abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61023507
Hallo,

Ik heb hier een onderdeel liggen voor een brommer dat er opgeschroeft moet worden, alleen is het gat wat erin zit net wat groter dan de bout die aan dat onderdeel zit.
IS er ook een manier (een koppelstukje ofo) om deze moer te verbreden/verdikken, ik denk dat het eén of twee maten zijn.
Ik hoop dus eigelijk op iets dat je om de bout kan draaien wat aan de buitenkant dan ook weer schroefdraad heeft, of betsaat iets dergelijks niet?
Andere suggesties zijn ook welkom;)

Alvast bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Chrisy7676 op 21-08-2008 22:53:09 ]
pi_61023594
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:39 schreef Chrisy7676 het volgende:
Hallo,

Ik heb hier een onderdeel lichen voor een brommer dat er opgeschroeft moet worden, alleen is het gat wat erin zit net wat groter dan de bout die aan dat onderdeel zit.
IS er ook een manier (een koppelstukje ofo) om deze moer te verbreden/verdikken, ik denk dat het eén of twee maten zijn.
Ik hoop dus eigelijk op iets dat je om de bout kan draaien wat aan de buitenkant dan ook weer schroefdraad heeft, of betsaat iets dergelijks niet?

Alvast bedankt!
Ik weet wat je hebt LICHEN!
Een lamp, zodat je LIGT op je brommer hebt!

pi_61023632
Dit zou je moeten visualiseren. Echt waar, dat helpt!
pi_61023696
Normale mensen komen rond dit moment tot de conclusie dat ze het verkeerde onderdeel hebben liggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61023748
Normale mensen pakken een bus, ring, whatever.
pi_61024028
Nou bedankt, sorry hoor van de spelfout, inderdaad erg stom...

Maar iemand hulp?

Wel een forum met vriendelijke mensen dit, één post en ik ben al geen normaal mens meer :S Kom op, help me gewoon, ik heb ook niet overal verstand van
pi_61024050
Als je nou gewoon zegt wat je moet ....

M6 monteren maar 8mm gat? M8 moer om de m6 bout, of carosseriering erom heen, m6 ring met daaronder een m8 ring kan ook.
pi_61024082
Het beste haal je een tube boutverdikker bij de betere vakhandel
pi_61024083
Alleen homo's rijden op brommers.
pi_61024112
Kun je de te kleine bout niet vervangen door eentje die wel past? Of zit de bout aan het vast te schroeven onderdeel vast? Ik geloof niet dat je overzet bouten hebt die naar twee maten groter gaan.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_61024155
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:54 schreef Kale het volgende:
Moet je wel goed kijken of het links of rechtsdraaiend draad is.

Even serieus: Kun je het gat niet volspuiten met epoxy en daar dan het onderdeel in vast drukken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_61024194
Nee, zit inderdaad al aan onderdeel vast, die is niet te vervangen in ieder geval
pi_61024229
Ja, dat van epoxy zou goed kunnen, maar het gaat hier om een benzine kraan, dus iedere keer als de filter moet worden vervangen dan moet hij er ook weer uit... Je snapt het wel...
pi_61024364
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:54 schreef rgras het volgende:
Alleen homo's rijden op brommers.
Neen, inderdaad normale brommers zijn gay, maar dit is een oldtimer uit 1960.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 23:05:36 #15
104963 ETA
European Travel Author
pi_61024477
De topic titel wekt de indruk dat je een SCHROEF wil gaan verbreden. In de 1e zin van de post zeg je ineens dat je een te kleine BOUT hebt.... en dan zeg je dat je een MOER wil gaan verbreden Logica ontbreekt een beetje....

om toch niet alleen te bashen: te grote gat uitboren, popmoer erin, en klaar
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_61024507
helicoil en da is ginne kwats
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_61024592
Ja sorry mensen, ik heb in mijn vlugheid wat fouten gemaakt ;P

Dat van die helicoil zal ik eens bekijken...

Ik ga het morgen wel even allemaal uitzoeken, bij de bouwmarkt eerst proberen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Chrisy7676 op 21-08-2008 23:16:50 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 23:16:19 #18
225631 Rotzooi
Herr Rotzooi voor u..
pi_61024814
quote:
And the number is 61.000.000, who has number 61.000.000? BINGO!
pi_61024859
Als je nu eens een juiste maat moer over het (te grote) gat last of lijmt (epoxy, polymeerkit, ect.), dan kan je daar de bout in draaien.
pi_61024910
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:52 schreef Chrisy7676 het volgende:
Nou bedankt, sorry hoor van de spelfout, inderdaad erg stom...

Maar iemand hulp?

Wel een forum met vriendelijke mensen dit, één post en ik ben al geen normaal mens meer :S Kom op, help me gewoon, ik heb ook niet overal verstand van
Is om je stressbestendigheid te testen

Maar serieus, maak even een foto. Is veel duidelijker en scheelt lange verhalen waar geen touw aan vast te knopen.

En tevens de complimenten voor het uitlokken van de grappigste reactie van 2008 tot nu toe op dit subforum.
quote:

[ Bericht 20% gewijzigd door quo_ op 21-08-2008 23:24:17 ]
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_61025062
Dank je Jeffrey zoiets lijkt me een prima idee... Ik denk dat ik maar doe, ik heb namelijk nog een goede moer met een ronde bovenkant met dezelfde grootte als het gat, lijm ik die erin. Dan moet het goed komen.

Lukt het niet, dat meld ik dat wel weer
pi_61027712
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:23 schreef Chrisy7676 het volgende:
Lukt het niet, dat meld ik dat wel weer
Hou het topic nog maar even open dan!
pi_61027758
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:39 schreef Chrisy7676 het volgende:
Hallo,

Ik heb hier een onderdeel liggen voor een brommer dat er opgeschroeft moet worden, alleen is het gat wat erin zit net wat groter dan de bout die aan dat onderdeel zit.

Alvast bedankt!
Wat hier nog het meeste op lijkt is een inpersmoer.
Met dit verschil dat je die in het gat knijpt.
Je kan 't nog 't beste vergelijken met een popnagel met schroefdraad aan de binnenkant.

pi_61027912
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:00 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat hier nog het meeste op lijkt is een inpersmoer.
Met dit verschil dat je die in het gat knijpt.
Je kan 't nog 't beste vergelijken met een popnagel met schroefdraad aan de binnenkant.

[afbeelding]
blindklinkmoer heet dat dan weer officieel.
Of gewoon popmoer, aangezien popnagels stiekem ook blindklinknagels heten.
pi_61028319
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:09 schreef frenchfries het volgende:
blindklinkmoer heet dat dan weer officieel.
Of gewoon popmoer, aangezien popnagels stiekem ook blindklinknagels heten.
Klopt.
Er wil nogal 's een verschil zitten tussen hoe dingen officieel heten en hoe ze op de werkvloer genoemd worden.
pi_61028509
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Klopt.
Er wil nogal 's een verschil zitten tussen hoe dingen officieel heten en hoe ze op de werkvloer genoemd worden.
...wat nog wel eens vervelend wil zijn als je ze nodig hebt en in de catalogus bij de P aant zoeken bent
pi_61036419
Ja dat is mogelijk met inserts.
Ofwel een losse schroefdraad.
Dit wordt vaak toegepast wanneer een schroefdraad dusdanig beschadigd is dat deze niet meer bruikbaar is, de slechte draad wordt opgeruimd of bij bouten verkleind, hierin wordt dan een insert geplaatst, waarna de bout er weer in gedraaid kan worden.

Zie onderstaande link:
http://www.midlock.nl/Adobe_handleidingen_NL/HL_Recoil_pg0304.pdf
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:00:03 #28
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61036658
De techniek staat voor niks!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61037800
Is zo een blindklinkmoer dan wel open aan de bovenkant ook? Want er moet natuurlijk nog wel benzine door heen kunnen...

En kan je zo'n ding gewoon met normaal popnagel gereedschap plaatsen? Of heb je hier iets voor nodig speciaal voor popmoeren?
pi_61042661
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:50 schreef klipper het volgende:
Ja dat is mogelijk met inserts.
Ofwel een losse schroefdraad.
Dit wordt vaak toegepast wanneer een schroefdraad dusdanig beschadigd is dat deze niet meer bruikbaar is, de slechte draad wordt opgeruimd of bij bouten verkleind, hierin wordt dan een insert geplaatst, waarna de bout er weer in gedraaid kan worden.

Zie onderstaande link:
http://www.midlock.nl/Adobe_handleidingen_NL/HL_Recoil_pg0304.pdf
Dat gaat niet werken, met een helicoil krijg je dezelfde maat schroefdraad terug als waarmee je begon!
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:41 schreef Chrisy7676 het volgende:
Is zo een blindklinkmoer dan wel open aan de bovenkant ook? Want er moet natuurlijk nog wel benzine door heen kunnen...

En kan je zo'n ding gewoon met normaal popnagel gereedschap plaatsen? Of heb je hier iets voor nodig speciaal voor popmoeren?
Ja die zijn gewoon open. Maar er moet benzine door stromen? Je verhaal is echt erg vaag, heb je echt geen foto, of een tekening (paint) van hoe het zit?

Je hebt overigens wel een speciale tang en een speciaal boortje nodig voor een blindklinkmoer. Als je die niet wilt aanschaffen moet je ff bij een metaalwerkplaats langs ofzo. Of misschien kun je 'm ergens lenen.

-edit-
hier een dwarsdoorsnede plaatje van zo'n ding:

en zo ziet zo'n tang eruit, lijkt erg op een popnageltang dus:
pi_61043675
Je hebt niet persee zo'n tang nodig. Het lukt ook met een bout (de juiste maat), een moer en een carosseriering. Eerst de moer op de bout draaien, dan de ring er over, en dan met een steeksleutel de moer vast houden, terwijl je de bout in de blindklinkmoer draait.

Ik heb het idee dat het stuk metaal waar de bout moet in komen te zitten behoorlijk massief/dik is, en dan gaat een blindklinkmoer niet (goed) gaat werken.
pi_61044963
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:34 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Je hebt niet persee zo'n tang nodig. Het lukt ook met een bout (de juiste maat), een moer en een carosseriering. Eerst de moer op de bout draaien, dan de ring er over, en dan met een steeksleutel de moer vast houden, terwijl je de bout in de blindklinkmoer draait.
Een beetje smeermiddel ertussen tegen het meedraaien doet wonderen.
Ik doe 't als volgt: bout tegenhouden en moer aandraaien.
quote:
Ik heb het idee dat het stuk metaal waar de bout moet in komen te zitten behoorlijk massief/dik is, en dan gaat een blindklinkmoer niet (goed) gaat werken.
In dat geval kan-ie beter een maat groter boren/tappen.
pi_61046326
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:06 schreef frenchfries het volgende:

Dat gaat niet werken, met een helicoil krijg je dezelfde maat schroefdraad terug als waarmee je begon!
Je kunt er meerdere in elkaar draaien, hiermee kun je dus wel de schroefdraad verkleinen.
Hoewel ze ook verkrijgbaar zijn in "een verloop".
pi_61046388
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:34 schreef _Jeffrey_ het volgende:

Hey dat had ik zelf nog niet bedacht!

Maar als het staal behoorlijk dik is, kan hij er het beste gewoon een moer in (laten) lassen. Klaar.
pi_61046406
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:35 schreef klipper het volgende:

[..]

Je kunt er meerdere in elkaar draaien, hiermee kun je dus wel de schroefdraad verkleinen.
Hoewel ze ook verkrijgbaar zijn in "een verloop".
Nee dat kan niet, een helicoil kun je niet in een gat met metrische draad schroeven. En heeft aan de binnenkant wel metrische draad.
pi_61046407
Nou in ieder geval heel erg bedankt mensen!

Het is me gelukt op ongeveer Jeffreys manier, een passende moer in het gat vastgezet en de randjes afgedicht met Epoxy, heeft perfect gewerkt!

Sorry voor mijn zeer onduidelijke verhaal etc (gebeurd in de haast ;0), want ja dat is het gewoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')