Zojuist was ik dus lekker op mijn fiets aan het fietsen om van punt B naar punt A te komen (de terugweg dus voor de mensen die het niet begrijpen). Normaal geef ik netjes voorrang aan het verkeer waar ik dat zou moeten geven alleen is er 1 punt waar ik dat soms niet doe, zoals vandaag dus.
Het betreft een afdaling waar je lekker veel snelheid kan maken met een tunneltje aan de rechterkant net aan het einde van de afdaling. Uit het tunneltje kwam een vrouw waar ik met een aardige snelheid op af kwam fietsen. Om aan te geven dat ik geen voorang wilde verlenen ging ik aan de linkerkant fietsen zodat zij nog makkelijk af kon slaan. Normaal werkt dit goed maar zij vond het nodig om mij vol in de zijkant aan te rijden.
Toen ben ik dus maar gestopt om haar te helpen. Ze was op de grond gevallen dus vroeg ik of het ging en stak mijn hand uit om haar te helpen op te staan. Er kwam geen reactie en inmiddels stonden er al tal van andere mensen omheen. Voor zover ik kon zien had ze niks ernstigs en deed alleen haar hand wat pijn. Na deze constatering kwam er een Surinaamse drama queen die met de gevallen vrouw aan de slag ging en voorstelde om haar naar het ziekenhuis te brengen (die zit er vlak naast). Omdat er nog steeds geen enkel woord uit de mond van de gevallen vrouw kwam en ik er als een lullo bij stond omdat alle andere mensen zich er al mee bemoeiden, ben ik weer op mijn fiets gestapt en stilletjes met de noorderzon vertrokken.
Klacht 1: mensen die rechtdoor willen waar het niet kan en daarom maar besluiten mij vol in de zijkant te rammen.
Klacht 2: mensen die zich met z`n allen over een persoon zonder ernstige verwondingen bekommeren, terwijl je niemand ziet bij bijvoorbeeld een vechtpartij.