abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:22:06 #101
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61037206
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:38 schreef Basp1 het volgende:
Leuke verhalen.

Ik heb zelf nog niet echts vreemds uitgehaald bij mijn werkgevers.

Een excollega van mij wel. Die werd ontslagen omdat hij zogenaamd zijn verkooptargets niet haalde. Ok kan gebeuren, maar volgens hem had hij het wel gehaald.
Dus wat doet die beste man, die stapt in een volle gang op de directeur af, pakt hem recht op zijn bek , en zegt daarna waar genaaid wordt moet gekust worden.
dan heb je pas echt ballen. hulde!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_61037207
tis vogeltjesdans, die heeft wat last van een levendige fantasie
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:26:40 #103
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61037334
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:22 schreef freak1 het volgende:
tis vogeltjesdans, die heeft wat last van een levendige fantasie
maar het zijn wel vaak vermakelijke fantasien
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:29:08 #104
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_61037405
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:16 schreef Roquefort het volgende:
Uit dit verhaal lijk je mij een heel naar mannetje. Wat kan die gast die jij hulpsherrif noemt er nou aan doen dat jij problemen met je baas had? Voelde je je stoer toen je hem naaide?
Ja precies. Klinkt als zo'n rat die omhoog likt en naar beneden trapt. Als die baas zo'n eikel is dan moet je die pakken, niet iemand die er ook niets aan kan doen. Bah.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_61039072
quote:

[..]

Jij hebt wel erg veel verhalen in dit topic. En dit verhaal gaat meer over hoe jij een collega een vervelende streek leverde omdat jij een probleem met je baas had, dan dat het in dit toppic past over opstappen.

Uit dit verhaal lijk je mij een heel naar mannetje. Wat kan die gast die jij hulpsherrif noemt er nou aan doen dat jij problemen met je baas had? Voelde je je stoer toen je hem naaide?
Mischien heb ik het niet goed uitgelegd, maar die hulpsherriff was wel de bedrijfslijmbal en (bijna letterlijk) de rechterhand van de baas. Soort van onderkruipsel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61039181
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:24 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mischien heb ik het niet goed uitgelegd, maar die hulpsherriff was wel de bedrijfslijmbal en (bijna letterlijk) de rechterhand van de baas. Soort van onderkruipsel.
Maar had deze bedrijfsslijmbal jou wat misdaan ? Of was het feit dat hij bedrijfsslijmbal al voldoende?
pi_61039318
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:27 schreef servus_universitas het volgende:
Maar had deze bedrijfsslijmbal jou wat misdaan ? Of was het feit dat hij bedrijfsslijmbal al voldoende?
Ik denk meer het feit dat de bedrijfsslijmbal werd ingezet om vogeltjesdans weg te pesten.
pi_61039536
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:32 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik denk meer het feit dat de bedrijfsslijmbal werd ingezet om vogeltjesdans weg te pesten.
In dat geval kan ik het mij voorstellen dat je de bedrijfsslijmbal een streek levert. Zou ik ook doen.
pi_61039626
Op zich wel grappig altijd, dat rattengedrag op de werkvloer. Zolang dat gebeurt als een soort spel, dan kan ik het nog best wel waarderen. Mensen zijn erg creatief in het leveren van streken. Maar in de praktijk gaat het meestal van kwaad tot erger. Meestal als gevolg van gekrenkte ego's.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:49:40 #110
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_61039821
leuk topic
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_61040454
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:13 schreef SHE het volgende:

Achteraf een kutstreek natuurlijk, want die 400 snacks stonden natuurlijk niet in verhouding tot mijn salaris
Als de inkoop van 400 snacks niet in verhouding staan tot 3 weken salaris, dan is het sowieso terecht dat je daar weg bent gegaan

Ik werkte zelf toen ik 15 was op een kinderboerderij (dat vastzat aan een entertainmentpark) alwaar ik volgens de taakomschrijving de dieren op gezette tijden mocht voederen, de hokken moest onderhouden (schoonmaken) en vragen van bezoekers moest beantwoorden.
Erg leuk allemaal, maar toen ik er een tijdje werkte begon de baas steeds grilliger te worden. Ik was plotseling te jong om de dieren te voederen (het leukste gedeelte van het werk), dat mochten alleen 18+ medewerkers (zgn 'supervisors). (Die zaten de hele dag op kantoor pannenkoeken uit het restaurant te eten onder het mom van 'we doen de administratie'.) Als ik 10 rondjes over de boerderij had gelopen om bezoekers te woord te staan, ging ik even op de bankjes zitten, zoals de supervisor die me had ingewerkt aanraadde. Toen de baas dat zag ging ie door het lint: zo zouden de bezoekers denken dat ik lui was, etc... Ik kreeg ook maar geen contract aangeboden, terwijl ik er al 3 maanden werkte. Ondertussen begon ik te vermoeden dat de baas dat deed zodat ie je van de ene op de andere dag kon ontslaan.
Hij werd steeds vrijpostiger, begon met me te 'stoeien' om een emmer voer en maakte vage opmerkingen.
Op een dag, hij had weer eens een chagrijnige bui, beval hij me zijn kantoor schoon te maken. Inclusief de troep die onder zijn bureau lag. Terwijl ik, naïef meisje, op mijn knieën met stoffer en blik onder de tafel was gekropen, stond hij achter me en zei: 'Zo, zo, het is dat je zo jong bent, anders had ik het wel geweten.'
Die avond was het niet moeilijk mijn vader te overtuigen dat ik per direct stopte met mijn baantje (wat zeer makkelijk was, aangezien ik toch geen contract, dus geen opzegtermijn had. What goes around, comes around...)
Mijn vader heeft toen een zeer formele ontslagbrief opgesteld en die voor me opgestuurd.
En ik... vond t allemaal prachtig
pi_61040801
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:32 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Daar kwam het wel op neer. Ware het niet dat ik vroeger inderdaad nog veel corrupter was dan nu en continu dacht in termen als "doe jij mij wat dan doe ik jou wat". Dat heeft me cynisch genoeg gemaakt, maar aan de andere kant leert het je ook hoe terug te slaan en daar een bepaalde voldoening uit te halen.

Een andere keer heb ik eens het hattrick account van mijn toenmalige baas gehackt. Hij was maar de hele dag bezig over dat online spel met zijn vriendjes op kantoor en de rest kon werken (waaronder ik dus). Toen hij eens echt vervelend begon te doen heb ik zijn account gehackt. Ik wist dat hij erg chauvinistisch was over zijn woonplaats en dus probeerde ik het wachtwoord "maastricht" om in te loggen. En waarempel, het werkte. het is een soort van voetbalspel. Ik heb toen al zijn spelers ontslagen en er waardeloze spelers voor aangekocht voor belachelijk hoge bedragen. Ik heb ervoor gezorgd dat hij en geen goede spelers meer had en geen geld meer in kas had met dat spel. Hij kon dus eigenlijk net zo goed ophouden en een nieuw account nemen

Hij wist niet hoe of wat, maar mijn naas zat ik zak en as en heeft zeker twee weken met een droevige kop rondgelopen. Man, wat heb ik daar een plezier van gehad! Ongelooflijk hoe zoiets kleins en kinderachtigs als het hacken van een spel zoveel voldoening kan geven
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61042780
Mooi topic zeg

Maarem, kan iemand mij misschien uitleggen hoe het werkt met een opzegtermijn als je ook zo'n geintje wilt flikken. Dus zeggen dat je gaat poepen en nooit meer terugkomen ofzo. Kans dat je dan je salaris ooit nog krijgt?
pi_61043204
Ligt aan je contract.
deal with it
pi_61043271
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:08 schreef Alleslijm het volgende:
Hij werd steeds vrijpostiger, begon met me te 'stoeien' om een emmer voer en maakte vage opmerkingen.
Op een dag, hij had weer eens een chagrijnige bui, beval hij me zijn kantoor schoon te maken. Inclusief de troep die onder zijn bureau lag. Terwijl ik, naïef meisje, op mijn knieën met stoffer en blik onder de tafel was gekropen, stond hij achter me en zei: 'Zo, zo, het is dat je zo jong bent, anders had ik het wel geweten.'
Het was beter geweest dat je tegen je vader had gezegd dat die viespeuk je onheus bejegend had. Ik denk dat je pa dan geen nette brief had gestuurd...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:30:47 #116
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_61043539
quote:

[..]

Jij hebt wel erg veel verhalen in dit topic. En dit verhaal gaat meer over hoe jij een collega een vervelende streek leverde omdat jij een probleem met je baas had, dan dat het in dit toppic past over opstappen.

ik vond hem wel smeuiig..

tja.. je leest hier maar een 1zijdig verhaal, dus zeker zijn ben je nooit..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_61043750
Verder dan hard onderhandelen over ontslagvergoeding kwam ik helaas niet... .
pi_61044118
Ik merk ook heel sterk dat als je een sterk geweten hebt en erg sociaal bent, je het niet altijd even makkelijk hebt in het zakelijke bedrijfsleven. Hoezeer je ook hoopt dat mensen rechtvaardig en fatsoenlijk met elkaar omgaan, het gebeurt gewoon niet. Je wordt onder de voet gelopen, als je je te vriendelijk opstelt. Toch wel jammer eigenlijk.
pi_61044357
Mooie verhalen.

Zelf heb ik ook ooit eens een van mijn werkgevers laten hangen, geheel terecht. Ik was 15 en had een bijbaantje in een snackbar. Omdat ik heel snel ingewerkt was en alles snel oppikte, kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheden. (In een snackbar werken is namelijk heel moeilijk. ). Ook werd ik vaker ingeroosterd, omdat ik zo'n goede kracht was. Ik had netjes doorgegeven hoe laat ik klaar was met school, maar daar hielden ze geen rekening mee bij het maken van de roosters. (Had ik bv school tot 15.00 uur, moest ik om 14.00 beginnen met werken.) Dit kon allemaal onmogelijk aangepast worden en elke keer als ik 'te laat' kwam, kreeg ik gezeik.

Daarnaast woonde de eigenaar boven de snackbar en gebeurde het vaak zat dat iedereen boven zat, terwijl ik in m'n eentje de boel draaiende moest houden om vervolgens op m'n kop te krijgen omdat ik de vuilnisbakken niet had geleegd. Schoonmaken na sluitingstijd werd niet betaald en daar deed ik vaak een uur over, omdat de rest boven zat te bieren. Toen het kermisseizoen aanbrak (drukste periode van het jaar) heb ik me helemaal kapot gewerkt, papa en mama boos omdat ik als 15jarige tot 2.30 's nachts moest werken en toen was ik het opeens zat. Ik ben eerst nog de dialoog aangegaan, maar er werd me op botte wijze uitgelegd dat ik vervangbaar was. Dus heb ik tijdens de kermis, terwijl de zaak helemaal vol stond, m'n schort opgehangen en iedereen een fijne avond gewenst. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_61045052
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een andere keer heb ik eens het hattrick account van mijn toenmalige baas gehackt. Hij was maar de hele dag bezig over dat online spel met zijn vriendjes op kantoor en de rest kon werken (waaronder ik dus). Toen hij eens echt vervelend begon te doen heb ik zijn account gehackt. Ik wist dat hij erg chauvinistisch was over zijn woonplaats en dus probeerde ik het wachtwoord "maastricht" om in te loggen. En waarempel, het werkte.

Overigens rechtvaardigt het schofterige gedrag van een werkgever/collega het niet om herrie te gaan schoppen. Dan ben je wat mij betreft niet professioneel bezig en geen haar beter dan de lui die jij zo veracht. Ik wijs zulke mensen het liefst (verbaal) op hun plek. Dat blijft altijd lekker bij ze hangen en jij kreeg geen relnichten-reputatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')