Haha waar woon je dan precies? De winter vind ik zelf ook vrij lang duren daarquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:39 schreef LoggedIn het volgende:
Ze moeten een raket vastknopen aan Canada en het een stuk naar de evenaar verslepen, dan zou het hier perfect zijnIk vind het geweldig om hier te wonen, maar die -20/-30 in de winter ben ik minder enthousiast over
Pussyquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:52 schreef LoggedIn het volgende:
valt wel mee hoor, ik heb afgelopen weekend voor het eerst temperaturen onder de 0 meegemaaktAl die tijd daarvoor was het beter weer dan in NL
Ik woon in Alberta, in een stad relatief dicht bij de grens met Montana
héél dicht bij calgaryquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:56 schreef tevebe het volgende:
[..]
Pussy![]()
In Alberta wordt het soms wel kouder hoor als -30. Vorig jaar was het mede door de wind -54Wat ik van Alberta gezien heb vond ik de Rockies wel mooi, maar eenmaal buiten de Rockies lijkt alles hetzelfde.
In maart ga ik naar de emigratiebeurs om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn om te emigreren.
Edit: Edmonton en Montana scheelt nogal. Is het dan niet dichter bij Calgary?
Wat als in Canmore/Banff?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
héél dicht bij calgary
Ja, buiten de Rockies stelt het niet zoveel voor. Vooral als je naar Saskatchewan rijdt, god wat is dat saai
Het liefst zou ik in BC gaan wonen, in Vancouver. 't Is wel erg een stad, en wat minder van dat dat fijne ruime hier, maar het is wel een levendige plekJe betaalt er alleen wel iets meer taxes, en het regent er alleen ook vaker
Ja, Calgary is heel saaiquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:07 schreef tevebe het volgende:
[..]
Wat als in Canmore/Banff?Ik heb zelf 4 maanden in Banff gewoond
Vancouver is 'mijn' stad. Daar voel ik me thuis. De ligging is perfect. Je hebt er stranden, bergen en de zeeJammer dat de huizen er duur zijn, maar op een dag...
Edit: Wat is Calgary trouwens een saaie stad
Ja duur is het zeker. Eten kopen is niet altijd even leuk. De toeristen vond ik zelf best meevallen. Sommige weekenden waren echt heel druk, maar doordeweeks was het vaak verrassend rustig. De omgeving maakt natuurlijk veel goed. Ik zou er niet voorgoed kunnen wonen, maar om af en toe te bezoeken is het wel leuk.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:19 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ja, Calgary is heel saaiEn Vancouver is de duurste plek om te wonen in Canada (qua huizenprijzen). Maar is Banff ook niet duur om te wonen? Het is vreselijk toeristisch, en de prijzen voor eten enzow liggen daar iig wel merkbaar hoger dan hier. Canmore heb ik alleen getankt, ben er verder niet echt geweest
En de natuur rond Banff is natuurlijk geweldig mooi, maar de plaats zelf trekt me niet om er te wonen.. Je wordt daar opgeslokt door de bijenzwermen aan aziatische toeristen, en het is gewoon te dorps
Ik had twee voetbalkanalen, nu niet meer. Ik keek 't gewoon niet meer. Geen interesse. De Nederlandse competitie is gewoon saai: Er is PSV, dan Ajax en af en toe Feyenoord.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:26 schreef tevebe het volgende:
[..]
Als het kon stond bij mij altijd Setanta Sports op. Verder keek ik ook wel hockey en CFL/NFL, maar bleef altijd voetbal volgen. Mijn ouders hadden zelfs Ajax-PSV opgenomen en naar mij toegestuurd
Ik moet zeggen dat in Tsjechie het voetbal juist erger is geworden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Het voetbal vergeet je snel. Er is zoveel meer.
Kiev is werkelijk prachtig. En ach ja, ik ken veel mensen uit die landen. heb ook een korte tijd Ruslandkunde gestudeerd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Rusland ? .. Oekraine ? .. Moskou is ók. De rest heb ik zo mn twijfels over.
Dat gaat wel over.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:24 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat in Tsjechie het voetbal juist erger is geworden.
Rusland kunde verklaart een boelquote:Op zondag 19 oktober 2008 00:25 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Kiev is werkelijk prachtig. En ach ja, ik ken veel mensen uit die landen. heb ook een korte tijd Ruslandkunde gestudeerd.
Helemaal mee eens. Er wonen weet ik niet (die extreme kou trekt me niet zo), maar een geweldig mooie stad. "Oudbollig",quote:
Ik heb gehoord dat Calgary juist wel een gave stad was. Inderdaad, het klimaat houdt me tegen. Er is genoeg werk daar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:19 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ja, Calgary is heel saaiEn Vancouver is de duurste plek om te wonen in Canada (qua huizenprijzen). Maar is Banff ook niet duur om te wonen? Het is vreselijk toeristisch, en de prijzen voor eten enzow liggen daar iig wel merkbaar hoger dan hier. Canmore heb ik alleen getankt, ben er verder niet echt geweest
En de natuur rond Banff is natuurlijk geweldig mooi, maar de plaats zelf trekt me niet om er te wonen.. Je wordt daar opgeslokt door de bijenzwermen aan aziatische toeristen, en het is gewoon te dorps
Ik ga er binnenkort wonen. Duitsers zijn structureel vriendelijker dan Nederlanders. Duitsland is over de gehele linie goedkoper en men is niet zo gehaast als in Nederland.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:44 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom zou je in Duitsland willen wonen? De huizen zijn daar iets goedkoper, maar qua belasting en het ontmenen van privacy loopt het ongeveer gelijk of zelfs voor op Nederland
Ja, ik zat es te kijken op www.mobile.de (wil/moet toch een auto kopen daar), wat een verschil! Heb jij nog andere tips qua websites?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:33 schreef static het volgende:
Duitsland is prima te doen, heb een tijd in Frankfurt gewoond. Als je dat Duitsland kunt noemen.
En het klopt wel m.b.t. de autoprijzen, voor de prijs waar ik hier in Nederland een middenklasser reed kon ik daar in een Jaguar rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |