Ik wil hier niemand gaan afvallen die zijn leven in de waagschaal stelt voor onze vrijheid, TENZIJ toevallig de afkortingenbedenker van Defensie hier ook post, in dat geval, gast krijg een leven.
Want Defensie moet toch wel de organisatie zijn met de meest belachelijke en vergezochte acroniemen en afkortingen.
In dit forum is het al erg, maar op geen enkel niveau lijkt het echt beter.. Zo las ik op de Wiki dat we geen landmacht en luchtmacht meer hebben, maar....
quote:
In Nederland is de krijgsmacht verdeeld in vier commando's, ook wel krijgsmachtdelen genoemd:
* Commando LandStrijdKrachten (CLAS), vroeger de Koninklijke Landmacht,
* Commando LuchtStrijdKrachten (CLSK), vroeger de Koninklijke Luchtmacht,
* Commando ZeeStrijdKrachten (CZSK), vroeger de Koninklijke Marine,
* Koninklijke Marechaussee, deze benaming is niet gewijzigd.
CLSK, CZSK? Dat is niet eens uit te spreken

CLAS heeft wel wat, WARE HET NIET dat "Koninklijke Landmacht" 50x zo goed klinkt en te onthouden is!
In de IT-kant ervan wordt een rechtermuisknop in documentatie een "REMUKNO" genoemd.

Dan hebben we natuurlijk de "NUKUBU"...
Waar komt die afkortingenliefde vandaan? Om het extra moeilijk te maken voor vijandige spionnen om te begrijpen wat er uberhaupt gebeurt? Of.. of... ooooffffffff?!??!!
Verder mag men hier ook andere achterlijke afkortingen posten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel