Ik lag gisteren lekker in bed, avond dienst gehad, dus ik lag wat later op bed dan normaal. Opeens hoor ik een 'bekende' stem, de stem van een junk.... Ik ken de stem omdat ik vorig jaar een aanvaring met haar (vrouw, mist paar voortanden, zuid europees uiterlijk, schijnt ook een Spaanse naam te hebben ofzo, en ze is dakloos) heb gehad. Ze viel destijds een oude vrouw aan, en ik greep in. Sindsdien lette ik op haar, ik zag haar vrij vaak lopen, vaak van de wereld, soms nuchter, zichzelf krabbend. Goed, om die reden vertrouw ik d'r niet, en mag ik d'r niet.
Zoals zo vaak was ze nu dus ook in zichzelf aan het praten, ze zal wel weer gebruikt hebben ofzo. Het stemgeluid kwam dichterbij, en op het moment dat ik dacht 'ze loopt nu onder mijn slaapkamerraam' hoor ik een knal. Trapt die kuthoer mijn brommer om. Mijn mooie Tomos Youngst'r, die ik speciaal gekocht heb voor m'n woon/werk verkeer... Op de grond...
IToen ik uit het raam keek zag ik haar nog de fiets van de buren omtrappen, tegen een auto aantrappen, en de hoek omlopen. WTF?
Ik was redelijk geïrriteerd, en heb me aangekleed. De tyfus, niemand hoeft zomaar andermans bezittingen om te trappen. Ik ben haar achterna gegaan, maar toen ik eenmaal buiten was, zag ik haar al niet meer.... Nu woont een straat verder een andere junk (een man), waar de politie haar bij onze vorige ontmoeting kicking & screaming uit het huis heeft gehaald.
De deur van dat pauper portiek was open, dus ik loop naar binnen, naar de voordeur van die andere junk, en klop aan. Klinkt heldhaftig, ik had wel trillende handen, maar ook een 4D maglite met dwarshandgreep bij me... ik ga niet met lege handjes achter een junk aan natuurlijk.
De enige omschrijving die ik kan geven is 'lijkenlucht', de man keek me glazig aan terwijl hij zich constant over z'n borst zat te krabben, en vroeg wat ik moest. Ik uitgelegd dat zijn visite mijn brommer, en een fiets had omgetrapt, en ook nog vrolijk schopte tegen een auto... Toen na 5 minuten pure irritatie en frustratie die stinksnol eindelijk tevoorschijn kwam (het woord 'politie' viel), heb ik haar meegenomen, en haarfijn uitgelegd waarom ik zo pissed was.
"Wat wil je dat ik doe? Moet ik het goedma... Moet ik je pijpen?" WAT!? GADVERD... WAT??? Sjezus!?
De daaropvolgende 10 / 15 minuten heb ik (met kloppende ader in mijn nek... agressie...) haar duidelijk proberen te maken dat ik NIET haar dealer ben, en dat ik GEEN drugs voor d'r heb (ze dacht echt dat ik haar dope ging geven... dat ik daarom aanbelde... mijn hele verhaal is langs haar heengegaan...).
Uiteindelijk liep ze vrolijk pratend weer terug naar het huis van die andere junk...
Nog even een bedankje voor de politie, die ik rond half 2 's nachts heb gebeld:
Fijn dat jullie niet langskwamen, ik wacht nogsteeds op jullie, ik hoop dat jullie genoten hebben van de donuts en koffie die kennelijk belangrijker was dan het oppakken van een junk.
Samenvatting: Kut junk trapt brommer om.
Klacht #1: Kut junk trapt brommer om.
Klacht #2: Politie vind het niet nodig om te komen.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n