niet gewenst is zo'n gesprek. Blijven ze tegen een muur praten en hun hele levensverhaal vertellen.
3 mensen in de rij en kassa erbij zoals bij de Lidl houden ze zich ook niet altijd aan, maar dan fok ik me alleen op als ik haast heb. Liever zonder haast naar de supermarkt zodat ik niet 1 uur moet bijkomen daarna. Liever AH dan Lidl want assortiment bij de Lidl is erg beperkt maar daar erger ik me niet aan omdat de Lidl geen winkel is die een groot assortiment heeft dus dan weet ik dat van te voren en kan ik nog altijd kiezen voor de AH.
3 mensen in de rij en kassa erbij hangt boven de kassa bij de Lidl in koeienletters op borden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:05 schreef Bolster het volgende:
[..]
Dat laatste stukje is echt verwarrend. Ligt maar aan wie er achter de kassa zit hoor. Bij 'leuke grapjes' krijg je bij mij al meteen een
-gezicht. En als je een heel gesprek houdt dan is het: En een fijne dag nog!
Inderdaad. Maar dat doen ze denk ik met opzet zodat je meer koopt tijdens het zoeken van het product dat je nodig hebt. Ook dat verschillende filialen van de AH niet dezelfde indeling hanteren kan me storen. Onsamenhangend komt het over maar dat doen ze met opzet. Verwarring scheppen en dan mensen tot kopen aanzetten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vind het zo irritant dat ze telkens weer hun spullen op een andere plaats leggen. Weet je net waar je iets kunt vinden, leggen ze het de week erna weer ergens anders zodat je weer de halve winkel moet doorzoeken
Is dus duidelijk over nagedacht om de consument geld uit de zakken te kloppenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
De duurste producten liggen ook altijd aan je rechterkant op ooghoogte. Wil je iets goedkoops, kijk dan links onderin.
Kan zijn dat je een erge aantrekkingskracht hebt op mensenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:39 schreef Scandalous het volgende:
Mensen die heel dicht tegen je aan gaan staan in de kassarij![]()
Dat niet alleen, ook worden de loopbanen van de klanten gevolgd om te weten waar ze het meest naartoe gaan. Daar liggen dan ook de duurste producten. Wil je dus goedkoper winkelen, loop dan eerst naar het andere eind van de winkel en haal je boodschappen op een niet-logische manier. Dn heb je dr grootste kans dat je niet met allerlei koop-onzin thuiskomt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:32 schreef Topspin het volgende:
Hele psychologische rapporten zullen ze wel hebben samengesteld om het gedrag van de mens te analyseren. In principe is het pure oplichterij maar goed, zo gaat dat in deze wereld.
Ja... pure oplichterlijk wat ik je brom.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:32 schreef Topspin het volgende:
Hele psychologische rapporten zullen ze wel hebben samengesteld om het gedrag van de mens te analyseren. In principe is het pure oplichterij maar goed, zo gaat dat in deze wereld.
In elk geval is het manipulatie en daar plak je ook niet zo'n net stempel op. Zonder die marketingtrucs zou je heel wat goedkoper uit de supermarkt komen. Jij kan dan wel vinden dat men zijn verstandelijke vermogens moet gebruiken, maar we weten allemaal dat het verstand van Miep op de hoek (die in 95% van alle gevallen de boodschappen doen) nou niet bepaald je van het is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:49 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ja... pure oplichterlijk wat ik je brom.![]()
Zo'n onzin om dit pure oplichterij te noemen. Als volwassene zorg je maar dat je de verstandelijke vermogens hebt om je tegen de marketintrucjes te verzetten. Voor kinderen ligt dit net iets anders, maar het is nog steeds geen oplichting.
Voordeel van briefje maken. Ik maak een boodschappen briefje en haal alleen wat daar op staat. Lekker snel en zo koop ik tevens niet meer dan nodig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In elk geval is het manipulatie en daar plak je ook niet zo'n net stempel op. Zonder die marketingtrucs zou je heel wat goedkoper uit de supermarkt komen. Jij kan dan wel vinden dat men zijn verstandelijke vermogens moet gebruiken, maar we weten allemaal dat het verstand van Miep op de hoek (die in 95% van alle gevallen de boodschappen doen) nou niet bepaald je van het is.
Volgen ze die loopbanen van klanten via die camera's die ze hebben ophangen ? Lijkt me de enige manier om het te volgen ook.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ook worden de loopbanen van de klanten gevolgd om te weten waar ze het meest naartoe gaan. Daar liggen dan ook de duurste producten. Wil je dus goedkoper winkelen, loop dan eerst naar het andere eind van de winkel en haal je boodschappen op een niet-logische manier. Dn heb je dr grootste kans dat je niet met allerlei koop-onzin thuiskomt.
Waarom denk je dat ze je overal bonuskaarten aansmeren? Koopgedrag registreren.
Geen idee hoe ze die klanten volgen. Mischien hebben die karretjes sensoren ofzo.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:01 schreef Topspin het volgende:
[..]
Volgen ze die loopbanen van klanten via die camera's die ze hebben ophangen ? Lijkt me de enige manier om het te volgen ook.
Zelf maak ik ook vaker een briefje maar zelfs met briefje raak ik wel eens in de verleiding om dingen te kopen die ik niet nodig heb maar dan niet altijd. En soms koop ik ook wel eens dingen die ik niet nodig heb maar die wel bevallen om te kopen.
Vind het alleen wat achterbaks dat ze iedere keer de hele indeling van de winkel omver gooien om mensen in de war te maken. Niet eens omdat het zorgt voor meer verkoop maar dat je niet vlot kunt winkelen omdat je weer de hele winkel moet gaan afzoeken waar het product te krijgen is.
ja hoor in winkels hangen camera's om looproute's te analyseren. Iedereen kent immers toch iemand die looproute-analyseur is in een supermarktquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:01 schreef Topspin het volgende:
[..]
Volgen ze die loopbanen van klanten via die camera's die ze hebben ophangen ? Lijkt me de enige manier om het te volgen ook.
Ik hoor vaak dat vrije wil niet bestaat en in geval van looproute ga je dus echt niet bewust een andere route lopen om de supermarkt te neppen of omdat je voor je vrije wil wilt vechten. Veel gebeurt onbewust in de massa, zo heb je mensen die wel bewust zijn maar het overgrote deel handelt op de automatische piloot.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ja hoor in winkels hangen camera's om looproute's te analyseren. Iedereen kent immers toch iemand die looproute-analyseur is in een supermarkt![]()
Uiteraard liggen in een winkel de producten waar ze het meeste op verdienen ( en let op; dat zijn tegenwoordig vaak eerder de huismerken, dan de A-merken) op ooghoogte, en de goedkope B/C merken onderin. Maar niemand dwingt je om de 'dure' producten te pakken, en niemand dwingt je een bepaalde route te lopen...
Vrije wil mensen... Jullie laten je allemaal manipuleren...
Dan kan je lachen, maar dit soort wetenschappelijke onderzoeken wordt wel degelijk uitgevoerd. Het spreekt voor zich dat dit onderzoeken zijn die behoorlijk tijds- en kostenintensief zijn. 'Nieuwere' technieken staan onderzoek toe om de kijkrichting van mensen beter te beoordelen om zo te zien wat voor een soort plaatsing en reclame optimaal is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:16 schreef Loveless85 het volgende:
ja hoor in winkels hangen camera's om looproute's te analyseren. Iedereen kent immers toch iemand die looproute-analyseur is in een supermarkt![]()
Mensen hebben tegenwoordig het excuus dat ze geen ruggengraat meer hebben. Blijft jammer. Ik stoor me juist aan mensen in de supermarkt die daar aan toegeven.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:19 schreef Topspin het volgende:
Je hebt ook nog de kinder-dvd's en het snoep bij de kassa waar ze op verdienen omdat kinderen gaan zeuren dat ze het willen hebben. Hoe vaak hoor je kinderen niet zeuren dat ze die dvd willen hebben en dan ouders die het gezeur niet kunnen aanhoren of weerstaan.
Je argumenten slaan nergens op en zijn puur van toepassing op mensen die geen 'nee' tegen zichzelf of hun kinderen kunnen zeggen. Niemand word gedwongen iets te kopen. En uiteraard is de looproute redelijk gedwongen, maar je word kan er nog steeds voor kiezen op pas op bepaalde momenten in de route wat te kopen. Plus zie je sowieso bij nieuwere winkels dat de gedwongen looproute helemaal verdwenen is, en je bij de ingang in een open ruimte terecht komt waar je alle kanten op, maar dit levert vaak het volgende probleem op;quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:19 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik hoor vaak dat vrije wil niet bestaat en in geval van looproute ga je dus echt niet bewust een andere route lopen om de supermarkt te neppen of omdat je voor je vrije wil wilt vechten. Veel gebeurt onbewust in de massa, zo heb je mensen die wel bewust zijn maar het overgrote deel handelt op de automatische piloot.
Je hebt ook nog de kinder-dvd's en het snoep bij de kassa waar ze op verdienen omdat kinderen gaan zeuren dat ze het willen hebben. Hoe vaak hoor je kinderen niet zeuren dat ze die dvd willen hebben en dan ouders die het gezeur niet kunnen aanhoren of weerstaan.
@ Vogeltjesdans, sensoren in de winkelwagen nog niet aan gedacht, zou best kunnen.
Bij 1000 filialen in Nederland en per dag 10 mensen die geen nee kunnen zeggen wat niet overdreven is ingeschat en zelfs laag kan zijn ingeschat zijn dat alsnog 10,000 dvd's met 5 euro winst. Zoveel mensen met verstand op nul.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je argumenten slaan nergens op en zijn puur van toepassing op mensen die geen 'nee' tegen zichzelf of hun kinderen kunnen zeggen. Niemand word gedwongen iets te kopen. En uiteraard is de looproute redelijk gedwongen, maar je word kan er nog steeds voor kiezen op pas op bepaalde momenten in de route wat te kopen. Plus zie je sowieso bij nieuwere winkels dat de gedwongen looproute helemaal verdwenen is, en je bij de ingang in een open ruimte terecht komt waar je alle kanten op, maar dit levert vaak het volgende probleem op;
Mensen staan te kletsen bij de ingang, of vragen zich af waar ze heen moeten... En leveren op deze manier voor sommige klanten al bij het begin van hun boodschappen vertraging op
Maar moet je dan niet bij de simpele ziel zijn in plaats van bij de winkelketen. Iedere ondernemer of filiaalleider van welke keten dan ook (food of non-food) wil winst maken en zal daar alle trucjes voor proberen die hij/zij kan bedenken. Ik blijf erbij dat mensen in hun volle verstand de winkel in lopen. En pakken ze blindelings wat het makkelijkste te pakken is (en dus het duurste is) is dat hun keuze. Gaan ze troep kopen om van 4,50 naar 5 euro te gaan, is dat ook hun keuze. De winkel verleidt de klant alleen maar tot die bestedingen, de klant kan altijd nog zelf kiezen of ze wel of niet op de 'flirt' in gaan...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:32 schreef Topspin het volgende:
[..]
Bij 1000 filialen in Nederland en per dag 10 mensen die geen nee kunnen zeggen wat niet overdreven is ingeschat en zelfs laag kan zijn ingeschat zijn dat alsnog 10,000 dvd's met 5 euro winst. Zoveel mensen met verstand op nul.
Verder zal het me een worst wezen wat anderen kopen of niet kopen, dat AH winst maakt zal me ook een worst wezen eerlijk gezegd. Alsnog een kleine irritatie dat het achterbaks is en dan heb je nog de wuppies en andere hebbedingen waardoor mensen massaal meer kopen om maar dat afgeronde bedrag in 5 euro te halen.
Consumptiemaatschappij dus heel normaal te noemen.
Komt alsnog over alsof de winkel misbruik maakt van de situatie door op tv reclame te laten zien op een hysterische manier waar mensen in meegesleurd worden dus vanzelf vatbaar worden voor de hype.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar moet je dan niet bij de simpele ziel zijn in plaats van bij de winkelketen. Iedere ondernemer of filiaalleider van welke keten dan ook (food of non-food) wil winst maken en zal daar alle trucjes voor proberen die hij/zij kan bedenken. Ik blijf erbij dat mensen in hun volle verstand de winkel in lopen. En pakken ze blindelings wat het makkelijkste te pakken is (en dus het duurste is) is dat hun keuze. Gaan ze troep kopen om van 4,50 naar 5 euro te gaan, is dat ook hun keuze. De winkel verleidt de klant alleen maar tot die bestedingen, de klant kan altijd nog zelf kiezen of ze wel of niet op de 'flirt' in gaan...
Dus loop je als leeghoofd door de winkel en pak je alles wat het makkelijkste voor het grijpen staat en wil je ook net als je buurman in het woonwagen kamp 20 wuppies in je auto, tjah dan ben je duurder uit dan de slimme consument die eerst kijkt, en dan koopt. Of de consument die met een briefje komt winkelen. Of de personen die niet meedoen met achtelijke hypes als wuppies o.i.d.
En ze worden beide gelijkwaardig behandeld in de winkel hoor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |