abonnement Unibet Coolblue
pi_61095478
Spannend, morpheus!

Wij gaan Woensdag nog een poging doen om te tekenen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:17:08 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61096212
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:37 schreef Oblivion het volgende:
Nou laten we wel wezen, als dat huis in midden Nederland had gestaan, kan je er zomaar het dubbele voor neerleggen.
Dus echt duur is het niet voor wat je krijgt.

Heb jij je PM nog gelezen, SQ?
Ja okee, maar om nu uit te roepen dat het geen drol kost vind ik ook wat overdreven.
Ik heb ergens (nofi) het idee dat Rhubarbje wel heel makkelijk denkt daarover. 120K is echt een shitload aan geld wat niet veel mensen ooit cash op hun bankrekening zullen hebben staan. Ik vind het dan beetje dom om te roepen dat het geen drol kost of cheap is. Dat is het namelijk niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door bleiblei op 24-08-2008 22:23:48 ]
pi_61096422
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja okee, maar om nu uit te roepen dat het geen drol kost vind ik ook wat overdreven.
Ik heb ergens (nofi) het idee dat Rhubarbje wel heel makkelijk denkt daarover. 120K is echt een shitload aan geld wat niet veel mensen ooit cash op hun bankrekening zullen hebben staan.
Heb je ook gelijk in, maar daar hebben we het niet over.
We hebben het toch over een volledig huis.
120.000 is een hoop geld. Maar als je daar een huis voor terug kan krijgen vind ik het ook wel meevallen.
Dat is tegenwoordig als je een leuke baan hebt in je eentje op te hoesten.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de huizen hier en verderop naar boven veel te duur zijn voor starters.
En dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar dat roep ik al jaren.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:25:08 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61096487
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:23 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in, maar daar hebben we het niet over.
We hebben het toch over een volledig huis.
120.000 is een hoop geld. Maar als je daar een huis voor terug kan krijgen vind ik het ook wel meevallen.
Dat is tegenwoordig als je een leuke baan hebt in je eentje op te hoesten.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de huizen hier en verderop naar boven veel te duur zijn voor starters.
En dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar dat roep ik al jaren.
Ja okee, maar ik vind het gewoon beetje "raar" als iemand over dat soort bedragen dingen roept als "cheap "en "kost geen drol" roept. Ik krijg dan het idee dat zo iemand een stukje besef van geld mist .
Huizen zijn gewoon duur. Wat betreft starters en huizenkopen vind ik het een beetje debiel dat mensen die net afgestudeerd zijn, verwachten dat ze gelijk een huis kunnen kopen. Dat is nooit zo geweest. Helaas momenteel wel een soort van noodzaak omdat een huis kunnen huren ook onmogelijk is.
pi_61096606
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja okee, maar ik vind het gewoon beetje "raar" als iemand over dat soort bedragen dingen roept als "cheap "en "kost geen drol" roept. Ik krijg dan het idee dat zo iemand een stukje besef van geld mist .

Dat idee heb ik ook.
quote:

Huizen zijn gewoon duur. Wat betreft starters en huizenkopen vind ik het een beetje debiel dat mensen die net afgestudeerd zijn, verwachten dat ze gelijk een huis kunnen kopen. Dat is nooit zo geweest. Helaas momenteel wel een soort van noodzaak omdat een huis kunnen huren ook onmogelijk is.
Dat bedoel ik maar, voedsel en een dak boven je hoofd is wel erg prettig. En zou niet zoveel geld moet kosten.
Maar goed, dat is nou eenmaal zo.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61099672
Don't even start
Ik moet zelf rond komen van 600 euro per maand en mn huur alleen al was 300 euro
Ik kon het dus gewoon niet meer betalen om te huren
Gelukkig heeft mn vader dus een huis gekocht ja, waar ik ook gewoon huur voor ga betalen, zoveel als ik kan missen in de maand en zodra ik meer ga verdienen ga ik natuurlijk meer huur betalen
Ik heb daar een jaar kei hard voor moeten vechten want mijn vader doet namelijk nooit iets zo maar voor iemand en ik ben nu al bijna een half jaar letterlijk dakloos, de ene keer slaap ik bij mn vriend, dan weer bij vriendinnen of bij mn moeder (waar ik niet kan wonen omdat mn zusje het niet wil hebben en die is de baas in huis) mn vader woont 2 uur rijden verder weg en dat is dus ook geen optie (en die zal me ook nooit in huis nemen)
Ik weet er alles van dat alles tegenwoordig duur is en huizen ook
Ik heb al uitgelegd wat ik bedoelde met dat het goedkoop was

En ik doe dit verhaal ook maar een keer omdat ik het echt zo enorm beu ben dat iedereen denkt dat ik het zo goed heb
En nu ben ik er klaar mee
Weltrusten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_61099869
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:53 schreef Oblivion het volgende:
Spannend, morpheus!

Wij gaan Woensdag nog een poging doen om te tekenen...
Kijk dat is spannend, kijken of de notaris alles voor elkaar krijgt
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:14:42 #108
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61099878
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:07 schreef rhubarbje het volgende:
Don't even start
Ik moet zelf rond komen van 600 euro per maand en mn huur alleen al was 300 euro
Ik kon het dus gewoon niet meer betalen om te huren
Gelukkig heeft mn vader dus een huis gekocht ja, waar ik ook gewoon huur voor ga betalen, zoveel als ik kan missen in de maand en zodra ik meer ga verdienen ga ik natuurlijk meer huur betalen
Ik heb daar een jaar kei hard voor moeten vechten want mijn vader doet namelijk nooit iets zo maar voor iemand en ik ben nu al bijna een half jaar letterlijk dakloos, de ene keer slaap ik bij mn vriend, dan weer bij vriendinnen of bij mn moeder (waar ik niet kan wonen omdat mn zusje het niet wil hebben en die is de baas in huis) mn vader woont 2 uur rijden verder weg en dat is dus ook geen optie (en die zal me ook nooit in huis nemen)
Ik weet er alles van dat alles tegenwoordig duur is en huizen ook
Ik heb al uitgelegd wat ik bedoelde met dat het goedkoop was

En ik doe dit verhaal ook maar een keer omdat ik het echt zo enorm beu ben dat iedereen denkt dat ik het zo goed heb
En nu ben ik er klaar mee
Weltrusten
Breng het dan de volgende keer wat anders.
"Goh, dat is ook niet duur!" komt net wat anders over dan "Dat kost geen drol! ".
Jet eerste is gewoon normaal en de realiteit.
Het tweede komt redelijk verwaand/rijkeluis over, iets wat je blijkbaar niet bent/wil zijn..

Tot zover een beterweter post van iemand die zelf een verwend rijkeluiskwalletje is .
pi_61099882
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:53 schreef Oblivion het volgende:
Spannend, morpheus!

ALs het zover is maak ik een foto van die fase
pi_61099912
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja okee, maar om nu uit te roepen dat het geen drol kost vind ik ook wat overdreven.
Ik heb ergens (nofi) het idee dat Rhubarbje wel heel makkelijk denkt daarover. 120K is echt een shitload aan geld wat niet veel mensen ooit cash op hun bankrekening zullen hebben staan. Ik vind het dan beetje dom om te roepen dat het geen drol kost of cheap is. Dat is het namelijk niet.
Wie weet is het zelfs aflossingvrij
pi_61100293
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Breng het dan de volgende keer wat anders.
"Goh, dat is ook niet duur!" komt net wat anders over dan "Dat kost geen drol! ".
Jet eerste is gewoon normaal en de realiteit.
Het tweede komt redelijk verwaand/rijkeluis over, iets wat je blijkbaar niet bent/wil zijn..

Tot zover een beterweter post van iemand die zelf een verwend rijkeluiskwalletje is .
of oordeel gewoon niet over iemand die je niet kent
Ik kom hier alleen maar om enthousiast te zijn over mn toekomste huis niet om op mn woordkeus te letten of mezelf te gaan verdedigen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_61100332
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

of oordeel gewoon niet over iemand die je niet kent
Ik kom hier alleen maar om enthousiast te zijn over mn toekomste huis niet om op mn woordkeus te letten of mezelf te gaan verdedigen
Niet te zwaar aan tillen hoor, jouw huis prijs kost in verhouding met hier een geen drol

kan er zelfs 3 van kopen
pi_61100448
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:32 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Niet te zwaar aan tillen hoor, jouw huis prijs kost in verhouding met hier een geen drol

kan er zelfs 3 van kopen
Ja sorry ik word er alleen nogal moe van (en gestresst) en dat ben ik al nogal want er is iets met de vereniging van eigenaren waar mn papa niet zo blij mee was en aangezien ie niet te vertrouwen is zie ik hem instaat om van de koop af te zien en dat ie sowieso al op zoek was naar een way out

Dus stress stress stress

Ik zal niet meer zo happen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_61100789
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Kijk dat is spannend, kijken of de notaris alles voor elkaar krijgt
Het is voorlopig koopcontract, komt daar al een notaris voor in aanmerking?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61102909
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:53 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Het is voorlopig koopcontract, komt daar al een notaris voor in aanmerking?
In Amsterdam wel iig.
pi_61102931
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Breng het dan de volgende keer wat anders.
"Goh, dat is ook niet duur!" komt net wat anders over dan "Dat kost geen drol! ".
Jet eerste is gewoon normaal en de realiteit.
Het tweede komt redelijk verwaand/rijkeluis over, iets wat je blijkbaar niet bent/wil zijn..

Tot zover een beterweter post van iemand die zelf een verwend rijkeluiskwalletje is .
En tegelijkertijd vond ik de reactie van SQ en van jou ook overdreven. Ik dacht ook "wow, dat is geen geld" toen ik de foto's en het bedrag zag.

Misschien ben ik nog van de oude stempel, maar ik ben van het principe dat je werkt voor jouw huis, heel lang werkt zelfs voor een huis (en ik wil er zelfs zonder problemen heel veel voor opgeven).

En toegegeven, voor een huis van 120k zouden wij inderdaad niet zo lang moeten werken. Ben ik dan een rijkeluisdochter? Nee, totaal niet. Maar ik ga wel elk weekend en elke vakantie werken sinds mijn 14e en heb op die manier een serieus bedrag kunnen sparen. Ondanks het feit dat ik per jaar minstens 10 weken vakantie heb (en mijn man ook) zijn we in die vijf jaar toch al 10 dagen op reis geweest. We wonen goedkoop, heel goedkoop. Dat wel Maar ik kan tegelijkertijd 20 mensen opsommen die in onze situatie jaarlijks twee reizen zouden maken omdat het geld er toch is. Voor alle duidelijkheid: ik mis het reizen totaaaaal niet en ben niet iemand die elke maand kleren gaat kopen (maar ook dat mis ik niet). Mijn man en ik hebben allebei gewoon heel veel over voor ons huis. Maar ben ik verwaand door te zeggen dat 120k voor ons eigenlijk makkelijk te overbruggen is? Nee, dat vind ik eigenlijk niet.
pi_61102940
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:37 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja sorry ik word er alleen nogal moe van (en gestresst) en dat ben ik al nogal want er is iets met de vereniging van eigenaren waar mn papa niet zo blij mee was en aangezien ie niet te vertrouwen is zie ik hem instaat om van de koop af te zien en dat ie sowieso al op zoek was naar een way out

Dus stress stress stress

Ik zal niet meer zo happen
Ey, nee hé Niet zo hoor... Die koop moet gewoon doorgaan
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:03:16 #118
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61103134
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:23 schreef Oblivion het volgende:
We hebben het toch over een volledig huis.
120.000 is een hoop geld. Maar als je daar een huis voor terug kan krijgen vind ik het ook wel meevallen.
Dat is tegenwoordig als je een leuke baan hebt in je eentje op te hoesten.
Yep. Dat was ruim twee jaar geleden ook het idee. Is op mijn zielige inkomentje alleen gekocht toen.
Nu ik er wat op vooruit ben gegaan en m'n vriendin ook een baan heeft kunnen we verder kijken.
En vergeleken met de Randstad kost ook het nieuwe huis geen drol.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61103151
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:03 schreef Dromer het volgende:

[..]

Yep. Dat was ruim twee jaar geleden ook het idee. Is op mijn zielige inkomentje alleen gekocht toen.
Nu ik er wat op vooruit ben gegaan en m'n vriendin ook een baan heeft kunnen we verder kijken.
En vergeleken met de Randstad kost ook het nieuwe huis geen drol.
Geen drol waren niet mijn woorden hè?

En je hebt een heel leuk huis gekocht! Boeie wat het kost, als je het maar kunt betalen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61103170
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 08:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

In Amsterdam wel iig.
Oh schiet ik iets mee op...
Hoezo zit daar verschil in?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61103209
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:37 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja sorry ik word er alleen nogal moe van (en gestresst) en dat ben ik al nogal want er is iets met de vereniging van eigenaren waar mn papa niet zo blij mee was en aangezien ie niet te vertrouwen is zie ik hem instaat om van de koop af te zien en dat ie sowieso al op zoek was naar een way out

Dus stress stress stress

Ik zal niet meer zo happen
Waar is hij niet blij mee, als de vve weinig cash in huis heeft dan kun je in grote problemen komen.
pi_61103237
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 08:46 schreef leonieke het volgende:

[..]

En tegelijkertijd vond ik de reactie van SQ en van jou ook overdreven. Ik dacht ook "wow, dat is geen geld" toen ik de foto's en het bedrag zag.
Ach SQ en partner houden er graag van beetje te stoken, gewoon doorheen prikken zo zijn ze nu eenmaal.
pi_61103249
Het is weer Maandag!

En nu iedereen blij wezen ja!

LALALALALALALLALALALALALALAL!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61103289
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:10 schreef Oblivion het volgende:
Het is weer Maandag!

En nu iedereen blij wezen ja!

LALALALALALALLALALALALALALAL!
Huizendansje doet met Oblivion
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:17:10 #125
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_61103353
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:10 schreef Oblivion het volgende:
Het is weer Maandag!

En nu iedereen blij wezen ja!

LALALALALALALLALALALALALALAL!
Een heel goed idee en tevens tvp
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')