abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61032654
En we worden kampioen
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:33:12 #27
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61032680
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:25 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ja, Ajax schaalt hem daar in. Je kunt echter niet ontkennen dat hij tot vorig seizoen het meeste op het middenveld heeft gespeeld en dat hij van nature een middenvelder is.
Wat maakt het uit? Zoals al eerder gezegd waren Winston Bogarde en Michael Reiziger in eerste instantie ook geen verdedigers, dus waarom mogen we Jan Vertonghen nu niet gewoon als verdediger zien? Persoonlijk denk ik dat hij niet op het middenveld zou gaan spelen, hij is nu gewoon verdediger.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:33:23 #28
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61032684
Ajax denkt ook nog steeds dat Schilder een verdediger is
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_61032707
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:30 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat je als Ajax zijnde beter een goede echte verdediger had kunnen kopen om het niveau na te streven dat Ajax na hoort te streven. Met een Vertonghen kom je op Europees vlak denk ik nu eenmaal tekort en ook in de wedstrijden in de eredivisie kan hij weleens een foutje maken uit onervarenheid.

Vertonghen vind ik controlerend op het middenveld beter dan Sno (ok, de ene is links en de ander rechts). Als Ajax nu een echte linksback had gehaald dan had men en een betere controlerende middenvelder erbij en een betere, specifieke back. Nu heeft met op 2 posities niet de optimaal benodigde kwaliteit denk ik.
Goede linksbenige (vleugel)verdedigers zijn dun in de spoeling.
Ik kan er zelfs zo 1,2,3 niet eens een verzinnen die er gelijk zou staan als Ajax hem haalde.
Verthongen is dus gewoon de beste keuze daar en je kan beter met Vertonghen op linksback spelen en Gabri/Lindgren en Sno op 2 posities op het middenveld dan dat je speelt met Vertonghen en Gabri/Lindgren/Sno op het middenveld en Urby of Schilder als linksback.
pi_61032732
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:33 schreef Damzkieee het volgende:
Ajax denkt ook nog steeds dat Schilder een verdediger is
Daar denken we dat hij het minste in de weg loopt.
Laat hem maar lekker ballen bij een clubje als Sparta ofzo.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:36:40 #31
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61032762
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Daar denken we dat hij het minste in de weg loopt.
Laat hem maar lekker ballen bij een clubje als Sparta ofzo.
Als je telkens op een positie wordt geposteerd waar je niet graag speelt, kun je je natuurlijk nooit onderscheiden. Ik ben het wel met je eens dat Schilder niet goed genoeg is voor Ajax, zowel op linksback als linkshalf.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_61032778
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:36 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Als je telkens op een positie wordt geposteerd waar je niet graag speelt, kun je je natuurlijk nooit onderscheiden. Ik ben het wel met je eens dat Schilder niet goed genoeg is voor Ajax, zowel op linksback als linkshalf.
Je hebt ook trainingen om je te onderscheiden.
pi_61032818
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Zoals al eerder gezegd waren Winston Bogarde en Michael Reiziger in eerste instantie ook geen verdedigers, dus waarom mogen we Jan Vertonghen nu niet gewoon als verdediger zien? Persoonlijk denk ik dat hij niet op het middenveld zou gaan spelen, hij is nu gewoon verdediger.
Maar die werden wel gestuurd door een Nederlands toptalent (de Boer), een ervaren kracht als Blind en een wereldtopper als Rijkaard, dat is nu niet bepaald het geval.

De verdediging is toch al een paar seizoenen matig bij Ajax, alleen daarom zou ik al eens beginnen met pure verdedigers ipv jonge, onervaren spelers. De aanval en het middenveld zit goed, de verdediging blijft het meest kwetsbaar en daarom had ik daar meer versterking verwacht als ik naar het transferbudget van Ajax kijk.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:34 schreef sjimz het volgende:
Goede linksbenige (vleugel)verdedigers zijn dun in de spoeling.
Met een beetje scouting zijn die echt wel te vinden hoor. Het is al jarenlang de zwakke positie van Ajax. Waarom kan Groningen een Stenmann halen, PSV een Pieters en Feyenoord een De Cler? Dat zijn al 3 specifieke backs die niet bij Ajax zouden misstaan. Verder is het uiteraard ook nog mogelijk om in het buitenland te scouten, binnen een paar jaar moet er toch wel een haalbare back te vinden zijn?
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:37 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je hebt ook trainingen om je te onderscheiden.
Maar in de wedstrijden tijdens de competitie bleek de verdediging keer op keer kwetsbaar, en Vertonghen was ook onderdeel van die verdediging.
pi_61032903
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:38 schreef Blawh het volgende:

Met een beetje scouting zijn die echt wel te vinden hoor. Het is al jarenlang de zwakke positie van Ajax. Waarom kan Groningen een Stenmann halen, PSV een Pieters en Feyenoord een De Cler? Dat zijn al 3 specifieke backs die niet bij Ajax zouden misstaan. Verder is het uiteraard ook nog mogelijk om in het buitenland te scouten, binnen een paar jaar moet er toch wel een haalbare back te vinden zijn?
Ik vind de 3 genoemde voorbeelden geen verbetering ten opzichte van Vertonghen.
pi_61032950
Het is minder dramatisch dan het vertrek van Sneijder. KJH zorgt voor veel goals en die vervanger heb je niet zo snel maar er lopen natuurlijk wel wat voorhoede spelers met potentie rond... Voor Sneijder was geen vervanger.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_61033388
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:42 schreef Longmen het volgende:
Het is minder dramatisch dan het vertrek van Sneijder. KJH zorgt voor veel goals en die vervanger heb je niet zo snel maar er lopen natuurlijk wel wat voorhoede spelers met potentie rond... Voor Sneijder was geen vervanger.
Klopt
Sneijder was veel belangrjiker.
pi_61033583
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:41 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vind de 3 genoemde voorbeelden geen verbetering ten opzichte van Vertonghen.
Bij lange na niet zelfs.
pi_61033769
Ik snap ook niet waarom iedereen Pieters helemaal geweldig vindt, ik heb niet zo heel veel van hem gezien maar herinner me de wedstrijd tegen Ajax nog wel. Pieters werd daarin helemaal dolgedraaid door Suarez.
pi_61033811
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:59 schreef Rejected het volgende:

[..]

Klopt
Sneijder was veel belangrjiker.

Onzin, dat leek maar zo omdat er geen vervanger was. Ik begrijp die ophemeling van Sneijder nooit zo. Alleen in zn laatste jaar speelde hij constant, daarvoor was het ook vaak niks.
Verder heeft hij oogkleppen als hij in de buurt van het doel komt, hij zal altijd zelf schieten ipv iemand bedienen die er beter voorstaat.
En meneertje vindt zichzelf de leider van Oranje, dat hebben we gezien tegen de Russen, onzichtbaar toen er een leider moest opstaan om de zwalkende ploeg bij de hand te nemen.
Ben ik duidelijk geweest?
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_61033832
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:15 schreef Wooldoor het volgende:
Ik snap ook niet waarom iedereen Pieters helemaal geweldig vindt, ik heb niet zo heel veel van hem gezien maar herinner me de wedstrijd tegen Ajax nog wel. Pieters werd daarin helemaal dolgedraaid door Suarez.
En is bij Jong Oranje uit de basis gespeeld door Jong a Pin
  Forum Admin vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:19:57 #41
35723 crew  GGMM
pi_61033892
Indien Klaas-Jan Huntelaar vertrekt bij Ajax zouden de Amsterdammer Marcus Berg van FC Groningen willen contracteren. Dit zegt de voetbalsite Europe Soccer op haar website. De 22-jarige aanvaller speelt momenteel nog voor FC Groningen en maakte voorgaand seizoen veel indruk. Berg scoorde vorig seizoen vijftien doelpunten in 31 competitieduels.De Zweeds-international word al vanaf het begin van de transferperiode gelinkt aan de Nederlandse topclub. Technisch manager van de Amsterdammers, Danny Blind, gaf dit enkele weken geleden toe in de Voetbal International: "Als Huntelaar vertrekt hebben we altijd Berg nog op het oog".Berg speelde voordat hij naar FC Groningen vertrok voor IFK Göteborg, daar speelde hij in totaal 52 duels en wist hij 21 keer het net te vinden. Ook landskampioen PSV en bekerwinnaar Feyenoord zouden Berg willen contracteren.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_61033931
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

We zullen het komende seizoen wel zien, PSV is achterin veel sterker dan Ajax. Ajax is voorin veel sterker dan PSV, toch denk ik dat een goede achterhoede in de onderlinge duels weleens eerder de doorslag kan geven ten opzichte van een goede aanval. Ik hoop dat Ajax gaat vlammen, maar toch vrees ik dat het weer PSV wordt die de schaal mag pakken omdat die een evenwichtigere selectie hebben.
pi_61033938
Wel leuk dat ze Berg zouden willen halen en ook een logische keuze maar moet je eens berekenen wat die zou moeten kosten. Ik denk dat je dan net iets goedkoper uitben dan Sulejmani en dus totaal niet meer rendabel eigenlijk.
pi_61033996
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Niet door Ruud denk ik.
Alsof die iets te vrezen heeft van KJH
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:24:32 #45
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61034037
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:38 schreef Blawh het volgende:

[..]

Denk dat jij Jan Vertonghen onderschat, waarschijnlijk heb jij hem niet veel zien spelen als linksback.

De drie door jou genoemde spelers zijn in elk geval geen verbetering ten opzichte van Vertonghen.

Wel ben ik het met je eens dat er beter gescout moet worden, misschien dat Darío Cvitanich de eerste in een reeks geweldige aankopen wordt, dat moeten we nog even afwachten.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_61034045
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Precies. Dat is ook typisch Ajax, over het algemeen kunnen aanvallers en middenvelders meer met een bal dan verdedigers. Maar Ajax is een club die hogere eisen stelt aan balcontrole dan andere clubs, traditioneel althans, en dus zoek je de verdedigers tussen de balvaardigen, en die spelen vaak niet in de verdediging.

Vertonghen heeft wel de mentaliteit en de talenten om verdediger te zijn, alleen nog niet zoveel ervaring. Ik heb hem sowieso erg hoog zitten, maar ik denk dat hij als middenvelder een internationale subtopper kan worden, maar als verdediger de absolute top kan halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61034050
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef navigator het volgende:

[..]

Onzin, dat leek maar zo omdat er geen vervanger was. Ik begrijp die ophemeling van Sneijder nooit zo. Alleen in zn laatste jaar speelde hij constant, daarvoor was het ook vaak niks.
Verder heeft hij oogkleppen als hij in de buurt van het doel komt, hij zal altijd zelf schieten ipv iemand bedienen die er beter voorstaat.
En meneertje vindt zichzelf de leider van Oranje, dat hebben we gezien tegen de Russen, onzichtbaar toen er een leider moest opstaan om de zwalkende ploeg bij de hand te nemen.
Ben ik duidelijk geweest?
Tegen Italië en Frankrijk was hij twee keer de beste man op het veld. Tegen Rusland was het inderdaad minder, maar hij heeft gewoon een erg goed toernooi gespeeld.
Heb je trouwens een bron dat hij heeft gezegt dat hij zich de leider van Oranje vindt? Kan me niet voorstellen dat hij dat gezegt heeft.
En voor iemand die altijd alleen maar voor zijn eigen kans gaat, vind ik dat hij behoorlijk wat assists gegeven heeft.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:25:37 #48
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_61034067
Elke vervanger van Huntelaar zal de hoofdprijs moeten gaan kosten.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_61034068
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:23 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Alsof die iets te vrezen heeft van KJH
Was Ruud afgelopen week bij Oranje dan?
pi_61034078
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef sjimz het volgende: