abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61070062
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:55 schreef sooty het volgende:
Bij een voormalige werkgever heb ik geweigerd om de bonus te ontvangen. Dat was geen bonus; Dat was een jodenfooi. Het viel echter nog niet mee om die betaling teruggedraaid te krijgen, Ook de administratieve rompslomp was niet eenvoudig.
Maar ik kreeg wel mijn zin

En niet veel later een betere baan.
En wat was daar de reden achter?
Moet wel heel wat bijzonders zijn, wil ik een bonus terug gaan storten
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:46:34 #127
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61089229
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:13 schreef SHE het volgende:
Oh en een keer ben ik heel schofterig geweest. Ik werkte als 15-jarige in de frietkraam bij het Henschotermeer, hartje zomer bij 30 graden.
Geen leuke bijbaan voor de zomer, maar het verdiende goed. Tenminste, als ik mijn geld kreeg. Mijn baas had nogal een vreemde beleving van het concept 'salaris' . Kort gezegd betaalde hij vaker niet dan wel en na 3 weken op mijn geld wachten was ik het zat en heb ik een hele dag gratis friet, kroketjes en frikandellen weggegeven met de mededeling dat we 5jr bestonden en de baas trakteerde. Na mijn dienst ben ik via de struikjes weggeslopen om nooit meer terug te keren.

Achteraf een kutstreek natuurlijk, want die 400 snacks stonden natuurlijk niet in verhouding tot mijn salaris
! Geniaal!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:24:06 #128
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61093025
Mijn twee verhalen.

Ik was een jaar of 14 of 15 en had voor de zomer een vakantiebaantje als magazijn medewerker in de automaterialen. Beetje schoonmaken, pallets leeg maken en af en toe voor helpen om onderdelen op te halen voor klanten. Op zich hartstikke leuk totdat de De Wal, Van der Wal, neem weet ik niet exact meer. Ik weet wel dat zijn bijnaam De Walg of Van der Walg mij opdroeg om in de tuin aan de slag te gaan.

Nu heb ik een gloeiende hekel aan werken in de tuin en dat stond mij dan ook tegen. Ik ben naar zijn kantoor toegegaan en heb hem gezegd dat ik niet aangenomen was voor werken in de tuin. Zijn reactie was dat iedereen dat deed en dat ik dat ook maar mooi moest doen. Hierna heb ik hem gevraagd om mijn loon in orde te maken tot en dat moment en dat ik dat over 10 minuten op zou gaan halen om daarna te vertrekken en nooit meer terug te komen.

Als jochie een hele ervaring. haha

Grap van dit alles is dat het vaste personeel ook een hekel had aan het werken in de tuin maar dat er nog nooit iemand was geweest die nee had durven zeggen tegen de Walg.

In 1999/2000 werkte ik als teamleider in de telecom. In die tijd had ik het goed voor elkaar. Kon lezen en schrijven met mijn mensen, mijn collega's en leidinggevenden. Dat ging zelfs zover dat ik voor het bedrijf het hele land door kon en echt van alles gedaan/gezien heb totdat... mijn manager met zwangerschapsverlof ging en er een interim bitch aangenomen werd die letterlijk en figuurlijk er niets van begreep.

Op een bewuste dag, ik was op training en werd gebeld op mijn mobiele telefoon -we hadden geen werk GSM's want dat was te duur mind you, ik werkte in de telecom en in de rest van het land waren ze in soortgelijke functies wel uitgedeeld- door de interim bitch. Er was ergens wat fout gegaan met een rapportage waardoor zij ter verantwoording werd geroepen. Ik heb haar toen uitgelegd dat ik een training zat en over 15 minuten terug zou bellen. Zo gezegd zo gedaan. Dat werd een gesprek waarin hel en verdoemenis voorbij kwamen. Ik had, zo bleek gelukkig ook achteraf, geen fouten gemaakt, zij had het verkeerd uitgelegd. Natuurlijk wou ze dat niet horen waardoor ik mijn geduld verloor. Heb haar toen gezegd dat ze op moest houden met zeuren en dat ik haar een rekening zou gaan sturen voor de mobiele kosten die ik maakte. Deze kosten werden normaal gesproken niet vergoed maar mijn met zwangerschap zijnde manager gaf aan dat ik gewoon eens een uurtje extra moest schrijven ter compensatie. Op dat moment was ik echter zo klaar met dat gezeur van die interim bitch dat ik de verbinding verbroken en de telefoon uitgezet heb.

De dag erna moest ik natuurlijk op kantoor verschijnen bij haar. Vantevoren had ik wat huiswerk gedaan waardoor ik zeker wist dat ik gelijk had. Dit kon ze niet zetten, vanaf dat moment werd het machtstrijd waarin ze mij in alles tegen werkte. Uiteindelijk heb ik eieren voor mijn geld gekozen en mijn ontslag ingediend op het moment dat mijn eigen manager weer terug was. Zij begreep goed dat er teveel gebeurt was om daar nog te kunnen blijven werken. Van haar heb ik zelfs nog een referentie meegekregen. Heb in de jaren daarna nog regelmatig met haar een bak koffie gedronken wanneer ik eens in de buurt was.

En dan de interim bitch.. Die werd bij datzelfde bedrijf in een andere functie vast aangenomen en zei het interim werk vaarwel. Het zal pak em beet een jaar na mijn vertrek geweest zijn toen zij uitgenodigd werd op kantoor van haar manager en de opdracht kreeg om 20 man te ontslaan. Na afloop van die gesprekken is er met haar geevalueerd en kreeg zij te horen dat zij ook ontslagen was. Ik heb toen wel heel hard gelachen.
What goes around comes around
Neerkomen wel!
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:24:14 #129
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_61093030
Pfoeh leuk topic zo!

Ik heb wel medelijden met sommige mensen hier... Je zoekt de werkgevers (bazen?) wel uit zeg. Zelf heb ik pas 1 werkgever gehad die echt klote was... Ofja, werkgever heb ik nooit gezien, de manager was het figuur die "toezicht moest houden".

Ik werkte bij een autodealer. Boven mij stond dus de manager, naast mij de andere verkoper die er een half jaar langer werkte. Meer personeel in de showroom hadden we niet.
De verkoper en ik konden redelijk met elkaar opschieten, we konden lachen met elkaar. De manager zag je niet. Die liep in de ziektewet met zijn rug. Elke klant had hij dusdanig naar zich toegetrokken dat wij hem niet konden helpen, omdat "hij" er niet was.
In de personeelsadministratie was ik trouwens ook nooit opgenomen, omdat de papieren elke keer kwijt waren. Mijn salaris moest ik maar cash uit de kluis halen.
Daarom zaten wij elke dag krantje te lezen, potentiële klanten een 06-nummer te geven en koffie te drinken. Sporadisch rangeerden we wat auto's en we verkochten eens in de week zelfs een auto!

Het is niet raar te noemen dat ik na een paar dagen dit zo gehad had, dat ik per direct opgestapt ben. Mijn salaris voor die maand heb ik uit de kluis gepakt en ik ben gegaan...
Tegenwoordig kom ik er nog wel eens (mijn auto is er in onderhoud) en het is nogsteeds hetzelfde. 2 man verkopers zijn in anderhalf jaar al 2x gerouleerd, en de manager is inmiddels weg, dus ze zitten er echt alleen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_61093427
Um....in een fabriek waar ik als scholiertje vakantiewerk en avondwerk deed had ik het na 6 jaar afgebekt worden, ingeroosterd worden zonder overleg, uit de planning gehaald worden zonder overleg, over laten werken zonder overleg, afgebekt worden omdat ik met m'n vingers tussen de lopende band hing omdat de beschermkap maar niet gerepareerd werd, afgebekt worden toen de nieuwe beschermkap vastgelast werd naast m'n benen en de vonken over m'n schenen vlogen etc. etc. wel gezien.

Als je ooit motivering nodig hebt om te gaan leren dan is het wel op een plek waar de leidinggevenden te dom zijn om te poepen, geen sociale vaardigheden bezitten, een arrogante houding van "voor jou 10 anderen verdomme" ten toon spreiden en dit alles temidden van een machinepark dat rechtstreeks uit het Oostblok geteleporteerd leek te zijn.

Dus toen het touwtrekspelletje begon van "misschien mag je werken deze nazomer (drukste periode) oh nee toch niet nou kom maar dan nou we bellen nog als we je nodig hebben" heb ik ijskoud niks gezegd, ander werk geregeld en uiteindelijk van mn nieuwe werkplek opgebeld dat het m niet meer ging worden.
Andere kant van de lijn: Wat? Dakunjeniemaaaake welgoftedommejezusggggristusvloekvloekvloek TAK! tuut tuut tuut.

Die dankbaarheid doe je het toch voor he :’)

En dan nog bij een uhhh laten we zeggen linkse subsidiespons gewerkt waar de 2 andere medewerksters niet met elkaar praatten en al helemaal niet met een ander.

Die mevrouwen hadden van Ome Regering twee gloedjenieuwe computers staan. Ze wisten niet eens hoe ze die aan moesten zetten, dus alle administratie van alle cliënten werd op papier bijgehouden. Eerste wat ik dus deed was alles in de pc zetten. Resultaat: er werd een werkplek overbodig. Raad eens welke.

Nou ja, na anderhalve week hing er eentje aan de telefoon dat er geld vrij was gekomen en of ik terug wilde komen. Voor hen deed ik het niet, maar voor de cliënten ging ik terug. Je bent tenslotte een idealistische muts of niet

Bleek dat ze mij alleen had opgebeld om op te komen dagen om de schuld te kunnen geven dat één van de pc’s “stuk” was. Ze had m namelijk aangekregen, had een beetje met de muis geëxperimenteerd en toen deed ie “opeens” niets meer. Dus ze had de regiomanager opgetrommeld, mij gebeld en toen kon het loosgaan. Dacht ze.

Kom ik daar aan, bleek dat ze gewoon aan de beeldscherminstellingen had zitten kutten zodat als de pc aanging er alleen spannende flitsen en wat gezoem uit dat ding kwamen. Alles weer goed gezet en tadaa. Daar hadden ze dan anderhalve week tegenaan lopen panikeren. Gelukkig hadden ze ondertussen al wel nieuwe computers geregeld vertelde ze me, deze had ik immers stukgemaakt.

Vervolgens ging ze achter pc nr 2 zitten en PANIEK de administratie was niet te vinden! Weer allemaal vingertjes naar mij, want ZIJ had alles ingevoerd in die duivelsche machines. Ik vroeg aan de manager of hij kon raden wat er gebeurd was, hij compleet chagrijnig toekijken hoe ik pc nr 1 weer aanzette en daar op de harde schijf de administratie liet zien.

Vervolgens heb ik m succes gewenst om de dames in te werken in de wondere wereld der kompjoeters want ik had geen zin meer in dit gekkenhuis. Nou ja, dat snapte hij dan weer wel. :’)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:57:05 #131
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_61093882
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:38 schreef Mwanatabu het volgende:

Dus toen het touwtrekspelletje begon van "misschien mag je werken deze nazomer (drukste periode) oh nee toch niet nou kom maar dan nou we bellen nog als we je nodig hebben" heb ik ijskoud niks gezegd, ander werk geregeld en uiteindelijk van mn nieuwe werkplek opgebeld dat het m niet meer ging worden.
Andere kant van de lijn: Wat? Dakunjeniemaaaake welgoftedommejezusggggristusvloekvloekvloek TAK! tuut tuut tuut.

Die dankbaarheid doe je het toch voor he :’)

Dat vind ik nog aardig van je. Ik had gezegd dat ik zou komen om ze vlak voor de eerste werkdag af te bellen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_61095112
mooie verhalen hier (wat lopen er toch klote bazen rond)
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_61095303
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:57 schreef tonja het volgende:

[..]

Dat vind ik nog aardig van je. Ik had gezegd dat ik zou komen om ze vlak voor de eerste werkdag af te bellen.
Of niet meer bellen.
Lambo of Rekt
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:50:41 #134
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_61095383
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:41 schreef JediMasterLucia het volgende:
mooie verhalen hier (wat lopen er toch klote bazen rond)
Inderdaad, dat is nog wel hetgeen wat me het ergst verbaast in dit topic, de "bazen" die hier rondlopen. Dat is toch niet meer serieus te nemen??
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:59:53 #135
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_61095641
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Of niet meer bellen.
Dat zou ik juist wel doen, om van de reactie te kunnen genieten.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:20:18 #136
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61096318
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:50 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is nog wel hetgeen wat me het ergst verbaast in dit topic, de "bazen" die hier rondlopen. Dat is toch niet meer serieus te nemen??
Ik ken nog wel meer horrorverhalen alleen heb ik die niet zelf meegemaakt dus dat ga ik hier niet plaatsen. feit is echter wel dat er nogal wat mensen zijn die de titel "baas" of "chef" of "leidinggevende" hebben en totaal geen verstand hebben van wat dat nu betekent. het meest lastige is dat de meesten zich er ook niet in willen verdiepen en er vanuit gaan dat iedereen zo denkt zoals zij zelf denken. veel van de hierboven beschreven ellende komt voort vanuit niet kunnen of willen communiceren in sommige gevallen gecombineerd met een gebrek aan inhoudelijke kennis. daarnaast zijn er de etters die gewoon misbruik denken te kunnen maken omdat je een uitzendkracht bent..
Neerkomen wel!
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:29:00 #137
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_61096612
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:20 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ik ken nog wel meer horrorverhalen alleen heb ik die niet zelf meegemaakt dus dat ga ik hier niet plaatsen. feit is echter wel dat er nogal wat mensen zijn die de titel "baas" of "chef" of "leidinggevende" hebben en totaal geen verstand hebben van wat dat nu betekent. het meest lastige is dat de meesten zich er ook niet in willen verdiepen en er vanuit gaan dat iedereen zo denkt zoals zij zelf denken. veel van de hierboven beschreven ellende komt voort vanuit niet kunnen of willen communiceren in sommige gevallen gecombineerd met een gebrek aan inhoudelijke kennis. daarnaast zijn er de etters die gewoon misbruik denken te kunnen maken omdat je een uitzendkracht bent..
Ik weet precies hoe ze denken. Status is meer waard dan gezond verstand. Een "Baas" (Of "manager") is meer waard dan een weldenkende collega.
pi_61106245
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:50 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Niet alleen bazen hoor, ook onder de "gewone" werknemers loopt volk rond waarvan je je afvraagt hoe ze ooit aangenomen zijn. Ongewassen, onaardig, niet deskundig, nog niet eens een telefoon normaal aan kunnen nemen en desondanks een vast contract hebben. Bij bazen valt dat alleen meer op omdat die ook nog eens iets te zeggen hebben over meerdere mensen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 11:39:12 #139
43556 miss_dynastie
pi_61106382
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Niet alleen bazen hoor, ook onder de "gewone" werknemers loopt volk rond waarvan je je afvraagt hoe ze ooit aangenomen zijn. Ongewassen, onaardig, niet deskundig, nog niet eens een telefoon normaal aan kunnen nemen en desondanks een vast contract hebben. Bij bazen valt dat alleen meer op omdat die ook nog eens iets te zeggen hebben over meerdere mensen.
Klopt helemaal, ik had er vandaag nog een aan de telefoon die mij 'wantrouwend' noemde, omdat ik vroeg of ze iets per e-mail kon bevestigen. Dat had ze nog nooooooit meegemaakt in alle jaren dat ze er werkte
pi_61107371
Ik heb vroeger toen ik studeerde veel tijdelijke baantjes via uzb gehad, en wat voor een debielen die manager of teamleider zijn rondlopen op de werkvloer is af en toe echt niet te geloven. Vooral van die gladde jongens die zich hebben ingelikt bij de baas en met grote hervormingsplannen komen, hoewel de afdeling op dat moment ook naar behoren werkt, zijn rete-irritant. Meestal kunnen ze er ook heel erg slecht tegen wanneer je hun visie in twijfel trekt.
pi_61108049
Als ik al deze verhalen zo lees en mij realiseer dat er over het algemeen erg veel narigheid (rattengedrag, leveren van streken, beschadigend roddelen, pesterijen) voorkomt op de werkvloer, dan denk ik toch wel eens: hoeveel nadelige invloed heeft dat wel niet op de productiviteit? Ik weet wel zeker dat heel veel ziekteverzuim wordt veroorzaakt door dergelijk gedonder.

Why can't we all just get along???
pi_61108100
Sooh hier heeft een modder reet tor wel heel hard in een topic lopen stuffen zeg!
  maandag 25 augustus 2008 @ 13:54:34 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61109624
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:50 schreef titanio het volgende:
Sooh hier heeft een modder reet tor wel heel hard in een topic lopen stuffen zeg!
Huilen dan.
pi_61112798
Heb ook nog een zomer (2 maanden) bij een bedrijf gewerkt dat bouwmaterialen verhuurde. We begonnen met 3 jongens van 17 en de collega's waren van die rauwe gasten van 40, zwaar aan de shag, onder de tattoo's, niet al te slim en diep in de illegale zaakjes. De eerste 2 weken vond ik het zoooo klote, iedere dag weer een lange marteling, en zo dachten de andere 2 jongens er ook over. Ik weet niet meer precies hoe het kwam, maar een van die andere jongens maakte een geintje over hoeren of zei "dat is net als een vieze hoer" ofzo, en zo'n gespierde gast van eind 30 pakt die jongen van de grond en pint hem tegen een kast aan... "ALS JIJ VERDOMME NOG 1 KEER JE BEK OPENTREKT OVER HOEREN BREEK IK JE HELEMAAL AF MANNETJE!". Nou, ik stond daar dus met open mond en grote ogen te staren, 2 andere collega's springen er tussen en trekken die beer van die jongen af... Wij werden met z'n 3en even naar buiten gestuurd en dan zouden zij even met die gast praten. 5 minuten later pakt die jongen (het "slachtoffer") z'n spullen en loopt weg, en die hebben we ook nooit meer teruggezien. Nog eens 5 minuten later komen die beren naar buiten, gast wil z'n excuses aanbieden enzo. Blijkt dat hij in de avonduren bijklust als privechauffeur voor callgirls en nogal beschermend is over "zijn meisjes" en kritiek op hoeren heel slecht trekt.

De baas daar heeft die jongen nog gebeld, maar die wilde niet meer terugkomen. Ik heb daar nog 6 weken doorgewerkt en het best gezellig gehad. Ze waren dan misschien "een beetje ruw", maar mooie verhalen hadden ze wel over hun "bijbaantjes". Ik heb in die 6 weken meer geleerd over illegale zaken en "handigheidjes" dan in de rest van mijn leven bij elkaar.
Ja, ik generaliseer.
pi_61161336
Werkte via een UZB bij een callcenter (mail support). Bleek een soort Gestapo bewind gevoerd te worden. Op een gegeven moment gingen ze een kwartier tijd inhouden omdat ze vonden dat we te laat uit de kantine kwamen. Dit communiceerden ze niet duidelijk maar kwamen we later pas achter. Ook bleek dat dit al eerder gebeurd kon zijn buiten ons medeweten om. God mag weten hoeveel tijd we al misgelopen waren door hun. Toen ons deze frats ter ore kwam hebben we ze voor de keuze gesteld: Of hierover gelijk duidelijkheid of we stapten op. Ze wilden niet ingeven en leken ook niet helemaal te geloven dat we echt zouden gaan. Toen zijn vier van de acht man dus per direct opgestapt. Daarna bier gedronken op een nabijgelegen terras. Was nog gezellig. Was een goed rendement voor het callcenter ahum. We hebben 1 week betaalde 'training' gehad en een week 30 uur gewerkt, de maandag daarna zijn we dus weggegaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door hermanf op 27-08-2008 11:59:58 ]
pi_61177976
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:56 schreef Northside het volgende:
maar mooie verhalen hadden ze wel over hun "bijbaantjes". Ik heb in die 6 weken meer geleerd over illegale zaken en "handigheidjes" dan in de rest van mijn leven bij elkaar.
Ow do tell.... wat voor handigheidjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')