Niet op mijn kosten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:26 schreef Slappy het volgende:
Niks huisarrest gelijk 10 jaar als ze gaan rellen
Aha jij voelt je aangesproken als Rotterdammerquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nog dommer is het als je niet normaal Nederlands kan schrijven!
Rotterdam is de mooiste stad ter wereld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:54 schreef Meki het volgende:
Rotterdam is domme stad
True.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rotterdam is de mooiste stad ter wereld.
Wat heeft Rotterdam dan voor moois danquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rotterdam is de mooiste stad ter wereld.
Rotterdam heeft het beste tram netwerk van Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat heeft Rotterdam dan voor moois dan
Kijk wij hebben Dam wij hebben trams en de wallen en we hebben COHEN
en Rotterdam heeft niet eens trams alleen metro's en bussen
Oow jahquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rotterdam heeft het beste tram netwerk van Nederland.
En een veel mooiere skyline.
Bovendien is er weinig van dat neppe Amsterdamse gedoe: Ik illustreer het met een gedicht:
Rotown Magic
Rotterdam is niet te filmen
De beelden wisselden te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevel.l
Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul
't Is niet camera gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht
Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is niet te filmen
Rotterdam is veel te écht
Jules Deelder
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:26 schreef Slappy het volgende:
Niks huisarrest gelijk 10 jaar als ze gaan rellen
Daar woonde ik, refogatquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:20 schreef msnk het volgende:
Ben alleen naar de Turkse ambassade geweest () in Rotterdam, dus veel heb ik niet gezien. Maar Capelle aan den IJssel vond ik wel erg mooi
Ik woon daar 'toevallig', maar dat is echt voor het eerst dat ik iemand dit heb horen zeggen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:20 schreef msnk het volgende:
Maar Capelle aan den IJssel vond ik wel erg mooi
Ja de buitenkant misschien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:20 schreef msnk het volgende:
Ben alleen naar de Turkse ambassade geweest () in Rotterdam, dus veel heb ik niet gezien. Maar Capelle aan den IJssel vond ik wel erg mooi
Inderdaadquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik woon daar 'toevallig', maar dat is echt voor het eerst dat ik iemand dit heb horen zeggen.![]()
Middelwatering.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:30 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Inderdaad
Schollevaar? Middelwatering? Of de gangstabuurt van Oostgaardson?
Nee, maar ik vind gewoon dat je die vergelijking niet mag maken als je zelf net zo dom bentquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Aha jij voelt je aangesproken als Rotterdammer
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:37 schreef TJDoornbos het volgende:
ff voor de goeie orde: Als er gereld word is het de schuld van Ajax/Amsterdam en de KNJB. A de verplichte combi is lek en B deze wedstrijd willen ze persee in die Moskee laten spelen ipv bijv in Heereveen ofzo. Dan is het vragen om problemen!
3 gebouwen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:12 schreef Meki het volgende:
Wij hebben ook torens en een skyline
lekker generaliseren, dan wordt je wel serieus genomenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
wat een bosmongolen zijn rotterdammers toch ook hè. Het is de schuld van de knVb (knjb, hoe kom je erop, hilarisch hoor
) dat Rotterdammers zo dom zijn dat ze het schijnbaar voldoende reden vinden om te rellen omdat een wedstrijd in Amsterdam is?
je kunt ook bij de pakken neer gaan zitten en er niets van proberen te makenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:56 schreef Red_85 het volgende:
een skyline in je stad, tjah, wees er maar trots op als je denkt hoe je er uiteindelijk aan gekomen bent.
waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om te bombarderenquote:gelukkig heeft Amsterdam de klassieke Nederlandse schoonheid nog.![]()
Rotterdam was havenstad No.1 en dus bij meerdere mensen wel bekend. Het zit je overigens wel diep hé? Ben je soms bang dat Rotterdam tóch een beetje meer heeft?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:56 schreef Red_85 het volgende:
rotterdam denkt modern te zijn met de skyline maar Amsterdam heeft nog steeds de grootste aantrekkingskracht naar iedereen in deze wereld (behalve de rotterdammertjes dan). wie kent rotterdam nou op deze wereld behalve een paar dronken scheepskapiteins?
Rotterdammers zijn idd trots op hoe ze het gekregen hebben, door wederopbouw. Het is toch de stad met de meest-metropolische 'feeling'.quote:een skyline in je stad, tjah, wees er maar trots op als je denkt hoe je er uiteindelijk aan gekomen bent. gelukkig heeft Amsterdam de klassieke Nederlandse schoonheid nog.![]()
Sowieso snap ik niet waarom Jules Deelder hier ter discussie staat. Het gaat over Rellen tussen Rotterdam en Amsterdam.quote:Jules Deelder is ook alleen maar jaloers dat zijn stadje dat niet meer heeft. Dat is frustrerend en dat ziet hij wel in de enige grotere stad in het land. Dat maakt hem die gedichten schrijven alsof hij een heel erg gefrustreerd en jaloers kindje is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |