Ik weet wat je hebt LICHEN!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:39 schreef Chrisy7676 het volgende:
Hallo,
Ik heb hier een onderdeel lichen voor een brommer dat er opgeschroeft moet worden, alleen is het gat wat erin zit net wat groter dan de bout die aan dat onderdeel zit.
IS er ook een manier (een koppelstukje ofo) om deze moer te verbreden/verdikken, ik denk dat het eén of twee maten zijn.
Ik hoop dus eigelijk op iets dat je om de bout kan draaien wat aan de buitenkant dan ook weer schroefdraad heeft, of betsaat iets dergelijks niet?
Andere suggesties zijn ook welkom;)
Alvast bedankt!
Moet je wel goed kijken of het links of rechtsdraaiend draad is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:54 schreef Kale het volgende:
Het beste haal je een tube boutverdikker bij de betere vakhandel
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:54 schreef Kale het volgende:
Is om je stressbestendigheid te testenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:52 schreef Chrisy7676 het volgende:
Nou bedankt, sorry hoor van de spelfout, inderdaad erg stom...
Maar iemand hulp?
Wel een forum met vriendelijke mensen dit, één post en ik ben al geen normaal mens meer :S Kom op, help me gewoon, ik heb ook niet overal verstand van
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:54 schreef Kale het volgende:
Hou het topic nog maar even open dan!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:23 schreef Chrisy7676 het volgende:
Lukt het niet, dat meld ik dat wel weer
Wat hier nog het meeste op lijkt is een inpersmoer.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:39 schreef Chrisy7676 het volgende:
Hallo,
Ik heb hier een onderdeel liggen voor een brommer dat er opgeschroeft moet worden, alleen is het gat wat erin zit net wat groter dan de bout die aan dat onderdeel zit.
IS er ook een manier (een koppelstukje ofo) om deze moer te verbreden/verdikken, ik denk dat het eén of twee maten zijn.
Ik hoop dus eigelijk op iets dat je om de bout kan draaien wat aan de buitenkant dan ook weer schroefdraad heeft, of betsaat iets dergelijks niet?
Andere suggesties zijn ook welkom;)
Alvast bedankt!
blindklinkmoer heet dat dan weer officieel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat hier nog het meeste op lijkt is een inpersmoer.
Met dit verschil dat je die in het gat knijpt.
Je kan 't nog 't beste vergelijken met een popnagel met schroefdraad aan de binnenkant.
[afbeelding]
Klopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:09 schreef frenchfries het volgende:
blindklinkmoer heet dat dan weer officieel.
Of gewoon popmoer, aangezien popnagels stiekem ook blindklinknagels heten.
...wat nog wel eens vervelend wil zijn als je ze nodig hebt en in de catalogus bij de P aant zoeken bentquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:37 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Klopt.
Er wil nogal 's een verschil zitten tussen hoe dingen officieel heten en hoe ze op de werkvloer genoemd worden.
Dat gaat niet werken, met een helicoil krijg je dezelfde maat schroefdraad terug als waarmee je begon!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:50 schreef klipper het volgende:
Ja dat is mogelijk met inserts.
Ofwel een losse schroefdraad.
Dit wordt vaak toegepast wanneer een schroefdraad dusdanig beschadigd is dat deze niet meer bruikbaar is, de slechte draad wordt opgeruimd of bij bouten verkleind, hierin wordt dan een insert geplaatst, waarna de bout er weer in gedraaid kan worden.
Zie onderstaande link:
http://www.midlock.nl/Adobe_handleidingen_NL/HL_Recoil_pg0304.pdf
Ja die zijn gewoon open. Maar er moet benzine door stromen? Je verhaal is echt erg vaag, heb je echt geen foto, of een tekening (paint) van hoe het zit?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:41 schreef Chrisy7676 het volgende:
Is zo een blindklinkmoer dan wel open aan de bovenkant ook? Want er moet natuurlijk nog wel benzine door heen kunnen...
En kan je zo'n ding gewoon met normaal popnagel gereedschap plaatsen? Of heb je hier iets voor nodig speciaal voor popmoeren?
Een beetje smeermiddel ertussen tegen het meedraaien doet wonderen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:34 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Je hebt niet persee zo'n tang nodig. Het lukt ook met een bout (de juiste maat), een moer en een carosseriering. Eerst de moer op de bout draaien, dan de ring er over, en dan met een steeksleutel de moer vast houden, terwijl je de bout in de blindklinkmoer draait.
In dat geval kan-ie beter een maat groter boren/tappen.quote:Ik heb het idee dat het stuk metaal waar de bout moet in komen te zitten behoorlijk massief/dik is, en dan gaat een blindklinkmoer niet (goed) gaat werken.
Je kunt er meerdere in elkaar draaien, hiermee kun je dus wel de schroefdraad verkleinen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:06 schreef frenchfries het volgende:
Dat gaat niet werken, met een helicoil krijg je dezelfde maat schroefdraad terug als waarmee je begon!
Hey dat had ik zelf nog niet bedacht!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:34 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Je hebt niet persee zo'n tang nodig. Het lukt ook met een bout (de juiste maat), een moer en een carosseriering. Eerst de moer op de bout draaien, dan de ring er over, en dan met een steeksleutel de moer vast houden, terwijl je de bout in de blindklinkmoer draait.
Ik heb het idee dat het stuk metaal waar de bout moet in komen te zitten behoorlijk massief/dik is, en dan gaat een blindklinkmoer niet (goed) gaat werken.
Nee dat kan niet, een helicoil kun je niet in een gat met metrische draad schroeven. En heeft aan de binnenkant wel metrische draad.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Je kunt er meerdere in elkaar draaien, hiermee kun je dus wel de schroefdraad verkleinen.
Hoewel ze ook verkrijgbaar zijn in "een verloop".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |