Bij jouw naam denk ik altijd aan een donker persoonquote:Op zondag 24 augustus 2008 22:24 schreef snoopy het volgende:
Ik heb zelf een vrij 'lastige' naam die vaak verkeerd wordt uitgesproken en/of geschreven. En toch vond ik het altijd leuk om een 'aparte' naam te hebben
Nou dat valt wel mee hoor, na 1 of 2 keer de uitspraak uitleggen wordt het door zowel leraren als kinderen goed uitgesproken. Net als op het werk etc.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Het lijkt mij als kind gewoon lastig dat je op school komt, leert dat de uitspraak van je naam eigenlijk anders is en dat je dan je hele leven veroordeeld bent tot de verkeerde uitspraak
In het dorp waar ik opgegroeid ben, dus wel een Tim en een Kimquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim en Tim vind ik niet super klinken. Jullie?
Timo is ook leuk!quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:37 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
In het dorp waar ik opgegroeid ben, dus wel een Tim en een Kim
(mijn namen waren voor ik zwanger was altijd Timo en Kim)
Mijn naam begint met een X, en dat chocoladeletters moeilijk zijn is iets van vroeger gelukkig.quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:11 schreef Nijna het volgende:
Ik had op de middelbare school een jongen in de klas en die heette Bé. Maar op de presentielijst, stond het dan zonder streepje op de e. Sommige docenten maakten er dan Bè ofzo van. Klinkt zo sneu.
Bix, een naam met een X, dat is lastig met sinterklaas, chocoladeletter X moet je volgens mij vaak bestellen (net als de Y, mijn neefje heet Yorick en mn opa en oma moesten altijd zorgen dat ze op tijd achter een letter voor hem aangingen). Hahaha
Dat is erg jaquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wij hebben hiernaast een Xavier wonen en vaders spreekt het uit als ksaavier, terwijl moeders het altrijd op ksavjèr houdt. Best lastig als zelfs je eigen ouders het niet eens zijn
Marin, Dorte, Fenne?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef cattie het volgende:
Arme Xavier! Zegt hij zelf zijn naam al?
Wat denken jullie van de volgende meisjesnamen:
Linne, Minthe, Mare, Mirre, Tirza, Mia, Veerle, Lis
Dat zijn een beetje de twijfelgevallen bij ons. Iemand nog namen die in dezelfde sfeer passen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |