abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60990956
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:25 schreef postmortum het volgende:

[..]

de enige volwaardige sporten op de os zijn voetbal, wielrennen en tennis.

Waarom is autoracen geen os-sport
Voetbal een volwaardige sport op de OS De beste spelers mogen niet eens meedoen, hoe kan het dan een volwaardige sport zijn.
pi_60990972
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik post niet in KLB, ONZ of whatsoever....
dat interview

kennen jullie het wilhelmus ? WIE?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:27:58 #153
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60990982
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:25 schreef postmortum het volgende:

[..]

de enige volwaardige sporten op de os zijn voetbal, wielrennen en tennis.
Voetbal is volwaardig, omdat enkel voetballers geboren na 1984 mee mogen doen?
pi_60990987
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voetbal een volwaardige sport op de OS De beste spelers mogen niet eens meedoen, hoe kan het dan een volwaardige sport zijn.
daar moet je iets voor kunnen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:28:45 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60991005
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:27 schreef postmortum het volgende:

[..]

dat interview

kennen jullie het wilhelmus ? WIE?
Welke interview?
pi_60991012
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:28 schreef postmortum het volgende:

[..]

daar moet je iets voor kunnen
En voor zwemmen niet?
Er zijn meer mensen in de wereld die niet kunnen zwemmen dan mensen die niet tegen een bal kunnen trappen.
pi_60991023
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En voor zwemmen niet?
Er zijn meer mensen in de wereld die niet kunnen zwemmen dan mensen die niet tegen een bal kunnen trappen.
negers
pi_60991088
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Welke interview?
verkeerde topic
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:52:58 #159
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60991732
Snel zwembad + snelle pakken + piekmoment + steeds betere voorbereiding = veel zwemrecords

En de atletiek... tja.... Bolt is gewoon een fenomeen en voor Isinbayeva zijn wereldrecords een hobby, als het publiek hard genoeg juicht en de omstandigheden zitten mee, dan wordt dat op de eerste de beste GL-meeting opnieuw verbeterd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:03:20 #160
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60992023
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:57 schreef Denewar het volgende:
Ik vind het wel raar dat de TS zo afgebrand wordt op een veronderstelling.

Ok, dat plaatje had achterwege kunnen blijven. Maar die overdreven reacties slaan ook nergens op.

Doping maakt helaas deel uit van de sport. Het zal mij geen moer schelen wat ze gebruiken. Ik wil topsport zien. De dopingzondaars worden gestraft. Ik kan mij wel inkomen dat in zwemmen (pak verklaarbaar, maar het gat is wel heel erg groot), Baanwielrennen en Atletiek er sport wordt beoefend die qua tijd een heel hoog nivo hebben. Helemaal super, maar het zou erg naief zijn om te denken dat dit allemaal clean gebeurd. Bij OS zijn de tijden over de algemene linie een stuk trager. Hier gaat het niet om tijd, maar heb je meer te maken met spanning en een wedstrijdelement, plaat 1 is het belangrijkst. Bij WB/GP e.d. gaat het om de poen.

Er zijn er al een hoop gepakt zowel voor als tijdens de OS. Dit zullen niet de laatste zijn en daar zal heus een topper bij zitten. Dit was zo, Dit is zo en dat zal zo blijven. Ik heb genoten van Ricco, maar ook hij is gepakt.

Ik ben trouwens wel benieuwd of zij op 3e generatie EPO controleren zoals bij de Tour.

Ach we merken het vanzelf wel
Dat bedoelde ik dus met mijn eerste post..als blijkt dat ze doping gebruikt hebben komt dat heus wel aan het licht. Dus dit topic is eigenlijk een beetje onzin. Voor de rest heb je trouwens ook gelijk.
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_60992112
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Volgens mij wordt er tijdens deze OS niet gecontroleerd op de derde generatie epo omdat wat Frankrijk deed tijdens de Tour de France op eigen initiatief was en zonder toestemming/niet onder de hoede van WADA gebeurde.
De Italiaanse bond deed het toch ook met Sella..
pi_60994506
Goed. om toch nog een beetje in te gaan op het noemen van de Golden League.
Er zijn bij atletiek deze OS 4 wereldrecords verbroken, de 100m, de 200m bij de mannen, polsstokhoogspringen en de steeple chase bij de vrouwen. TS zei dat er meer records bij de OS dan bij de GL worden verbroken. Het wereldrecord op de 100m is o.a verbroken door Tim Montgomery (ondanks gedopeerd) in Parijs, door Asafa Powell in Zurich. Sterker nog, alleen Bolt, Bailey, Johnson/Lewis en Hines hebben het wereldrecord verbroken op de Spelen. Op de 200m wordt het wereldrecord heel weinig verbroken, de afgelopen 30 jaar 2x. Bij de mannen zijn 4 van de 18 officiële wereldrecords behaald op de Spelen (op de GL trouwens 6)

Er worden vaak genoeg wereldrecords verbroken op Golden Leagues, Olso had dit jaar de 5000m bij de vrouwen, Rome had het polsstokhoogspringen vrouwen. Monaco had polsstookhoogvrouwen, maar die zaten ongeluk qua datum met de Spelen. De andere 3 GL wedstrijden zijn nog niet geweest

Wat atleten doen, en wat al vaak genoeg is aangebracht als argument is hun vorm zo reguleren dat ze op de Olympische Spelen in topvorm zijn, dit is makkelijk te doen, door te veranderen in trainingsintensiteit. De meeste atleten denken op lange termijn 'ik wil zo goed zijn op dat moment' en stemmen hun trainingsprogramma daar op af. In een periode waarbii atleten zwaar trainen zullen ze op wedstrijden mindere tijden lopen, ze zijn dan vermoeid van de zware trainingen. Dan rusten ze een tijd uit, trainen minder hard. Het lichaam komt wat bij en op de Spelen zijn ze in vorm. Zo moeilijk is het toch niet begrijpen? Ze pieken op de Spelen omdat daar de exposure veel groter is, er meer prestige valt te behalen en ook het financiële gewin uiteindelijk veel groter zal zijn. Doordat ze pieken halen atleten goede prestaties, beter dan dat ze ooit hebben gedaan. Heel soms wordt er zelfs een wereldrecord behaald.

Ik ontken niet dat er doping wordt gebruikt, maar hoe jij het stelt is enorm overdreven.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:35:19 #163
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61000929

Dat was hetzelfde wat ik eerder postte: het valt reuze mee met de atletiekrecords. Maar daar kreeg ik 'vreemd genoeg' geen reactie op...
pi_61000978
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:35 schreef pfaf het volgende:

Dat was hetzelfde wat ik eerder postte: het valt reuze mee met de atletiekrecords. Maar daar kreeg ik 'vreemd genoeg' geen reactie op...
Klopt valt ook best mee eigenlijk. Dacht dat er meer atletiekrecords verbroken waren.

Maar goed. We hebben het hier alleen over zwemmen en atletiek. Er zullen vast ook bij sporten als gewichtheffen (wat ik al 100% niet vertrouw) WR's verbroken zijn, aangezien ik eergisteren keek en er tal van PR's neergezet werden.
U MAD?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:43:51 #165
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61001052
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Klopt valt ook best mee eigenlijk. Dacht dat er meer atletiekrecords verbroken waren.

Maar goed. We hebben het hier alleen over zwemmen en atletiek. Er zullen vast ook bij sporten als gewichtheffen (wat ik al 100% niet vertrouw) WR's verbroken zijn, aangezien ik eergisteren keek en er tal van PR's neergezet werden.
Ik heb een overzichtje gemaakt hierboven. Gewichtheffen inderdaad en ook bij het boogschieten en teamachtervolging op de baan zijn WR's neergezet.
pi_61001155
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Atletiek valt dus af En ik moet zeggen dat ik bij de verklaringen die in deze thread werden gegeven voor het zwemmen ( het nieuwe pak en de consatering dat er reeds eerder dit jaar wereldrecords zat werden gebroken me ook wel kan aansluiten.

Gewichtheffen was naar mijn weten een vrijwel pure Chinese aangelegenheid.

Overigens is er nooit zo heftig gecontroleerd op doping als juist bij deze spelen en denk daar ook aan de meldingsplicht ( Elke sporter moet vanaf twee weken voor de spelen elke dag per 2 uur aangeven waar hij is en binnen twee uur na melding van de dopingcontroleurs in staat zijn zich fysiek te melden. En ook tot 6 maanden na de spelen gelden hiervoor super strenge regels. )
Er zijn op dit moment doping gevallen bekend natuurlijk en ik geloof ook zeker dat het niet uit te sluiten is dat er nog wel meer tegen de lamp lopen maar voorlopig is het nog niet zo dat er sprake lijkt te zijn van een dopinggevallenlawine ondanks deze absurd strenge controles.
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_61001230
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik heb een overzichtje gemaakt hierboven. Gewichtheffen inderdaad en ook bij het boogschieten en teamachtervolging op de baan zijn WR's neergezet.
Staat dat overzichtje in dit topic ? (sorry moet nog ff bijlezen). Vind ik wel interessant
U MAD?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:59:30 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61001249
Overzichtje is zelfs nog een groot woord, maar dit is de opsomming van wereldrecords die ik eerder gaf:
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:53 schreef pfaf het volgende:
Overigens valt het ook nog wel mee met al die records. Bolt's records zijn uiteraard opmerkelijk ( en jammerlijk ), maar hij geldt al even als uitzonderlijk talent. Er zijn vooral veel zwemrecords verbroken, maar daar wordt met een nieuw pak gezwommen. Het record van Isinbajeva is doodnormaal, dat doet ze al jaren ieder toernooi.

Naast deze records zijn er een handjevol andere: 3000 steeple, teamachtervolging op de baan en een boogschietrecord. Dat valt me eerlijk gezegd nog tegen...

Oh ja, en één of andere Wit-Rus en een Chinees hebben wat WR's met gewichtheffen verbroken...
pi_61012853
Complottheorie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')