Wat maakt het uit? Zoals al eerder gezegd waren Winston Bogarde en Michael Reiziger in eerste instantie ook geen verdedigers, dus waarom mogen we Jan Vertonghen nu niet gewoon als verdediger zien? Persoonlijk denk ik dat hij niet op het middenveld zou gaan spelen, hij is nu gewoon verdediger.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:25 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, Ajax schaalt hem daar in. Je kunt echter niet ontkennen dat hij tot vorig seizoen het meeste op het middenveld heeft gespeeld en dat hij van nature een middenvelder is.
Goede linksbenige (vleugel)verdedigers zijn dun in de spoeling.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:30 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat je als Ajax zijnde beter een goede echte verdediger had kunnen kopen om het niveau na te streven dat Ajax na hoort te streven. Met een Vertonghen kom je op Europees vlak denk ik nu eenmaal tekort en ook in de wedstrijden in de eredivisie kan hij weleens een foutje maken uit onervarenheid.
Vertonghen vind ik controlerend op het middenveld beter dan Sno (ok, de ene is links en de ander rechts). Als Ajax nu een echte linksback had gehaald dan had men en een betere controlerende middenvelder erbij en een betere, specifieke back. Nu heeft met op 2 posities niet de optimaal benodigde kwaliteit denk ik.
Daar denken we dat hij het minste in de weg loopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:33 schreef Damzkieee het volgende:
Ajax denkt ook nog steeds dat Schilder een verdediger is
Als je telkens op een positie wordt geposteerd waar je niet graag speelt, kun je je natuurlijk nooit onderscheiden. Ik ben het wel met je eens dat Schilder niet goed genoeg is voor Ajax, zowel op linksback als linkshalf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar denken we dat hij het minste in de weg loopt.
Laat hem maar lekker ballen bij een clubje als Sparta ofzo.
Je hebt ook trainingen om je te onderscheiden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:36 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Als je telkens op een positie wordt geposteerd waar je niet graag speelt, kun je je natuurlijk nooit onderscheiden. Ik ben het wel met je eens dat Schilder niet goed genoeg is voor Ajax, zowel op linksback als linkshalf.
Maar die werden wel gestuurd door een Nederlands toptalent (de Boer), een ervaren kracht als Blind en een wereldtopper als Rijkaard, dat is nu niet bepaald het geval.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Zoals al eerder gezegd waren Winston Bogarde en Michael Reiziger in eerste instantie ook geen verdedigers, dus waarom mogen we Jan Vertonghen nu niet gewoon als verdediger zien? Persoonlijk denk ik dat hij niet op het middenveld zou gaan spelen, hij is nu gewoon verdediger.
Met een beetje scouting zijn die echt wel te vinden hoor. Het is al jarenlang de zwakke positie van Ajax. Waarom kan Groningen een Stenmann halen, PSV een Pieters en Feyenoord een De Cler? Dat zijn al 3 specifieke backs die niet bij Ajax zouden misstaan. Verder is het uiteraard ook nog mogelijk om in het buitenland te scouten, binnen een paar jaar moet er toch wel een haalbare back te vinden zijn?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:34 schreef sjimz het volgende:
Goede linksbenige (vleugel)verdedigers zijn dun in de spoeling.
Maar in de wedstrijden tijdens de competitie bleek de verdediging keer op keer kwetsbaar, en Vertonghen was ook onderdeel van die verdediging.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je hebt ook trainingen om je te onderscheiden.
Ik vind de 3 genoemde voorbeelden geen verbetering ten opzichte van Vertonghen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:38 schreef Blawh het volgende:
Met een beetje scouting zijn die echt wel te vinden hoor. Het is al jarenlang de zwakke positie van Ajax. Waarom kan Groningen een Stenmann halen, PSV een Pieters en Feyenoord een De Cler? Dat zijn al 3 specifieke backs die niet bij Ajax zouden misstaan. Verder is het uiteraard ook nog mogelijk om in het buitenland te scouten, binnen een paar jaar moet er toch wel een haalbare back te vinden zijn?
Kloptquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:42 schreef Longmen het volgende:
Het is minder dramatisch dan het vertrek van Sneijder. KJH zorgt voor veel goals en die vervanger heb je niet zo snel maar er lopen natuurlijk wel wat voorhoede spelers met potentie rond... Voor Sneijder was geen vervanger.
Bij lange na niet zelfs.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vind de 3 genoemde voorbeelden geen verbetering ten opzichte van Vertonghen.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:59 schreef Rejected het volgende:
[..]
Klopt
Sneijder was veel belangrjiker.
En is bij Jong Oranje uit de basis gespeeld door Jong a Pinquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:15 schreef Wooldoor het volgende:
Ik snap ook niet waarom iedereen Pieters helemaal geweldig vindt, ik heb niet zo heel veel van hem gezien maar herinner me de wedstrijd tegen Ajax nog wel. Pieters werd daarin helemaal dolgedraaid door Suarez.
We zullen het komende seizoen wel zien, PSV is achterin veel sterker dan Ajax. Ajax is voorin veel sterker dan PSV, toch denk ik dat een goede achterhoede in de onderlinge duels weleens eerder de doorslag kan geven ten opzichte van een goede aanval. Ik hoop dat Ajax gaat vlammen, maar toch vrees ik dat het weer PSV wordt die de schaal mag pakken omdat die een evenwichtigere selectie hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
En is bij Jong Oranje uit de basis gespeeld door Jong a Pin
Alsof die iets te vrezen heeft van KJHquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Niet door Ruud denk ik.
Denk dat jij Jan Vertonghen onderschat, waarschijnlijk heb jij hem niet veel zien spelen als linksback.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Met een beetje scouting zijn die echt wel te vinden hoor. Het is al jarenlang de zwakke positie van Ajax. Waarom kan Groningen een Stenmann halen, PSV een Pieters en Feyenoord een De Cler? Dat zijn al 3 specifieke backs die niet bij Ajax zouden misstaan. Verder is het uiteraard ook nog mogelijk om in het buitenland te scouten, binnen een paar jaar moet er toch wel een haalbare back te vinden zijn?
Precies. Dat is ook typisch Ajax, over het algemeen kunnen aanvallers en middenvelders meer met een bal dan verdedigers. Maar Ajax is een club die hogere eisen stelt aan balcontrole dan andere clubs, traditioneel althans, en dus zoek je de verdedigers tussen de balvaardigen, en die spelen vaak niet in de verdediging.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Zoals al eerder gezegd waren Winston Bogarde en Michael Reiziger in eerste instantie ook geen verdedigers, dus waarom mogen we Jan Vertonghen nu niet gewoon als verdediger zien? Persoonlijk denk ik dat hij niet op het middenveld zou gaan spelen, hij is nu gewoon verdediger.
Tegen Italië en Frankrijk was hij twee keer de beste man op het veld. Tegen Rusland was het inderdaad minder, maar hij heeft gewoon een erg goed toernooi gespeeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef navigator het volgende:
[..]
Onzin, dat leek maar zo omdat er geen vervanger was. Ik begrijp die ophemeling van Sneijder nooit zo. Alleen in zn laatste jaar speelde hij constant, daarvoor was het ook vaak niks.
Verder heeft hij oogkleppen als hij in de buurt van het doel komt, hij zal altijd zelf schieten ipv iemand bedienen die er beter voorstaat.
En meneertje vindt zichzelf de leider van Oranje, dat hebben we gezien tegen de Russen, onzichtbaar toen er een leider moest opstaan om de zwalkende ploeg bij de hand te nemen.
Ben ik duidelijk geweest?
Was Ruud afgelopen week bij Oranje dan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:23 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Alsof die iets te vrezen heeft van KJH
Die was gewoon geblesseerd hoorquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef sjimz het volgende:
En is bij Jong Oranje uit de basis gespeeld door Jong a Pin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |