Oh ja. Heb je ook een topic geopend over de zwarte cross?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat? Ik heb geen behoefte aan mannen in strings hossend op een bootje door de hoofdstad. Aan vrouwen in bikini ook niet trouwens. Ik zou net zo reageren als hetero's zich zo zouden manifesteren.
Och ja, de festiviteit kost geld, net als andere festiviteiten. Je mag hopen dat er dit keer beter geboekhoud wordt (maar Amsterdamse politiek kennende zal dat wel niet afdoende geregeld worden).quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
van 6,5 miljoen verlies voor de gemeente. Maar het is goed voor de beeldvorming
If you can't beat them, join them.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus dan is afzondering inderdaad het juiste devies.
Het gaat niet om trotsheid om geaardheid, maar om homo-emancipatie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:25 schreef Dagonet het volgende:
Mensen die zo trots zijn op hun geaardheid dat ze er een feestje om geven, hoe is dat anders
Ik denk dat tussen politici ook hevige concurrentie is ontstaan op de homomarkt, zeg maar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
De meerwaarde ontgaat mij toch een beetje, ook met deze uitleg...
Ik vind het allemaal best, maar eigenlijk ook een vreemde gedachte. Homofilie is tegenwoordig geaccepteerd. Dat wil niet zeggen dat er geen homofoben zijn, maar maatschappelijk is het in Nederland geaccepteerd.
Je zou dan ook kunnen stellen dat de overheid misschien niet meer zo krampachtig homo-acceptatie moet willen ondersteuen. Daarmee geef je eerder het signaal af dat het kennelijk nog steeds heel bijzonder is.
Dat er zo'n evenement wordt gehouden, prima. Maar ik snap niet zo dat "we" (lees: de politiek) na 10 jaar al weer willen dat het hier plaats vindt. Ik zou bijna zeggen: nog een keer in Amsterdam is een gemiste kans elders.
Welke andere festiviteiten, weet je wat voor rel er uit breekt als er een autoloze zondagmiddag wordt geopperd ? Of als men een koninginnenacht wil? Zelfs de ajaxhuldiging moet op een parkeerterreintje achteraf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
De meerwaarde ontgaat mij toch een beetje, ook met deze uitleg...
Ik vind het allemaal best, maar eigenlijk ook een vreemde gedachte. Homofilie is tegenwoordig geaccepteerd. Dat wil niet zeggen dat er geen homofoben zijn, maar maatschappelijk is het in Nederland geaccepteerd.
Je zou dan ook kunnen stellen dat de overheid misschien niet meer zo krampachtig homo-acceptatie moet willen ondersteuen. Daarmee geef je eerder het signaal af dat het kennelijk nog steeds heel bijzonder is.
Dat er zo'n evenement wordt gehouden, prima. Maar ik snap niet zo dat "we" (lees: de politiek) na 10 jaar al weer willen dat het hier plaats vindt. Ik zou bijna zeggen: nog een keer in Amsterdam is een gemiste kans elders.
Natuurlijk zijn er mensen die iets tegen homo's hebben. Zo zijn er ook mensen die iets hebben tegen dikke mensen. Of tegen Islamieten. Of tegen mooie mensen. Of tegen intelligente mensen. Enz.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Officieel is het misschien geaccepteerd, maar in de praktijk valt het helaas nog best wel heel erg tegen.
Ik denk dat je een goed punt hebt en eigenlijk sluit het aan bij wat ik schrijf. Het is een onzinnig statement ingegeven door electorale motieven. Dat je als stadsbestuur evenementen aan je wil binden: prima. Maar behandel het als ieder evenement. Faciliteer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat tussen politici ook hevige concurrentie is ontstaan op de homomarkt, zeg maar.
Aanvankelijk waren homo's bijna vanzelfsprekend (in meerderheid althans) links georiënteerd.
Tegenwoordig laten zij zich steeds meer kennen als de grootste criticasters van de multiculturele samenleving (en niet zonder recht vanuit hun emancipatoir belang) en derhalve niet meer links georiënteerd...
als er sprake is van een homomarkt, waarom gelden er dan geen regels zoals bij de veemarkt e.d. ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat je een goed punt hebt en eigenlijk sluit het aan bij wat ik schrijf. Het is een onzinnig statement ingegeven door electorale motieven. Dat je als stadsbestuur evenementen aan je wil binden: prima. Maar behandel het als ieder evenement. Faciliteer.
Ja, maar dat is omdat alleen de jeugd nog af en toe een prijsje pakt...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:52 schreef Aoristus het volgende:
Zelfs de ajaxhuldiging moet op een parkeerterreintje achteraf.
Ik weet niet of die 10 jaar geleden zo enorm anders was. Ik weet dat ik 10 jaar geleden een beperktere kijk op de wereld had (in de breedste zin), dus ik kan het moeilijk beoordelen.quote:Ik durf die acceptatie te betwijfelen, waarom is die acceptatie t.o.v 10 jaar anders?
Ik denk dat wij daar het grotendeels over eens zijn. Het is een feestje waar sommigen behoefte aan hebben. Dat is prima, maar het politieke karakter van deze evenementen is gezocht.quote:De cijfers uit 1997 bewjizen dat het wel goed zit (zie andere topics). De glans van de 'bijzonderheid' is er allang af, gewaagde journalisten durven een pridegebeuren nog wel een plat festival met wappernichten te noemen, maar het leeuwendeel van de media adopteert het gehomo als baanbrekend en ontsluierend. Ik ben er niet uit welke meerwaarde daar van uit moet gaan.
Gelukkig is homosexualiteit inmiddels zo geaccepteerd dat je er ook redelijk normaal kritiek op kan hebben. Althans, dat is mijn beleving. Dat er over geschreven wordt met een idee van "superleuk!" acht ik niet bijzonder. Ik heb ook wel eens gelezen dat tussen mensen rondlopen die varkens naar de kroon steken als het gaat om voorliefde voor modder en andere viezigheid, zonder daarbij het intelligentieniveau van een varken te halen (jazeker: Zwarte cross), superleuk! is. Daar heb ik ook een genuanceerdere mening over. Ik kan mij er niet aan ergeren. Maar ik zie ook niet de gemeenteraad in Amsterdam zich inzetten om dat evenement een keer naar Amsterdam te halen (ok, die boeren komen vanzelf wel tijdens koninginnedag, maar toch).quote:Iedereen moet dat gehomo leuk vinden
Nou, dat denk ik nog wel hoor...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:05 schreef Aoristus het volgende:
deze groep (is het nog wel een minderheid?)
Okee, maar alle gekheid op een stokje, stadse dingen horen bij een stad.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is omdat alleen de jeugd nog af en toe een prijsje pakt...![]()
Ik denk dat er maar weinigen met het onderwerp bezig waren, misschien was het welzijn wat rijker dan nu en waren de steden wat stabieler verdeeld zonder de komst van zakenlieden die hun stempel op de stad wilden drukken.quote:Ik weet niet of die 10 jaar geleden zo enorm anders was. Ik weet dat ik 10 jaar geleden een beperktere kijk op de wereld had (in de breedste zin), dus ik kan het moeilijk beoordelen.
quote:Voor zover de acceptatie niet volledig is, wordt deze eerder tegengegaan dan bevorderd door steeds maar weer homosexualiteit te verbijzonderen. Alleen al die discussie in de politiek over het meevaren in de Gay Pride. Ik erger mij zowel aan het "allemaal meedoen"-gehalte in bepaalde partijen, als aan het zich ergeren aan het feit dat mede-kabinetsleden op de boot staan. De ophef erover! Mijn god... er zijn genoeg evenementen waar politici zich vertonen. Behandel het als een normaal evenement.
Sterker nog, ik zou wel eens willen weten wat de maatschappelijke waarde nu is van dit voortrekbeleid. Bij vrouwen zie je enkel dat zij uit gezinnen getrokken worden om aan den arbeid te gaan, want dat is goed voor het vrouwenkarakter ofzoiets.quote:Ik denk dat wij daar het grotendeels over eens zijn. Het is een feestje waar sommigen behoefte aan hebben. Dat is prima, maar het politieke karakter van deze evenementen is gezocht.
Over Acceptatie: Niet dus, vraag maar aan SCH, als hij weer zo'n woedeaanval krijgt, dan begint hij gelijk te dreigen met aangifte. Dit is niet uniek voor SCH, de politie is al ruim 2 jaar bezig om anonieme aangifte over homobejegening makelijk en online te maken. Dergelijk claimgedrag valt niet te accepteren.quote:Gelukkig is homosexualiteit inmiddels zo geaccepteerd dat je er ook redelijk normaal kritiek op kan hebben. Althans, dat is mijn beleving. Dat er over geschreven wordt met een idee van "superleuk!" acht ik niet bijzonder. Ik heb ook wel eens gelezen dat tussen mensen rondlopen die varkens naar de kroon steken als het gaat om voorliefde voor modder en andere viezigheid, zonder daarbij het intelligentieniveau van een varken te halen (jazeker: Zwarte cross), superleuk! is. Daar heb ik ook een genuanceerdere mening over. Ik kan mij er niet aan ergeren. Maar ik zie ook niet de gemeenteraad in Amsterdam zich inzetten om dat evenement een keer naar Amsterdam te halen (ok, die boeren komen vanzelf wel tijdens koninginnedag, maar toch).
Ik vind SCH geen goede norm...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:19 schreef Aoristus het volgende:
Over Acceptatie: Niet dus, vraag maar aan SCH, als hij weer zo'n woedeaanval krijgt, dan begint hij gelijk te dreigen met aangifte.
Ik ook niet, maar hij staat er niet uniek inquote:
Kolder.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:11 schreef DS4 het volgende:
Gelukkig is homosexualiteit inmiddels zo geaccepteerd dat je er ook redelijk normaal kritiek op kan hebben.
Ik bedoelde kritiek op een evenement als Gay-Pride.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:42 schreef DennisMoore het volgende:
Kolder.
Kritiek op homoseksualiteit is net zo onmogelijk als kritiek op negers.
"kritiek" ... is hier een eufemisme voor "haatuitingen" ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kolder.
Kritiek op homoseksualiteit is net zo onmogelijk als kritiek op negers.
Je onderschrijft mijn punt dus?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:11 schreef DennisMoore het volgende:
Kritiek op een Gay Pride is wat mij betreft gelijk aan kritiek op het Zomercarnaval, de Heineken FastForward Dance Parade, of de Pasar Malam, etc etc.
Wat is de gelijkheid in die kritiek ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:11 schreef DennisMoore het volgende:
Kritiek op een Gay Pride is wat mij betreft gelijk aan kritiek op het Zomercarnaval, de Heineken FastForward Dance Parade, of de Pasar Malam, etc etc.
Dat kritiek op evenementen kan?quote:
Discriminatie mag niet nee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:49 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer dat op basis van discriminerende uitlatingen zou zijn: dan nee.
En je kan ook zeggen dat je die blote-billen parade niets vindt. Er was een tijd dat zo'n opmerking werd gezien als discriminatie. Nu niet meer.quote:Als het om overlast, financiën etc gaat, sure.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |