abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61107729
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:24 schreef SeLang het volgende:
O ja, en gasten die het hebben over 'volgzame Chineesjes' hebben denk ik nog nooit een Chinese vreindin gehad
Zat ook al te denken waar halen ze dat vandaan.

Ik val zelf niet op aziatisch, mijn vriend gelukkig wel . Ben dan wel banana, yellow on the outside, white on the inside.
pi_61108093
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:39 schreef mgerben het volgende:
Zodra je zegt dat je een gefrustreerde rokende, zuipende, vloekende carrièrevrouw niet zo vrouwelijk vindt, wordt er meteen doorgedraafd alsof men vrouwen alleen maar achter het aanrecht wil.
Dat is heel typerend: Blijkbaar bestaat er voor de mensen die dat roepen geen tussenweg. Het is óf dokwerker, of aanrecht.
Dat werd hier niet gezegd. Er werd hier gezegd, doe mij maar een beschaafd, rustig buitenlands meisje want nederlandse vrouwen zijn [insert jouw omschrijving hier].

En dat vind ik dus onzin, want er zijn zat nederlandse vrouwen die niet zo zijn als jij hier omschrijft, en er zijn ongetwijfeld ook zat aziatische haaibaaien.

Dat je op een bepaald ras / volk valt om het uiterlijk, prima. Maar om te zeggen 'ik val op aziaten en niet op nederlanders vanwege karakter' dan is het volgens mij echt ernstig met je gesteld. Dan is blijkbaar de meest beschaafde vrouw van nederland nog te lastig voor je en dan is er echt wat mis.

Beetje zoals in die tv programma's over vadsige gescheiden engelse mannetjes die in azie een meisje van 19 ontmoeten en er de volgende dag mee trouwen....
pi_61108317
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:24 schreef SeLang het volgende:
O ja, en gasten die het hebben over 'volgzame Chineesjes' hebben denk ik nog nooit een Chinese vreindin gehad

Inderdaad, dat viel mij ook op...
Aan de ene kant zijn mensen met een lichte voorkeur voor alles ten oosten van hier op zoek naar volgzame dociele onderdanige meisjes zonder enige mening of inbreng...
terwij diezelfde 'aziaten' er in één adem van worden beschuldigd berekende calculerende krengen te zijn die alleen maar een verblijfsvergunning in Het Paradijs willen en verder geen hart of gevoelens hebben.

De realiteit is dus dat zowel het één als het ander voorkomt - en alles er tussenin. Goh, leuk zeg, het zijn net mensen.

Wat je echter niet zo snel vindt is de emancipatie-spagaat - dat is best aantrekkelijk.
pi_61108401
Er zijn volgens mij anders ook zat nederlandse vrouwen die best thuis willen blijven bij het gezin? Of bedoel je dan dat je een vrouw zoekt die geen kinderen wil en vol voor dr carriere gaat?
  maandag 25 augustus 2008 @ 13:10:26 #105
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61108528
Ik ben niet op zoek naar 'volgzaam' of 'onderdanig'. Gewoon 'rustig', beschaafd en normaal.
De meeste chineze meiden (en jongens) zijn redelijk goed opgevoedt, dus rationeel, bescheiden, niet hoerig etc.
Uiteraard zullen er genoeg sloerige chineze meiden zijn, en ook genoeg hollandse blanke meiden die rustig, beschaafd en normaal zijn.... maar we hebben het nu over 'in het algemeen'.

Ik ben een vrij simpele, rustige gozer. Ik hou niet van uitgaan, doe geen drank, drugs, etc. Dus qua persoonlijkheid zoek ik iemand die daar bij past (en die heb ik gevonden en dat werkt al 7+ jaar prima).
Qua UITERLIJK val ik nu eenmaal voornamelijk op donker/aziatisch, en voel ik me vrijwel nooit aangetrokken tot 'blond'. Dus vandaar. Uiteraard ALS ik een leuke Hollandse blonde meid was tegengekomen die wel rationeel, bescheiden, etc was geweest, dan had dat iets kunnen worden. Maar de meeste Hollandse meiden houden toch van uitgaan, eventueel drinken, vinden vreemdgaan geen 'misdaad', etc etc.

Maar goed, uiteindelijk hebben we het hier over 'voorkeuren' en 'vooroordelen'. Over het algemeen val ik niet op 'Hollandse meiden' (arrogant, out-going, verwend, etc), en val ik ook qua uiterlijk niet op blond. Dus dan kom je al snel uit bij aziatische vrouwen.
pi_61108555
stelletje racisten allemaal
pi_61108855
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:11 schreef makambas het volgende:
stelletje racisten allemaal
Lambo of Rekt
pi_61109013
Pics!!1!!!

Oh wacht....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:14:09 #109
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_61110135
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:33 schreef n0a het volgende:

[..]

Zat ook al te denken waar halen ze dat vandaan.

Ik val zelf niet op aziatisch, mijn vriend gelukkig wel . Ben dan wel banana, yellow on the outside, white on the inside.
ben jij het type dat liever blank was gweest?
Denk erover na.
pi_61112555
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:14 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

ben jij het type dat liever blank was gweest?
Het type? Nee. Ben door een Nederlandse familie opgevoed. Heb vrij weinig met mijn Chinese familie.
pi_61113174
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:47 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van smaak. De een houdt van donker, de ander van licht. De een houdt van blond, de ander van brunette. De een houdt van oppervlakkige boerse arrogante Nederlandse kuthoeren, de ander prefereert een leuk beleefd bescheiden aziatisch meisje.

Moet je verder niets achter zoeken.
Dit is echt de beste omschrijving over Nederlandse vrouwen ooit. ook al ben je vadsig vergeten daarmee omschrijf je 90 % wel
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:33:29 #112
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_61115264
Mijn meiske is zeker niet volgzaam, erg verwesterd vergeleken met het stereotype aziaat.
Haar beste eigenschappen zijn dat ze enorm lief is, slim, ambitieus, mooi.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_61115718
Ik moet zo lachen om die mannen in dit topic die een vrouw willen die echte groente voor ze kookt.
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:55:26 #114
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_61115889
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:33 schreef Killjoy het volgende:
Mijn meiske is zeker niet volgzaam, erg verwesterd vergeleken met het stereotype aziaat.
Haar beste eigenschappen zijn dat ze enorm lief is, slim, ambitieus, mooi.
Mooi zijn is geen eigenschap, lamme idioot.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:57:31 #115
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61115946
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:55 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Kan een eigenschap zijn, als je het bekijkt van 'zelf-verzorging'. Als een vrouw dusdanig veel respect voor zichzelf en haar partner heeft om er iedere dag weer pico-bello uit te zien.
pi_61115949
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:55 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Lambo of Rekt
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:57:52 #117
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61115951
Ach aziaten zijn er in alle soorten, assertief timide ect. Mijn voorkeur gaat er gewoon naar uit ik vind de gemiddelde aziatische sexier als de gemiddelde nederlandse. Maar dat is maar net waar je van houd. Koken, mijn vriendin kookt nooit (hier eten mensen heel vaak buiten de deur) ze kan overigens wel koken.

Mijn vriendin is overigens vrij volgzaam en dat bevalt me zeer goed. Dat betekend niet dat ze geen eigen wil heeft of niet meedenkt. Ik ben ook wat ouder en beter opgeleid daar zit het ook in. Zodra het echter gaat over dingen waar zij meer van weet volg ik haar rustig.

Het gemiddelde klopt wel hoor dat aziaten volgzamer zijn maar overal heb je uitschieters. Als ik zie wat de meiden en mannen hier allemaal pikken van klanten (in supermarkten e.d) dat zou in Nederland nooit getollereerd worden.

Ook wordt er hier gedacht dat een ouder persoon automatisch gelijk heeft. Culturele verschillen zijn er dus echt wel. Het wordt wel weer wat minder met de jongere generatie overigens.
mai pen rai
pi_61116805
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:51 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Zweedse meisjes

Sommige nederlandse zijn wel OK maar de meeste zijn arrogant.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_61117055
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:20 schreef SeLang het volgende:

Nederlandse vrouwen doen meestal vrijetijdswetenschappen of communicatie en gaan dan daarna thuiszitten of gaan 3 dagen in de week werken

they say a dirty mind is a joy forever...
pi_61117182
Of ze studeren helemaal niet en denken dat ze het helemaal hebben gemaakt omdat hun vriend een heuze Golf gti heeft!!!

Ik heb ooit een praatje gemaakt met zo'n griet, die der vriend had een getunedeGestylde Fiat uit 1997 en zij dat ze nu niets meer deed maar over een paar jaar de horeca inging en dan 2000 netto per maand zou verdienen
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:50:05 #121
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_61132118
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:51 schreef nicoco het volgende:

[..]

Mijn schatje heeft duits gestudeerd en verstaat daardoor erg veel nederlands. Je moet dus oppassen met wat je zegt
Binnenkort gaat ze naar d'r intake gesprek voor d'r studie NT2
'Mijn schatje' . Word eens mannelijk.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:04:34 #122
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_61132416
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 09:50 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

'Mijn schatje' . Word eens mannelijk.
Dat is mannelijk genoeg hoor, waarom voldoen aan het mannelijke macho stereotype?
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:09:21 #123
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_61132535
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:04 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Dat is mannelijk genoeg hoor, waarom voldoen aan het mannelijke macho stereotype?
Dat is gewoon klef. Als mensen het hebben over 'mijn schatje' krijg ik spontaan wurgneigingen. Grote kans dat dit soort types ook nog hun vrienden laten zitten voor 'hun schatje'.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:36:44 #124
48120 nicoco
Drie keer links is ook rechts.
pi_61135817
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:09 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Dat is gewoon klef. Als mensen het hebben over 'mijn schatje' krijg ik spontaan wurgneigingen. Grote kans dat dit soort types ook nog hun vrienden laten zitten voor 'hun schatje'.
Wat een onzin. Mijn vriendin is gewoon lief.
Maar ga je gang, wurg jezelf maar. Zijn we weer van een figuur die iedereen over een kam scheert verlost.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:42:20 #125
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_61136002
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:36 schreef nicoco het volgende:

[..]

Wat een onzin. Mijn vriendin is gewoon lief.
Maar ga je gang, wurg jezelf maar. Zijn we weer van een figuur die iedereen over een kam scheert verlost.
EENS!
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')